Marieke: wat een goed nieuws van Neia, dat zal wel een genot zijn geweest. Katsas: jij hebt weer een hoop bijgelezen zeg! Lekker, ik zou ook nog wel eens naar de mexicaan willen. Zie je tegen het werk op? Fiona: ik ben hier nog steeds erg tevreden over de nutrilon (gewoon de standaard). Daam jammer dat jij niet die multimiljonair bent haha. Welterusten allemaal!
@katsas: Ja stom he! misschien zeg ik er de volgende keer ook nog wel wat van tegen haar! En lekker de mexicaan! ik wacht nog een half jaartje daarmee, als ik stop met de borstvoeding, want dat risico van krampjes wil ik Mikki niet aandoen! @lindatjuhhh: Ja he , balen!
@Deentje: dat is erg irritant ja, als hij dat vergeet En ja, zelf achter de xbox kruipen terwijl er zat andere dingen zijn die om aandacht vragen, dat schiet ook niet echt op. En dan vast nog gepikeerd zijn ook als jij daar dan wat van zegt... Haha, ja die kleding is ook wat hè. Hier hetzelfde 'probleem' hoor. Maud heeft in haar broekjes nog vooral 56 (al beginnen een aantal broekjes nu toch wel echt te krap te worden) en verder wel al 62, maar daar zijn de pijpen zo lang van... en truitjes hebben we 56 zowat opgeruimd (op de ruimer vallende na) en is het één en al 62 wat de klok slaat, waarbij we haar wel ook al de eerste 68 truitjes aan kunnen trekken. @Katsas: ja, een bijtring die je kan koelen hebben we hier ook, 2 stuks zelfs maar Maud kan die nog niet zelf vasthouden en als we het haar in haar mond proberen te stoppen snapt ze het ook nog niet zo goed... @anastasia: 5-6 maanden is inderdaad de gemiddelde leeftijd waarop kindjes de eerste tandjes krijgen. Maar ja, net als met zoveel dingen is dat slechts een gemiddelde... 2 maanden is vroeg, maar het komt wel vaker voor... (net zoals er ook kindjes zijn die pas met 13 maanden ofzo de eerste tandjes krijgen) Ik ben hier hoor! Met de fv gaat het in principe goed. Ze heeft het vrijwel meteen geaccepteerd (alleen 1e keer moesten we wat geduld opbrengen voor ze echt ging drinken. Moest denk ik eerst aan de smaak wennen), meestal laat ze zo'n 30-40cc van de 200 staan. Volgen de wijkverpleegkundige van het cb was daar niets mis mee (niet dat ik me daar uberhaupt zorgen om maakte hoor). Alleen gister en vandaag liet ze bijna de halve fles staan, maar ook aan de borst drinkt ze op het moment niet geweldig. Denk dat ze er na de prikjes gewoon even niet zo'n zin in heeft... 5 uur tussen de voedingen... ik weet eigenlijk al haast niet beter Arme Maud, als ze ooit eens na 3-3,5 uur honger heeft geloof ik nooit dat ze honger heeft, omdat ze eigenlijk altijd zeker 4-5 uur op een voeding uithoudt (en al steeds vaker overdag zelfs 6 uur!) @Marieke: hè bah Dat is erg vervelend zeg, van dat litteken... hopelijk helpt die zalf nu, zodat over 2 weken alles eindelijk goed is! Het zit je gewoon écht niet mee zeg heeele dikke knuf! Ik denk dat het wel logisch is dat Mark wat meer geduld heeft. Die zit tenslotte niet al de hele dag met een huilende Neia op schoot en is wat dat betreft 's avonds dus nog redelijk 'fris'. Merk ik hier ook hoor. Zeker als Maud dan ook nog eens een lechte nacht heeft gehad, kan ik overdag maar weinig van haar hebben, als ze al een tijd aan het jengelen is. Terwijl Michiel daar dan 's avonds lekker de tijd neeemt om haar te troosten enzo. Als Maud de hele dag lekker vrolijk is geweest en dan later op de dag eens wat gaat huilen ofzo, heb ik ook duidelijk meer geduld. Helemaal zelf zonder problemen gepoept! Wat goed van Neia zeg! Hopelijk houdt ze dit nu ook vol! @nazli: welkom terug hier! Ik ga eigenlijk altijd tussen voedingstijden door weg en blijf dan ook niet al te lang weg. Maud houdt het overigens tussen voedingen door meestal wel een uur of 4,5-5 uit, dus ik heb altijd nog wel een uur of 3,5 om te gaan winkelen dan. En als ik toch denk langer weg te zijn, neem ik voor de zekerheid een flesje afgekolfde melk mee. Die kan mooi in het koelvakje van de luiertas, waardoor die ook wel een tijdje goed blijft, ook bij heet weer. Ik kan me voorstellen dat je niet graag wil praten over problemen in jullie relatie met bekenden. Maar toch kan het wel helpen. Niet dat je het aan iedereen moet vertellen natuurlijk. Maar één persoon, die je heel erg vertrouwd... Wat die kilo's betreft: makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik, maar probeer je daar niet te druk over te maken. Die verdwijnen vanzelf weer. En hé, je hebt pas net 1,5 maand geleden een kind gebaard! Dan hoef je je echt niet te schamen dat je nog niet weer terug in topvorm bent hoor! Je lijf heeft er een maand of 9 voor nodig om terug in vorm te komen, hou dat in gedachten! Dat je nog niet in je gewone broeken komt, is echt heel normaal hoor. Ik pas ook pas 2 broeken weer, en die zaten voor de zwangerschap echt behoorlijk wijd. Die kon ik echt niet zonder riem dragen en nu wel (nog)! Ik denk dat de meeste meiden hier nog wel in zw-broeken rondlopen hoor. Wat de voedingen betreft, heb ik het idee dat mensen in jouw omgeving je heel bang hebben gemaakt met allerlei opmerkingen over wat slecht zou zijn. Niet kolven, geen flesvoeding... Kolven werkt in principe juist productieverhogend en flesvoeding en borstvoeding kunnen prima naast elkaar hoor! Maudje krijgt sinds afgelopen zaterdag 1 fles kunstvoeding en ze drinkt er echt niet minder om aan de borst! Ze kreeg trouwens al bijna elke avond een fles afgekolfde moedermelk en ook daar heeft ze nooit een probleem mee gehad. Probeer je niet teveel aan te trekken van wat anderen zeggen op dit gebied, probeer je moedergevoel te volgen, wat jij denkt dat wel of niet kan werken! Het cb raadt sowieso flesvoeding niet snel aan, die zien het liefst iedereen zo lang mogelijk aan de borstvoeding. Dus zo'n opmerking moet je denk ik wel met een korrel zout nemen hoor. @Lafo: van de migraine heeft Michiel na woensdag (zo goed als) geen last meer gehad. Hij heeft wel vaker hoofdpijn, zeker wanneer het weer omslaat, maar zo erg als afgelopen week nog niet eerder gehad... Westraven klinkt prima. Daar zetten we de auto wel vaker neer als we naar Utrecht gaan. Is een erg prettige manier van naar Utrecht gaan moet ik zeggen Enige puntje is, dat ik niet zeker weet of het zo makkelijk met de tram naar de binnenstad gaan is met al die wandelwagens... En ben jij een beetje mal zeg! Natuurlijk ben je niet de boeman! Ja, het is absoluut heel jammer dat Ice de 26ste niet kan Ikzelf zou ook in aug kunnen (en heb dat ook aangegeven al eerder ), maar op augustus hebben gewoon heel weinig meiden gereageerd, terwijl er voor juli best een lijst was. Dus is toch alleen maar logisch dat je dan toch maar daar voor gaat?! Als je je over 1 persoon niet druk hoeft te maken of ze wel of niet komt, dan ben ik het wel .. haha, als het even kan, ga ik naar elke meeting die er is. Het gaat net te ver om te zeggen dat ik er aan verslaafd ben, maar ik vind het wel errrrrug leuk altijd Fijn dat je toch zo genoten hebt van het concert Ik herken dat wel hoor.. haha, koop je helemaal enthousiast kaartjes. Naarmate de datum dan dichterbij komt, wordt het enthousiasme wel minder (vaak vergat ik zelfs dat ik kaartjes had, tot een week van tevoren, om dat te bedenken "oh ja ... volgende week is dat concert nog... "), maar als je er dan eenmaal bent, ben je toch wel erg blij dat je toch gegaan bent @onsukkie: haha, nou, Maud drinkt ook regelmatig met haar ogen open hoor! (Al heeft ze ze ook wel eens dicht) Ik krijg mijn man denk ik ook wel mee naar de meeting. Die vindt dat altijd wel leuk Haha, hij vroeg zelfs voor de zuid-holland meeting (toen we die nog aan het plannen waren) of we dat misschien op een donderdag konden doen dat hij vrij was, kon hij ook mee Haha, enig dat 'telefoongesprek'! @onrustig zijn: Maud spartelt ook lekker veel. Haha, je moet haar tekeer zien gaan in de box soms Ook met drinken is ze bij tijd en wijlen erg onrustig trouwens. Veel spartelen ook weer, om de haverklap de borst loslaten (en dan weer brullen omdat ze nog honger heeft ) Gelukkig heeft ze daar niet altijd last van @eerlijkbeertje: wat super dat je meisje nu eindelijk thuis is! Dat zullen 2 lange maanden geweest zijn zeg... @zetpil: wij hebben gister bij de apotheek gehaald, geen idee welk merk, maar het is een 60mg variant, dus die mag ik in zn geheel geven (wijkverpleegkundige had het tenminste over pil doormidden doen, maar ze had het ook over 120mg pillen ) @witte reus: hmm, ik ben over het algemeen ook geen spraakwaterval bij een meeting, maar ik vind het evengoed erg leuk om heen te gaan Het helpt mij trouwens ook wel om me zekerder te gaan voelen in grote(re) groepen! Hihi, meetings als therapie (Dat je Utrecht te ver vindt, is natuurlijk weer wat anders) @hellen: hier ook zo eentje Vanmiddag lag ze lekker wakker te wezen in haar bedje. Was ze eerst een heel gesprek aan het houden met haar Nijntje knuffel (die dankzij mama net echt terug praatte ) en daarna heeft ze nog een tijdje aandachtig haar armpje liggen bestuderen @Linda: daar zou ik ook van schrikken zeg! @frostieke: jammer dat je weggaat! Heeeel veel geluk met Vitto en ook met je opleiding! @fiona: niet teveel naar het cb luisteren hoor Die gaan ook maar uit van een gemiddeld kind... wat anastasia ook al zegt: volg gewoon je gevoel! Als Beau toch honger heeft (had, inmiddels ) geef je haar toch wat meer? Dan zal ze het ook wel nodig hebben! Kan best dat ze de ene voeding graag bijv. 150cc wil hebben, om de volgende voeding genoeg te hebben aan 75. Zo regelt ze het zichzelf wel, dat ze genoeg, maar niet teveel drinkt! @daphne: balen van die sollicitatie Maar wel fijn dat Fay zo lang geslapen heeft zeg! Kan ze dat aan Maud komen uitleggen, hoe je dat doet? @lies: welkom hier! Helmond, da's niet zo ver hier vandaan @Hannah: wat super van Nieve zeg! Daar zou ik ook trots op zijn hoor
Gister moest Maud naar het cb toe en kreeg ze ook meteen haar eerste prikjes Ze vond het echt 3x niks M'n arme meisje... ze was al vanaf het meten uit haar hum, alleen maar huilen. Op een gegeven moment heb ik haar maar gewoon aangelegd, ook al zou ze normaal gesproken nog wel een uurtje uit hebben moeten kunnen houden op de voeding. Ze heeft toen wel goed gedronken, maar bleef toch onrustig. Alsof ze het aanvoelde ofzo. Ze was dus al wat huilerig toen de verpleegkundige daadwerkelijk met de spuitjes kwam aanzetten. Nou, toen eenmaal die spuitjes dr beentjes ingingen was er dus echt geen houden meer aan! Echt zooooo zielig Pas nadat ze aangekleed was en papa lekker met haar wat ging knuffelen en rondlopen, kwam ze wat tot rust. Ze is daarna gelukkig wel lekker gaan slapen en heeft dat voornamelijk de rest van de dag gedaan. Af en toe werd ze wel wakker en dan ook meteen huilen van de pijn... Ze viel dan gelukkig wel elke keer wel weer vrij snel in slaap. Voor de rest was alles wel goed bij het cb. Ze woog 5780 gram en was 58,5 cm Had ook aangegeven dat wij denken dat ze al tandjes krijgt. Komt die verpleegkundige niet verder dan "dat kan best, is wat vroeg, maar gebeurt wel vaker", niet dat ze even gaat kijken ofzo... Ze vroeg ook nog hoe het met de voedingen gaat, dus ik zeg dat Maudje bezig is om van 5 naar 4 voedingen te gaan. Volgens mij begreep ze me daar niet helemaal in, want ze kwam niet verder dan dat het nu nog het beste zou zijn om op 5 voedingen te zitten. Ja, dat zal best, maar m'n kind regelt het zichzelf hoor! Ik doe daar verder niets aan, van mij zou ze best nog op 5 voedingen mogen blijven. Maar als zij genoeg heeft aan die 4. Ik zou niet eens weten waar ik die 5e dan tussengepropt moet krijgen, haha, want als mevrouw geen honger heeft, dan drinkt ze ook écht niet hoor . Trouwens, wie bepaalt er nou wat het beste voor haar zou zijn? Ik ga er vanuit dat Maud zélf het allerbeste weet wat goed voor haar is. Als ze aan 4x niet genoeg heeft, komt ze heus wel een 5e keer, daar ben ik echt niet bang voor! Maar goed, misschien dacht die verpleegkundige dat ik haar bewust naar een schema van 4 voedingen probeer te krijgen... hebben het er eigenlijk niet meer over gehad verder. Ik bedacht het me later eigenlijk pas, dat ze daar misschien van uit was gegaan... Vandaag zat Maudje echt niet goed in haar vel Vanmorgen heeft ze na de voeding van iets na 6en nog een paar uur geslapen (wat ik al totaal niet gewend ben van haar), daarna flesje gekregen tegen 10 uur. Daar heeft ze de helft van laten staan en de rest van de dag heeft ze vooral gehuild, gejengeld en maar weinig geslapen Wilde ook niet veel eten, ben wel op 6 voedingen uitgekomen, in plaats van de gebruikelijke 4-5 voedingen en nou ja, veel huilen dus! We hebben haar uiteindelijk maar een zetpilletje gegeven, want ze was gewoon ontroostbaar Wilde niet eten, had wel een schone luier, geen boertjes die dwars zaten... Ik denk dat ze nu pas echt heeft gereageerd op de prikjes van gister. Wellicht in combinatie met de tandjes... pfff, zo zielig gewoon Nou ja, na de zetpil is ze gelukkig vrij snel rustig geworden en uiteindelijk op mn arm in slaap gevallen rond 10 uur. Rond half 12 hebben we haar in bedje gelegd en ze slaapt nu nog steeds. Helemaal van de wereld Ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt!
Goeiemorgen meiden! @Friendly, hihi jij lult ons wel ff naar de 300 pagina's! @Daphne, meid wat lekker dat Fay lekker doorgeslapen heeft zeg.. vanacht weer? jammer van die sollicitatie.. vind het sowieso altijd moeilijk, op papier zien je niks aan je.. waarom ga je volgende keer als je een hele leuke vacature ziet je cv en brief niet brengen? dan hebben ze gelijk een indruk van je! @Linda.. gave onderschrift! Dat scrappen lijkt me ook zo leuk.. denk dat ik dat ook maar eens ga doen! Ben ook redelijk crea (vroeger deed ik altijd origami, pergamano enzo enzo.. tekenen kan ik ook goed) alleen nooit de tijd meer voor gehad. misschien maar idee om dat op te pakken! @Fiona, super dat de meeting leuk was! en ja, een baby huilen dan allemaal in stereo he hihi en wat fijn dat ze het zoveel beter doet op meer voeding, zie je wel dat je je moederinstinct moet volgen! @Linda, hihi lekker wijfie heb je toch! En arme hond hahahaha.... nou ja wel lekkere zachtje zwitsal billetjes @Nazli, meid wat vervelend allemaal zeg! Ik zou zeggen ga een kolf huren voor een weekje, ga eens kijken wat je eruit haalt op die manier weet je of je genoeg hebt en of er uberhaubt nog wel voeding inzit (zie je aan de melk) en ga de kleine lekker laten wennen aan 1 fv per dag, die van de middag zodat je ook lekker de deur eens uitkan.. je productie wordt absoluut niet minder van kolven het is juist een uitstekend middeltje om je productie te verhogen! en je man mag absoluut jou niet het gevoel geven dat je een slechte mama bent, ben je gek zeg! als ik hoor hoe druk je je maakt of je kindje genoeg krijgt dan kan ik me niet voorstellen dat je slechte moeder bent, dus daar ook niet in gaan geloven meid! maar ik zou idd zoals andere meiden al hebben gezegd eens naar je ha gaan en je laten doorverwijzen om met iemand te gaan praten, dit hou jij niet vol en dat gaat je kindje ook voelen/merken! Heel veel sterkte en een dikke knuffel! @Witte reus, dat kan toch geen kwaad, kleintjes geven het aan wanneer ze honger hebben! Als het vaker voorkomt geef m dan gewoon een grotere avondfles bijv... @Hannah.. hey! daar ben je weer!pfff wat vervelend voor je oma zeg! Mijn oma had dat ook, ze was toen 84 en wilde er niet meer voor behandeld worden... sterkte ermee meid! is idd super een 4 generatie foto.. leuke herinnering! ja misschien dat ik nog van gedachte verander maar denk het niet... ander keertje misschien haha.. Zooo Anna dr kleintje heeft er ff over gedaan om de borst te ontdekken hihi.. wel fijn voor haar! Doe haar maar de groetjes! @Witte reus, ik moet 10 augustus weer beginnen en moet zeggen, zal ff raar zijn niet bij Noah te zijn, maar zal het wel lekker vinden weer eens wat te doen.. werk normaal full-time en zondag baantje.. en soms nog een baantje erbij en nu doe ik niks... dat is een grote omschakeling, te groot... ik geniet van Noah, elke seconde maar lijkt me ook lekker af en toe beetje afstand te kunnen nemen.. klinkt slecht zeker.. @Lies, meid welkom! @Hannah, hahahah Noah probeert ook al te draaien.. maar dan van buik naar rug.. dan gaan zn handjes en zn beentjes de lucht in en gooit ie zichzelf maar hij komt steeds terug en dan is ie gefrustreerd hihi..... @Lafo, super dat het zo leuk was, gelukkig stonden jullie droog haha! kan me wel voorstellen dat het lange ruk was! ik wil ook in bad met de kleine, maar ja die heb ik niet en de ouders ook niet @Marieke, ahhhh helemaal onder, dat is best jammer midden in de nacht! maar kan me voorstellen dat je meisje helemaal blij was hahaha.. kan me voorstellen dat je niet goed durft over te stappen! Noah had er helemaal geen last van en poept echt lekker dun nu.. ga nu zelfs combineren met standaard.. hij is nu zo goed op gang dat ik vandaag standaard ga halen en 3 schepjes gewoon en twee comfort ga doen! was gister bij de ha en die zei dat de verstopping kon komen door een mecconium propje en dat die nu door die voeding is losgeschoten (dikkere groene ontlasting) en dat de darmen nu sneller doorlopen... duurt weer ff voor dat gestabiliseerd is.. @Anastacia, lekker meid dat ze over is naar vijf voedingen! @Katsas, ik duim voor je dat de bevestiging en voorbode is op een gesprek succes! lekker mexicaan! Wij gaan volgend weekend weer eens lekker samen uit eten! Zouden dit weekend gaan maar kregen visite die vervolgens gistermiddag afbelde op laatste moment.. grrrrr heb ik zo'n hekel aan als mensen dat doen.. alsof mijn tijd niks waard is! dinsdag alweer werken? pfff gaat de tijd snel he... @Jvtje.. ahhh wat zielig voor Maudje.. ik moet de 22e voor de prikjes.. gelukkig gaat mannetje mee! tja bij het cb zijn ze niet helemaal de helderste.. pfff luisteren ho maar... bij mij durven ze me niet zo goed tegen te spreken hihi.. maar goed ook! ff posten....
zooo lang verhaal hihi.. gisterochtend wilde Noah van zn eerste fles de helft niet.. bij de tweede gooide hij tijdens het boertje alles er weer uit over mij heen en scheet tegelijkertijd zn hele broek vol.. was het zat en heb de dokter gebeld dat ik lang wilde komen. Gelukkig konden we gelijk terecht, ze heeft alles nagekeken en alles was goed. zn darmpjes voelden goed en zn hartje en longen waren prima. ze kon niks vinden... ws zijn zn darmpjes nog aan het wennen en lopen die nu pas goed door... dat zou met een week/2 weken beter moeten worden.. moest wel in de gaten blijven houden en als zn temp boven de 38 kwam of als ie suf werd of rode plekjes krijgt contact opnemen! Ik vond dat ie rode plekjes op zn hoofd had maar volgens de ha was dat beetje berg.. snap niet waarvan want ik was zn haar maar 1 keer in de week en gebruik alleen nenuco.. maar oke dat laatste stoppen we mee en smeren zn hoofdje in met olie.. het is ook gelukkig alleen nog rood dus nog geen korstjes ofzo.. verder is ie lekker vrolijk hahahaha... alleen poept ie nu ineens zoveel en lekker dun dat het dus ook zn luier voorbij gaat.. gister al twee ker moeten verschonen (helemaal) omdat ie onder zat hahaha.. en eergister heeft ie voor het eerst zn hele badje volgepoept.. hihi dat was een raar gezicht, hij zat er heleaal vrolijk bij te kijken haha.. gister was dus raar dagje.. zouden naar den haag gaan en savonds visite krijgen en uiteindelijk ging den haag niet omdat we laat bij de ha vandaan kwamen en de visite belde om half vijf af.. vandaag weer een poging doen om te gaan (stuur je sms als we er eindelijk keer aankomen daam) en vanavond hebben we lekker niks! misschien ff bakkie bij mn ouders doen.... nou het is best saai in je eentje hoor, hier is niemand wakker en thuis ook niet, man ligt nog op bed in coma en Noah ligt in zn box in coma hahah hoe bedoel je vader en zoon doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kus
Ja maar mijn banner geeft precies hetzelde aan als die van fiona, terwijl beau een dag jonger is als louise... ga op zoek naar een andere banner.
@katsas, eendakkoffer is ook beter, maar wij hebben 3 honden i n de kofferbak, dus we redden het niet met alleen een dakkoffer!
Ruben had gisteren een prima dag. Alleen gisteravond tijdens de bbq was hij er heel erg bij. Geeft niet zei ik, slaapt ie vannacht misschien weer lekker. Nou en hoe. Meneer heeft een dik uur gedaan (van kwart voor 11 tot kwart voor 12) over zn flesje gekolfde melk en toen geslapen tot...... half 8! En ik om 4 uur wakker.... Heb hem om half 8 gevoed, ene kant 8 min en andere kant maar 3 en toen weer wakker weggelegd. Hij lag er al voor 8 uur en je raadt het al: hij slaapt nog! Al weet ik niet hoe lang, want ze zijn weer in de badkamer bezig en die ligt dus pal naast Ruben zijn kamertje . Gisteren de babydoos bij prenatal gehaald en toch een buikdrager gekocht. Vandaag maar ff proberen...
He meiden, Ik heb gister een gezellige avond gehad. Het was niet een topavond, maar toch wel leuk om de meiden van de middelbare school weer te zien. Mark heeft Neia nog geholpen met poepen, en helaas was het weer hard. Maar was het wel snel gelukt. Verder is ze heel lief geweest. Gelukkig was ik nog net op tijd om haar de laatste fles te geven. Kon ik nog lekker even met haar knuffelen, oooooh heerlijk. En ons mevrouwtje heeft weer 9,5 uur geslapen. Vanavond gaan we proberen om haar eerder op bed te leggen, want als ik straks weer ga werken dan wil ik haar niet wakker maken hoor, dat vind ik zielig. Nu ligt ze weer een dutje te doen, maar dat is altijd maar eventjes. We hebben een heerlijke rustige zaterdag gepland; boodschapjes doen, boven poetsen en misschien nog even shoppen voor mark. Ik heb sinds woensdag wel enorm last van mijn litteken. Vooral met plassen en vanmorgen ook weer met zitten. Ik kan gewoon niet geloven dat dit weer van voren af aan gaat beginnen. Ik moest het na 2 weken aankijken, maar ik ga woensdag echt wel bellen als het nog zoveel pijn doet. Ik ga even bijlezen. X Marieke
Daphne, he dat klinkt leuk intecedente (geen idee hoe je het schrijft ). Dat leek me ook altijd erg leuk. Hopelijk word je daar snel uitgenodigd voor een gesprek. Gina, geweldig dat de ah voeding goed helpt bij Noah. Dat mecconium herken ik. Maar waar komt dat vandaan? Want de 1e harde ontlasting die ze altijd heeft is donker groen. Gelukkig dat de ha niks heeft kunnen vinden. Maar wel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Dan weet je nu zeker dat er niks is. Katsas, jammer dat het nog geen uitnodiging is voor een gesprek. Maar wie weet.............. Heerlijk zeg de mexicaan. Even lekker genieten inderdaad. Is wel een goed idee, ik denk dat we dat ook maar eens gaan doen het weekend voordat ik weer moet werken. Jammer dat het niet zo gezellig was bij je moeder. Jvtje, gezellig dat je meegaat, ik had ook niks anders verwacht. Aaaaaaaaaaaah wat zielig voor Maud zeg. Pfff dat lijkt me dan echt moeilijk. Zo te horen heb jij dus ook niks aan het cb. Het zou best kunnen dat Maud goed aanvoelde dat er iets ging gebeuren. Ik denk ook echt wel dat ze zelf aangeeft hoeveel ze wil eten hoor. En als ze maar 4 voedingen wil dan is dat zo. Als ze maar goed groeit, daar draait het toch om? Ja ik denk ook dat Mark daarom meer geduld heeft 's avonds. Maar ik durf ook niet zo goed heel hard tegen die benen aan te drukken. En Mark kan dat heel goed, en dat scheelt Neia weer kracht om poepen. Fiona, kan goed dat Beau wat regeldagen heeft. Gewoon geven wat ze nodig heeft meid. Wij gebruiken ook Friso Comfort. En je weet hoe het bij ons gaat........... Daam, die nachten klinken al een stuk beter meid! X Marieke
Vervelend zeg Marieke dat je litteken weer zo'n pijn doet. Idd gewoon bellen als je last blijft houden! Goed dat Neai zelf gepoept heeft, het kan dus wel... dat het gisteravond weer vastzat is jammer, maar hopen dat het vanaf nu wat beter wordt! Ruben heeft gisteravond ook gepoept. Eindelijk na vorige week zaterdag! Eerst een half luiertje en een paar uur later nog een volle. (en natuurlijk een vieze romper, broek en shirt ). Hij slaapt nog btw! Lijkt dus voorlopig weer op 5 voedingen te komen vandaag. Heerlijk zeg zo! De hondentrainer is net ff geweest, lekker over Max kunnen praten en nog wat tips gekregen. ga nu ff in de badkamer kijken. Manlief gaat nu aan het werk.
hey ladies! ff een egoberichtje hoor, moet zo boodschappen doen, en Maikel is beunen, dus moet in mn eentje Lukt wel, maar vind met zn 2 altyd wel fyner! Hier is alles goed, Luna is nog steeds lekker vrolyk, en t lykt erop dat haar oi-ik-groei-dagen weer byna voorby zyn. Wat me opvalt is dat ze opeens vet weinig slaapt. vanmorgen was ze 8uur wakker, om half 10 ging ze slapen, en om half 11 was ze weer wakker! Nu zit ze een beetje te keuvelen in de wipstoel. Ook heeft ze uitgevonden dat ze maar es zo'n gilhuiltje op moet zetten als haar iets niet bevalt (echt zo'n laat me met rust gilletje ) als je byv haar truitje aantrekt, en t gaat niet snel genoeg Gisteren ben ik maar es pasfoto's met haar wezen maken, vind ze best goed gelukt haha, ze kykt in ieder geval in de camera Hier is de 1ste: Ze zit er echt zo lekker onderuitgezakt by, maar ja, wie verzint er dan ook dat een baby van nog geen 3 maanden zittend op de foto moet
En hier is nummero 2: Let vooral op de onderkin Vind de laatste mooier qua lach, maar de 1ste qua houding. wat vinden jullie ervan? Moeilyk hoor Vind wel dat ze opeens veel breder lykt, zo'n breed hoofd heeft ze helemaal niet Gisteravond hadden Maikel en ik bruiloft, en moesten we Luna voor de 1ste x by de oppas (in dit geval oma) laten! pfff dat was wel ff raar hoor, heb ook de hele avond zo'n weeïge buikpyn gehad Maar Luna heeft zich keurig gedragen, is lief geweest, en na de laatste fles ook gelyk gaan slapen. Mocht tot 8uur vanmorgen uitslapen van madam hihi. Nou ik ga ervandoor, zal strax ff bylezen, nu eerst ff de verplichtingen Oja lafo, zag dat je je schuldig voelde over de meeting, hoeft toch nie gekkie zo bedoelde ik dat helemaal niet, baalde er gewoon van, maar nu al minder dan gisteren
beetje late reactie maar fiona, ik ben super tevreden over friso comfort! hadden eerst similac, daarna nutrilon hypoallergeen en nu dus friso: weinig krampjes etc dus helemaal top echt respect voor iedereen die nog bv geeft zeg. heb het zelf 1,5 maand gedaan en ben ondertussen helemaal over op de fv. ging niet goed hier en sja, liever fv en een vrolijke moeder dan moeizame bv en een gestresste moeder! jammer dat het bij mij niet lukte, maar fijn dat het bij jullie wel goed gaat (en dat jullie het zo goed trekken! in alle verhalen moet ik nog een beetje komen, maar dat komt goed wat een lappen tekst zeg kunnen jullie hier kwijt haha gezellig! randstad - brabant is inderdaad even heel wat anders en ook best wennen. zeker nu vriendjelief weer fulltime werkt (had hiervoor verlof, vakantie etc), maar ik hoor net dat ik een nieuwe buuf krijg vanaf volgende week en zij is ook geen rasechte brabander en ongeveer mijn leeftijd gelukkig! had nog even een vraagje: voed iedereen volgens een vast schema of op verzoek? waarom en hoe bevalt het? heb zelf met de borstvoeding eerst volgens een vast schema, toen op verzoek en nu met de fles met een schema...alleen heb ik het idee dat ik haar soms beter kan laten slapen ipv wakker maken voor een voeding, maar dan gooi ik wel het schema door de war hellup! nou ik ben er na het weekend weer, ga gezellig met vriendjelief en de kleine naar den haag (waar ik dus oorspronkelijk vandaan kom!)! ciao
Hey Lies, welkom hier. Je hebt een hoop bij te lezen soms, maar ik ben hier ook niet dagelijks en dat vinden ze geen probleem hier hoor Ook niet als je wel elke dag komt, dus je kan gewoon kiezen wat je wilt doen @hannah, wat vervelend nieuws voor je oma. Sterkte en ook met alle verhuizingen/klussen! Jayden kan ook wat Nieve kan, alleen nog niet twee uur, maar hij vermaakt zich wel al steeds langer op het speelkleed (van Woezel & Pip, welke heeft Nieve?) @werken; ik begin 11 augustus weer helemaal, maar de week ervoor zullen we wel de 1e vergadering hebben en moet ik nog wel even m'n klas in, want ik krijg een ander lokaal na de zomervakantie @fiona en nazli; ik heb ook die onzekerheid over je lichaam, hoort erbij denk ik. Maar als ik stop met de bv en m'n lichaam weer helemaal okay is, dan wil ik zeker weer ga sporten en indien nodig dieten. Maar alleen zodat ik me er prettiger bij voel, niet omdat iemand het zegt (gelukkig) straks verder vanaf pagina 303
Nou Neia werd net wakker en gilde het gelijk uit. Mark nam haar mee naar haar kamertje en ja hoor ze was aan het poepen. Weer mega hard helaas. Maar het is er nu wel uit gelukkig. Net even lekker gespeeld, en nu ligt ze weer te dutten. Ze zal zo wel wakker worden om te drinken verwacht ik. X Marieke
@Gina: hier is mannetje gelukkig ook meegeweest! En de volgende keer gaat hij als het goed is ook weer mee Hier ben ik degene die ze bij het cb niet zo hard tegenspreek. Maar ik trek me verder ook niet echt veel aan van wat ze zeggen, dus meestal heb ik vooral zoiets van 'lekker laten lulluen'. Nou, zo te horen heeft Noah zelf niet alteveel last van het weinig drinken, spugen en poepen. Dat scheelt dan alweer, als je mannetje er zo lekker vrolijk onder blijft Gelukkig is alles verder ook goed met hem! @friendly: lekker hoor, zolang geslapen! @Marieke: gelukkig ging het poepen snel, ook al was het hard. En 9,5 uur geslapen. Super zeg! Vervelend van je litteken zeg Als het niet snel beter wordt, zou ik inderdaad ook gewoon weer bellen hoor. Nee, hier ook niet zoveel aan het cb. Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel de instelling gehad heb, dat ik er niet zoveel aan zou hebben Maud groeit nog altijd prima en is gewoon lekker vrolijk en goed wakker enzo, dus ik maak me ook absoluut geen zorgen over haar! Haha, laat ze maar lekker kletsen op het bureau hoor @Ice: moeilijke keuze inderdaad. Voor allebei valt wel wat te zeggen... Ik vind de 2e wel de leukste foto, vooral vanwege het lachje Maud is hier ook vaak lang wakker. Vooral 's morgens. Ook vanmorgen weer. Rond half 7 werd ze wakker, schone luier gegeven, maar ze had toen verder geen zin meer om in bed te liggen, dus bij ons gelegd. Daar heeft ze nog een tijdje rustig gelegen (weet eerlijk gezegd niet of ze nog wat geslapen heeft of niet, maar denk het wel) en om kwart voor 9 vond ze het toch wel eens tijd worden voor eten. Daarna heeft ze misschien nog een kwartiertje ofzo tussendoor geslapen, maar dus eigenlijk de hele tijd wakker! Ze heeft wel een hele tijd in haar bedje gelegen. Lag ze lekker te keuvelen tegen een knuffelbeertje, tegen haar knuffel Nijn en tegen de mobile. Haha, dus ze heeft het wel gezellig gehad Ze begint nu ook echt gericht met haar armpjes naar dingen toe te gaan en ook probeert ze al echt dingen vast te pakken. Dat beertje was wat dat betreft ideaal. Heeft een lekkere donkere kleur, waardoor die goed afsteekt tegen de lichte meubels, maakt het voor haar interessant(er) om naar te kijken en hij is ook superzacht. Verder istie niet te groot, heeft wel een formaat wat ze al vast kan pakken. En hij heeft een shirtje aan wat ze vast kan grijpen @Lies: hopelijk klikt het goed dan met de nieuwe buurvrouw. Zou wel gezellig zijn natuurlijk Je bent hier niet de enige die na een tijdje gestopt is met de bv omdat het niet meer liep. Wat je zelf al zegt, liever fv en een vrolijke mama, dan bv en een gestresste mama, dat is hier al regelmatig geroepen Zelf geef ik wel nog bv, totaal geen problemen met de productie hier, maar ik ben wel vorige week zaterdag begonnen met afbouwen in verband met weer moeten gaan werken straks. Ik ga wel proberen om de ochtend- en avondvoeding nog via bv te doen. Ik voed op verzoek. M'n kind kan prima aangeven wanneer ze honger heeft en wanneer niet. Ik heb echt geen zin om m'n meisje wakker te moeten maken voor eten, omdat dat volgens schema nu eenmaal tijd is... (als ik dat wel zou doen, drinkt ze over het algemeen sowieso niet of nauwelijks, dus alleen al daarom zou het voor mij niet eens werken!) Ze regelt het ook prima zelf moet ik zeggen. Ook zonder schema is er wel een aardige regelmaat te ontdekken, alleen zijn de voedingen niet elke dag op dezelfde tijden. Ook met de fv wil ik proberen haar op verzoek te blijven voeden. Ik verwacht daar ook geen problemen mee, omdat ze een net schema heeft (heel lang zat ze al op 5 voedingen per dag en inmiddels is ze al naar 4 per dag aan het gaan) en ik dus ook niet bang hoef te zijn dat ze teveel fv binnen krijgt als ze gewoon op dr eigen tijden zou blijven komen. @katje: haha, dat zou wat zijn, als we het een probleem zouden moeten vinden als je niet elke dag komt Denk dat het hier dan snel uitgestorven zou zijn Jij ook al het Woezel & Pip speelkleed. Leuk, hebben wij ook Alleen vindt Maud die toch niet zo lang leuk een minuutje of 10, dan heeft ze het wel gehad daarmee. De box vindt ze leuker @werken: m'n verlof loopt over 2 weken af, maar daarna neem ik nog een paar weken vakantie op. 18 augustus moet ik dan uiteindelijk wel weer aan de slag... Heb er echt geen zin in zeg!
hoi hoi, ik ga toch nog maar eventjes een poging wagen bij te lezen en te reageren vanaf 294. Anastasia ik heb een best moeilijke kerel.. hij heeft zelf een nogal naar verleden met heel veel hulpverlening.. en zijn vertrouwen in hulpverlening is helemaal weg.. dus hij wil daar helemaal niks van weten. opzich helpt t wel om veel met hem te praten.. alleen is t vaak maar van korte duur maar ik ga de komende tijd maar heel veel met hem praten.. al vind ik dat wel moeilijk want ik ben niet zo'n prater.. en dan kijken hoe het gaat. Lindatjuh wat een mooie banner heb jij van de kids gemaakt! lekker creatief bezig! vind ik ook altijd leuk om te doen.. gun mijzelf er alleen nooit de tijd voor. jeetje ik zou ook in paniek raken als ik mijn kind er grauw en lusteloos bij zie liggen.. eng hoor! gelukkig viel t allemaal mee. bij mij is t precies andersom ik was bij arjen altijd zo'n paniekzaaier.. omdat alles nieuw en eng was.. en nu bij brian ben ik juist veel relaxter en makkelijker. marieke das ook fijn net op vakantie en al inbrekers gelukkig hebben ze niks mee genomen! en maar hopen dat ze niet terug komen dan. Ik vind t zo stom dat ze je niet iets geven wat echt goed helpt.. er moet toch wel wat wezen wat de poep echt dun maakt.. zo zielig dat neia er zo veel pijn aan heeft. Frostieke wat jammer dat je je afmeld! maar kan t ook wel begrijpen.. ik kan t al amper bijhouden hier.. en heb nog best veel tijd over op een dag.. heel veel geluk met je mooie mannetje! en je bent hier altjd welkom hoor Fiona wat lekker zeg zo'n nacht! brian heeft ook een vast ritme de laatste dagen, maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn.. 23.00, 03:30, 05:30, 07:30 en daarna slaapt ie vaak tot 12:00uur niet erg prettig.. Onsukkie ik maak elke maand op precies de 22e een foto van brian.. maar ik zet ze allemaal op de site neer de foto's en dan als ie een jaar is zet ik hem op dvd.. en ik hou ook nog een boek bij.. maar daar zitten alleen de allereerste foto's in. ach als t echt om de hoek is kan t toch geen kwaad... ik laat ook wel is de hond uit als de kinderen liggen te slapen.. Katje wat goed te horen dat t beter met je gaat! fijn dat je vader je zo goed heeft geholpen! hahaha friendly je hebt t verdient hoor als eerste de 300 Daphne wat een heerlijke nacht zeg! Wil ik ook wat balen dat je bent afgewezen voor je sollicitatie Fiona dat klinkt leuk die baby meeting! fijn he hoe al die baby's elkaar aansteken met huilen.. op t cb ook altijd.. als er 1tje begint huilen ze allemaal. wat een leuke foto zeg alle baby's in een kringetje. lada hahaha wat zal dat een grappig gezicht zijn geweest quin die de kont van de hond poetst. Nzali meid wat balen dat Isa overdag zo veel huilt.. heeft ie niet last van krampjes? brian kan er ook wat van.. maar bij mij werkt t altijd als ik hem op zijn buik leg en een speen erin.. dat vind hij zo lekker.. misschien moet je dat is bij isa proberen? meid je klinkt een beetje deprie! tijdens bv is het ook niet nodig om te dieten.. want van bv geven val je namelijk al veel af omdat isa lekker van je mee eet! en t is toch ook logisch dat je nog geen ideaal gewicht hebt.. je bent pas bevallen! als je niet met je man kan praten.. helpt t misschien om hier lekker van je af te praten.. of anders met de huisarts of wijkverpleegkundige.. ze zijn er ook voor de moeder.. niet alleen voor de kleintjes sterkte meid! ga straks weer evrder.. brian ligt nu al weer bijna een kwartier te gillen.. dus ff speentje erin stoppen