Maakt niet uit hoor Wishfull die vragen......... Echt vaste tijdstippen zul je met borstvoeding niet hebben omdat je neem ik aan op vraag voed, dus dan is het maar afwachten wanneer ze komen... Nieve komt overdag tussen de 3 en 4 uur voor een voeding. Vanmorgen om half zeven heeft ze gedronken, toen om 10 uur en nu zal ze dadelijk weer komen. Ik hoor haar al pruttelen dus tot later!
kwam gistern dit tegen, ruben heeft nl erg vaak de hik en wilde daar wat meer over weten.... Mogelijke kenmerken van KISS-syndroom bij baby's -tijdens de eerste 4 weken zelf het hoofd al ophouden: doet ruben vanf week 1 - veel huilen en slecht slapen: huilen niet, maar slecht slapen zeker als hij niet ingebakerd is. - voorkeurshouding: yep, links - slikklachten en overmatig spugen: valt mee, mondje vol terugspugen mag. - ontwikkeling van schedel asymmetrie: dat kan ik zelf niet zien - een sterke neiging tot overstrekken: ja, doet hij erg als hij onrustig is. - protesthuilen bij aan- en uitkleden: vanf dag 1 is het bij aan- uitkleden en luiers verschonen 1 krijspartij. - veelvuldig de hik hebben: yep, bijna iedere voeding, soms wel 20 min. soms heeft hij in 1 voeding wel 3x de hik... - veel naar oren of achterhoofd grijpen: ja, hij houd regelmatig zn oren echt vast... er staat bij: Mocht een baby 2 of meer van bovengenoemde symptomen hebben dan is chiropractisch onderzoek naar het KISS- syndroom aan te raden.... herkende ruben zoooo in dit verhaal, ga hier morgen dus even naar vragen bij de cb-arts, moeten dan toch voor controle.
heej heej.... meiden echt bedankt voor jullie reacties! dat doet me goed t gesprek is eigenlijk heel goed verlopen.. hij heeft dan even om uitleg gevraagt van de klacht die er was ingedient.. dan vroeg hij nog naar ons verleden e.d. en mijn vriend heeft en heel naar verleden gehad.. dus daar ging hij wel de hele tijd over door.. ik heb t vermoedden dat eruit komt dat hij zijn verleden nog niet goed verwerkt heeft en daarover in gesprek moet.. mar dat weet ik niet zeker. hij vroeg wat wij doen met arjen aan straffen en belonen.. en verder nog wat voor scholing we gedaan hebben.. inkomen.. werk enzo... heb er wel een goed gevoel over! ben totaal niet in paniek geraakt. we hebben het verder ook niet over mijn paniekaavallen gehad. hij gaat nu contact opnemen met t consultatiebureau, de huisarts en mijn moeder. en dan gaat hij in overleg met een team ofzo.. en krijgen we een vervolg afspraak met een conclussie wat getrokken is.. en dan krijgen we te horen of er bij ons thuis hulpverlening nodig is ja of nee.. dus ik ben benieuwd... ik ga er vanuit dat alles goed is.. want ik doe niks verkeerd met mijn kinderen. dus word spannend! ik ben zelf nu wel erg opgelucht en blij dat het achter de rug is.. en ik hoop echt dat het hier bij blijft.. want zie hulpverlening eigenlijk niet echt zitten.. en vind ook niet dat dat nodig is.. maarja wie ben ik om dat te beslissen.. afwachten maar!
Hey Deentje: fijn dat het zo goed gegaan is. Als ze vinden dat er hulpverlening in huis moet komen moet je dat wel accepteren. Vaak gaat het maar om een paar bezoekjes, want een hulpverlener heeft snel door dat hij/zij eigenlijk niet nodig is. Als er naar gevraagd wordt of je zelf hulp wilt kun je aangeven hoe je erover denkt. Nou, niet teveel tobben, je bent door de eerste hindernis heen.
Hier ben ik ook weer.. Aydin ligt lekker te slapen dus heb even tijd om bij te lezen... Met Aydin gaat het echt super...Krijgt nu om de 4 uur voeding.. ben met de bv gestopt omdat hij veel te ongeduldig was en voelde me er zelf ook niet prettig meer bij. Zat soms te huilen tijdens de voeding. Ben dus overgestapt op FV. Met mijzelf gaat het nog iets minder. Vorige week een ontsteking aan mijn baarmoeder gehad en na de antibiotica is de buikpijn nog steeds niet over. Morgen wordt er een echo gemaakt om te kijken of er nog iets achter is gebleven. Ga nu even alles bijlezen
Hoi! @ witte reus: als het heel warm is kan dat best hoor, als hij zijn voedingen ook nog maar drinkt kan je tussendoor best iets water geven. @ wishful: pfff dat is ook wel heftig hoor elke twee uur..jeetje...misschien is het wat om hem te laten wegen? Als hij gewoon goed aankomt dan kan je overdag in ieder geval toch proberen om te gaan rekken tot drie uur @ witte reus: Jasper kan vooral echt keihard boeren! Echt zo leuk @ friendly: zeker ff laten checken dan, ben benieuwd wat ze op het cb zeggen, laat je niet zomaar met een kluitje in het riet sturen he! @ Deentje: fijn dat het zo goed gegaan is, ik denk dat er verder helemaal niks uit komt ook hoor. Is waarschijnlijk de standaardprocedure die ze volgen en dan moeten ze je natuurlijk ook vertellen wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Maar super dat je zo rustig gebleven bent. Hardstikke goed!
@ Vloeien. Ik vloei nog steeds. Ene dag meer als de andere dag. Mag van mij nu wel stoppen. @ Alcohol. Bah moet er nog niet aan denken. Ben zowieso niet zo'n drinker. Aydin vind het badje ook super. Heb hem nog maar 1 keer in de tummy tub gedaan. Vind dat nog een beetje eng. Onder de douche vind hij ook erg lekker. @ Hannah. handig he zo'n steun voor in bad. Ik heb hem ook @ Anastacia. Hier ook inwendige hechtingen. Als ik voorzichtig voel, voel ik ook een kleine bolletje. Voelt als een hechting aan de binnekant zeg maar. Ze zouden vanzelf op moeten lossen en heb geen idee hoe lang dat mag duren. Mijn liteken jeukt ook nog erg, niet erg prettig, maar zal wel over gaan. Aydin is geloof ik ook een beetje in de war met dag en nacht. Overdag is hij soms niet wakker te krijgen voor de fles en 's nachts wil hij na de fles nietmeer slapen. Ik probeer hem 's avonds al wakker te houden, maar als meneertje slaapt, dan kun je er een bom bij laten vallen, want meneer wordt niet wakker. @ Deentje, wat vervelend dat de paniek weer terug is. Hopelijk kan de psych je helpen meid. Wat een achterlijk mens zeg om aangifte te doen over iets wat helemaal niet waar is. Dat zal de kinderbescherming ook snel in zien. Ik ga hier ook regelmatig even de deur uit. Even de stad in of op visite bij vrienden en familie. Wandelen wil nog niet echt aangezien de buikpijn, maar dat hoop ik binnenkort ook meer te kunnen doen @ Witte reus. Hier soms ook enorme lol om de kleine. Ligt hij lekker te slapen en dan komt er ineens een lawaai uit de kinderwagen/wieg. Lig dan helemaal in een deuk. Hij heeft ook vaak lachstuipjes als hij net in slaap valt. Helemaal geweldig ben dan zo aan het genieten van de kleine man. Aydin begint nu wel gerichter te kijken. Als ik hem de fles geef kijkt hij in mijn ogen. Zal wel komen omdat dat glimt, maar het lijkt zo lieff. Hij kijkt ook veel naar buiten echt gericht naar het licht. @ Deentje, wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen en dat je zelf rustig bent gebleven. Het komt vast helemaal goed meid. Ga zo door,
deentje wat fijn dat het gesprek achter de rug is en dat het goed is gegaan nooit fijn zoiets maar wel lekker voel je je erna als het achter de rug is en idd zoals friendly zei standaard procedure gaan ze doen en dan hoor je er niks meer van en anders laat je maar zo iemand een dag meelopen en dan zien ze het snel genoeg ! meid je bent een topper! vergeet dat niet en je bent een goede moeder die kinderen van jouw komen echt geen aandacht en liefde tekort onthoud dat goed! en als er wat is gewoon voortaan vertellen niet voor je houden want dan ga je malen in je hoofd en wij kunnen hier ook een ander beeld geven van een probleem daar zijn wij toch voor!
lieve Dena, Wat fijn dat het gesprek goed gegaan is. Wat we al zeiden je kan het, en je hoeft je nergens voor te schamen of te verontschuldigen! Je bent juist een hele goede en lieve moeder! Je bent met het risico op paniekaanvallen toch gestopt met d emedicijnen zodat je borstvoeding kon gaan geven, voor je kindje had je dat over. Ik vind het bewonderenswardig zoals jij met alles om gaat. Wat extra hulp betreft, hier in de regio den haag heb je "stevig ouderschap" krijg je in 2 jaar tijd 6 huisbezoeken van het consultatiebureau. ( als je in de risicogroep valt ) En laat ik nou net ook in de risico groep vallen, .. ( verleden met o.a een eetstoornis & depressie ) dus ik mocht kiezen of ik dat wilde.. Heb toch ja gezgd, je weet maar nooit wat je er aan hebt, bovendien kunnen ze je wel tips en advies geven. Extra zorg kan soms geen kwaad. Ook al kan je het zelf is extra ondersteuning soms erg prettig als je het maar durft aan te geven.. Verder Laura is inmiddels 4035 gram en 53,7 cm hihihi een grote meid word het !
Tjee wat groeien jullie kindjes al hard, zitten er natuurlijk ook best al wat bij die al meer dan 3 weken oud zijn. Raar idee hoor, die van mij zit nog binnen.
Zo bezoek is weer weg... Ruben werd idd vlak na het kolven wakker. Had gelukkig 100cc gekolfd en dat heeft meneer lekker helemaal opgedronken. Tijdens het drinken echt een enorme spuitluier, echt alles zat eronder! Heb hem wakker in bed gelegd maar hem niet 1 kik horen geven. Slaapt nu dus heerlijk. Ben benieuwd hoelang hij het volhoudt, hoop niet weer zo lang als gistermiddag. Het bezoek heeft deze keer in plaats van Ruben papa en mama verwend . Hadden al een keer kleertjes voor Ruben gegeven (aan mn ouders, die hebben dat toen meegenomen) nu kregen papa en mama parfum, Ruben een speentje en we hebben geld gekregen (ze had vorige week gevraagd of we dat niet vervelend vonden, maar zij vond dat we beter geld konden krijgen om luiers etc te kopen dan om nog meer kleertjes te geven). Vond het wel een goed idee. Heb besloten de helft in Ruben zn spaarpot te doen en de andere helft te gebruiken voor luiers. Heb vanochtend nog een plakboek gekocht voor de geboortekaartjes en de ziekenhuis papieren, plakkertjes etc. Hebben we mooi alles bij elkaar.
hey Deentje, wat goed dat je niet in paniek geraakt bent, en gelukkig is het gesprek goed gegaan. zie je wel dat je het kunt! khoop doordat het gesprek goed is gegaan enzo je ook meer zelfvertrouwen erin hebt gekregen ( klinkt gek maar snap je wat ik bedoel ) vind het echt super! ik heb een bed vraagje. hoelang na het vloeien mag je weer vrijen? dus stel ik vloei vanaf maandag niet meer.. hoelang moet ik dan wachten.. ik kan niet van me vriend af blijven ben een beetje uit mijn hum. vrijdag gaan we uiteten ivm mijn verjaardag, en dan komen mijn schoonouders oppassen en ik weet dat hun op springen staan om op te passen. en dan maak ik me weer veels te druk om niets. en zaterdag hebben we een feest en dan nemen we Bram ook niet mee.. ik zie er best tegen op om mijn mannetje 2 avonden "alleen "achter te laten. hoe ging dat bij jullie?
Wittereus: zodra je stopt met vloeien en je wilt mag je weer Je oppas-vraag heb ik helaas geen antwoord op, ik ga alleen een half uurtje of uurtje even weg tussen de voedingen door als het niet anders kan, anders gaat Ruben gewoon mee. Vrijdag ga ik wel even weg, maar dan is papa thuis (en als er dan wat is belt ie en dan vlieg ik gelijk weer naar huis). Zie daar al enorm tegenop, misschien vind ik hem bij papa achterlaten nog wel erger dan hem naar mn moeder brengen...
ik vind het naar mijn moeder brengen minder erg als naar de schoonmams. omdat ik me nog steeds rot erger aan haar! maar ja het zijn wel Bram zijn opa en oma. maar ik denk dat mijn ergernis er vroeger of later toch wel uit komt en bij mij de bom barst.
Wittereus: zodra je stopt met vloeien en je wilt mag je weer Je oppas-vraag heb ik helaas geen antwoord op, ik ga alleen een half uurtje of uurtje even weg tussen de voedingen door als het niet anders kan, anders gaat Ruben gewoon mee. Vrijdag ga ik wel even weg, maar dan is papa thuis (en als er dan wat is belt ie en dan vlieg ik gelijk weer naar huis). Zie daar al enorm tegenop, misschien vind ik hem bij papa achterlaten nog wel erger dan hem naar mn moeder brengen...
arme Bram, hij zit onder de pukkels en puistjes, en heeft erg last van krampjes en kan moeilijk poepen. iemand tips ertegen? we doen al iets meer water en iets minder voeding in het flesje...
hmm witte reus, die problemen had ik ook met Laura! Bij mij begon het gedoe toen ze van de 7 voedingen ongeveer 5 flesvoedingen ( kunstmelk) kreeg. Heel veel windjes, en kramp maar geen poep! Ik heb van alles geprobeerd. thermometer geven ( daardoor stimuleer je de darmpjes) exta 10cc water bij de voeding cinababy druppeltjes zelf venkelthee drinken masseren van haar buikje in bad doe kruikje rondwandelen met haar op de arm.. andere fles/andere speen uiteindelijk omdat ik alles geprobeerd had heeft het consultatiebureau geadviseerd om nutrilon Omneo te geven ipv de hypoallergene standaard voeding. ( mocht ook friso comfort zijn ) En sindsdien is het bijna over en poept ze netjes om de dag ( tot nu toe althans) Ik zou als ik jou was even met het consultatiebureau overleggen. Want ieder kindje is toch verschillend. En wat vloeien betreft, ze zeggen dat je weer met elkaar mag vrijen als het vloeien gestopt is, maar soms blijft het 2 dagen weg om daarna weer een beetje te beginnen... daar moet je wel rekening mee houden. Er is wel altijd gevaar voor een baarmoeder infectie namelijk.. Maar als je zin hebt, je je goed voelt en niet vloeit zou ik het proberen als ik jou was
haha, witte reus bespringt nu d'r vriend. tja, ik denk dat we de trucendoos wat het poepen betreft al aan anastasia hebben gegeven. de hele lijst staat er. friendly, weet dat ik bij amy en daisy het ook erg moeilijk vond. heeft echt wel even geduurd voordat ik ze ergens achter liet.