Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    He meiden, ik ben weer terug van vakantie! Ik las dat ik werd gemist, heel vleiend :)

26 juli is prima wat mij betrefd!

Onze vakantie was goed, maar wel spannend. Erwin heeft een tweelingzus en die heeft 4 verschillende psychische aandoeningen, we hebben met haar al heel veel meegemaakt. Het ging heel goed met haar , gezien de omstandigheden, maar de afgelopen week was heel moeilijk voor haar . Ze is nl ook bijna 39 en ziet de hele week haar broer en zus met hun gezinnen en dat wil zij eigenlijk ook. Ze gunt het ons hoor, maar ze heeft ontzettend veel verdriet over het gemis van man en partner. Ze loopt dan de hele week heel erg op de tenen, ze bemoeid zich met veel regeldingen en als iemand iets verkeerd zegd of het even iets anders doet dan in haar hoofd zit dan barste de bom nogal eens . Maar goed, wij wisten dat van te voren , maar lastig is het wel. Ook omdat het oa door erwins moeder nog wel eens wat in de verweitende sfeer werd gebracht als het weer eens mis was.
    Zo wilden ze een dag fietsen met mijn schoonouders, schoonzus, de man van mijn andere schoonzus en Erwin. Ik zat binnen te voeden en werd achteraf voor een voldongen feit gezet. Wel vroegen ze wat ik ervan vond om alleen thuis te moeten blijven met Iris, samen met mijn andereschoonzusje met baby. Nou de afgelopen dagen was Iris nogal onrustig geweest en ik had al heel veel tijd met haar in mijn armen gezeten, en had ook nog niet echt wat gedaan in mijn vakantie, dus ik gaf aan dat ik het niet zo leuk vond en of we niet wat konden gaan doen waar iedereen aan mee kon doen, ook mijn andere schoonzusje had andere plannen. Nou toen ging het mis, mijn schoonzusje was overstuur en mijn schoonmoeder zei : het kind heeft al niks en ze wil zooo graag fietsen met haar tweeling broer, etc. allemaal verwijten die op je gevoel ingaan. Nou goed we zijn er uiteindlijk wel uitgekomen maar lastig was het wel!

Nou Iris huilt hier, ga er gauw naar toe tot later, groetjes Evelien

2. zo op zijn buikje in de box.. en hij is weer stil!
    ff verder bijlezen..

Hannah leuk wat van je te horen! wat zielig voor je oma zeg.. en dat op haar oude dag :(

frostieke want een scheetje!

Lies2911 Welkom! hoop dat je het hier leuk gaat vinden! t is een gezellig toppic :)

Nazli bv en flesvoeding zijn prima te combineren!

Hannah wat goed dat ze zich nu al om kan draaien! dat heeft ze snel door! enige nadeel dat je haar nooit meer ergens alleen kan neerleggen ;)

onsukkie haha zou wat wezen ineens 25 miljoen rijker!

marieke wat fijn zeg dat neia zoveel gepoept heeft zonder pijn! dat doet je vast goed!

soow dat slapen doet ze goed zeg! brian heeft nog nooit zolang achter elkaar geslapen!
    wat balen dat haar poep nu weer hard is :(

wat balen dat je litteken weer zo'n pijn doet :( sterkte meid! hopelijk word t snel minder!
    je kan nu toch wel een beetje geluk gebruiken!

Ice wat een leuke foto's van luna! ik vind ze allebij leuk! maar als ik moest kiezen zou ik voor de bovendste gaan :)

welkom terug evelien!
    zo te horen niet echt een super vakantie geweest... is ook wel moeilijk met veel familie en dan iedereen tevreden proberen te krijgen en te houden...

3. KatSas

KatSas Bekend lid

Hai!

@ Linda: ja was behoorlijk wat leeswerk inderdaad, maar wel leuk hoor!
    En ja zie erg op tegen het weer gaan werken, maar ja..als ik er maar eenmaal ben, dan valt het vast wel weer mee

@ Jvtje: hier heeft jasper ook nog last van de prikjes in die zin dattie echt meer slaapt en wat gauwer huilt, verder wel ok gelukkig. Bij mij zeiden ze dus juist tegenovergestelde, gek he...ze zei tegen mij: ja..uhhh qua gewicht zou hij naar vier kunnen. Nou ik krijg er dus echt niet meer in als die 200 hoor, dus ik hou hem nog op 5 tot hij zelf er langer tussen laat zitten zoals maudje, dan kan je nog gauw genoeg naar 4. Alleen maar lekker toch dat je meisje het zelf zo goed regelt..lekker laten babbelen daar op het cb....

@ Gina: ja was heerlijk het uit eten, gewoon even weer een keer met zijn tweeen..echt fijn. En irritant visite die op het laatst pas afbelt..bah!

@ Marieke: bah, jammer dat het weer hard was bij neia.. En dan ook nog weer last van je litteken..waardeloos hoor!

@ Ice: wat een geweldige foto van luna!

@ liesje: ik voed niet strak op schema, want jasper heeft dat niet nodig, dus ik voed hem wanneer hij honger heeft, daar zit overdag dan tussen de 3 en 4 uur tussen, soms 5 uur. 's nachts slaapt ons manneke. Veel plezier in den haag!

@ Katje: lekker hoor, 11 augustus pas weer werken!

@ Deentje: jammer dat je zo'n moeilijke vent hebt, dat maakt het voor jou zo'n stuk lastiger. Maar goed, als jij er mee om weet te gaan en het goed vind is het gewoon prima. Maar veel met hem praten zou ik zeker doen, je weet maar nooit.....

@ Evelien: jeetje lastige situatie dan, kan me best voorstellen dat je af en toe echt even moeilijk hebt gehad...wel fijn dat jullie er uitgekomen zijn, ik hoop dat je toch een beetje leuke vakantie hebt gehad nog.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Dena, Je had mij wel eens verteld over het hulpverleningsverleden van je man, maar weet je wat het is.. dat is geen excuus ! Als jij er namelijk last van hebt, dan heeft hij gewoon maar 2 keuzes of met jou praten en het oplossen of met een hulpverlener praten en het oplossen. Want nogmaals jij meot niet aan de medicijnen gaan omdat hij je niet steunt etc! Maar goed, het is natuurlijk iets wat jullie samen moeten oplossen.

@Lies, nog welkom ;) Hier voed ik ongeveer op vaste tijden. In het begin gaf ik borstvoeding op verzoek, toen gekolfde borstvoeding uit de fles op verzoek, en sinds een week voed ik haar echt op vaste tijden flesvoeding en ben ik gestopt met kolven en geven van borstvoeding.
    Nu krijgt ze tussen 6-7 de 1e fles, dan rond 10-11 de volgende rond 15-16, de 4e fles rond 19-20 en de laatste tussen 23 en 24 uur :) dus ik heb altijd ietsje speling. En ze heeft rond die tijden ook echt honger!

Verder ga ik weer even aandacht aan mijn mannetje en meisje besteden.
    xx

PS krijgen jullie kindjes ook zon kaal plkeje op hun achterhoofd van het schuren over bedje/box etc?

5. ja daarom praten doet wonderen! als ik eerlijk moet zijn heb ik t zelf ook niet zo op met hulpverlening.. dus ga maar heel veel praten.. is voor ons allebij t beste!
    t ligt er ook wel aan dat we zo'n klein huisje hebben.. en dan 2 kids.. en een hond en 4 katten.. pff is ook wel heel erg druk hoor... en dan komen de spanningen ook wel vanzelf..

maar bedankt voor de tips meiden!

t enige wat ik graag wil is van die stomme paniekaanvallen af! mijn moeder heeft een boek gekocht maar is in t duits.. dus gaat ze helemaal voor mij vertalen.. zitten ook allemaal opdrachten bij om van paniek af te komen.. daar ben ik nu druk meee bezig met mijn moeder.. dus ik ben benieuwd of dat wat gaat helpen!

Vanmiddag ff een heel schattig pakje voor brian gekocht van ducky beau echt zo schattig ;) zag hem hangen en was gelijk verliefd :)

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden ben er ff heel snel kan niet veel typen ga zo naar een feesie en me schoonouders passen op onze kleine beau die afgelopen nacht om 01.00 uur de fles kreeg en toen pas weer om half 7! jippie! ze ligt nu wat te mekkeren in dr bedje bij papa maar ze moet echt ff slapen

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Evelien, welkom terug!!!
    Fijn dat je er bent! :D En ik heb je zeker gemist.
    Mmmm klinkt niet echt als een fijne vakantie zo. Hoe hebben de meiden het gehad?

Fiona, veel plezier vanavond!

Deentje, ja praten is in zo'n geval het beste. Maar bij mannen is dat toch vaak ook moeilijk. :(

Anastasia, Neia heeft dat nog niet zo'n kaal plekje. Maar ik hoor altijd wel dat dat normaal is.

Katsas, raar dat het cb bij jou juist zei dat je naar 4 voedingen moet. Inderdaad gewoon doen wat jouw mannetje aangeeft, dat lijkt mij het beste.

Ice, wat zijn de pasfoto's van Luna goed gelukt zeg! Echt helemaal super!
    Ja lijkt me ook raar om je meisje dan zo alleen te laten 's avonds. Raar he dat moedergevoel dat je de hele tijd aan haar moet denken?

Liesje, kan me voorstellen dat je in een nieuwe plaats moet wennen. Nu maar hopen dat het met de buurvrouw klikt.
    Ik voed gewoon op vraag, en meestal kom ik dan de laatste tijd op 5 a 6 flesjes uit. In het begin heb ik ook bv gegeven, maar ik had veel teveel pijn, dus dat lukte niet. Ik ben het dus helemaal met je eens.

Daam, balen dat die miljoenen nu juist niet bij jou zijn gevallen. :)

Friendly, echt super dat het nog steeds zo goed gaat met Ruben. En hij heeft dus ook al zolang geslapen. Helemaal top! :D

Jvtje, ja met zo'n instelling ga ik nu voortaan ook naar het cb.
    Heerlijk dat Maud zich zo goed al aan het ontwikkelen is.

Katje, heerlijk dat je nog even hebt voordat je moet gaan werken!

X Marieke

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wij hebben wel een lekkere dag gehad vandaag!
    Mark heeft boodschappen gedaan, terwijl ik lekker met Neia heb geknuffeld en gespeeld.
    Daarna zijn we gaan shoppen en heeft Mark 2 broeken. En toen zijn we door gereden naar mijn schoonouders. Helaas kreeg Neia heel erg last van krampjes, dat was zo zielig weer.
    Maar sindsdat we thuis zijn gaat het weer goed.
    Mark is nu lekker met haar aan het knuffelen en ondertussen een filmpje aan het kijken.
    En ik ben boven aan het poetsen, met pauzes ertussen door. ;)
    Maar ik vind het wel lekker om zo te poetsen als ik mijn handen echt vrij heb.

X Marieke

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    helemaal vergeten te zeggen evelien Welkom terug !

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Bedankt meis. Ja was ook helemaal lekker om Neia zo te zien glimlachen! :D

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Zo alles boven is gepoetst. En mannetje heeft gestofzuigd.
    Ons meisje is nog hardstikke lief. Net gedronken en natuurlijk weer even krampjes, maar nu lijkt ze rustig.
    Ik ga even de wc's doen en dan is het huis weer lekker aan kant.
    Net ook een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil doen/af hebben voordat ik moet gaan werken.
    Ongelofelijk hoe lang die lijst is! :confused:
    Maar wel fijn, dan kan ik weer gaan afstrepen. :D

X Marieke

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Marieke het lijkt dan toch wel ietsje beter te gaan met kleine Neia! Nog langn iet vlekkeloos en zonder problemen maar wel beter dan zeg een week of 2 geleden.

Daam hier ook geen cent gewonnen met de staatsloterij helaas.

Verder qua drinken nog wel op 5 voedingen, alleen mw drinkt het echt NIET op ( de flessen) ik maak dus 5 x een fles van 180cc met 6 schepjes voeding( dus totaal 200cc).. maar ze laat er vaak tussen de 30 en 60cc van staan en drinkt dus tussen de 140cc en 170cc Weet eigenlijk niet of dat nu dus genoeg is ?
    Ze is verder wel vrolijk en alert, en komt flink aan maar toch vind ik dat ze vrij veel laat staan! :(
    Net ook weer 60cc in de fles achter gelaten..

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    jou lijst is vast niet zo lang als de mijne marieke ;) zijn nog steeds dingen van de verhuizing die moeten gebeuren :( maar goed, ik heb iets meer tijd als de meeste van jullie omdat ik eerst nog een baan moet vinden.

Zijn een heel eind gekomen in de badkamer. De nieuwe wastafel hangt, de doucheleidingen en mn thermostaatkraan zijn aangelegd. de cabine komt er volgende week in, evenals de wastafel op de was/strijk/logeerkamer. heb de hele badkamer nog gepoetst, zodat ruben vanavond wel in bad/onder de douche kan.
    vandaag wel 6 voedingen, meneer heeft al 2x gesnackt na de laatste voeding... net een eind in de draagzak met max gewandeld en nu ligt ie onrustig in de wagen. hij is erg moe, maar verzet zich om te slapen. hoop wel dat ie voor de laatste voeding aan nog even gaat slapen...

ff verder reageren...

marieke: zo, jij hebt aardig je best gedaan! morgen als ruben slaapt ga ik ook proberen in elk geval de kamer te doen.

Evelien: welkom terug. Klinkt niet helemaal als een super vakantie, maar hoop dat je toch lekker uitgerust bent...

Fiona: veel plezier! komt vast goed met beau bij je schoonouders (btw... heb je haar wel gnoeg jurkjes meegedaan? ;) )

Deentje: succes met praten. Ken het gevoel van opgesloten zitten, je hebt idd maar weinig ruimte met best een groot gezin, enige wat je dan kunt doen is vooral veel praten om de spanningen kwijt te raken.

Anastasia: hier geen kale plekjes, Ruben lijkt zelfs meer haar te krijgen!

Krijg net een smsje van mn moeder: we staan op een super camping, verder alles goed. X ons (heel fijn hoor, maar had ergens dat het een rotcamping was met rotweer en dat ze zou zeggen dat ze weer naar huis kwamen :( ) Okee, das ook niet eerlijk... ze hebben het hele jaar weer hard gewerkt voor die drie week weg, die moet ik dan maar overleven.
    Misschien ga ik toch wel met Ruben die kant op als mn zusje heen gaat...)

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Anastasia: geen zorgen om maken, ze drinkt wat ze nodig heeft. Ruben mag ook 200 drinken, maar het meeste dat hij ooit uit een fles dronk was 170 en daar deed ie een uur over! (okee, nou weet ik natuurlijk niet hoeveel hij uit de borst drinkt, maar als laatste fles maak ik nu 170 klaar en mocht hij het wel allemaal opdrinken dan kan ik zo wat bijmaken. Zie dat echter nog niet gebeuren. Meestal is het tussen de 140-160 wat ie drinkt.

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ga met onrustige Ruben op de bank, ff lekker tv kijken. Zak chips erbij en ff wat drinken zodat ik het komende uur niet van de bank af hoef ;)

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @marieke; fijn dat het goed gaat met neia; kan me voorstellen dat ze trots is. Hoe was je avondje uit met de middelbareschool-meiden?

@daam; fijn dat mikki het zo goed doet:)

@katsas; nog even spannend dus betreft je sollicitatie

@fiona; Jayden had 4 dagen niet gepoept, kan makkelijk bij borstvoeding

@jvtje; jayden ligt onder het speelkleed in de box. wat heb jij in de box wat maud zo leuk vind?

@anastacia; ja hier achterkant hoofdje ook kalend, van Jayden dan ;)

[​IMG]lachen lukt ook prima

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Anastasia, je geen zorgen maken meid. Laura drinkt wat ze nodig heeft, en dit zal iedere keer steeds meer worden. Dat merk ik hier ook. Dus als ze gewoon goed blijft aankomen, gewoon zo doorgaan hoor.

Friendly, ohhh ik ben dus niet de enige met zo'n lijst, hihi. :)
    Kan me voorstellen dat je nog veel in huis moet doen. Maar wel fijn dat de badkamer al aardig opschiet.
    Ja goed he van mij, ik ben ook blij als alles er weer netjes uitziet.
    Waar zitten je ouders ergens? Mijn ouders in frankrijk, dus we kunnen er helaas niet zo heen. :cry:

Katje, aaaaaaaaaaah wat een prachtige foto zeg! Echt een BIG SMILE! :D
    De avond met de meiden was weer erg gezellig, helemaal niet raar om ze weer te zien. We hadden genoeg te kletsen.

Net even de handwasjes gedaan van Neia, dan blijft alles mooi.
    En nu zo in bad!

X Marieke

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fiona, ik had friso Hypoallergeen en ben overgestapt op Kruidvat Extra Care (=hypoallergeen en tegen darmkrampjes). Dit bevalt ons erg goed en scheelt ook in geld (6 euro per pak).

19. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    dat is een behoorlijk prijsverschil!

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    voor de meeting, ik denk dat we beter ergens heen kunnen gaan waar we zowel met de auto als met ov goed kunnen komen. Ik ben eerlijk gezegd anti ov, en met die dubbele kinderwagen gaat het me niet lukken. Daarnaast denk ik niet dat de trambestuurder blij is met een hele zooi kinderwagens die de tram in moeten.

Deel Deze Pagina