Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hahahaha je zal wel moe zijn van al het geregel. Doe je morgen wat rustiger aan? ;)

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    En anders sleur je er gewoon één over de balie (bel de man van Lafo maar!)

3. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Lief zeg, die foto. Ze vindt het wel best zo in het water.

4. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
  5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@evelien: wat slapend wegleggen betreft: het moet ook niet elke keer gebeuren natuurlijk. Zeker niet als ze al wat ouder zijn. Bij ons was het vooral de eerste weken na de geboorte dat we haar vaak al slapend terug in bed legden. Maar dan was ze vaak al bij ons in slaap gevallen, voor wij er goed en wel erg in hadden ;) Het is hier sowieso nooit zo geweest dat ze continu huilde en alleen maar bij ons kon slapen. In de eerste 2 weken heeft ze af en toe wel van krampjes gehuild en dan had ze echt ons nodig om in te slapen en met regeldagen ook wel, maar de rest van de tijd lag ze vaak gewoon zo lekker tegen ons aan, dat ze vanzelf in slaap viel, terwijl we gewoon nog wat met haar aan het knuffelen waren :p
    Maar als je kindje de hele dag niet meer zou slapen en echt alleen nog maar bij jou in slaap wil vallen, wordt het wel anders natuurlijk, dat zal ik absoluut niet ontkennen. Dan heb je het volgens mij ook niet meer over 'wel eens slapend wegleggen'

Ik heb Maud in eerste instantie ook niet bewust niet in de box gelegd om te slapen. Ik was eigenlijk gewoon gewend om haar in de wandelwagen te leggen! En de box vond ze in het begin toch nog niet zoveel aan, dus daar ging ze eerder in liggen huilen, dan in liggen slapen :)
    Nou heeft Maud ook weinig last gehad van krampjes, dus mijn situatie is wat dat betreft ook niet te vergelijken met de jouwe.
    Moet zeggen dat haar bed op het moment wel steeds meer ook tot speelplek omgebouwd lijkt te worden, dus daar wil ik wel een beetje op gaan letten... maar van de andere kant, als ze wakker wordt en dan nog eerst even een beetje kan spelen en rondkijken, daar is volgens mij ook niets mis mee, toch? 'Ze' zeggen in elk geval dat het ook weer goed is om je kindje eerst wakker in bed te laten liggen... Nou ja, zolang Maud zonder problemen in slaap valt in bed en ze de box toch als voornaamste speelplek blijft zien, geloof ik het wel.

Hmm, zoals het op die site staat beschreven, zou het voor elke baby op 'moeten' gaan, dat voeden meteen na het wakker worden. Ze plaatsen het in elk geval al bij het stuk over preventief te werk gaan om zoveel mogelijk te doen opdat je baby geen onrustig kind wordt (dus zoals ik het interpreteer: als er eigenlijk nog helemaal niets aan de hand is). Misschien is het feitelijk wel vooral voor huilbaby's bedoeld, maar zoals ik het dus interpreteer, zou het voor alle baby's gelden...
    Maar toegegeven, waarschijnlijk kom je normaal gesproken als ouder van een rustige baby weer niet snel op die site terecht, dus misschien hebben ze daar ook niet voor geschreven en zijn de teksten al geschreven met in het achterhoofd dat de meeste lezers sowieso al een onrustig kind hebben.

@nazli: ja, de melkproductie neemt toe als je blijft kolven!

@KatSas: volgens mij ben je dan de eerste die weer aan de slag is van ons... kan me voorstellen dat je gesloopt bent! Zal wel een weekje duren, voor je weer wat gewend bent aan het werkritme...

@onsukkie: ik heb in het begin wel wat kloofjes gehad, maar daar had ik geen last van. Dat wil zeggen: in het begin deed het aanleggen enzo wel redelijk pijn, maar de kloven zelf voelde ik verder niet. En dat het aanleggen de eerste paar dagen pijnlijk was, was volgens de kraamhulp heel normaal...

Ik geloof dat m'n dochter eten wil! Dus ik ben er vandoor!

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    [quote="Jvtje Moet zeggen dat haar bed op het moment wel steeds meer ook tot speelplek omgebouwd lijkt te worden, dus daar wil ik wel een beetje op gaan letten... maar van de andere kant, als ze wakker wordt en dan nog eerst even een beetje kan spelen en rondkijken, daar is volgens mij ook niets mis mee, toch? 'Ze' zeggen in elk geval dat het ook weer goed is om je kindje eerst wakker in bed te laten liggen... Nou ja, zolang Maud zonder problemen in slaap valt in bed en ze de box toch als voornaamste speelplek blijft zien, geloof ik het wel.[/quote]

Lijkt me alleen maar goed, ik vond het heerlijk dat ze een tijdje in bed gingen spelen, dan is het een plek geworden waar ze graag willen zijn, alleen maar fijn toch.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Och katsas, nu alweer aan het werk, arm kind, pff, ik denk aan je, kan me voorestellen dat het even wennen is. Wel raar eigenlijk, het lijkt nog zo kort geleden dat we aan het aftellen waren naar ons verlof en nu hebben we het alweer over kennismakingsdagen, solliciteren en zelfs al een eerste werkdag :confused: Wat gaat de tijd toch snel!

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    anastasia, jij bent inderdaad druk geweest vandaag!

9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Je mag haar dan ook gewoon bij mij brengen hoor! Gezellig voor Mikki!

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hannah, hoe kan het zijn dat je verlof eindigt op 2 augustus? Je was uitgerekend op 9 mei,als ik me niet vergis, en dan 10 weken erbij is 19 juli als ik me niet vergis? Wat doe ik fout!

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    haha werd tijd ook ik loop aan het eind van mijn verlof en nu pas ga ik weer eens wat nuttigs doen voor mijn gevoel.
    Morgen ga ik maar weer zoiets doen.. denk mijn keukenkastjes die er aan moeten gaan geloven.. of mijn kledingkast. Of misschien toch de papierrotzooi op het dressoir wat ik nog moet uitzoeken... zulke dingen :)

Daam, je krijgt niets voor elkaar met netjes blijven, vorige week voor mijn ouders met dat kl*te Ziggo gebeld. Ze hadden namelijk geen telefoon meer en geen internet.. en mijn vader is hartpatient.. maar er gebeurde ondanks herhaalde klachten gewoon NIETS .. toen heb ik even gebeld hahahahaah resultaat, maand internet en telefoon gratis ( totaal 30 euro) en de maandag erop stond er een monteur kosteloos voor de deur :)

Ik kan er wat dat betreft ook wat van hahaha alleen kan het nu neit meer afschuiven op de hormonen.

12. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ja, dat wennen is echt raar kan ik je vertellen. Je kunt iets voor jezelf gaan doen, maar er zit dan steeds in je achterhoofd dat je iets vergeten bent! Dat is niet prettig. Waarschijnlijk als je haar dan weer ophaalt, heeft ze de hele tijd liggen slapen. Het wennen is dan ook eigenlijk voor de moeder en niet zozeer voor de kleine.

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Heej, dat shirtje kreeg ik gisteren van een vriendin met een kuitbroekje erbij (roze uiteraard)

14. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Sow ben ik eindelijk bijgelezen, ligt iedereen weer te meuren! Nou ik ga dan ook maar, want Mikki heeft me vandaag lekker afgemat door om de twee uur te willen drinken en dan echt de hele dag!
    7.45 - 10 - 12 - 14 - 16.15 - 17.45 - 19.30 - 21.30 - en ze begint nu weer te sputteren. Ik zal haar even streng toespreken dat dit toch echt de laatste keer was vandaag (om 24 uur weer een nieuwe dag, dus :) )

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik ben er nog wel hoor daam

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    en dat wennen ligt ook een beetje aan het kdv volgens mij.. Want mijn zwangerschapsgym collega heeft haar kindje laatst gebracht om te wennen, die was dus helemaal afgemat! Van alle andere kindjes die aandacht aan haar besteedde en de drukte hihihi
    Maar idd het is ook wennen voor de moeders, ik gam ijn meisje denk ik een keertje naar mijn ouders brengen voordat ik aan het werk ga, zodat ze rustig kunnen wennen, en als er dan wat is, dan kan ik tenminste nog inspringen ofzo :)

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Laura heeft nu ook bijna de laatste fles op, ben benieuwd hoe laat ze morgen weer komt.

18. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Mikki was lekker moe en wilde nu dus niet eten. Ik heb haar in bed gelegd en ik hoop dat ze zelf in slaap valt. Dan doe ik het goed he?

19. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ze geeft ook steeds wat op en heeft mega zware plasluiers! geen wonder als je á twee uur drinkt.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ze zit gewoon bommetje vol hihihi

Deel Deze Pagina