Ja dat klopt, je mag opvoeren tot ze op 120cc zitten hebben ze mij verteld. Maar aangezien Angelo dat al krijgt en alsnog om de 2 uur wil... zou toch eens naar het cb bellen om te vragen hoe dat zit. Misschien dat je hem dan toch meer mag geven of dat ze een andere oorzaak of oplossing weten.
VRAAG: wat voor shirts hebben jullie aan tijdens het voeden? Ik heb welgeteld 1 zomerbloesje dat geschikt is, 1 shirtje waarbij je 1 borst kunt ontbloten zonder dat de ander ook zichtbaar wordt. Verder 2 bloesjes met lange mouwen en 2 vesten met rits. Wil er graag wat bij hebben wat er leuk uit ziet en niet al te veel geld kost. Iemand nog tips?
Hoi meiden, Ik heb een vraag. Ik geef borstvoeding aan onze Cas. De afgelopen paar dagen is hij helemaal in de war geweest, de beroemde regeldagen denk ik dan maar. Overdag is dit goed te doen. 's Nachts echter wel een probleem. Erg vermoeiend ook. Hij komt twee keer per nacht, dus dat valt wel mee. Om 1 uur en om 4/5 uur ongeveer. Maar dan wilt hij niet meer slapen. Hij blijft klaar wakker in zijn bedje liggen en gaat na een tien minuten gewoon lawaai maken. Knorren en grommen (zo noem ik het maar) en na verloop van tijd huilen. Nog een keer aanleggen wil hij niet, schone luier heeft hij al en krampjes zijn het ook niet. Iemand enig idee wat we hieraan kunnen doen? Dit is namelijk ontzettend vermoeiend..... hij is bijvoorbeeld nu nog wakker van zijn voeding van kwart voor acht vanmorgen! heeft nog steeds niet geslapen en die bijna drie uur steeds lawaai gemaakt!
Ruben heeft dit ook zo ongeveer 1 x per dag en het enige dat bij hem helpt is bij mama (en als het echt niet anders is papa) in slaap vallen. je kunt hem dan wel wegleggen, maar de helft van de tijd wordt hij toch snel weer wakker en kun je opnieuw beginnen. Als hij het overdag heeft kun je een draagzak proberen, 's nachts misschien toch maar gewoon bij je pakken (doe ik ook, is geen verwennen). En proberen om als ie echt diep slaapt weer in bed te leggen. Vermoeiend is het idd... maar het wordt vanzelf beter.
als Angelo echt niet wilt/kan slapen dan leggen we hem bij ons neer in ons bed. Dan voelt hij zich kennelijk veilig en valt hij ook snel in slaap, daarna leggen we hem weer terug in zijn eigen bedje en lukt het wel.
@Hellepelle..Is Cas ook druk aan het slaan met zijn armpjes en schoppen met zijn beentjes? Evan heeft dat wel en dan baker ik hem in dat help enorm. Vannacht heeft hij zelfs zijn laken en deken van zich afgetrapt..
@mariska: ja hij is dan heel wild. Als we hem in de bak van de wandelwagen leggen, dan doe ik inderdaad zijn armpjes naast hem leggen en dan stevig instoppen. Hetzelfde effect als inbakeren denk ik zo! Dat helpt wel. Alleen in zijn eigen bedje kan dat niet omdat dat wat groter is en dan kun je hem dus niet zo inpakken. Baker jij in met een speciale doek ofzo? Verder friendly en dolphin bedankt voor de tips. Op een gegeven moment denk je gewoon dat je de enigste bent met dit probleem! Fijn omte horen dat mensen dat herkennen.... We zullen vanavond eens kijken wat er gebeurt. Nu slaapt het kereltje trouwens prima! Ik denk zelf ook dat hij dag en nacht een beetje omgewisseld heeft ofzo. Overdag slaapt hij over het algemeen prima en zonder problemen, 's nachts begint hij een beetje te donderstralen Ach het hoort er allemaal wel een beetje bij he!
Hoi mama's ik kom me hier ook eens melden! Wordt hoog tijd, ik kom nog niet zo aan forummen toe, ben bij de andere dames al wel een paar keer geweest, vind het belangrijk om hun daar een beetje te steunen, en zie ook velen van jullie daar regelmatig verschijnen! Het is gewoon best wel druk met 3 kleine kinderen en een man! Will, inderdaad een vervelende plaats voor jeuk. Tijdens de bevalling toen ze mijn vliezen gingen breken hebben ze me daar schoon gemaakt met een gel, en daar ben ik dus allergisch voor, zo blijkt nu. Ik had echt werkelijk het gevoel dat er miljoenen mieren liepen, kon me ook echt niet inhouden en heb er onbeschaamd in liggen krabben en scheuken en steeds natte washandjes er in geduwd. Ik zie schattige babyfoto's voorbij komen , ik hoop jullie ook te kunnen bespamman binnenkort, er staan wel een paar fotootjes in mijn album. Maar eerst wil ik mijn bevallingsverhaal eens op papier zetten, misschien lukt het vandaag nog, anders morgen!
Hellepelle, ik weet niet of jij zelf voed en op vraag? Maar Iris zat ook niet goed in haar dag en nacht ritme, ik kreeg het advies om de eerste dagen toch even strikt om de 3 uur te voeden en de nacht op vraag. Dit was ook beter omdat Iris die eerste dagen veel afviel, ze zat al op 8% van haar geboorte gewicht en het mag tot 10%! Maar bij Iris werkte dat prima en had binnen 24 uur haar ritme aan gepast, 's nacht krijgt ze tegen 24.00 uur een voeding, dan tegen 5.30 uur en dan tegen 10.00 uur weer en dan gaat ze weer op een 3 uurs ritme zitten ongeveer. Niet slecht voor een baby van 1 week oud! Misschien heb je er wat aan, misschien heb je het ook al geprobeerd, heb niet alles terug gelezen nog!
Ook moest ik Iris s'avonds bij me houden, en proberen wat wakeer te houden, zodat ze moe naar bed ging voor de nacht!
@ witte reus: wat stom zeg dat de papieren kwijt zijn..pfff, maar goed dat je dan dus vraagt! Maar wat lekker dat het zo goed gaat met Bram! Hij groeit dus goed! Ik voel me verder goed, wond is mooi aan het helen, buitenkant ziet er super uit, binnenkant voel ik af en toe trekken als ik te zware dingen doe...maar ja dat is logisch. Heb wel meer last dan na mijn natuurlijke bevalling maar het valt me allemaal erg mee. Gisteren zelfs al weer intiem geweest met mijn mannetje, dus gaat de goede kant op. @ Deentje: goh het gaat echt super bij jou zeg, wat doet je mannetje het goed! Wel ontzettend jammer dat je zelf zo'n rotdag had...je doet het juist zo geweldig goed! Dikke knuffffffffffffff @ Mariska: hee wat goed zeg dat je nu ook door mag slapen! helemaal geweldig! @ JVtje: leuke foto's van maudje zeg! En al een mac kindje ook!1 Hihihi, Jasper is ook al bij de mac geweest..whahahaha
Vanmorgen is hier dus RTV oost geweest, nou ja Doroty Oosting dan, ze kwam alleen en gelijk toen erwin de deur opendeed duwde ze al de microfoon onder zijn neus en begon gelijk met het intervieuw..whahahaha, echt grappig. Daarna deed ze nog een kop koffie en kregen we een knuffel voor jasper en een leuk boekje over specialiteiten uit deze omgeving, heel leuk boekje, staan ook aardbeien plukkerijen in, dus dat ga ik zeker onthouden, is leuk om keer te doen met tim! Maar goed, het was zeker heel erg leuk. Voor de liefhebbers, het word volgende week woensdag uitgezonden tegen tien over elf op radio oost. En vanaaf terugkomles van de pufles..ben benieuwd! Moet dus vanmiddag nog ff erwin lief aankijken of hij even voor mij foto's wil uitprinten om mee te nemen vanavond. Ben zo benieuwd!
hulpvraag!!!!!!! Ik moet even iets kwijt, ben net wakker na m'n middagdutje. Liet m'n gedachten gaan, schrok ervan. Wil het even delen... en jullie mening horen... ik hoop op herkenning, dat ik niet de enige ben. Voel me een slechte moeder door deze gedachte, maar weet ergens wel dat ik het niet ben. Wat zit me dwars? het volgende; Het idee dat ik zoveel vrije dagen in het vooruitzicht heb, maar niet van alles kan gaan doen 'zomaar'. Ik vind het niet erg om m'n zoontje mee te nemen, maar gewoon een raar idee dat ik niet 'zomaar even weg kan gaan'. Ik vind de dagen lang duren. Vandaag is m'n man voor het eerst werken. De gedachte de hele dag alleen te zitten vond ik niets, heb m'n moeder gebeld. Die is geweest van 10 uur totdat ik ging slapen, dat vond ik erg gezellig en fijn. Wie herkent dit? Ik hoop dat iemand het herkent, voel me erg alleen staan in deze gedachtenkronkels. Ik ga me nu even aankleden, misschien nog even huilen (tranen zitten hoog) en dan kom ik hier terug, kijken of er al reacties zijn. Sorry voor dit ego-bericht, ik lees later terug vanaf 26...
Je leven is ineens heel anders Katje, duurt waarschijnlijk ook wel even voordat je daaraan gewend bent. En zodra je eraan gewend bent krijg je waarschijnlijk het omgekeerde probleem , dat je juist alleen maar weg wilt met je kleintje. De eerste week ging ik ook steeds ff alleen weg (toen de kraamzorg er nog was), was de deur nog niet uit en ik wilde al weer terug. Vrijdagavond moet ik echt even weg, zie er nu al tegenop om het kleine mannetje met papa alleen te moeten laten. Heb de eerste drie week ook regelmatig mn ouders en zusjes over de vloer gehad, om even wat in huis te doen, of gewoon voor een kopje thee. Voel me nu alleen veel beter op mn gemak, als ik wat wil doen gaat Ruben mee, kan dat niet dan blijf ik lekker thuis. Voel je dus vooral geen slechte moeder. Het gewenningsproces kan wel weken duren. Zolang je er behoefte aan hebt lekker mensen bellen om bij je te komen! Ben net terug van inloopspreekuur op het cb. Mijn 'kleine' mannetje was deze week maar liefst 400 gram gegroeid! Weegt nu 3350gram en is 51,5 cm. Gisteren was volgens haar ook echt een regeldag, logisch als ie zo hard groeit. Heb nog gevraagd hoeveel voeding ik klaar moet maken. Hij mag 100 tot 120 hebben(als hij dat wil), eind van de maand mag hij op 150 zitten, gewoon elke week 10 erbij als hij erom vraagt. Blijf voorlopig eerst 100cc klaarmaken, hij heeft tot nu toe toch max 90 gedronken (heeft ie dus genoeg aan, maar mag iets meer als hij het dus wil).
Heej meiden! Sorry kan mijn kop echt ff moeilijk bij het forum houden! paniek is weer behoorlijk terug.. vannacht geen oog dicht gedaan alelen maar liggen janken vandaag weer contact opgenomen met mijn psych.. hij zou terug bellen maar heb nog steeds niks gehoord wil zo graag zonder medicatie er doorheen komen.. hoop dat ik iets van gesprekken krijg ofzo die gaan helpen.. zo is t echt waardeloos bah! dus ik ben even wat minder online komende tijd.. hoop dat t snel allemaal wat beter gaat.... Kussie Dena
Dena, alle begrip, geen verontschuldigingen meisje! Balen dat je je weer zo voelt, hoop dat psych je gauw belt en dat het je helpt! Je kan het meid, je bent een sterke vrouw, respect!
hallowtjes deze verslaafde gek in remy! aan de andere kant... het is daar zo stil dus ik denk kom hier eens gluren alvast nou ga me eten opzetten en dan ga ik maar hopen op wat buikkrampen ofzoiets dergelijks hopen jullie met me mee? onsukkie een daam lopen overtijd mijn grote dag is as vrijdag moet donderdag naar de vk en hoop zo dat die afspraak niet nodig is maar goed we hebben het helaas niet in eigen hand
Dena: doe lekker rustig aan, alleen doen waar je je goed bij voelt en verder niets! Heel veel sterkte en als er wat is dan horen we het wel....
Fiona: Zeg maar tegen je kleine dat Ruben nog wel een vriendinnetje zoekt, maar dat ze wel op moet schieten omdat ie anders straks bezet is Misschien dat dat helpt