jvtje wat snel al dan he dat maudje naar het kdv gaat. Hier moet laura de 15e wennen van 1000u tot 1500u zie er ook wel tegen op.
Anastasia, jij bent gemeen Het kan nog gemener...........hier een foto van een spin plaatsen Ben benieuwd hoe iedereen hier de opvang heeft geregeld?
Zekers, zat zelf aan 2 of 3 ochtenden te denken of 1 hele dag ofzo, maar nu nog even niet, eerst even lekker moederen!
@onsukkie: Haha, als ik Maud zou aanleggen, elke keer dat ze wakker wordt, dan zou ik ook bezig blijven inderdaad! Die wordt soms ook wel na een half uur - uur alweer wakker, zeker op van die dagen als zondag en vandaag. Als ik dan telkens zou moeten aanleggen... volgens mij zou ik dan 8 weken geleden er al de brui aan gegeven hebben! (En Maud is nu 10 weken...) Als Maud 's nachts komt voor voeding, drinkt ze ook wel een minuut of 8-10 (en soms nog wel langer), maar ik verschoon haar dan vaak weer niet tussendoor, alleen als ze echt een natte/vieze luier heeft. Alles bij elkaar ben ik normaal gesproken ook met een half uurtje wel klaar. Alleen heeft Maud daarna niet altijd evenveel zin om weer te gaan slapen Vervelend is dat dan ja Het is toch een kleine moeite om dan op zn minst op je af te stappen met 'hoi, jij bent vast Hilde, ik ben ....' Jammer als dat dan weer niet gebeurt Lijkt me ook wel erg vervelend, als je gewoon geen idee hebt wie nou wie is! Ik ben ook al naar heel wat meetings geweest. Ik wist misschien niet altijd van iedereen wie die nou was, maar toch altijd van de meesten wel. Zou het ook niet leuk vinden, als ik eigenlijk geen idee zou hebben wie iedereen nou is! Zo hebben wij het toen ook bij mn schoonouders gedaan: m'n man is eerst gaan douchen en heeft daarna het bad vol laten stromen. Toen heb ik Maudje aan hem gegeven en ben er zelf bij komen zitten. Daarna is m'n man uit bad gegaan, heeft zichzelf wat afgedroogd en daarna Maudje gedaan. In die tijd ben ik me gaan douchen, afdrogen en aankleden. Ik denk dat we het hier nog niet 2 minuten met z'n 3en uitgehouden hebben maar dat komt dus vooral omdat Maud het met z'n 3en maar niks vond. Ja, hier lijkt het ook wel om de dag zowat te zijn: ene dag lekker rustig en vrolijk, andere dag jengelig en soms ook huilerig (vandaag viel het gelukkig wel mee met huilen, vooral bij de huisarts eigenlijk... de rest van de tijd was het toch meer een jengelhuiltje). Hoop maar dat ze morgen dan weer een goede dag heeft. Zou wel fijn zijn bij het kdv Als het hier niet persé zou hoeven, zou ik ook denk ik nog wel even wachten met weer gaan werken. Zou hoe dan ook op termijn wel weer een baan willen hebben. Ook voor de sociale contacten en gewoon om niet heel de dag alleen maar met de kleine (en over een tijd hopelijk kleintjes) bezig te zijn, maar ook wat voor jezelf te hebben. Maar als ik het niet zozeer voor het geld zou hoeven doen, zou ik denk ik ook wel een baan zoeken waarbij ik mn eigen tijden een beetje kan uitzoeken, bijvoorbeeld tijdens schooluren. Maar ja ... we hebben mijn inkomsten toch ook echt nodig om rond te komen, dus ik zal gewoon weer aan de slag moeten
Louise is met haar knuffel aan het kroelen. Het is echt een toevalstreffer, want het was verre van bewust, maar wel en lief gezicht!
Ja, veel te snel als je het mij vraagt... pffff. Al moet ik zeggen dat ik ergens ook wel blij ben dat ik over een paar weken weer een paar dagen per week heb dat ik níet 24 uur per dag met Mauds verzorging bezig hoef te zijn. Dat vind ik toch ook wel prettig, want het slurpt je wel op hoor en dan doet Maud het nog echt voorbeeldig ook. Maar dat ik mn kleintje straks een paar dagen per week bij het kdv achter moet laten, nee, dat vind ik toch geen leuke gedachte! Maar ja, opa's en oma's wonen te ver weg en werken sowieso zelf ook nog allemaal. En ach, kdv is ook wel goed voor dr ontwikkeling. Maar ze is nog zo jong... *zucht* Nou ja, de vrouw die ik vorige week aan de tel. had om de afspraak voor de intake te maken klonk in elk geval heel aardig en is volgens mij ook 1 van de leidsters van de groep waar Maudje terecht komt, dus het gaat vast helemaal goed komen
Hier hebben we een gastouder, opa's en oma's en papa. Helaas kan ik niet op vaste dagen werken. Maar heb globaal genomen wrs 1 dag in de week de gastouder nodig.
Jullie zijn gemene meiden hoor, niet spotten met mijn spinnenfobie Weet je wat nog het erge is, ze hebben de spin niet gevonden Jvtje klinkt leuk die baan, goed dat je er al op hebt gereageerd! Ben benieuwd! Hannah heb het gezien, leuk Nou bij mij is het sowieso nopgal moeilijk om iets te regelen qua opvang want ik weet niet waar ik aan toe ben. Creche op woensdag hebben we geregeld nou ja de papieren liggen hier nog maar vind het een beetje jammer om haar naar de creche te doen als ik voorlopig toch niet kan werken nog......zit nog in dubio..... Maandag mijn moeder dan en nog een dag mijn schoonmoeder.
@onsukkie: lief hé, zo met die knuffel Maudje begint nu steeds bewuster naar dingen te grijpen enzo, dat vind ik ook zo schattig! En zeker als ze dan een keertje raak grijpt... *smelt* Ik heb niet te klagen over mijn melkproductie nee! Maud krijgt inderdaad ook maar 1 borst en ook zij drinkt meestal niet langer dan een minuut of 10. De laatste tijd wel iets vaker dat ze het een 15-20 minuutjes volhoudt, maar het grootste deel van de tijd toch gewoon 10 minuutjes. Merk wel dat ze sinds een paar weken (eigenlijk sinds de laatste regeldagen) vaker na een paar minuten weer aangelegd kan worden en dan nog eens een minuutje of 10 drinkt. Of wat ook wel eens gebeurt: een paar minuten drinken en de rest van de tijd vooral wat liggen sabbelen (maar wel dat ze de tepel dan nog goed vastheeft, anders zou ik het niet toelaten hoor, heb geen zin in kloven!) Ja, het is inderdaad wel de makkelijkste manier om zo in bad te gaan als je met z'n 3en wilt gaan. Douchen doen we sinds Maud er is eigenlijk nooit met z'n 3en (voordat mn buik in de zwangerschap te dik werd gingen we wel nog eens met zn 2en douchen). Dan gaat er altijd eentje douchen en de ander zorgt dan voor Maud. De doucher zorgt dan voor de juiste temp van het water enzo en ondertussen kleedt de ander Maudje uit, wast haar gezichtje en handjes goed en smeert haar vast in met douchespul. Dan pakt degene die gaat douchen haar van het aankleedkussen en gaat dus douchen. En als die dan besluit dat Maudje wel lang genoeg onder de douche geweest is (of een heeeeeel enkele keer als Maudje dat zelf besluit...), pakt de ander haar weer aan en gaat haar afdrogen enzo. Haha, ja, als ze straks echt naar het KDV gaat, mag ze die jengeldagen best daar hebben Maar morgen met de intake heb ik haar toch liever vrolijk en rustig Nou ja, wat is een goede baan... een goed verdienende baan is ook niet alles, als je er verder geen plezier in hebt. Ik heb m'n studie ook niet afgemaakt, door allerlei omstandigheden had ik wat vertraging van een paar jaar... opgelopen en uiteindelijk hield de studiefinanciering op... Tsja, toen moest ik al bijna fulltime gaan werken om de studie uberhaupt af te kunnen maken, dus toen heb ik maar besloten gewoon ermee te stoppen. Want als ik zoveel moest werken, zou er van studeren toch weinig terecht komen (vooral niet van projecten, waar ik er ook nog een paar van moest). Ben toen dus gewoon gaan werken. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een detacheringsbureau die mensen zoekt die op mijn niveau zitten (hbo/wo), maar niet persé een diploma hoeven te hebben. Het betaalt best goed, maar vergelijkbare werkgevers betalen nog beter. Die vragen vaak alleen wel een diploma... Maar ik klaag niet hoor, m'n werkgever is misschien niet de best betalende, als je puur alleen daarvoor gaat, kun je beter ergens anders je heil zoeken, maar het is verder wel echt een goede werkgever. Doen veel extraatjes enzo en het is er gewoon gezellig. Dus voor mij is dit een goede baan, ook al heb ik geen diploma en zou ik ergens anders meer kunnen verdienen. Voor ik bij deze werkgever terecht kwam, heb ik ook bij winkels enzo gesolliciteerd. Leek me ook leuk! Ook al zou ik dan misschien onder mijn niveau werken...
Amy huilt de hele tijd al........na de 4e voeding dan heeft ze een uurtje genoeg en dan begint ze te huilen en op haar vuistjes te sabbelen, dat is nu al een paar dagen zo! Ze heeft om 19.00 gehad dus heb het nu wel lang genoeg weten te rekken om haar de fles te geven zodadelijk. Onsukkie daarom is het wel handig om een fotocamera in de buurt te hebben, voor dit soort momenten Heb hem inmiddels alweer gevonden hoor!
@Lafo: nou ja AL op gereageerd... had de e-mail al gestuurd en ging toen eens kijken wanneer het bericht op intranet geplaatst was (daar staat altijd een datum bij). Staat er al sinds 2 juli zo vaak kijk ik dus op het intranet.... Maar goed, de vacature zal vast nog wel openstaan, staat in elk geval ook nog gewoon op de internetsite. Dus hoop dat ik snel iets te horen krijg! Want ik heb dus nog niet daadwerkelijk gesolliciteerd, omdat ik eerst wil weten of ik een deel van de tijd in Eindhoven kan werken...
En gelijk heb je jvtje! Hier ook op zoek naar iets anders........wil wat dichterbij en meer regelmaat. Heb op 2 leuke vacatures gereageerd....dus ga heel hard hopen...
Vervelend dat Amy de hele tijd 's avonds huilt Drinkt ze dan de 4e fles wel helemaal leeg, of laat ze nog wat staan? Als ze 'm helemaal leeg drinkt, zou je eens kunnen proberen er wat meer in te doen? (weet niet hoeveel je er nu in doet)
@Hannah: nou, ik ben niet persé op zoek naar iets anders. Als ik op deze functie zou solliciteren, zou ik in elk geval ook bij dezelfde werkgever blijven Zit daar opzich prima, maar deze functie lijkt me helemaal top, dus hoop wel dat ik een deel van de tijd in Eindhoven kan werken! Is toch weer eens wat anders dan wat ik tot nog toe gedaan heb (werkplekondersteuning)
Onsukkie: ik heb ook meer dan voldoende voeding en Nieve drinkt ook altijd uit 1 borst...Meestal tussen de 10-15 minuten, soms langer.... Hmz mijn dochter liet net een harde scheet en het komt boven de luier uit..........Dat wordt dus eentje in bad gooien zo dadelijk...
Nu geef ik 150 cc maar dat lijkt op dat moment genoeg, heb al eens geexperimenteerd met 180 maar die krijgt ze echt nog niet op.
als straks alles is afgerond met mijn werkgever net als Hannah op zoek naar een leuke baan, wel wennen na 8 jaar weer te gaan solliciteren!
Ik ga zo ook in bad met Amy in jouw geval verstandig om Nieve alleen in bad te doen Ahh amy ze huilt met echte tranen!