Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    nou het is niet dat ik het niet wil, want juist wel eigenlijk, alleen ik ben haast afgebouwd (lees; ik heb geen voeding meer door teruglopen) en kan hem dus niet voeden maar hij drinkt flesje niet op en gaat dan bij mij vragen en dat kan niet.. dus vandaar dat ik t m moet afwennen.. hij kan niet leven van de bv en zolang ik het als troost blijf geven denkt hij dat ie t flesje niet hoeft te pakken!
    klinkt dat logisch? schrijf het misschen wel verkeer op hoor...

2. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey gina,

wat vervelend dat noah beetje grieperig is, maar mij is altijd verteld dat kindjes het fijn vinden om aan je tepel te zuigen, ook al komt er bijna niets meer uit is een soort troost.
    bedoel het niet verkeerdmaar je kunt het proberen. ik denk dat je dan snel genoeg merkt of hij het fijn vind of niet.

hopelijk knapt hij snel op!

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh sorry :oops: ik lees weer niet alles...

4. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gina het is in ieder geval een goed teken dat hij veel drinkt, beter dit dan helemaal niet willen eten!
    Sterkte meid en knuf aan Noah natuurlijk ;)

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    klinkt wel logisch ja, doe wat jij denkt dat goed is!
    ik ga ruben troosten, het is weer krampjes tijd... :(

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Katsas: ja, het kan inderdaad nog best een tijdje duren voor ze daadwerkelijk doorkomen. Dus ik ben ook benieuwd wat ze op het cb zeggen donderdag! Al is ze vandaag wel behoorlijk huilerig. Ze lijkt echt pijn te hebben en ik kan maar 1 ding bedenken... :(

@gina: ik vind je ook niet zeurderig hoor. Mij is verteld dat als de kleine in de eerste 3 maanden boven de 37,5 uitkomt, je meteen de dokter moet bellen! Daarna is een beetje verhoging niet erg, maar in die eerste maanden is mij dus geadviseerd om hoe dan ook te bellen.

@Linda: mooie foto zeg, die zwart-witte! En scheel kijken kan Maud ook heel goed ;)

Ook mooie scraps zeg! Heb je daar een programma voor op de pc ofzo? Of doe je dat in psp? (Ik meen me tenminste te herinneren dat jij psp gebruikt en niet photoshop)

@Lafo: lekker een dagje samen dus. Is ook wel eens lekker :D Vandaag hebben Michiel en ik een dagje samen. Michiel is gistermiddag rond half 2 ofzo al thuis gekomen met een flinke migraine-aanval (heeft hij nog nooit eerder zo gehad...) en daar heeft hij vandaag nog wel wat last van, dus hij heeft besloten zich nog een dagje ziek te melden.

Ja, ik vind het ook erg snel, als het inderdaad tandjes zijn... ik voelde van het weekend al wel een streepje rechtsboven, nu voel ik er ook 1tje linksboven... Ik meen ook gister, toen ik toevallig eens redelijk goed in dr mondje kon kijken, een wit randje te zien in de bovenkaak. Gemiddeld genomen krijgen kindjes rond 5-6 maanden hun eerste tandjes. Heb gister nog bij het baby&dreumes forum hier naar topics gezocht over tandjes krijgen. Daar staat ook een topic met een poll over wanneer al die kindjes nou voor het eerst tandjes kregen. Dat wisselt toch wel sterk hoor! Een hoop rond 4, 5 maanden, maar ook een heel aantal pas met 9, 10 maanden en sommigen zijn zelfs al een jaar als ze pas de eerste tandjes krijgen.

Hihi, ja, voor de Efteling moet je goede schoenen aantrekken ;) We gaan er elk jaar heen. Er is zelfs een periode geweest dat we (minstens) 2x per jaar in de Efteling kwamen :)

4 voedingen... op de verpakking van de flesvoeding gaan ze uit van 4 voedingen per dag vanaf 6kg, dus ik denk dat ze vanaf dan naar 4 voedingen 'moeten' (al zul je vast de hoeveelheid van 4 voedingen over 5 voedingen mogen verdelen, als je kleintje nog niet toe is aan 4 voedingen)

Als de luiers die we nu hebben op zijn, gaan we al naar maatje 3 ;)
    Overdag gebruiken we altijd de Kruidvat luiers. Weet je zeker dat het 4-9 kilo is? Volgens mij heeft Kruidvat 5-9 en dat is maatje 3 al. Maat 2 is geloof ik 4-7 ofzo (uit m'n hoofd). Wij zijn wel tevreden over de Kruidvat luiers, al vind ik de Pampers zelf net ietsje fijner nog, maar da's vooral omdat ik de klittenbandsluiting daarvan heel prettig vind. Maar qua vochtopname enzo doen de Kruidvat luiers eigenlijk nauwelijks onder voor die van Pampers.
    De Kruidvat luiers zijn zo'n 4 euro per pak goedkoper dan de Pampers, de moeite waard dus :)

Michiel leest zo'n boek wel :) Hij wil voor zijn verjaardag of de feestdagen (dat ligt toch bij elkaar, hij is 20 dec jarig) het boekje "dochters" vragen. Heel leuk boekje voor papa's over wat je ook als vader zoal met een meisje kan doen... en ook dingen als mini-cursus haren vlechten enzo :) Stond een tijdje terug in de Ouders van Nu geloof ik!
    Oei ik groei willen wij ook nog hebben ja. Hebben het een tijdje terug bij de bieb geleend, maar het is inderdaad makkelijk om het zelf te hebben als naslagwerk.

Leuke foto's van de trouwerij :D

Toevallig hadden we het laatst over flesvoeding, toen mn schoonouders & zwager hier waren, en toen kwam op een gegeven moment ook op aanbiedingen uit. Kennelijk mag babyvoeding door de wet niet in de aanbieding komen! Ik denk om te voorkomen dat moeders om de haverklap overstappen op andere voeding, da's natuurlijk niet echt goed voor het kindje.

@witte reus: een speendoekje is een doekje die je aan de fopspeen kan knopen :)
    We gingen kijken voor zo'n Travelcot reisbedje (is een soort mini-tent).

@friendly: ja, dat belletjes blazen ziet er wel erg schattig uit inderdaad :)

Haha, papa lekker natmaken, dat is natuurlijk ook erg leuk om te doen ;) Leuke foto's hoor!

Oh, da's mooi om te weten :D Vandeweek dan maar even bij de Bart Smit langs ;) Donderdag vind ik daar wel een mooie dag voor. Een leuk cadeautje voor Maud voor na de prikjes :) (ook al heeft ze natuurlijk nog totaaaal geen besef van cadeautjes enzo :p)

Hihi, ze kunnen dus wel goede adviezen geven ;) Goed idee inderdaad, bij een diëtist langs gaan!

@Ice: wij hebben dat sprongetje gelukkig al gehad, week of 2 geleden, dus rond de 7 weken. Ben blij dat we daar alweer doorheen zijn (zat ook midden tussen wat regeldagen in, al met al heeft het wel 2 weken geduurd voor ze weer helemaal zichzelf was).

Fijn dat het met dat zoontje alweer beter lijkt te gaan!

Ik denk dat ze nu wel rond de 6 kilo zal zijn ja. Laatste keer dat we zijn gaan wegen woog ze 5380, dat is nu 2,5 week geleden geweest. Als ze nog niet over de 6 kilo is, zal ze er in elk geval niet ver meer vanaf zitten, verwacht ik.

Ja, die spiraal zullen ze wel bij de Prenatal hebben. En anders zit hier ook nog een V&D inderdaad en een BabyDump, bij m'n schoonouders nog een BabyPlanet (zit hier ook, maar deze vestiging verkoopt alleen meubels) en dan nog een aantal kleinere babywinkels... ergens zal die toch zeker wel te vinden zijn ;)

Ik durf nog niet 100% zeker te zeggen dat het inderdaad een doorkomend tandhe is, maar eigenlijk wijst wel alles die kant op ja. Is zeker snel, van mij had het ook best nog wel wat langer mogen duren ;) Haar vader had ook al snel tandjes, met 3 maanden had hij er 2 en hij heeft er volgens mn schoonmoeder weken over gedaan voor de 1e daadwerkelijk helemaal door was.
    Las gister trouwens ergens dat er zelfs ooit wel eens kindjes geboren worden met al een paar tandjes door :confused: Het kán dus nog sneller :)

@deentje: een moeilijke afweging :( Probeer te bedenken wat voor jullie beiden het beste zou zijn. Hoe voel je je bijv overdag? Kun je wel nog gezellig voor de kinderen zijn, of is elke streek van Arjen en elk huiltje van Brian je al zowat teveel?
    zo weinig slaap kan vast niet goed zijn. Je hebt hoe dan ook Brian al zeker 6 weken borstvoeding kunnen geven. Dat is al een hele prestatie, waar je heel trots op mag zijn! En bedenk dat je juist óók een goede moeder bent voor Arjen en Brian door aan je eigen gezondheid te denken. Je kinderen zijn er ook bij gebaat als ze een mama hebben die goed in dr vel zit. Natuurlijk zou het jammer zijn van de bv, maar je hebt het in elk geval geprobeerd en dat alleen al is heel wat waard!

@daphne: aah, zielig hoor :( Hopelijk heeft Fay er weinig last van. 2 dagen nog en dan moet Maud er ook aan geloven :(

Pff, het heeft Sam dan ook niet meegezeten zeg. Eerst al veel te vroeg geboren en dan ook nog hersenvliesontsteking... heeft ze er niets aan overgehouden?

@tassen: haha, we zijn laatst 1 nachtje gaan logeren bij opa&oma. 1 nachtje! En we hadden én Mauds reistas én de luiertas propvol zitten en moesten nog dingen los in de wandelwagen meenemen :)
    Dat gaat nog wat worden als we langere tijd wegwillen...

Hier zit in de luiertas: schone kleertjes, 1 a 2 hydrofielluiers (ligt eraan hoelang we weg gaan), spuugdoekjes, 3-4 luiers, klein potje sudocreme, billendoekjes, verschoningsmatje, vaak een flesje met afgekolfde melk of wat water, soms de flessenwarmer, zoogcompressen, maandverband, portemonnee, rijbewijs, paspoort, soms ook een flesje water voor mezelf... en volgens mij vergeet ik dan nog wat dingen. Mijn tas gaat dan vaak ook niet echt van harte dicht ;) (Overigens gooi ik wel een hoop van die dingen eruit als ik bijv. alleen maar even op en neer naar de winkel ga ofzo). Omslagdoek, knuffeltjes en speen liggen altijd in de wandelwagenbak, daar liggen ook vaak nog wel wat spuugdoekjes en hydrofiele luiers in.

@onsukkie: Ik loop altijd met compressen (heb de lilypadz) rond. TSR komt hier meestal ook in 2 borsten tegelijk en ook nog eens op de meest stomme momenten :(

@fiona: nou, daar schiet je wat mee op inderdaad zeg :rolleyes: De ene keer zeggen ze het één, de andere keer wat anders...
    Maud kwam de eerste weken ook 400-500 gram per 2 weken aan en met borstvoeding kan je moeilijk zeggen dat ze minder moet gaan drinken ;)

Maud is in de 1e maand ook 1,2 kilo aangekomen en hier waren ze gewoon hardstikke tevreden over hoe ze het deed. Ik zou me er dus niet teveel van aantrekken hoor!

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud heeft vannacht goed geslapen! Ze had gisteravond rond 9 uur de laatste voeding gehad, dus ik ging er vanuit dat ze rond 3 uur wel voor de nachtvoeding zou komen. Om 2 uur was ze wakker geworden, heb ik haar speentje gegeven en toen was ze weer even stil. Niet veel later toch weer wat huilen. Heb ik haar een schone luier gegeven en toen was het weer goed. Daarna werd ze om 3 uur weer wakker, maar speentje was wederom voldoende, zo ook om 4 uur. Om 5 uur was er dan toch haar honger-huiltje. 8 uur na de vorige voeding, een record voor haar :D Ze was dus wel een groot deel van de nacht wat onrustig. En ook overdag is ze al de hele tijd tamelijk onrustig. Waar ze normaal vaak zat een uur of 3 aan een stuk slaapt, komt ze vandaag echt niet verder dan 1-1,5 uur :( M'n arme meisje heeft echt pijn, dat merk je gewoon aan alles :(
    Als je haar nu je pink geeft, gaat ze er ook echt op bijten...
    Hopelijk heeft ze hier niet lang last van. Ga morgen denk ik toch maar kijken voor wat medicijnen. Geloof dat de VSM wel goed spul heeft. Manlief wilde daarmee wachten tot ze 'echt pijn zou krijgen', nou, volgens mij moet hij haast wel overtuigd zijn nu, ze ligt nu namelijk op zijn arm te krijsen van de pijn en zijn pink op te eten ;) (Ok, moet toegeven, tot vanmiddag was ze weliswaar tamelijk onrustig, maar was het niet zo dat ze echt behoorlijk pijn had ofzo)

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

part 3

oja die vrouw van felicaties ofzoiets haha die heeft een boek dotje laten liggen hier nou mooi zo heb ik toch nog een boek verders was ze helemaal niet opdringerig maar heel relax na een klein half uurtje was ze weer weg

@witte reus ik ga het nu bijhouden ik heb haar net 100cc om half 4 aangeboden en daarvan heeft ze 50 cc op ! lijkt mij heel weinig maar ze slaapt er nog steeds op ? waarschijnlijk gaat die fles van zometeen wel helemaal op ? het verschilt idd heel erg per kind ja

@gina als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen hoor en je niet laten afscheppen 38.o dus het loopt wel op hmm vaag hou het goed in de gaten en laat hem maar veel drinken omdat hij dunne ontlasting heeft kan die uitdrogen vandaar dat die nu meer wilt drinken of vaker
    suces meid

@jvtje klopt dat babys geboren worden met een tandje alleen is die een beetje van zeem en valt die naar een paar dagen uit apart he! hier een kennis haar kindje is 3 maanden en heeft ook al haar eerste tand dus het kan heel goed

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hmm beau laat zich nog niet horen

jvtje wat zielig dat ze er zon pijn aan heeft zeg waar komt die door kan je het al zien?

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    druppeltjes : VSM heeft voor krampjes cinababy.. door het ene CB word het afgeraden door het andere aangeraden, dus even kijken hoe maudje er op reageerd.

voedingen: Laura zou ook naar minder moeten, geen idee hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen... ws komt ze vandaag voor het eerst weer eens op 5 voedingen uit,... maar er zit nog niet echt regelmaat in. Maar goed, toch maar gewoon afwachten, je kan het toch ook niet sturen.. met af en toe 10 minuutjes rekken kom je er ook niet heb ik ontdekt ..

Luiers: In principe zou Laura ook nog in 2 passen hoor. alleen de maatjes overlappen elkaar zeg maar ( 2 is van 4 tot 6en 3 is van 5 tot 9 ofzo) maar ik wil dus voorkomen dat mijn kast opgegeven moment vol ligt met een te kleine maat :)

Gina : als je het niet vertrouwd met Noah, bel dan vanavond de huisartsenpost. Ik vind het gek dat ze zondr Noah gezien te hebben zegt dat je het maar moet aankijken! Tuurlijk kan een kleintje een griepje hebben, maar de kleine moet op zijn minst door de huisarts gezien worden vind ik !
    zeker als hij suffer is minder drinkt en diarree heeft, een baby is heel snel uitgedroogt!
    kus vor jou

Lafo : ook voor jou een digiknuffel. En wat goed dat amy al op 5 voedingen zit!
    Hoe voel je je nu?

Ice : voor jou ook een digiknuffel :)

Ben lekker bezig met de knuffels :)

Friendly wat een slim idee een dieetiste!

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Waarom komt ze nou altijd zeuren tijdens etenstijd :rolleyes:

Pfffffffffffff ze moet pas om 20.00 de fles maar ze wil nu al, waar blijft papa! :(

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou meiden ik ga afsluiten voor vandaag, heb een nieuwe ticker mooi he ;)
    Ik wil alleen ook een nieuwe aviator of hoe heet dat ding naast me ;) maar dat lukt me steeds niet, bestand is iedere keer te groot, helpppppp

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

erg he lafo hier ook voor het eerst dat ik ongestoord kon eten terwijl ik wel had verwacht dat ik me eten zou moet opwarmen

waar is hannah?
    en will hoe is het met je je zal het wel druk hebben maar ben je al een op orde in nederland ben je huis ect ect

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

en nu en goede nederlandse zin

en will ben je al een beetje op orde in nl? met je huis enzo?

15. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Zo daar was ik weer, nog ff 1x bylezen, want morgen heb ik ws geen tyd.
    smorgens babymassage, en smiddags komt maikels moeder, dus ga ik ook nie op de compu.
    Zometeen ga ik weer lekker sporten :D
    Luna was na vanmorgen een stuk beter te pas, na de fles van 12u in de box in slaap gevallen, overgelegd in de wandelwagen toen ik ging wandelen (toch nog fyn een buitje tegen gekomen, maar had gelukkig de regenhoes by), en geslapen tot de volgende fles.
    Daarna lekker in de box gespeeld met de babygym, heel lief om te zien.
    En weer geslapen tot 6uur, ff gespeeld in de wipstoel en nu krygt ze de fles.
    Hoop dat ze vanaaf lief voor papa is als ik aan t sporten ben ;)

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ice hoe doe je die regenkap over de kinderwagenbak echt snap er niks van! of ben ik nou weer zo blonT

17. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Oja heb strax mn vriendin gebeld, en haar zoontje is weer thuis :D Ze moeten natuurlyk nog wel oppassen, en als ie koorts krygt, moet ie meteen weer terug, maar voor nu is ie in ieder geval weer in zn eigen vertrouwde omgeving!
    @Lafo: ja super hé, ben erg bly dat ie weer naar huis mocht! Nu donderdag nog goeds nieuws hoop ik!
    @Daphne: ok dan had ik t toch goed. En de virale is toch ook meestal degen met de vlekjes? Maar dat had ie niet, dus dan is t ws ook geen virale hersenvliesontsteking! (hoop ik!)
    Lekker zo'n kadootje na de verjaardag :(
    @Lindatjuh: nope nog geen digiscrap hier ;) heb wel mn banner van Luna's site zelf gemaakt, maar of dat nou digi scrappen is :rolleyes: Lykt me wel een x leuk, maar moet ik me dan weer in gaan verdiepen, en daar gun ik mezelf de tyd nie voor....
    @katsas: haha ja t is zo herkenbaar, en er staan ook leuke tips in, byv die spelletjes wat je met ze kunt doen. En heel veel doe je eigenlyk vanzelf al, zoals hun geluidjes nadoen :D
    Vandaag ging t op vanmorgen na alweer wat beter met Luna, maar nu vanaaf nog afwachten haha.
    thnx voor t duimen!
    @luiertas: ik heb erin: luiers, doekjes voor billen én voor t gezicht (2 verschillende dus hehe), hydroluier, flesjes, poedertorentje, kleine potjes en flesjes van sudocreme, zwitsal, shampoo, dat soort dingen, romper, sokjes, broekje, truitje, weggooi slabbetjes (errug handig!) spuugdoekjes en vaak prop ik de babybjorn er ook nog in! Standaard zit er al een verschoonmatje en een luieretui in.
    @katje: ze proberen je van alles aan te smeren, en etgeen wat je krygt zyn een paar proefmonsters en wat tydschriften...
    @wittereus: als ie anders helemaal overstuur raakt doen wy t wel hoor, zo vaak kont t nie voor, alleen by zo'n sprongetje dus...
    @Fiona: tjee wat dubbel zeg, wat een mutsen daar! Jy hoeft je niet schuldig te voelen hoor meis! Hoeveel weegt Beau nu dan?
    -> oh zie t al, ze is wel flink gegroeid, maarja, ze was ook nie zo zwaar hé...
    van die srpngetjes had luna tot nu toe nie veel last, alleen dit keer. En is soms best pittig, maar hoort erby hé.
    @lafo: poedermelk 1 is nooit in de aanbieding omdat dat niet mag ivm het promoten van bv, ja belachelyk, ik weet t :rolleyes: net of iedereen die de fles geeft geen bv WIL geven :(
    @Gina: dikke knuff meid, hou vol hè ;)
    @jvtje: ben echt benieuwd of maud al een tandje krygt zeg!
    @anastacia: thnx!

Opes, nu moet ik echt gaan, doei!

18. jvtje soms is t me indd. allemaal te veel.. en word ik al boos op arjen als ie een keer te hard schreeuwt.. denk dat ik maar eens een gesprekje moet hebben met mijn vriend.. want vind dat hij wel is wat meer mag doen.. hij vergeet volgens mij dat ik er snachts elke keer uit moet voor de voedingen enzo... hij laat echt alles aan mij over... en als ik hem een keer wat vraag te doen gaat t met veel gezeur :( en dat geeft ook wel veel spanning.. want kan het gewoon niet uit staan als hij in zijn stoel voor de xbox zit.. terwijl arjen rondloopt.. brian huilt.. t huis op zijn kop staat.. Bah!

fiona ik wil t indd. zo lang mogelijk volhouden zonder medicijnen! denk dat die oververmoeidheid waar ik nu last van heb ook wel met al die paniek te maken heeft.

ik ga brian ff verschonen en zijn pyamatje aandoen.. dan even voeden... en dan lekker rust nemen vor mijzelf :)

prettige avond meiden!

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even heel snel een berichtje:

Hier is het nog hetzelfde.
    Gister weer een drama dag met heel veel pijn. Vanaf 8 uur 's ochtends moest ze dus al poepen en gisteravond om 22.00 uur kwam het er eindelijk uit, pffffffff :confused: . Wat een hel voor zo'n meisje.
    Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter. Van 3 tot half 6 lopen huilen van de pijn. En met hulp van mama lukte het toen eindelijk.
    Net hebben we even gespeeld, en ze was zo vrolijk. Ohhh, wat doet mij dat dan goed zeg.
    Morgen weer met haar naar de ha en ik heb nacontrole bij de gyn. Een drukke dag dus voor Neia, en een beetje voor mama.
    Sorry, ik heb even geen tijd gehad om bij te lezen, ik heb werkelijk geen tijd voor mezelf.
    Maar ik zag net wel dat Noah koorts heeft, dus Gina bel de ha als je het niet vertrouwd. Ik ben blij dat ik dat vorige week ook heb gedaan, dat geeft me al super veel rust.
    Vanmorgen ben ik naar mijn nieuwe werk geweest voor een gesprek over de planning. Op maandag ga ik van 9 tot 17.30 uur werken, en op woensdag en vrijdag van 08.30-17.30. Ik begin 1 augustus, dat gaat nu wel snel hoor.
    Maar ik moet er nu echt vandoor. Zometeen begint de nagym weer. Wel gezellig hoor!
    Fijne avond allemaal!

X Marieke

p.s. Is er nog animo voor de meeting op de 26e (of een andere datum?). En waar zullen we dan afspreken?

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@fiona: we voelen rechtsboven een richeltje en ik voelde vanmorgen ook linksboven een richeltje. Ik meende gister ook rechtsboven een wit streepje gezien te hebben, maar vandaag heb ik dat nog niet kunnen ontdekken (moet ook zeggen dat ik vandaag nog niet zo goed in dr mondje heb kunnen kijken, dus het kan daaraan liggen)

@anastasia: de cinababy hebben we allang in huis ja ;) Die lijkt wel redelijk te werken als ze krampjes heeft. Nu heeft ze alleen pijn van de tandjes en daar helpt cinababy toch niet zo bij vrees ik...
    VSM heeft wel ook spul om de pijn bij doorkomende tandjes te verlichten, chamomide geloof ik dat het heet, die ga ik morgen halen.

Deel Deze Pagina