Lafo geniet van je dagje stadten, en gourmetten... en rustig aan laat je niet gek maken! en is je slaapkopje al wakker ? x
Goeiemorgen! zooooo moest zoveel bijlezen dat ik alles alweer vergeten ben! Ben best moe, kom mn bed niet uit, ook niet als ik die kleine ergens ver weg hoor... pfffff.. man komt er al drie ochtenden uit voor hem (dat maakt natuurlijk niet uit, maar het apart omdat hij normaal veeeeel meer moeite heeft met wakker worden)... vanaf gister doen we de kleine om half negen in bad, negen uur flesje en half tien naar bed voor de nacht. proberen dit tijdje aan te houden en dan weer uur te vervroegen.. dan is dalijk die stap naar vier voedingen niet zo groot. ook wil ik maandag beginnen met hem ipv hier beneden overdag boven in bed te doen.. hij wordt overal steeds meer bewust van dus ook van de geluiden! ga me zo maar aankleden, ga dalijk ff wat dingetjes doen en opa mag dan ff oppassen. daarna ff naar de stad, nog wat spulletjes halen om te scrappen en dan lekker thuis... al met al een druk dagje maar wel lekker.. vrijdag krijg k ro zn tante met nichtje op visite, eigenlijk helemaal geen zin in maar oke.. en savonds zijn we uitgenodigd bij een feestje van vriendin op de camping. haar man zit bij de marine en komt dan terug na lange vaart. bbq enzo.. wel leuk maar weten nog niet of we gaan.. wilden eigenlijk samen uit eten gaan dit weekend en wil de kleine niet twee avonden wegbrengen dus we moeten ff kiezen.. zit niet helemaal lekker in mn velletje geloof ik.. gister eea met mn moeder uitgesproken en ik besef dat ik iedereen heel erg op afstand heb gehouden.. ik heb mn moeder heel erg gekwetst, onbewust, terwijl ze zo naar de kleine had uitgekeken.. ik heb mezelf en de omgeving zo willen doen geloven dat ik alles alleen aankon en precies wist wat ik deed (ws omdat ik zo onzeker was) dat ik niemand heb toegelaten. Als ik op mn kraamweek terugkijk merk ik ook dat ik het vreselijk vond.... ik heb blijkbaar toch meer wat ik moet verwerken als ik dacht en ik denk dat ik daarme moet beginnen en de kleine ook wat meer uit handen moet geven naar mn omgeving toe... hun moeten ook band opbouwen met de kleine en geloof dat ik degene ben di dat in de weg staat.
Nuo lekker kl*te, zoiets hebben wji met de belastingdienst gehad, heet 100den euro's boete gekost op bedragen van 30 euro in het kwartaal. Hoop er nog altijd wat van terug te zien, want wij stonden in ons gelijk, maar tot nu toe niets...
Heb ze juist weer terugeleged na een hele rare nacht. Ze kwam om 4 uur en toen om half 7 weer! En toen om kwart over 8 alweer wakker, vond het wel gebakken, ben gaan douchen, heb haar een voeding gegeven en nu weer terug gelegd. Rare snuiter, 2x komen 's nachts, dat doet ze nooit!
Na ze wou niet meer in de wieg, dus ik haar omgekleed, schone luier en mee naar beneden genomen. Leg ik haar in de box om m'n brood te smeren, kom ik terug (is in dezelfde ruimte hoor) ligt ze bijna te slapen. Ogen nog maar net open en zoals mijn opa altjid zegt: "Haar hartje slaapt al." Dus maar in de wandelwagen gelegd, kan ik ook es normaal ontbijten (meestal wil ze gelijk met mij ontbijten, lekker handig).
@ukkie, Bram is een paar weken ouder als Louise, en die kwam zelfs nog rond2 -3 uur in de nacht dat bouwen ze echt vanzelf af! ik geloofde het eerst ook niet maar van de 7 voedingen die we eerst gaven blijven er nu 5 heel soms 4 over @Helle, jeetje wat een klote nieuws.. Bij ons gaat Bram naar een gastouder die zijn veel flexibeler dan een kdv en net zo duur geen wachtlijst. Wil je het telefoon nummer hebben?
Pfff nou, ze deed al weken eerst 6 uur slapen en dan nog eens 3 in de nacht, maar sinds een paar nachten doet ze 4 en 2 met mazzel 3. Het zal wel een fase zijn, maar het is dan nogal maf als je er dan maar uit gaat bij gebrek aan een beter idee en dat ze dan een paar tellen later in de box is gaan slapen. Die weet wel d'r zin te krijgen hoor... een echte meid.
goeiemorgen deze morgen! wat een prachtig kind heb ik toch *verliefdkijk* gister naar de kermis geweest, zij bij maik zn oom en tante in een vreemd huis met vreemde geluiden maar: allemaal prima! lekker gaan slapen na de voeding van 22u... ben er om 4.45 even uitgeweest om een fiep te geven en daarna weer pitten, toen om 6u voeding en sinds die voeding ligt ze weer te pitten af en toe wat geluidjes uit de kamer, maar ze is nog niet echt wakker geweest...zo om 10u maar wakker maken voor de volgende voeding, wat doet ze het goed! yeah! er zijn van die instanties, je hebt het gevoel dat daar alleen maar pipo's werken...CZ, thuiszorgwinkel, postkantoor (ik haat het postkantoor!) en bij ons de KPN (kpn sluit je aan...hmm hmm, ze sluiten je alleen niet af als je overstapt naar een ander!). heb uren met die lui aan de telefoon gehangen en kreeg steeds andere smoezen over waarom ze me niet (of niet in 1x) konden afsluiten...werd er niet goed van! uiteindelijk is het allemaal gelukt (nadat maik flink zn mond heeft opengedaan *held*) enne nu krijgen we zelfs alle gemaakt telefoonkosten (mobiel moesten we bellen!) naar kpn terug...zo *fuck the kpn* nooit, maar dan ook nooit meer kpn! leve alice mijn kleine meid ligt ook best vaak wakker in bed, maar zolang ik haar dan niet hoor is het goed toch?! vind ik van wel hoor... ik ga alvast even water koken etc en dan zo aan de gang met isabel, wie weet tot straks/vanmiddag! mn zusje komt lekker op bezoek! is een week in belgie op kamp geweest en rijdt via helmond terug naar huis super, want ze heeft die kleine sinds de verhuizing niet meer gezien... alle meiden: have fun vandaag! hoop dat het allemaal goed gaat met de kleintjes, de drukke schema's en de onzekerheden! liefs
Heej witte reus, Ja fijn hoor! ik ben benieuwd of ze idd geen wachtlijsten hebben. Ik heb daar idd ook al aan gedacht. Bedankt!
@lafo, hoe kan Amy d'r schoentje kwijt raken in de wandelwagen @Anastacia, Is bij jullie de wachttijd zo lang? ik had alles al geregeld toen bram in de buik zat, en na overleg voelde ik me niet fijn bij de gastouder en toen hebben we toen Bram 2 weken was, alles opnieuw geregeld
Wat een dag weer gisteren. De nachten gaan goed, maar overdag is het dikke drama. De fysio kwam om 12 uur en die heeft zn darmpjes wat gemasseerd met zn beentjes en er kwamen in 5 min wel 15 scheten, en geen kleintjes! Hele dag door weer krampen gehad en nauwelijks geslapen. Ging lopend op visite dus die drie kwartier heeft ie 'gedut', daar meteen gevoed, toen weer krampen. Van half 5 tot half 7 geslapen en daarna weer drama. Kon met zn beentjes bezig blijven, tranen stonden weer in mn ogen. Gisteravond getempt, als het 38.0 was zou ik doktersdienst bellen, maar bleef steken op 37.6. Had meneer wel na een flesje van 130 (ja weer in 3x) om 23.00 in bed liggen en hij meldde zich weer om 5.40. Gevoed (8 min en 2 min, die 2 min heeft ie nog niet echt gedronken ook!) weer wakker weggelegd en lag zelf om 06.05 weer in bed. Meneer slaapt dus nog. Over de nachten hoor je mij dus niet klagen. Heb net wel de huisarts weer gebeld. Natuurlijk is mijn en Rubens huisarts vandaag vrij en daarna met vakantie, dus mag weer naar een invaller, maar wel vanmiddag al. Snap echt niet waar zn krampen nog vandaan kunnen komen. Eis nu een goed advies, maar ben een beetje bang dat dat dieetvoeding gaat worden en dat het dan einde borstvoeding is. Maar ja, als dat de enige oplossing is dan is dat zo want met deze krampen is het voor Ruben (en voor ons dus) geen doen.
@ukkie, ik wil ook graag badderen met BRam bij mijn ouders een skijken wanneer ik mijn vriend mee krijg. @Anastacia, leuk he.. ik merk dat nu ook goed aan Bram als ik hem s'morgens hoor brabbelen, dan ga ik zijn kamer op ligt hij al met een big smile in bed. en dan zeg ik goede morgen bram, heb je lekker geslapen? nou dan is het echt smile van oor tot oor @lafo.. ohhh ja nu begrijp ik het hoe je het kwijt kunt raken, wat is een convertoput Bram heeft geen eens sokken aan. @jvtje, wil niet zeggen dat er een tandje komt hoor, want het kwijlen, komt ook omdat ze de speekselkliertjes gaan ontwikkelen
@lafo, kan ze niet in een sprongetje of zo zitten. bram huilt dan sávonds ook vaker. hij heeft ook 2 weken lang bijna elke avond gehuild.. geen idee wat er was en hij wilde echt om de 2 - 3 uur eten. ik meende dat dat ter voorbereiding was van het door slapen @hannah, en jvtje wat grappig dat nu meerdere meiden wel aan solliciteren zijn geslagen. ik moet gemiddeld 30 min rijden eer ik op mijn werk ben. ik wil toch iets in de buurt gaan zoeken. maar als ik nu ga spolliciteren is het in de horeca hoogseizoen, en ben ik bang dat ik na 2 maanden op straat sta. dus ik wacht nog heel ff.
Hallo, Daar ben ik weer! Eindelijk weer wat meer tijd en rust....Het waren best zware, vermoeiende weken. Even update van de laatste weken Devrim, dit haakt mooi in op het 'rust/regelmaat en inbakeren' verhaal waar jullie het gisteren over hadden (heb ff snel e.e.a. gelezen)..... Nog toen ik zwanger was was ik helemaal overtuigd van het rust/regelmaat principe en mijn kindje zou ook gewoon altijd in z'n bedje slapen (ik wilde zelfs eerst geen wiegje, wat ben ik blij dat ik er toch 1 heb). Toen Devrim de eerste dagen opgenomen lag in het ziekenhuis lag hij veel op zijn buik te slapen (dit mocht omdat hij aan de monitor lag). De laatste 2 dagen was hij van de monitor af en moest hij dus op z'n rug, daar was hij veel te onrustig voor dus zijn ze daar al begonnen met inbakeren. Eenmaal thuis doorgegaan met inbakeren. Omdat ik, na de verkorte kraamhulp van 4 dagen, door de keizersnee niet goed trappen kon en mocht lopen heeft Devrim de eerste periode overdag beneden geslapen en dat ging heel goed. Wel al veel op z'n buik, ik was toch in de buurt en hij kon vanaf z'n 3e dag z'n hoofdje al goed omhoog houden en draaien. 's nachts sliep hij ingebakerd in het wiegje. So far so good! Totdat we vonden dat het tijd werd dat hij overdag ook in z'n bedje ging slapen.....Vanaf dat moment heeft hij alleen maar gehuild, gehuild en gehuild....totaal oververmoeid. Als we hem in bed legden lieten we hem zeker een half uur huilen, want zo wordt het door iedereen geadviseerd. Wat vreselijk om je kind zo te horen. Na een half uur gingen we dan speentje erin doen, aai over z'n bol en dan viel hij meestal, oververmoeid, wel in slaap. Maar.....na max 15 minuten was meneer al wakker en begon het weer opnieuw. Volhouden en consequent zijn dachten wij. Dus zo bleven we heen en weer lopen tussen alle huilbuien door. Als we hem dan toch uit bed haalde viel hij na 1 min. op je arm in slaap. Weer in bed leggen, was gelijk weer wakker. Mee naar beneden en in de box leggen was slapen. Resultaat: Devrim helemaal zwaar oververmoeid en echt bij alles huilen, zelfs 's nachts slapen ging steeds minder goed en papa en mama die het ook echt niet meer zagen zitten. Onvoorwaardelijke liefde is er absoluut voor je kind, maar als het altijd huilt is het verdomd moeilijk! Afgelopen zaterdagavond kwamen opa en oma oppassen en konden wij ff met z'n 2=en uit eten en bijtanken. We hebben het toen heel even over Devrim gehad (wilde niet dat heel 'onze' avond uit over de kleine zou gaan) en hebben besloten dat we doen waar Devrim zich happy bij voelt, dus als hij beneden slapen fijn vindt, dan is het maar zo! En nu, 3 dagen later hebben we een totaal ander kind. Na de tweede fles 's ochtends 09.00 uur neem ik hem mee naar beneden, ligt ie lekker rustig op z'n rug in de box te spelen en als het tijd is om te slapen draai ik hem om, dekentje erover en hij slaapt heerlijk 2 / 3 uur! En dit gaat zo heel de dag door. 's avonds na de laatste fles in z'n wiegje en we hebben een vrolijke baby en papa en mama zijn ook weer happy. Regelmaat is er dus, alleen houden we ons niet aan alle regels. Want regels zijn niet op iedere baby van toepassing blijkt maar weer. Dus iedereeen die wat onzeker is geworden na het lezen van "de regels", doe vooral waar je baby en jij happy van wordt! Helemaal bijlezen lukt me niet maar zoals het nu gaat met alle slaapjes heb ik ook weer meer tijd om vaker hier te zijn.
@katsas, aiii weer gaan werken.. ik moet er over 1,5 week weer aangeloven ik ga vrijdag met vriendinnen shoppen en dan gaat Bram wennen bij de gastouder.. @Daam.. hoe is het met jullie?
had gisteren gekolfd, het zat in de koelkast, heb hem onder de warm water gedaan en klein beetje gedronken, maar mag ik hem later nog een keer dezelfde melk geven?