Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gewone babykamer, ledikantje, commode en klerenkast. dezelfde als marieke. als ik niet verhuist was, kon ik ook geen babykamer kopen, maar nu heb ik iets groter, dus heb hem toch besteld. hij slaapt nu in de box, bij ons. ja zeker, een mooie eigen kamer voor de ukkie. we hebben de kamer al behangen, nu dus de babykamer in elkaar zetten.

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    om de 3/4 uur moet ik hem eigenlijk voeden, maar hij komt ieder met de borst en met de fles later.

3. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    ik ging van een 2 kamerwoning (dus kleine bij ons op de kamer) naar een groot huis (alleen helaas tijdelijk) met een eigen kamer voor de kleine, heerlijk is dat!
    dat geeft ook al rust als je gewoon de kleine op de eigen kamer kan leggen :) enne alles in elkaar zetten kost ff tijd: maar dan heb je ook wat! heerlijk

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    me man zegt: je kan beter afkolven en met de fles geven, hij denkt van als ik nog de borst geef, dat ie dan later moeilijk kan afleren.

en hij zegt ook dat ik binnenkort stop met de borstvoeding, omdat ik flesvoeding makkelijker ga vinden, dat denkt hij natuurlijk. maar ik wil de borstvoeding ongeveer 6 maanden nog doorblijven geven, als het me lukt tenminste.

5. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    ja dat zijn echt dagtaken he, voedingen...en daar staan mannen niet bij stil (de mijne in ieder geval niet!) die zegt wel af en toe "ik weet dat je veel doet en dat het zwaar is" maar sja, daar koop je weinig voor he...

hoop dat met het flesje je meer van die lekkere nachten kan maken!

6. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    volgens mij maakt dat niets uit hoor! ik kreeg vroeger zelf als baby borst en fles (mijn ma had te weinig voeding om me volledig bv te kunnen geven) enne bij mij ging dat zelfs goed, niets moeilijk met afleren of verwarring ofzo

je moet doen wat zelf goed voelt! ik wilde zelf van bv naar fv dus daarom dat ook gedaan. makkelijk fv? aan de ene kant misschien wel ja, maar je bent en blijft druk bezig met voedingen! het enige wat ik er echt makkelijk aan vind is dat je precies weet wat ze binnenkrijgen...ik had te weinig melk dus fv is beter! maar je kan met bv ook kijken wat ze binnenkrijgen als je voor en na de voeding weegt...

ow de kleine meid huilt ik ben er vandoor! tot later!

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb nu 3 slaapkamers en kom van een 2 slaapkamer. omdat mijn schoonzus bij ons woont, had Isa geen slaapkamer, dus we zijn nog net verhuist. man gaat alles vandaag in elkaar zetten. zijn kleren ga ik vandaag gelijk in de kast doen, ik had ze in een koffer gelegd.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hmmm ik zie het wel, ik vind de borst trouwens beter, want dan is Isa dicht bij mij.

hij weegt goed, dus ik maak me geen zorgen. hij krijgt iig genoeg. maar voor mijzelf wil ik 1x fles geven. ik wil me niet schuldig voelen als ik in een keer naar de fles ga.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    tot later, ik ga ook, Isa slaapt dus ga schoonmaken, moet ook nog gebeuren.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoi meiden......

Ben terug van de dokter, Amy krijgt een zalfje voor haar navel want het is ontstoken :(
    Toen heb ik m'n verhaal gedaan en hij komt tot de conclusie dat ik hulp nodig heb in de vorm van een psycholoog.
    Heb een verwijskaart meegekregen en ga zsm een afspraak maken.....
    Helaas is hij bang dat als ik zo door ga dat ik straatvrees.
    Lees nu net in z'n brief gaarne uw hulp ivm met een angststoornis met dreigende agorafobie.
    Mevrouw is een jonge moeder (moest hier wel een beetje om lachen ;) ) met enkele overige stressfactoren, in het verleden last gehad van HVS.
    Dus we gaan weer de mallemolen in, weer psychologen etc, het is niet anders, ben wel blij dat ik hulp krijg.
    Als het niet snel aan slaat krijg ik anti depressiva voorgeschreven maar hoop dat het niet nodig zal zijn :(
    Pfff moet het even op me in laten werken, had dit eigenlijk niet echt verwacht maar is wel logisch als je mijn klachten bekijkt (slapeloosheid, angst in druktes, knoop in me maag, darmproblemen, hartkloppingen en overmatig zweten)
    Moet wel m'n bloed nog even laten nakijken op ontstekingen en op HB alhoewel als je ijzer tekort heb je geen last van flauwtes krijgt want dan zou ik me heel de dag rot moeten voelen en dat heb ik niet, het komt opeens op zeg maar.

M'n man heeft beloofd meer thuis te zijn want dit helpt ook niet als hij iedere dag laat thuis komt, hij gaat een brief schrijven samen met de advocaat naar m'n werk dat ik voorlopig niet in staat ben om langs te komen (arts dacht ook dat het door m'n werkproblemen komt)

Ik ga even m'n gedachten verzetten, frisse neus halen met Amy en Baloe een flinke wandeling maken.

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
  12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oei Lafo, dat is minder, wel fijn dat ze je serieus nemen en dat je hulp krijgt, hopelijk trek je op tijd aan de bel en zijn medicijnen niet nodig!

Hier net het Cb gebeld, de mw aan de telefoon adviseerde om mijn eigen wijkverpleegkundige eens thuis te laten komen en de hele situatie te bekijken, er zijn nl meerdere factoren die het kunnen veroorzaken, eerst adviseerde ze een lactatiedeskundige, maar toen ik ook nog vertelde dat Iris ook nogal hyper is en dat Kim een koemelkallergie had vond ze dat we eerst samen maar eens naar het totaalplaatje moesten kijken!
    Iris is gisteravond om 21.00 uur eindelijk doodop in slaap gevallen, en sliep tot 4.00 uur, en toen weer tot 7.00 uur, daarna tot 11.30 uur steeds wakker en huilen als ik haar niet vasthield, haar om 10.30uur onder de douche meegenomen, en gevoed en toen in bed, weer huilen, toen nog 10 minuten op mijn buik met mijn pink, en toen haar slapend overgetild in Tessa's ledikantje, ik weet het je mag kinderen niet slapend in bedje leggen, maar soms moet je wel eens wat, ze is toen naar 10 minuten wel weer wakker geworden, heeft ca. 2 minuutjes gehuild en slaapt dus nu dik anderhalf uur, ben ik al heel blij mee! Gelukkig slaapt Iris nog steeds wel s'nachts goed, dat scheelt een stuk. Ik heb ook het idee dat Iris het wiegje niet prettig vind, ze zit steeds rond te kijken naar het hemeltije en aan de zijkanten te voelen, net alsof het haar onrustig maakt. Daarom maar gauw een stapelbed besteld voor de andere dames, zodat ze eventueel in het ledikantje kan!

Het was hier gisteravond gezelllig zag ik!

Ik heb zin in de meeting!

Toto later, ik ga zo met kim naar de kermis, erwin blijft thuis met de andere 2 meisjes

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lafo wat is HVS ? Maar wat goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat je nu hulp krijgt! Ik vind het hardstikke goed van je dat je het hebt verteld!
    Knuffel voor jou! Vind dat jij het ook wel dubbel en dwars verdiend!

Nazli: misschien kun je 2 flessen op een dag gaan geven, voor wat meer rust? Hoeveel voedingen krijgt hij nu op een dag?
    Verder is het op zich niet zo gek dat hij om de 3 uur wil eten, dat is op zich een normaal ritme is mij destijds verteld.
    Nogmaals een knuffel voor jou, en waarom ga je niet langs je huisarts om te vertellen hoe JIJ je voelt zodat je evt hulp kan krijgen.

Dena: goed zo Denatime inlassen! Je komt er wel want je bent een vechtertje!
    Voor jou ook een knuffel.

Verder hier alweer 5 overhemden gestreken *Yeeeeeh* dus toch nog iets nuttigs gedaan hihi
    Ga weer even verder

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    waarom mag je kinderen niet slapend in het bedje leggen?

veel plezier met kim!

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ga toch 2 flessen geven op een dag, beter voor mij. met de flessen komt hij om de 3 uur, wat voor mij goed is. ik kan het niet bijhouden hoeveel voedingen hij krijgt, omdat hij teveel vraagt. moet ik zeker doen om naar de ha gaan!

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik moet mijn gordijnen ook strijken, ze liggen al 2 weken op mij te wachten, maar echt geen zin, ik haat strijken!

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Omdat baby's net als leren uit je borst te drinken ( de eerste 6 weken heb je nodig om samen te oefenen, voordat het goed gaat lopen) moeten baby's ook leren om zelf in slaap te vallen, als jij ze steeds slapend weglegt leren ze dat niet zelf, en de eerste weken slapen ze ook rustig door als je ze slapend weglegt maar na 6 weken of zo worden ze al wakker op het moment dat ze het matrasje voelen.

Iris sliep heel vaak na het drinken en ik legde haar dan vaak wel weg, maar ze sliep ook wel zelf in, maar niet op haar rug! Dus dat moet ze nu leren, maar dat is erg moeilijk want ze blijft huilen als ze eenmaal huilt, houd het heel lang vol, en raakt helemaal overstuur. Ik haal haar nu uit bed als ze zo huilt en dan mag ze even 10 minuten troosten op mijn buikk en leg haar daarna weer terug, alleen slaapt ze dan soms al en dan maak ik haar niet opnieuw wakker, vaak wordt ze dan zelf nog wel wakker maar is dan slaperig genoeg dat ze wel zelf de slaap valt. Ik merk dat Iris heel erg reageert op alle prikkels om haar heen momenteel, eerder sliep ze nog wel in de box, maar ook dat lukt niet meer met alles wat ze dan ziet en hoort, ik las trouwens ook op de site van www.inbakeren.nl een goede site voor moeders met onrustige kindjes, dat de box vanaf 6 weken een plek hoort te zijn om in te spelen en niet meer in te slapen, dat is hun advies, zij adviseren dan liever om ze in de wandelwagen te leggen!
    Dus dat doe ik dan maar niet meer.
    Tessa heb ik altijd in haar bed laten slapen, ben wat makkelijker geworden omdat je veel hoort dat ze de baby's overal laten slapen, achteraf heb ik daar wel spijt van, maar ja misschien was het anders ook wel zo geweest! Dat weet je natuurlijk nooit. Er zijn er veel meer die hun kind ook in de box laten slapen en die die problemen niet krijgen!

Nou dat was weer een heel verhaal!

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Niet mogen is natuurlijk ook relatief, ik bedoel ze adviseren om ze niet slapend weg te leggen! Uiteindelijk ben je natuurlijkeigen baas :)

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hmm, dat wist ik niet, ik leg hem altijd weg en dat ga ik niet meer doen. ik ga gewoon hem in zijn bedje leggen, es effe zien of hij zelf in slaap valt

gelukkig slaapt Isa als er lawaai is in huis. alleen als hij mij ziet, dan slaapt hij niet.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nazli goed van je dat je 2 flessen gaat geven. En misschien kun je gewoon vast een afspraak maken met de huisarts voor eind van de week ofzo. Het is misschien ook wel moeilijk voor je om hulp te zoeken, maar hoe eerder je dat doet des te beter hoor!

Slapen: Ik leg laura altijd in de wieg, en soms in de wagenbak van de kinderwagen als ze klaar is met drinken etc.. en vaak wakker ja.. soms gaat ze eerst heel lang rondkijken maar ze valt vaak wel in slaap.
    In de box leg ik haar eigenlijk alleen om te speln, maar soms valt ze dan ook in slaap terwijl ik de eerste moeheidstekeken zoals daarnet niet had gezien. Dan maak ik haar echt niet wakker om in bed te leggen.. maar ik leg haar niet in de box zodat ze daar kan slapen :) alleen als ze er in slaap valt, dan is het jammer maar helaas.

Inbakeren, blijf er niet zo'n fan van. De onderzoeken die er zijn geweest,( die ik ooit tijdens de opleiding heb gelezen. zijn ook niet zo positief, omdat bekend werd dat het inbakeren een van de belangrijkste oorzaken was voor het ontstaan van heupdysplasie. Maar goed daar zullen ook de meningen wel over verdeeld zijn.
    Er is recent nog een onderzoek geweest, dat rust en regelmaat dezelfde resultaten geven als ingebakerde baby's.
    zie ook http://www.ouders.nl/mana2008-inbakeren.htm

Hier klaar met de strijk. Ga zo maar vast de aardappeltjes schillen en opzetten voor vanavond dan is dat ook maar weer klaar.

Deel Deze Pagina