Pff... Ruben komt vandaag tot nu toe echt om de twee uur. Hebben net samen geslapen (hij was alleen rustig tegen de blote borst aan, maar zuigen ho maar). Na de volgende voeding weer in het eigen bedje. Hoop dat ie het nu langer dan 2 uur volhoudt... want die zijn over 5 min om en heb het eten nog opstaan. Eet vandaag sla met tomaat, gekookte aardappelen en hamburgers. Mannetje is weer laat vandaag, dus wordt weer alleen eten. Witte Reus: goed gedaan, ff checken op het bureau. Morgen hebben ze hier weeguurtje, als Ruben vandaag om de twee uur blijft komen ga ik ook ff heen. Anders wacht ik tot donderdag, dan moeten we toch naar het bureau. Anastasia: denk idd dat het komt omdat Ruben te vroeg was. eerste dagen kreeg hij 20/25 cc per keer. Heel langzaam opgebouwd dus. Na een week zat hij op 50, hij is nu bijna 4 week dus zou nu 80 a 90 mogen hebben. Als ik via het gewicht bereken (denk dat ie nu rond de 3250 zit) dan mag hij 150*3,25 = ong 490 cc hebben, als ik dat deel door 6 voedingen is dat iets meer dan 80cc per keer. zal dus aardig in de richting zitten denk ik. Vraag het in elk geval op het bureau na als ik er kom. Echt mooie foto's zijn er weer geplaatst vandaag... gaat ff aardappels checken voor ze weer aanbranden....
Ja dat dacht ik al friendly, de laatste keer was laura 3490gram , ik ga woensdag weer laten wegen om te kijken hoe en wat.. Ze drinkt niet altijd de 120cc op, soms laat ze wel wat staan, maar goed ze geeft zelf wel aan waar ze behoefte aan heeft denk ik... En de borstvoeding mogen ze zelf weten hoeveel ze drinkt.. maar dan geef ik haar ook altijd 120 cc
Heej mama's! Hier gaat alles goed! mannetje groeit echt supersnel.. is in 1 dag 120 gram aangekomen.. als hij dat vandaag weer zo goed doet is ie morgen al weer op geboortegwicht.. echt een grote jongen is het hij weegt nu 4100 gram.. maatje 50 past ie niet eens alles voor niks gekocht.. arjen heeft een ebste tijd maatje 50 nog wel gepast.. navelstreng gaat er gelukkig bijna afvallen.. zijn er meer baby's waarbij die navelstreng enorm stonk? bij arjen was ie toen helemaal gedroogt.. maar bij brian is die heel vies nat en dat stinkt echt hard! maar de kraamverpleegster vermoed dat ie er vanavond nog afvalt. vandaag hielprikje gehad.. zonder gilletje! morgen zal de gehoortest wel komen... paniek begint hier helaas weer te komen vandaag echt een klote dag hopelijk morgen beter...
probeer je rustig te houden Deentje... veel meer kan ik helaas niet zeggen. Hier geen stinkende navelstreng, was heel mooi kort en droog. Heb Ruben maar een flesje hypoallergene melk gegeven net, kijken of hij daar rustiger van wordt. Heeft van de 100cc er 85 'gedronken' maar daarvan zeker 5cc geknoeid. Heb zelf maar ff gekolfd, ene borst echt een paar druppels, maar tezamen gelukkig nog zo'n 65 cc. Heb nu 2 flesjes van 90 cc in de koelkast, kan papa vanavond ook nog mooi even wat doen. Ga de was nog even ophangen en dan nog een rondje lopen met Ruben, gisteren ook al niet buiten geweest dankzij de regen, dus vandaag wel even een frisse neus halen.
friendly gaf je al langer borst en flesvoeding door elkaar? Wij deden dit vanaf de 1e week ivm problemen met de borstvoeding..
de eerste week kreeg hij beide, toen had ik nog te weinig melk. Toen de kraamzorg wegging ging het prima en kreeg hij alleen nog bv. 4 dagen volgehouden en toen weer deels op de fles. Na drie dagen weer voldoende bv en de laatste twee week heeft ie dat dus ook alleen maar gehad. Ga denk ik morgen sowiezo ff naar het cb, vragen wat handig is. Omdat nu ik weer kolf ik merk dat er ook minder komt. Als meneer goed gegroeid is zal hij echt wel genoeg binnen krijgen, en hij lijkt echt wel goed gegroeid. Misschien had ie vandaag gewoon een regeldag (wel een vreemd moment, maar ach). We zullen zien hoelang meneer nu slaapt op het flesje.
Hai mama's.. Het wordt hier steeds drukker .. Vandaag eerst keer naar het CB. Evan weegt nu 4385 (bij de geboorte 3878) en is 54,5cm groot (bij de geboorte 52). Ik heb al kleertjes aan de kant liggen die hij niet meer aan kan. De arts begon wel direct over een echo van Evan zijn heupjes omdat hij in een stuit lag maar het ZH heeft dat al geregeld voor ons. Vannacht voor het eerst door geslapen en nu maar hopen dat dat een gewoonte wordt! Ik voed hier om en om. Bevalt mij prima en heb gelukkig geen last van mijn borsten daardoor. Hier is het vloeien eindelijk gestopt..pff 4 weken na de bevalling..
Wat ik vandaag merkte.. ik heb een hechting inwendig gehad.. en daar voel ik dus met mijn vinger het draadje van.. durf er echter verder niet aan te zitten.. zou het uit zichzelf oplossen? ben benieuwd? Iemand enig idee?
anastasia, bij mij zitten ze ook inwendig en gisteren vond ik een draadje. ben dus even op onderzoek geweest zitten er nu nog maar 2 in waarvan 1 ook aan het loslaten is (heel lang draadje) maar durf er niet aan te trekken. die andere 2 zullen nu ook wel loslaten. als je er geen last van hebt zou ik het nog even afwachten. gisteren zaten ze er bij mij 4 weken in vindt ook dat het lang blijft zitten.
Anastasia: ik had hetzelfde, voelde vorige week ook een hechting zitten, had even de vk gebeld.Kon geen kwaad, duurt even voordat inwendige hechtingen oplossen.Gisteren vond ik een hechtdraadje in mijn onderbroek terug...
Hechtingen, hier ook inwendig. Heb al een paar dagen terug er drie uitgetrokken. Er zit er nu nog een, die kan ik wel met mij vinger voelen, maar ik krijg hem niet te pakken. Wil hem er erg graag uittrekken. Af en toe irriteerd het best. Maar misschien is dat wel meer mijn gevoel. Ik durf het er dus best zelf uit te trekken, maar dat gaat helaas niet. En mijn mannetje durft het niet helaas Dan maar gewoon afwachten tot het is opgelost.
@borstvoeding: Maud komt hier meestal om de 4-5 uur voor de voeding. Al heeft ze wel bijna elke dag ergens een voeding waarbij ze na 2 uur alweer komt (verschilt nog wel eens welke voeding), maar zolang dat bij 1x per dag blijft (en het overdag is en niet 's nachts... ) Ik geef haar altijd eerst 1 borst, daar drinkt ze dan zo'n 10-20 minuten aan, dan houd ik haar rechtop voor een boertje en geef haar wat tijd om de melk te laten zakken (en ondertussen wordt ze natuurlijk plat geknuffeld ), daarna verschonen en als ze dan nog honger heeft -wat lang niet altijd zo is- krijgt ze nog wat. Dan ligt het eraan hoe lang ze aan borst 1 gelegen heeft welke ik geef. Soms drinkt ze in 1e instantie zelfs maar een minuut of 6-7, dan geef ik haar dus daarna nog borst 1. Maar als ze langer dan 10 minuten heeft gedronken, wordt het borst 2. Ze spuugt trouwens wel vaak na haar toetje Komt met enige regelmaat toch zo'n beetje het hele toetje terug. En dan heeft ze daarna weer honger! Dat is wel een gedoe zeg... al gaat het wel beter nu ik haar wat sneller van de borst haal als ze al te gulzig aan het drinken is (er zit meeeer dan genoeg in mama's borsten!) en haar meteen recht overeind hou als ze klaar is. Omdat ze toch vrij snel spuugt van een toetje, bied ik haar dus ook niet nog een toetje aan, als ze daar niet duidelijk zelf om vraagt! De 2e borst zou het best prettig vinden als daar wat druk afgehaald wordt, maar nog liever heb ik dat m'n meisje niet hoeft te spugen! @kolven: ik ga deze week toch eens een kolf halen... het spuit er hier ook bij tijd en wijle gewoon uit en Maud moet soms echt haar best doen om de hoeveelheid melk weggewerkt te krijgen! In eerste instantie wil ik een beetje aan het begin kolven, zodat de ergste druk eraf is en daarna de borst leegkolven als Maud klaar is met drinken. Het is wel mijn bedoeling dat er 'straks' in elk geval 1 voeding komt te vervallen voor een gekolfd flesje. Dan kan manlief haar ook wel eens voeden en heb ik af en toe m'n handen ook eens vrij! @rugbyhouding: ik heb die een paar keer geprobeerd, maar het wil me niet echt lukken, dus ik hou het bij gewoon zitten of liggen... Nog even spammen en dan ga ik naar bed toe!
hoe zit dat eigenlijk bij voeding. Wanneer ga je van 7 naar 6x per dag voeden? Laat je dat aan de kleine over of niet? Angelo wil vaak al om de 2 uur komen, maar krijgt niet eerder dan om de 3 uur, anders blijf je bezig he en dan went hij er ook aan en dat is niet de bedoeling neem ik aan.
Weet het ook niet dolphin, laura komt zoiezo de ene keer 7x de andere keer 6x ligt er maar net aan hoe en wat. Ik denk dat zodra je de hoeveelheid voeding ophoogt, dus dat ze meer cc krijgen dat ze dan automatisch ook langer wegblijven.. dus dat het dan een beetje vanzelf gaat. Maar anders zou je dat eens aan het cb moeten vragen. x
Het ligt er volgens mij ook aan of je borst of fles voeding geeft. Bij fles voeding verhoog je het aantal cc en daardoor zal de kleine langer verzadigd zijn. Bij borstvoeding zal de kleine eerst weer regeldagen moeten hebben zodat je meer voeding gaat aanmaken. Hierna zullen ze dan ook langer verzadigd zijn. Voor zover ik weet althans.
Denk echt dat we hier gisteren een regeldag gehad hebben. Heb Ruben de hele dag na 2, max 2,5 uur gehad (zelfs met flesvoeding!) en nu lijkt ie weer meer rust te hebben. Na de elf uur voeding tot half 4 geslapen en daarna weer tot 7 uur. En beide keren had meneer aan 1 borst genoeg, dat is nog niet vaak voorgekomen. Wel spuugt hij sinds gisteren steeds wat terug, had ie nog niet eerder gedaan met bv, met fv wel. Denk dat ie nu dus meer drinkt dan dat er in zn maagje past, want zelfs als ik hem een kwartier (slapend) opgehouden heb en hem dan in bed leg komt er nog een straaltje terug. Vanochtend de andere borst gekolfd en had nu ruim 100cc. Zoveel had ik gisteren met alle kolfbeurten bij elkaar geloof ik. Dolphin: bij bv geeft het kindje zelf aan hoevaak het eten nodig heeft. Ruben had eergisteren aan 5x genoeg, terwijl hij gisteren 9x nodig had. Gemiddeld zitten we op 6/7 voedingen per dag, ongeveer om de 3,5 tot 4 uur. Je kunt Angelo een dag lang toch om de twee uur geven, dan gaat ie misschien effectiever drinken en komt daarna minder vaak achter elkaar. Tenminste, zo legde de kraamzorg het aan mij uit. Als je denkt dat de melkproductie achteruit loopt moet je nl ook 1 keer in de 2 uur gaan voeden (als de kleine niet vraagt kolven) dan krijg je meer melk en is de kleine sneller tevreden.
ik geef Angelo nu de fles met gekolfde melk, zo'n 120 cc per keer. Nu heb ik ergens gelezen dat je per week 10 cc erbij mag geven als hij dat ook op kan, dat klopt toch ook? Want 3 weken terug in het ziekenhuis kreeg Angelo nog 90 cc per keer.