Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik kan thuis ook niet zonder pads, eigenlijk zelfs snachts niet. Want de TSR werkt bij mij aan 2 kanten tegelijk helaas.

2. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    nou ik vond ik die felicitas doos erg leuke dingen zitten..
    de mevrouw is gister bij mij geweest ik heb niks gekocht heb ik ook duidelijk tegen haar gezegd, ik vond het sesamstraat pakket erg leuk. maar 200 euro ook erg veel geld.
    er zat in de doos . ff denken :

libresse ;)
    2pampers (plus 10 euro kortings bonne )
    1fruithapje
    een bon voor een gratis dadoontje set
    een lepeltje die verkleurt als het teheet is.
    uhm ben de helft vergeten denk ik :oops:
    ach ja alles wat gratis is is leuk

wanneer kan ik de doos van de prenatal op halen?

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    :confused: een 70 jarige vrouw bevalt van een 2 ling...

het had je oma kunnen zijn, ze hadden al een 2 kids en 5 kleinkids en wilde graag een zoon erbij, nu hebben ze een jongen en een meisje. pfffffff ik vond 40 al oud voor een kind te krijgen :rolleyes:

4. dankejwel meiden! jullie zijne cht schatten! heerlijk om hier ff me ei kwijt te kunnen! mijn vriend word al gek van mijn geklaag ;)

heb vanmorgen ff gebelt met de therapeut en heb een afspraak gemaakt voor maandag ochtend.. mijn moeder gaat mee.. en gaan we ff kijken wat we nu t beste kunnen doen..

heb vanmorgen ook ff luiers ingeslagen bij de ah. heb in brian zijn kast nu geloof ik wel 7 pakken luiers liggen haha.. elke keer als ik ergens kom en ik zie luiers in de aanbieding neem ik ze mee ;)

luiertas: ik heb een vrij grote luiertas.. en er zit in :
    omslagdoek, luiers Brian en arjen, doekjes, schone kleren brian, rompertje sokjes. maandverband en compressen.. en dan neem ik ook nog altijd mijn gewone handtas mee met portomonee en foto camera.

katje die lui willen je indd. van alles aansmeren.. ik had er geen zin in en heb gezegt dat ze niet hoeven te komen.. de vorige keer bij arjen had ik ze al gehad. ;)

lafo leuke foto's van die bruiloft! wat een leuke nichtjes heb jij!

borstvoeding: weet je wat ik zo raar vind.. toen ik arjen bv gaf kan ik me helemaal niks herinneren over dat toeschietreflex.. begon wel is te lekker maar had nooit van die tintelende tepels zoals nu. nu weet ik precies wanneer ik begin te lekker.. de tepels beginnen dan helemaal te tintelen.. maar vind t zo raar dat ik at bij arjen helemaal niet had...

witte reus 70 jaar en een 2 ling.. dan ben je toch niet goed wijs als je dan nog aan kinderen begint.. ook al kun je ze dan nog krijgen wat toch ook wel erg uitzonderlijk is ;)

ik ga ff piepers schillen en brian voeden.. want ga zo met mijn moeder mee werken!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier zit er niet zo veel in de luiertas voor mijn gevoel hahaha. Maar als ik echt een dagje wegben zit er natuurlijk wel meer in :D

Standaard: Luiers voor beide dames, billendoekjes, zakdoekjes, etuitje met billencreme, betencreme, vitamineD, hoestdrankje, haarspulletjes. Ik doe als ik wegga altijd mijn portemonee erin en mijn telefoon en mijn sleutels. Gaat mark mee, dan zit ook alles van hem in de tas.

Ga ik langer weg dan extra kleertjes, en zorg dat ik genoeg luiers heb. Ook zit er dan voeding in voor beide dames

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    pfff daar gaan we weer, Bram is zo moe. en wil alleen maar bij mij op de arm gaan slapen..
    moet ik daar aan toe geven? ik weet wel dat dit te maken heeft met het sprongetje... maar toch..

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hmmm... ik neemhet terug ;) ga ik kijken want ik hoorde hem op de babyfoon knotteren.. ligt hij te slapen. :D

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

moet ff van me af schrijven !
    wat een lui van het cb zeg!

beau is dus verleden keer op fv in 8 dagen tijd 400 gram aangekomen nou okay dat is ruim meer dan de gemiddelde 200 gram maar goed
    ze vraagt die vrouw van cb hoeveelvoedingen per dag eet beau ik zeg 7x van 90 cc
    okay zegt ze dan mag je vanaf nu 125cc aanbieden en dan minimaal 90 cc moet ze er van op eten
    dus ik zo gezegd zo gedaan
    beau na elke voeding spugen en grommen en savonds over prikkelbaar ect ect wegslikken kokneigingen na een fles die ze een half uur eerder op had
    ik dacht me kind heeft reflux ofzo

nou vamiddag weer naar de cb het zat me niet lekker mevrouw is 500gram ! angekomen in 2 weken tijd
    die vrouw zeg jeetje dat is wel erg veel van het goede hoeveel voedingen krijgt ze op een dag
    dus ik zeg 7x 125cc en soms drink ze het helemaal op en soms niet

nou dat blijkt dus veelste veel te zijn
    ik moet haar nu 100 cc water en 3 schepjes poeder geven en op is op

die arme meid weet zelf geen stop dus als ze 125 cc op had zat ze prop vol en dat zit dan zo dwars plus als ze 2 dagen niet heeft gepoept zit ze echt mega vol

nou heb ik haar net de 1ste fles daarmee aangeboden en ga een heel schema bijhouden
    volgende week wordt ik terug gebeld en kijken we of het verbetering heeft of ze minder onrustigis ect ect en het spugen en kokken minder is

heb me kind gewoon lopen overvoeren zo voelde het ik huilen nartuurlijk pfffff

nou net ook alle 9 meiden van het werk op viste gehad jeetje me oren suisen nog steeds was wel heel gezellig beau heeft lekker doorgeslapen haha

heb irisbonnen gehad en een gipsafdruk ding die ga ik van dfe week ff doen

ga ff bijlezen

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey fiona,

wat een *** actie van die vrouw. ze vertellen je echt overal iets anders.. zelfs als ze daar met meer mensen werken vertellen je die allemaal wat anders.

wat weegt beau nu? er staat als het goed is een gemiddelde wat ze mag drinken op een dag..
    en zoveel aankomen... bram is een een week ook wel 400 gram aan gekomen, en de keer erna maar 100 gram.. soms hebben ze een groei sprut

maar zoveel is ze toch niet bij gekomen, als een gem. van 200 gr per week is..

kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zat! :(

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Daam klopt van die site krijg ik ook mailtjes helaas nu even niet want ze zijn op vakantie of krijg jij wel mailtjes?
    Waarom is de poedermelk nou nooit eens in de aanbieding :(
    15 euro per week is ook best veel!

Friendly ik koop meestal wel een boel tegelijk, ik hou wel van een voorraadje + dat het wel voordeliger is meestal en kan ieder voordeeltje wel gebruiken op dit moment....
    Ben benieuwd hoeveel Ruben weegt!

Witte reus nou ik zou ook gek worden als ik iedere keer zulke cadeautjes van m'n kat zou krijgen (gelukkig heb ik een hond zonder cadeautjes ;) ).
    Maar het is idd de natuur daar doe je niets aan, ja niet meer buiten laten maar dat zal geen optie zijn.....
    Gister met Baloe naar buiten moest ie heel nodig schijten precies in zo'n perkje van de gemeente voor iemands deur ik had heel toevallig een zakje bij me en heb het opgeraapt maar gatver wat stinkt die poep en nergens een prullenbak.....ze willen dat je de schijt oruimt dan doe ik dat kan ik 10 minuten lang op zoek gaan naar een prullenbak met die schijtzak in me hand :x
    Daar baal ik dus van!

Gina gelukkig dat Noah weer wat drinkt, ik zou ook ongerust zijn als Amy niks meer zou drinken :(

Felicitas wanneer krijg je daar bericht van, heb ze niet gehoord of moet je dan ergens lid van zijn?

Deentje dank je wel, ze zijn ook erg lief, jij ook al zo'n hamsteraar ik ook hoor niet alleen met luiers ;)

Fiona ik luister niet echt naar het cb, ik kijk naar Amy en meestal voel jezelf wel aan dat het niet goed zit en dat moet jij ook lekker doen meid.
    Ik vind de hoeveelheid nogal meevallen daarom kan je niet echt iets voorschrijven vind ik, ieder kind is verschillend.
    Amy drinkt 4 x 150 en 1 x 180 en ze laat praktisch nooit wat staan en ze spuugt er ook bijna niet van.

Zo avondeten is binnen net voor de buien :D

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dat vind ik dus ook!

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Amy is ook ff aan het dreinen, ze ligt in de box en zit met haar benen tegen de boxspiraal aan te schoppen, driftkop!

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

witte reus beau was een heel kleintje 45 cm en 3010 gram bij de gboorte 1 week na haar geboorte 3020 gram
    na 8 dagen toen 3715 gram en nu 2 weken later 4270 gram

hen haar net een fles gegeven van 100 cc en daarvan donk ze 60 cc maar zit haar nog steeds niet lekker pppfff

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    je kunt wat krijgen op het cb hoor.... maar goed soms hebben ze ook wel goede tips.
    ben zelf net terug. Ruben was 640gram gegroeid in 12 dagen... super dus weer. heb nu allen zelf het probleem dat ik weer flink afgevallen ben en op de grens dat ik met mezelf afgesproken had te stoppen met de bv. alleen dus gisteren net met de ha overlegd dat voor ruben bv het beste is. ik op het cb het probleem voorgelegd omdat we al verschillende fv geprobeerd hebben en hij daar flink krampen van krijgt. advies: niet stoppen met de bv maar naar de dietiste voor een ruben-vriendelijk dieet met voldoende calorien zodat ik niet verder afval. had ik zelf nog niet aan gedacht. ze heeft gelijk de gegevens doorgegeven en de dietiste belt morgen om een afspraak te maken :D

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey fiona,

ik heb ff op het pak gekeken,

er staat

3.5-4 kilo = 5 voedingen per dag 120 water = 135ml

4 kilo =5 voedingen per dag 150 water =165 ml.

maar dat verschilt ontzettend per kind. bij Bram klopte het wel ongeveer..

wat geef je haar nu ? en wat drinkt ze op? en hoevaak per dag?

maar is net wat lafo zegt, het is jullie kind ga op je mama instinct af!

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

@gina zeikerig? echt niet! HAD ook hetzelfde gedaan meid hopelijk heeft die niets

@linda wat een poppetje zenna!

@katsas beau was gisteren even waker geworden en toen heb ik haaar op bedje met mijn gelegt en toen geslapen en toen terug in wiegje tot half 3

toen heeft ze tot half 6 geslapen en om half 8 kwam ze weer heb haar bij me in bed gedaan en heb het gerekt tot kwart voor 9 toen weer flesje
    dus al met al een goede nacht !

@onsukkie haha ja dat is normaal zonde he! ik vindt hier ook overal wat haartjes op de hydroluiers van het ledikant enzo

@lafo o gelukkig doet amy dat ook je gaat op den duur met alles kreuntjes en zuchten vanalles bedenken

@onsukkie heeft ze maatje 2 nu ? bij beau zitten ze nog prima de hele rompje is er nog mee bedek;) maar die sluitingen van de pampers zitten idd laag

@witte reus hier blaast beau ook belletjes sinds 2 dagen wat is dat dan? niks toch haha

@ice jeetje zijn die sprongetjes zo heftig? ik heb dat boek niet maar klopt het wel allemaal wat grappig dan zeg

ff dit plaatsen en dan verder reageren

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon

Ja bij mij klopt het ook aardig, ik denk dat ze nu namelijk rond de 5 kilo weegt en dan moeten we dus 5 x 180 gaan geven waar k haar nu al op voorbereid, nogmaals kijk naar je kind en je ziet zelf wel in wat goed voor haar is en wat niet!

De kruidvatluiers hebben de poepproef toch doorstaan, nu weer een poepbroek en het is er niet langs gegaan, prima luiers ben benieuwd hoeveel dat nou scheelt met pampers qua geld.
    Heb nog een hele luiertaart die gaan we eerst op maken!

18. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    nou noah zn temp is 38 en hij slaapt veel.. eten gaat wel, geef nu elke anderhalf a twee uur 90cc en die gaat bijna op.. het is wel constant voeden nu haast... hij heeft nog steeds hele dunne ontlasting, beetje zoals bij bv..
    ik maak me wel zorgen hoor.. pfffff.. die moedergevoelens willen ook wat he.. hij is ook drijnerig en wil maar aan de borst (happen bij me) maar ja.. ik heb haast niks en hou ook geen rekening meer met eten en wil t m eigenlijk ook neit geven want hij moet t afwennen.. pffffffffffffffff..
    al met al een vermoeiende dag, vandaar dat ik ook ff nergens op reageer..sorry!

wel bedankt voor alle reacties meiden!

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik had voor Ruben in de newborn eerst ook de kruidvat/trekpleister. Die zijn smaller en daar hadden we dus nooit ongelukjes mee. Met de pampers (di veel breder zijn) om de haverklap. Nu passen de pampers beter (in maatje 1 dan) omdat die andere eigenlijk te smal zijn en te strak.

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Gina, doe lekker rustig aan meid, je kindje is wat griepig dus vrij logisch dat je je daar niet fijn bij voelt. Doe wat jij denkt dat goed is. Ik vind het als Ruben wat hagerig is juist fijn om hem aan de borst te hebben omdat dat voor hem een enorm rustpunt is, maar als jij dat juist wil minderen moet je dat zeker niet doen. Hoop dat het snel weer wat beter gaat met Noah!

Deel Deze Pagina