Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

dena kop op meid je hebt het al die tijd zo goed gedaan het lukt je zeker wel! zou fijn zijn als je met iemand daar kon praten maar die medicijnen lieverniet toch? neem je tijd maar blijf niet te lang weg anders gaan we je missen hoor! probeer het allemaal voor jezelf op een rijtje te zetten ik hoop voor je dat dat snel mag lukken en dat je gewoon mag gaan genieten van het leven

friendly ruben heeft wel lekker veel keuze uit vriendinnetjes;) ooo ben zo benieuwd hoe die kleine van mij eruit zou zien kan me echt geen voorstelling ervan maken ondanks ik een 3d echo heb laten doen ik ben zooooowee benieuwd!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Katje heel herkenbaar hoor, ik vond het vreselijk dat ik geen kant op kon zonder de kleine.. en aan de andere kant vond ik het zonder de kleine ook vreselijk.
    Ik voelde me heel erg beperkt en aan huis gebonden, werd er ook heel erg humeurig van. Ik wist nl niet hoe je de maxi cosi in de auto kon zetten, dus kon ik ook met t slechte weer nergens heen.. Ik voelde me echt opgesloten.
    Niet dat ik niet genoot van haar, maar het feit dat ik neit meer even anar de brievenbus kon lopen, of naar de winkel zonder een heel georganiseer...
    Nu gaat het wel, maar zeker de 1e 2 weken had ik dat! De dagen leken wel voorbij te kruipen!
    Toch word het beter katje, als je wat opknapt en mobieler word en je een beetje een ritme krijgt gaat het steeds beter

Dena, meid wat een ellende lees ik hier .. Rustig blijven! Probeer eens voor jezelf te ontdekken hoe het komt dat je nu weer zo heftig die aanvallen hebt ! Het is al die tijd heel goed gegaan, met een kleine dip! Is er iets gebeurd? Of is het een samenloop met de kraamvrouwentranendag ( serieus ! niet om het af te zwakken) Ik hoop dat het snel beter wordt, ik heb het idee dat het je zoiezo al neit lekker in je vel zitten en de kraamtranen bij elkaar je teveel worden.
    Neem je rust, je hebt het al zo goed gedaan! Je kan het echt.Ik heb vertrouwen in je lieverd!

Fiona gewoon met ons meekletsen ! gezellig hoor!

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hihi... als hij maar niet de een na de ander neemt vind ik het prima...
    1 ding scheelt, het maakt allemaal niks uit want voor jullie zal ze toch de mooiste en de liefste zijn!

Nou, Ruben mama vindt het tijd... Heb de voeding van 2 uur met de fles gedaan, anders waren we niet op tijd op het cb, maar heb het idee dat ik zo ga knappen... (durf alleen niet vooraf te kolven, dus meneer moet gewoon wakker worden!)

Hoezo dubbel; als ie slaapt moet ie wakker worden en als ie wakker is moet ie gaan slapen...het is ook nooit goed!

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    haha ploftieten :D

ik ga maandag een andere kolf kopen denk ik en deze terugbrengen naar het uitleenpunt. ik heb die dubbelzijdige electrische kolf maar daar heb ik neit meer zo veel aan gezien het feit dat ik amper nog melk heb ..

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Voor af en toe gebruik is een enkelzijdige kolf prima. Ze hebben mij bij het uitleenpunt de mini-electric van medela geadviseerd. Van met de hand kolven wordt je nl wel erg snel moe. Ik voed Ruben en kolf dan nog wat na (soms 10 soms 100 cc) om zeker te zijn dat de borsten goed leeg zijn. Kolf niet na iedere voeding (zeker 's nachts niet) maar alleen als ik er zin in heb. Bij het 'ik moet ff gevoel' komt er sowiezo veel minder melk dan bij het ontspannen. Wat voor kolf wil je gaan kopen dan (of: hoeveel geld wil je eraan uitgeven?)

6. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hallo meiden, ik kom me hier ook even melden weer!
    Fijn om hier te kunnen meekletsen en ervaringen uit te wisselen. Vind t af en toe allemaal niet meevallen moet ik eerlijk zijn. Ik kan er totaal niet tegen als de kleine man huilt. En in de avond doet ie dat veel. is alleen stil als ie bij ons ligt. op bed is het krijsen! Overdag gaat het prima. dan is t zo moeilijk wanneer je m uit bed moet halen en wanneer toch maar even moet laten liggen. Maar goed, dat terzijde. Ik zal weer wat vaker komen want je zit toch een stuk meer thuis nu. Verheug me erop om lekker bij te babbelen.
    Ga nu naar me krijsende mannetje, zometeen ook nog visite. blaah ook helemaal zat. haha.
    tot snel

7. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Dank je wel voor je reactie, fijn om te weten dat dit wel even kan aanhouden. Ik herken zo wat je typt! Weet je nu hoe je met de auto weg kan enz? Wat voor dingen doe je allemaal met je kleine meid?

8. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ik geef als tip ; marktplaats! Heb zelf op die manier een kolf weten te kopen en het scheelt een hoop geld en je steriliseert 'm toch van te voren

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hupse: doe waar je je goed bij voelt. Ik laat Ruben max 10 min huilen (nou ja, liet, want ben er achter dat hij echt alleen huilt als er wat is). Als je weet dat je ind een huiluurtje per dag heeft kun je hem prima laten liggen, anders lekker bij je pakken, is zowel voor jou als de kleine een stuk prettiger. Ik lig liever 's nachts half wakker omdat hij bij mij ligt (want dan wil ie echt dicht tegen je aan liggen) dan dat ik hem in zn bed leg te huilen en dus helemaal wakker ben. Als ze zo klein zijn huilen ze niet voor niks, dus lekker bij je pakken als je je er prettig bij voelt!

Visite: hmmm mag hier wel wat meer. Krijg morgenmiddag visite en de volgende op de planning staat pas volgende week vrijdag! Volgens mij is echt nog geen kwart van de visite geweest, ze zeggen allemaal dat ze binnenkort bellen....

10. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Hier net zo, net of alles in een keer weg is.. :confused:
    Dan moet ik toch over op kunstvoeding.. :(

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zou ik ook doen, heb hem zelf gekregen van een kennis (een nog betere tip, maar dat zal de meesten wel niet lukken...) Had sowiezo mn eigen opzetstukken al, dus de gekregen dingen heb ik ipv gesteriliseerd weggegooid (had er al 3, 4 is dus echt overbodig als je enkelzijdig kolft). Alleen werkt ie niet goed meer op stroom (daarom gaf ze hem ook weg ipv dat ik hem mocht overnemen) maar heb oplaadbare batterijen erin, ook nog veel gemakkelijker omdat je er dan desnoods ook nog mee kunt lopen.

Mijn mannetje is aan het knetteren, zal zo weer een lekkere volle spuitluier hebben. Maar bah, hij slaapt dus al 4,5 uur, echt tijd om wakker te worden anders weet ik zeker dat we vannacht 2 keer uit bed kunnen...

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Niet te snel doen Dolphin hoor, ga je spijt van krijgen. Probeer 1 of 2 voedingen te vervangen door hypoallergene melk, als je je druk gaat maken om de bv loopt het sowiezo terug. Ik twijfelde gisteren ook enorm omdat mn mannetje om de 2 uur kwam. Heb hem twee keer een flesje gegeven om de borsten wat te laten rusten. Vandaag dus gewogen en in een week 400gram gegroeid. Dan kun je mij niet wijs maken dat de bv niet goed loopt... Je kindje krijgt er echt meer uit dan je denkt. Probeer ontspannen te blijven! Als je echt denkt van ik wil niet meer, dan pas stoppen.... geef niet te snel op, das echt zonde.

Het kolven moe echt geen moeten worden. kolf alleen als je er zin in hebt (voor zover je er zin in kunt hebben). Met de dubbele kolf haalde ik er na twee week in een kwartier als ik Ruben niet gevoed had amper 30cc uit, terwijl ik dat nu (meestal) na de voeding nog kan kolven. Je kindje pakt echt wel wat ie nodig heeft, als ie niet verzadigd is roept ie eerder en wordt er vanzelf meer melk geproduceerd. Pas als je melk waterig blauw wordt dan is ie niet voedzaam genoeg meer.

Maar goed, wil jullie de bv niet opdringen (was zelf immers ook al 2x echt gestopt!) maar als je wilt dan komt het in bijna alle gevallen wel goed. Ik heb zelf wat boeken uit de bibliotheek geleend en me goed ingelezen, moet zeggen dat dat me er echt doorheen gesleept heeft!

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zit op marktplaats te struinen naar een hondje... willen we er graag over een week of 4 bij hebben, kan dan mooi samen met Ruben opgroeien. Ben helemaal verliefd geworden op een pupje, maar moet volgende week al weg en dat wordt me toch teveel. Komt bij, hij kost 350euro...pfff zoveel geld heb ik niet eens liggen. Heb me er dus bij neergelegd dat dit pupje naar iemand anders gaat :cry:

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wel gezellig hiero in mn eentje :(

Nog 1 x...

Ruben wakker worden.... mama heeft melk over!!!!

15. hoi meiden

er is indd. wel het een en ander gebeurd.. ik wou het eigenlijk niet vertellen omdat ik me ervoor schaam ofzo.. maar misschien lucht t toch wel op mijn verhaal eruit te gooien.

de dag na de bevalling ging ineens de bel.. er stond een kerel voor de deur.. wij hadden geen idee wie dat was.. maar 1 dag na de bevalling denk je aan een wijkverpleger ofzo iets.. hij zei dat ie van het AMK was.. nog nooit van gehoord... dus wij lieten hem binnen.. toen vertelde hij ineens dat er een melding was binnen gekomen van kindermishandeling.. en dat hij ons een brief gestuurd had waarin stond dat hij die dag langs zou komen. Wij hebben deze brief niet gehad.. deze is ook later helemaal niet meer gekomen.. heel vreemd. maar die kerel heeft de melding even voorgelezen.. wij waren een keer in zutphen bij t juridisch advies bureau ivm dat asbest bij ons thuis. we moesten een half uur wachten voor we uberhaupt aan de beurt wren.. dus we waren best chagerijnig aan t worden. arjen was ook erg vervelend.. en was de hele tijd in een pakje drinken aan het knijpen. mijn vriend werd toen boos en heeft er wat van gezegt. die vrouw bemoeide zich ermee.. dat hij er niks aan kon doen ofzo.. waarop mijn vriend antwoorde dat ze zich niet met de opvoeding van ons kind moest bemoeien.. want hij deed wel degelijk wat fout. verder is dat gesprek gewoon normaal verlopen.. en was er niks meer aan de hand. maar heeft ze dus later de kinderbescherming gebelt.. dat wij ons kind mishandelen ofzo.. nou ik schrok me echt dood toen die kerel dat vertelde.. was gelijk helemaal naar... we hebben die kerel weggestuurd.. ik raakte gelijk helemaal in paniek... want zie gelijk de ergste dingen gebeuren... kan er echt niet tegen.. probeer zo mijn best te doen goed voor mijn kinderen te zorgen.. sla ze nooit! en dan krijg je dit.. er is niks belangrijker voor mij dan mijn kids.. en dan krijg ik dit :( Morgen komt die kerel dan weer langs om vragen te stellen ofzo.. en ben me daar zo druk over aan het maken... ben zo bang dat ik wat fout doe ofzo... bah zie zoo erg tegen morgen op... warom krijgen wij dit gezeur... terwijl er zoveel mensen zijn die echt hun kind mishandelen.. ik hoop zo dat we er naar dit gesprek van af zijn.. kan dit er nu echt niet bij hebben!

nou is een heel lang verhaal geworden! lucht wel op om t allemaal zo even op te schrijven. ik hoop dat jullie er wat van begrijpen!

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Jeetje Deentje das inderdaad niet niks. Sommige mensen bellen om niks de kinderbescherming en mensen die zouden moeten bellen vertikken het. Ik kan wel zeggen dat je je niet druk moet maken, maar dat doe je toch (normale reactie, zou iedereen doen denk ik, alleen in jou geval veroorzaakt het ook nog eens paniekaanvallen wat het ook nog versterkt).
    Probeer je verhaal goed op een rijtje te zetten, schrijf het desnoods allemaal uitgebreid op papier. Als die man dan komt en je wel in paniek raakt, je hem op die manier deels uitleg kunt geven. Dat je boos en van de kaart bent is heel logisch, maar probeer om die man gewoon te woord te staan, dat is zijn werk. Hoe rustiger en beter jullie zijn vragen kunnen beantwoorden, hoe sneller de zaak afgehandeld wordt. Met hem de deur uitzetten, boos worden, schreeuwen etc kom je waarschijnlijk alleen maar verder in de 'problemen'.
    Mocht je verder advies nodig hebben (zit wel een beetje in dit soort zaken) mag je me altijd een pb sturen, zal je zoveel mogelijk proberen te steunen.

Liefs Friendly

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    en we zitten op 5,5 uur... jeetje zeg, dit is niet leuk! ik wil voeden :cry: Ga een kopje thee drinken en als meneer om kwart voor nog niet wakker is dan ga ik hem toch maar wakker maken (en dat is nou het enige dat ik het liefst NIET doe...)

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wow deentje meid waarom vertel je dat gewoon niet eerder hier! zou er ook van in paniek komen dat zon achterlijk mens zoiets kan doen zeg! kijk als je man heb nou een goed pak rammel had gegeven dan had ze een goed excuus om de kinderbescherming te waarschuwen maar om zoiets omdat je man hem gewoon ff zei wat die wel en niet mocht! echt meid daar zit je ook niet op te wachten zeg.. pff kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit , maar meid morgen komt die man en dan ga je gewoon je verhaal doen en hij zal echt wel zien dat alles dik okay is bij jullie
    echt maak je niet te druk het is niet fijn zoiets maar daar zon mens zit je dus in zon situatie terwijl je van je kraamtijd moet genieten nu
    nou laat je het ons wel ff weten hoe het gesprek is verlopen en alles komt goed deentje dat moet je altijd denken
    alles komt goed! dikke knuffel

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ja ja... hij pruttelt... yes! later...

20. neeeeeehhhhh.. :(:( heb nu al 2x een verhaal getypt.. de 1e keer dat ik op verzenden klik lag internet eruit.. en nu drukte ik op een verkeerd knopje waardoor mijn verhaal weer weg is.. :(

nog een keertje, in t kort dan....

bedankt voor jullie lieve snelle reacties.
    ben gewoon bang dat ik een paniekaanval krijg en dadelijk als labiele moeder word gezien ofzo.. ik weet niet in hoeverre ze alles uit gaan zoeken.. en of t alleen over die melding gaat.. of dat ze gelijk je hele verleden en alles gaan doorspitten... t is ook zo'n ongunstig moment nu.. ik zit dan met paniekaanvallen.. arjen die helemaal uit zijn doen is door de komst van de baby, mijn hormonen die me zowat helemaal overnemen. :(

ik laat weten hoe het gegaan is morgen.. ik hoop echt dat t mee gaat vallen! wat er in die melding stond was ook zwaar overdreven en klopt gewoon niet.. er stond dat vader kind in de buggy tegen de muur gooide.. en het kind een rotkind noemde.. en dat moeder wel lief was maar er verder niks van zei. nou sorry hoor als hij arjen in zijn buggy tegen de muur gooit zeg ik daar heus wel wat van.. dat klinkt als echte mishandeling hoe t op papier staat.. terwijl t echt niet zo is gegaan... vind t gewoon zo stom.. dat wijf kent ons niet eens.. als ze nou naast ons woont ofzo en ze ziet dat wij arjen slaan ofzo oke.. maar dat doen we echt nooit!

ik hou jullie op de hoogte..

Deel Deze Pagina