Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hema heeft erg leuke kleren voor kleintjes...Maar je moet er wel snel bij zijn want vind dat de kleine maatjes erg snel weg zijn altijd...

Witte reus: sinds anderhalve week rolt ze van rug naar buik en weer terug. Dacht eerst misschien toeval maar zodra ik haar nu op het speelkleed leg dan gaat ze meteen pogingen wagen, het lukt niet meteen dan is ze echt aan het proberen en op een gegeven moment dan lukt het en ligt ze dus op de buik..
    Terugrollen gaat dan ook weer net zo..

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wat gaaf joh dat ze dat al kan!
    Ze is natuurlijk ook wel de oudste in dit topic!

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja das waar...Alleen was het wel erg vlot volgens de cb-arts... :)
    Maar kan haar nu ook niet meer alleen laten op de commode, ons bed of bank...Ze draait alle kanten op...Ook in haar bedje.
    Kleine draaikont..

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik dacht dat Luna de oudste was:oops:

wow wat leuk joh..

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dat is ze ook, Luna is 4 dagen ouder.........:D

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Jeetje, Ruben houdt het heerlijk vol! Zitten al ruim 4 uur na de vorige voeding en hij slaapt nog! Als hij met 20 min niet wakker is moet ik hem wel wakker maken en voeden, want het is nog driekwartier lopen naar de huisarts. Ga nog een kopje thee drinken en ff bijlezen hier...

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Das minder en ik ben nou al als de dood dat ze van de commode lazert!

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ohhh oops, sorry! Dan heeft jouw bevallingsverhaal bij mij dus meer indruk gemaakt. Sorry Luna!

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Inderdaad vlot hannah, fijn dat Nieve het zo goed doet.

Marieke waar ben jij? Hopelijk alles goed bij jullie? Met Neia en jou!

Friendly, fijn zo'n dagje dan he als je je handen vrij hebt? Had ik gisteren.

Vandaag slaapt Iris nog niet veel, maar valt wel zelf in slaap in de wieg, dat vind ik al heel wat, maar wordt naar een half uur weer wakker, ze heeft erg veel last van krampjes en gassen vandaag dat zal de boosdoener zijn. Kijk ik hoor al weer, hoop dat ze zelf nog weer in slaapt maar aan haar huiltje te horen niet.

Het CB belde, ze bellen vrijdagochtend hoe het gaat, als het goed gaat komen ze niet en moet ik dinsdag voor de reguliere afspraak naar het buro, die afspraak was al gepland, anders komen ze vrijdagmiddag even hier langs. Gaven aan dat ik wel goed bezig was, ze wilden alleen dat ik Iris 20 minten tot 30 minuten liet huilen, heb gezegd dat ik dat te lang vond en ze verteld hoe ik het dan deed, dat vonden ze prima, deden niet moeilijk. De komende tijd geen melkprodukten voor mij, maar het kan wel 14 dagen duren voor dat je daar resultaat van merkt. Voorlopig hoef ik nog niet de andere risico volle etenswaren laten staan, zoals ei, pinda's en noten, schaal en schelpdieren etc. Dat is een evt. volgende stap, maar dan word ik doorverwezen naar de dietiste. Oh Iris is nou weer even stil, hoop, hoop, hoop,......

Witte reus luna is indd de oudste gevolgd door Nieve......

Kreeg vanmorgen nog een cadeaukaart van de hema, 10 euro van de buurman met ook een cadeau voor de andere 2 meiden, toch attent voor een man alleen!

Hannah, och zielig he die prikjes, Iris mag dinsdag.....

Nou Iris huilt weer ga zo maar even weer kijken.......

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Tjee lekker zeg, Louise heeft 2 uur in haar wieg geslapen en ligt er nu weer in. De babyfoon camera is uit gegaan, dus blijkbaar is ze weer stil (of maakt in elk geval geen geluid). Wel lekker een keer!

Ik ga morgen even een afspraak maken bij de huisarts, want die uitslag wordt alleen maar erger, het is niet rood en vurig, maar het zit nu wel over haar hele gezicht en ook een beetje op haar borst. Vertrouw het toch niet erg...

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Onsukkie: tja nou was mijn verhaal natuurlijk wel indrukwekkend... ;)
    Mila van Anna heeft ook die uitslag zo erg gehad, ook in gezicht en nekje.
    Daar werd gezegd dat het erge babyacné was en reactie op de hormonen in de bv.
    Calendula-zalf er op smeren of gewoon bv helpt om het te verminderen...

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Evelien: erg lief van je buurman! Pff vervelend zeg van Iris met al die krampjes...En fijn dat je het volgens het CB goed doet, ik zou mijn kind ook geen 20 tot 30 min laten huilen, heb hier een max van 15 minuten maar ja ze huilt bijna nooit...

Friendly: lekker hoor! En succes bij de huisarts, heb denk ik even gemist waarvoor je naar de huisarts moet..

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nazli, wat een heerlijk ventje, en hij kijkt lekker ontdeugend, volgens mij krijg jij je handen nog vol aan kem, hihi

Askim, wat een bos haar zeg, tjonge!

Nieve is indd lang, iris was vlak na de geboorte 54 cm en de laaatste keer op het buro op 3 juli was ze nog maar 55,5 cm, dus nog niet veel gegroeid, maar dat kon indd door koemelkallergie komen zei de wijkverpl.k , Valt me in iedergeval op dat jullie kindjes meer groeien in de lengte.

Iris blijft steeds wat huilen maar is ook wel weer een paar minuutjes stil, kijk het nog even aan....

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Huh, bv erop smeren?

Ze heeft al vanaf het begin witte pukkeltjes, dat was dacht ik van de bv, maar waarom ze opeens deze even afwachten en als het dan nog erger is bel ik ff voor een afspraak bij de ha.

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Evelien: ik laat al 3 week de melkproducten staan, en ben overgegaan op soja. Dat was de tip van de dietiste. Gisteren geen soja gehad en friet gegeten en vandaag heeft ie tot nu toe nergens last van. Begint echt op koemelkallergie te lijken. Iris vertoont idd hetzelfde gedrag als Ruben. Hoop dat bij jou wel alleen de melkrpoducten helpt... Fijn dat het cb zo actief is! Hier gelukkig ook als je er om vraagt!

Onsukkie: ja heerlijk. heb eindelijk rustig de tijd gehad om te poetsen. Ga straks eerst uitgebreid knuffelen en zeggen dat ie heel goed geslapen heeft!
    Hmm.. vervelend die uitslag. Heeft ze er ook last van dat je merkt? Idd gewoon een goed idee om het even te laten controleren!

Hannah: knap hoor van Nieve, en idd, niet meer alleen laten, veel te gevaarlijk! En geen zorgen maken om de groei, ze is idd lang en slank, maar die mensen horen er ook bij en idd zo lang ze vrolijk is is er niks aan het handje!

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben groeit ook heel langzaam in de lengte maar top in gewicht.... Ze konden er in gewicht de laatste keer geen prematuur meer van maken want hij zat boven de gemiddelde lijn. De lengte zat idd op het onderste lijntje...

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik ga Ruben wakker maken, heeft nu 3 uur geslapen, en het is 4,5 uur na de vorige voeding en we kunnen gewoon echt niet langer wachten want MOET uiterlijk om half 4 weg.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, ik heb nog gevraagd naar vervangende produkten ipv de melkprodukten. Het cb zei dat ik geen soja mocht gebruiken, staat ook op de lijst met voedingsmiddelen waarbij een verhoogde kans op allergische reactie bestaat, zij hadden het over bv geitemelk, jakkie, dat lust ik dus echt niet , Misschien reageert Ruben dus ook wel op de soja. Ik weet wel dat ik Kim 6 jaar geleden de eerst 2,5 jaar! ook geen soja mocht geven. Misschien is dat intussen weer achterhaald en weet het cb dat niet, want je zou toch denken dat een dietiste wel weet wat ze doet, maar misschien moet je het eens na vragen.

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje lastig zeg voor jullie.........Wat een gedoe lijkt me.
    Ik voel me gezegend met een dame die nog geen één krampje gehad heeft...

En idd Nieve groeit in de lengte erg hard, ze is nu 12 cm langer dan met de geboorte...
    Ruben weegt met 8 weken meer dan Nieve met bijna 13 weken, maar hij is wel 3 cm kleiner...

Jammer dat je hem moet wakker maken maar zit helaas niks anders op...

Onsukkie: ja bv er op! Is echt wondermiddel die bv. Helpt ook als ze een vies oogje hebben, druppel bv erop of verkouden zijn. Druppel bv in het neusje en meteen minder verstopping...

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    zo mannetje is aan het drinken... was nog erg diep in slaap!
    kun je nagaan... ruben groeit nog steeds tussen de 300 en 400 gr per week! met 10 week was ie 5590! das ruim het dubbele van zn geboortegewicht.

evelien: ja vind het ook een beetje raar. zal met de ha overleggen wat het beste is, de dietiste kan ik pas over 2 week weer naar toe...

Deel Deze Pagina