Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    luiertas: hier heb ik een tas van de esprit ( zo'n grote) vind de meeste luiertassen niet leuk, en manlief moet er ook mee kunnen lopen ;)
    Er zit in een verschoningsmatje, luiers, poedertorentje, minipotje sudocreme, minideo voor mama, katoenen luier, spuugdoekje, speentje, flessenwarmhoudzakje, schoon rompertje, en schoon pakje. En als ik naar het consternatiebureau ga een omslagcape en het groeiboekje

Gina gaat het al beter met Noah?

Dena zou het niet kunnen zijn dat je vriend gewoon veel te weinig doet, waardoor jij overloopt van alles, en daardoor je dus ook die paniekaanvallen zeg maar uitlokt? ( dat je doordat je oververmoeid bent dus sneller die aanvallen krijgt?)
    Heb dan het idee ( maar dat is mijn mening van een afstand natuurlijk) dat medicijnen weinig oplossen als het probleem ergens anders ligt zeg maar.. maar goed dat weet jij zelf het beste!

Hier vandaag een goede dag, Mw heeft net om 1915 zelfs een fles op van 180+6 (dus 200cc) en ik maar zeggen dat ze niet zo veel drinkt haha

2. Ja hier nog 1 die net lag te gillen in bed en nu op m'n arm slaapt. Krijg alleen een lamme arm.

Heb mezelf verwend met een ijscoupe gevuld met roomijs, cola, malibu, slagroom en kokosschaafsel.

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o lekker linda doe mij er ook zo eentje

4. Hoe zwaar is Beau dan? ze mogen tussen de 150 en 200cc per kilo lichaamsgewicht hebben, maar verder moet je je niet teveel van het cb aantrekken en doen waar je jezelf goed bij voelt. Elk kind is anders.
    Hier zijn dagen dat Zenne erg weinig drinkt dan ga ik het er niet in proppen en andere dagen dan haalt ze de schade wel weer in.
    Maar jij geeft dus nog steeds 7 voedingen? Ik geef 5 tot 6 voedingen per dag, ligt er een beetje aan hoelaat de dag start. Vandaah worden het maar 5 voedingen omdat ze vanmorgen zo laat wakker werd. Ze heeft gedronken: 140-200-110-180 erg wisselend dus. Het CB xal daar vast commentaar op hebben, maar ik kijk dus gewoon naar het dagtotaal en niet per fles.

5. Jeetje en ik maar proberen om de kilo's kwijt te komen, ik wil nog wel 15 kg afvallen hoor, maar momenteel kan ik de verleiding niet weerstaan met lekker eten :cry:

6.  
  7. Enne babyvoeding tot 6 maanden mag niet gepromoot worden ivm borstvoeding.

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

linda ik schrijf nu per dag op hoeveel ze drinkt idd zo heb ik een duidelijker overzicht

en ik moets van haar 3 schepjes poeder geven op 100 cc is dat wel okay?

9. stuur me een foto dan maak ik je wel een.

10. Kan me goed voorstellen dat je het allemaal niet meer zo goed trekt. Ik kan zelf ook hysterisch worden als het hier een bende is en de kinderen het op het krijsen zetten.

Ik vind het wel heel erg knap van je dat je je zoveel inspant om de bv te geven en geen medicijnen te gebruiken. Hopelijk wil je vriend wat meer meewerken.

11. Arme Neia, wat zielig dat ze die poepproblemen blijft houden!

12. ik geef nutrilon standaard en dan is het 3 schepjes op 90cc water.

maar hoe reageert ze met minder flessen per dag en dan wel wat meer per fles?

13. Die Zenne is echt verwend. Legde haar net in de box begon ze weer te huilen en nu slaapt ze weer op m'n arm.
    Moet nog ff wachten voor de laatste voeding anders drinkt ze niet genoeg voor de nacht.

14. KatSas

KatSas Bekend lid

hoi hoi

@ Friendly: ja normaal laat ik tim dan gewoon liggen, maar hij brak de boel af en de andere mannen moesten sowieso slapen dus dan tim er maar uit....

@ katje: oef wat zielig zeg dat jayden zo lang en zo hard moest huilen, gelukkig maar dat hij wel goed geslapen heeft.

@ fiona: jeetje wat een dozen ook dan bij het cb...bah! Hoop dat het nu met de nieuwe hoeveelheid beter gaat!

@ gina: ik heb bv ook niet afgebouwd naar jasper toe, want dat werkte hier dus ook niet.... volledig overstappen werkte voor hem in ieder geval het beste.

@ Linda: echt leuk dat digiscrappen, zou niet weten waar te beginnen alleen, maar mooi hoor!

@ Marieke: dikke knuffel voor neia en ook voor jou

@ JVtje: ze hebben idd verschillende dingen tegen pijn aan de tandjes, bij tim had ik ze beide in huis, dus Chamodent en Dentinox, het ene is homeopatische druppels tegen de pijn en het andere kan je op het tandvlees smeren, dat verdooft. Hielp bij tim goed, ik had ook standaard een koelring in de koelkast, dat vond hij ook erg lekker, dus dat is misschien ook het overwegen waard.

zo...nu maar zo naar bed...denk ik...misschien...ja toch maar wel

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Huuhhhhhhhhhhhhhhhh? Ben ik de eerste, ongelofelijk! :confused:
    Gisternacht heeft ons meisje 9 uur doorgeslapen.
    En vannacht 6 uur, en ik snapte er al niks van. Maar ze was aan het jammeren en zat de hele tijd met haar knuisje in haar mond, dus toch maar eruit gepakt.
    Opeens begon ze te huilen, en hoorde ik het flatsen :) in haar broek. Ohhhhhh zo zielig, waar was helemaal blij voor haar dat het eruit was. Vandaar dus dat ze zo vroeg wakker was. Nu heeft ze net 120 cc gedronken en is weer in slaap gevallen. Komt helemaal niet goed uit qua voedingen voor de afspraken vandaag, maarja maakt me lekker allemaal niks uit.

Jvtje, jeetje krijgt Maud nu al tandjes? Dat is vroeg zeg, en dat lijkt me zo zielig. Ik hoop wel voor ze dat ze doorzetten dan. Inderdaad vandaag even van die druppeltjes halen.

Gina, hoe is het vandaag met Noah?

Linda, oh dus Zenne heeft het ook al door, hihi. Hier nog zo'n mevrouwtje. Als ik boven de box kom hangen dan is het goed, maar als ik weg loop............hihi :) .

Anastasia, heerlijk dat je gister een goeie dag hebt. Ik ga ook maar vandaag proberen of Neia overdag wat meer wil drinken, want ik merk dat ze weer vaker gaat komen; om de 2,5 a 3 uur vaak al.

X Marieke

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ja wij hebben er ook even goed over nagedacht of we Neia zouden dopen. Wij zijn allebei katholiek opgevoed. Vroeger gingen we iedere zondag naar de kerk, nu echt niet meer. Heel af en toe. Maar we geloven nog wel, op onze eigen manier dan. En we willen Neia hiermee dus ook opvoeden. Vandaar dat we gaan dopen.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de hele bijbel uit mijn hoofd ken hoor, haha.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gina hoe is het vannacht gegaan met Noah?

Jvtje tantjes krijgen ze toch pas bij 5 a 6 maanden? Lijkt me echt nogal snel hoor voor Maudje.

Neia: gelukkig dat ze een reden had om wakker te zijn :)

Gisteren hier weer eens een keer op 5 voedingen uitgekomen ! maar goed vanmorgen om 5.50uur wakker speentje gegeven en uiteindelijk verschoond en om 6.20 aan de fles.. met veel moeite 160cc er in gekregen en nu slaapt mw.

Zijn er meer die enorm last hebben van een spartelend en heel onrustig kind aan de fles? De laatste tijd steeds vaker dat ze echt heel onrustig is, huilen en doen, speen eruit en nix aan de hand doe ik m er weer in begint t weer... zo duurt t voeden toch best lang.

Kwam er overigens gisteren achter dat we haar langer rechtop moeten houden, want ze heeft vaak HEEL veel lucht ingeslikt met drinken, en dus veel boertjes, meestal na 1 boertje dachten we zo dat is ze kwijt. Nu zat ze gisteren even een tijdje rechtop.. kwamen er nog 4 flinke boeren!
    Dat verklaart waarom ze soms boerde als ik haar weer oppakte voor de volgende voeding, en de hik die ze regelmatig had een uurtje ofzo na de voeding..
    Ws dus gewoon niet genoeg geboerd!

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nou dat valt me van je tegen Jvtje, hihi. :) ;)
    Wij hebben natuurlijk wel een nijntje boxspiraal, zo schattig. Hopelijk kun je er ergens nog 1 krijgen.

Wij hebben zondag een beertje van Vteck gekregen met liedjes erin, en Neia is er helemaal weg van. Gister heeft ze er zelfs tegen gekletst, zoooooooo schattig! :D

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    over dopen gesproken.
    mijn man is katholiek, ik ben hervormd gedoopt..
    omdat wij niet in de kerk getrouwd zijn ( tot grote ergernis van mijn schoonouders hihihihi) laten we ons kindje ook niet dopen.
    Ik kom er bijna nooit meer, en mijn man misschien 4x per jaar.. dus als we hadden laten dopen zou het ook voor mijn schoonouders zijn en dat is de verkeerde reden denk ik zelf

20. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

Ik zal ff beginnen met reageren op iedereen!

@verzorgingstas, ik heb die van de hema, is de kleur van mn wagen, zwart met grijs, dus man kan er ook mee lopen. Er zit in: een klein flesje met gekookt water voor tussendoor, een flesje en voeding, een kleed om te verschonen, doekjes, luiers, monstertjes van sudocreme, zwitsal en natrusan, een zakje met nat doekje, sleutels, portemonnaie en telefoon. en als ik langer wegga verschoning voor de kleine (pakje, sokjes ezo)

@Linda, mooi gemaakt hoor!1 Vind ze allebei leuk!

@Dena, meid wat een toestand! Zou sowieso idd een gesprek met je man aangaan, het is niet de bedoeling dat jij overloopt en naar de medicijnen grijpt terwijl hij achter de xbox zit.. jullie kozen samen voor kindjes! Zou met hem afspreken dat jullie savonds samen doen.. bijv dat jij je oudste verzorgt en naar bed doet en hij zich over de kleine ontfermt... succes meid!

@Ice, wat fijn dat ie thuis is.. dat is alvast 1 opluchting, nu duimen voor de andere!

@Witte reus, wat een leuke foto's van Bram! een schatje hoor..

@Katje, dat is vervelend zeg! Gelukkig was er niks aan de hand! Zielig he als ze zo blijven huilen.. die krampjes willen wat

@Wite reus, je hebt jezelf, Bram en je man lekker verwend zie ik alweer hihi. leuk he die kleertjes kopen, ik stop er ook maar niet mee :( hihi..

@Fiona, pffff dat is vervelend he.. doe gewoon lekker wat jij denkt dat je meisje nodig heeft.. cb is een richtlijn geen verplichting! Je kan het proberen en wil ze niet dan hou je het lekker aan zoals je het nu doet!

@Lafo, oke dus die kruidvatluiers is ook wel wat? Scheelt dat nog? Ben gisteren begonnen met de voeding van AH comfort, ook voor krampjes enzo en ik moet zeggen best aardig hoor.. het is wat dikker maar hij poepte wel voor het eerst helemaal zelf! en het scheelt! 6,99 ipv 12,50 dat vind ik nogal wat.. ze hadden ook forte.. die gebruik jij toch?

@Witte reus, hahaha maakt niet uit.. je leest er makkelijk overheen ;)

@Jvtje, tja in cb boekje staat dat je je pas zorgen hoeft te maken als ze drie dagen boven de 39 zitten.. vond dat wel erg lang en hoog... hmmm

en toch tandjes he... jeetje meid! Je hebt ook spenen waar je water in kan doen en in de vriezer leggen geloof ik...

@anastacia, meid dat regelt laura vanzelf wel hoor.. ik zat eerst ook op 6 voedingen met meer maar op een gegeven moment ging hij eerder voor de nacht liggen waardoor ik met vijf voedingen uitkwam.. gaat jouw meisje ook vanzelf doen als ze eraan toe is!

ook een hele dikke knuffl voor jou! ;)

@Lafo, hihi... probeer haar eens in het wipstoeltje bij je te zetten als je eet.. lukt dat niet? Dat doen we met Noah altijd end at vind ie helemaal leuk...

@Marieke, pffff meid wat vervelend! Fijn he dat ze dan daarna zo vrolijk zijn, dan heb je echt het idee dat je toch wat voor ze hebt kunnen doen! Hele dikke knuffel ook voor jou!

@Anastacia, zozo.. hoe heeft ze daar op geslapen?

@Fiona, 100c + 3 schepjes kan wel wordt de melk alleen wat dunner.. heeft xe moete met poepen ofzo? daar doe je dat meestal voor..

@Marieke, jaja de eerste hahaha nou ben ik al een half uur aan het lezen en schrijven maar nog niet aan het posten hahaha.. ahhhh wat zielig.. gelukkig is ze het kwijt!

Hier is nog steeds hetzelfde.. gisteravond was zn temp nog hetzelfde maar steeg gelukkig niet nog meer. Heeft de hele avond bij me gelegen, lekker tegen me aan. Hebben m in badje gedaan zoals altijd alleen vond ie het helemaal niks dus was heel kort badje.. daarna heeft ie wel zn fles van 180cc op gelukkig en hebben we m voor de nacht weggelegd.. wel wat vaker wezen kijken en ik had moeite om te gaan slapen.. vanochtend om zes uur werd ie wakker en heeft de helft van zn flesje gedronken en hij slaapt nu weer. zn temp is wel weer 37.6 dus nog steeds hoog. moeten dalijk op nacontrolle bij de verloskundige en mn paspoort ophalen.. ik kijk het ff aan maar als zn temp oploopt en niet lekker is dan bel ik af...

Deel Deze Pagina