Dolphin, volgens mij is Frostieke een dag later bevallen (en in Belgie is het dan geen bevrijdingsdag hihihihi) WitteReus, weet niet meer wat er nu stond/hang, maar ik zag dat er bram stond en moest meteen aan hier denken. Maar de kans is dus wel dat het bij jullie was hihihi (als ik dat had geweten had ik mark de auto aan de kant laten zetten) Wij hebben twee babyfoons, de Philips Avent SCD499, en de Alecto DBX99. Kunnen allebei zo ongeveer evenveel (de laatste hebben we recent gekocht bij BCC met een kortingsbon uit de wij jonge ouders waardoor ie maar 80 euro kostte ipv 129). Ben ook over beide babyfoons erg tevreden. Wat zit erop? Muziekjes, licht, temperatuur, gevoeligheid, terugspreekfunctie. Luxe dus Friendly, bij mij werkte die neusspray ook niet echt denderend hoor. Hannah, ik heb nog een kolf "over" die wil ik op marktplaats gaan zetten. Is zo'n pump in style advanced van de Medela (in rugzak) en heb nog van allerlei extra's erbij (moet alleen ff kijken wat ik er bij heb hihihi)
Goedemiddag! Hier eindelijk tijd om weer wat te schrijven. Wat gaan de dagen snel voorbij! Hier waren de afgelopen dagen wat minder ontspannen. Ik geef bv, maar mijn rechterborst spuit nogal erg. Het weekend was het zelfs zo erg dat Abigaël schreeuwde tijdens het drinken. Kreeg haar bijna niet meer rustig. Het hielp ook niet om de ergste druk van mijn borst weg te masseren. Uiteindelijk heeft mijn man 's avonds mijn zus gebeld, heeft een handkolf thuis, en gevraagd of we de kolf mochten lenen. Is mijn man nog na 23.00 uur naar mijn zus gegaan (zo'n 40 min. rijden), wat een schat hè. Mijn zus had ook nog wat tips, liggend voeden zodat de druk minder is en tegen de zwaartekracht in voeden. Dus Abigaël op mijn buik, zodat ze van bovenaf kan drinken. Dit lijkt wel iets te helpen, maar ik heb het idee dat ze dan minder drinkt omdat ze dan sneller in slaap valt. Gisteravond om 23.30 uur voor het eerst dan maar wat afgekolfd (binnen 2 minuten 60 cc), het spoot echt de fles in. Vond het dus niet meer zo gek dat mijn meisje dit niet prettig vind en zich regelmatig verslikt. Dit pracht wel iets meer ontspanning. Ze kon nu in alle rust mij borst leegdrinken. Helaas kon ze alleen haar draai niet vinden en heb ik tot 2.00 uur met haar opgezetten. Ze had ook wat last van krampjes, zat erg veel lucht in haar buikje. Vind ik niet erg gek. Vandaag is ze verder wel ontspannen. Denk dat het kolven dus wel baat heeft. Zijn vanmorgen bij het cb geweest. Ik hoef niet te twijfelen of mijn meisje voldoende voeding krijgt, ze woog vandaag 4775 gram. Ze is 1690 gram gegroeid sinds de geboorte. Snap nu ook waarom ze aan 1 borst voldoende heeft . Ook is ze 3,5 cm gegroeid. Ben dus weer een super trotse mama . Zo, weer genoeg over ons.
wat een mooie fotos komen er weer langs zeg! super meiden! stuk voor stuk allemaal knapperts! frostieke : welkom hier! friendly wat krijgt Ruben nog weinig dan? hij is even oud als Laura, maar die krijgt flesjes van 120cc! Zou het verschil komen omdat hij te vroeg geboren is? Kolven: hier een electrische dubbelzijdige kolf van medela gehuurd. Ga deze volgende week terug brengen naar het uitleencentrum, want voor wat ik nu kolf is het onzin om een dubbelzijdige te hebben.. en dan koop ik ws een mini kolf een kleine electrische.. dan kan ik kolven zolang het nog kan.. en op is op.. Wie had nou dat de kleine steeds maar kwam voor voeding soms om de 1,5 a 2 uur? ( ik dacht witte reus?!) Ik weet niet of je fles of borstvoeding geeft. Maar flesvoeding mag je niet onbeperkt geven.. Verder ben ik het met friendly eens even contact opnemen met het consultatiebureau voor tips. want dan heb je tenminste een professioneel antwoord
Oh wat een plaatje Ntombi! En hier ook hetzelfde gehad met de voeding...Er is zoveel dat het echt dr mondje in spuit en ze zich regelmatig verslikt. Ik ging dan ook wel eens kolven en idd een andere houding. Ik voed nu regelmatig in de rugbyhouding en dat gaat ook goed. Daphne: ik ga eens even kijken of dat de kolf is die ik zoek....
Wat een leuk mannetje Frostieke. @ Hannah, de rugbyhouding heb ik nog niet geprobeerd. Is ook nog een optie, dank je. Had net voor het voeden weer even gekolfd. Wat een rust geeft dat zeg. Heerlijk! Vooral voor de kleine dame vind ik het erg fijn.
haaai, we zijn maar even naar het weeguurtje op het cb geweest. mannetje woog bij de geboorte 3315 en weegt nu 3730 en met de voeding zaten we goed. en van die 2 uurtjes er tussen zolang dat niet iedere dag is en iedere keer was dan was het niet zo erg. maar net liet hij er 4 uur tussen zitten. gekke man. we waren naar de stad gegaan voor het wegen, en we moesten Bram uitkleden, ik had hem veels te warm aan getrokken hele hoofdje was nat van de zweet... @Daphne, waar in limburg ben je geweest dan. zou wel leuk zijn als je langs ons huis gereden bent! @ntombi, wat een poepie. die in de wagenbak is zo lief! @spuiten zo erg heb ik het niet gehad. wel dat de kraamhulp s'morgens met grote ogen naar mijn borsten keek zo van wow wat een memmen hebben wij weer.. zitten we op het cb kon je zo binnelopen, en ik vroeg wanneer we gebeld zouden worden ed. zijn ze onze papieren kwijt! dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt. badmutsen.. @foto's wat een leuke foto's komen ervoorbij. hoe voelen jullie je? gaat alles goed (wond ed ) ben niet nieuwsgierig
hannah, dan is dat zitje wel handig. had vandaag al gekeken in de babyzaak hier in de buurt maar kon niets vinden wat er ook maar op lijkt. mijn lijstje voor nederland wordt steeds langer, haha trouwens niet goed voor je portomone om een babyzaak in te gaan. weer een tas vol rose kleertjes. ik heb nu 2 dagen niet gevloeid, dus hehe dat gaat de goeie kant op. heb wel een beetje last van mijn darmen net of ze niet op gang zijn gekomen na de bevalling. gisteren trouwens ook iets van de hechtingen gevonden, nu jeukt het er, fijne plek ook om jeuk te hebben. wat een leuke foto's allemaal weer. jullie houden ze van mij te goed moet even een manier vinden om ze te plaatsen. nou ja, plaatsen lukt wel maar de laptop is ermee gestopt. hebben wel alle foto's eraf kunnen krijgen. de vaste comp blijft hier achter dus wil daar geen foto's meer inzetten want die moet dus ook leeg gehaald worden. moet even bedenken hoe ik dat ga doen want ik heb net als jullie zoveeeeeeeel leuke en lieve foto's van ons Lobke. nu even kijken aan de andere kant of er nog nieuws is van lafo.