Wow jeetje zeg das idd een goede gewichtstoename... Drinkt hij dan wel goed als hij nog zo diep in slaap was...?
ja heb hem erg rustig wakker gemaakt en toen verschoond en kleertjes aan, toen wilde hij wel drinken. ligt nog lekker aan... zal zo klaar zijn met borst 1, dan ff spelen zodat ik spul klaar kan zetten en dan borst 2.
daarom zou ik het ook erg jammer vinden te moeten stoppen met de bv, hij groeit er zo super op! maar ja, als dat de enige weg is om van de krampen af te komen dan is dat maar zo!
Daar zijn we voor om van elkaar te leren! Friendly ja kan me voorstellen, juist nu de bv zo goed gaat. Maar ja als dat ten nadele is van het welzijn van Ruben....Dan zou ik idd ook stoppen.
Friendly,Ik vond dit stukje over koemelkallergie, hieruit blijkt dat soja indd tot de allergene stoffen behoort, komt van de site van stichting koemelkallergie. Als je navraag hebt gedaan, laat me even weten wat de ha er over zegt, ga zelf ook liever soja produkten gebruiken dan geite melk of schapemelk, brrrr [Dieetmaatregelen voor zuigelingen: borstvoeding, waarbij de moeder een hypoallergeen dieet volgt heeft de voorkeur; hypoallergene zuigelingenvoeding, indien borstvoeding niet gewenst of niet mogelijkis; bijvoeding (groenten- en fruithapje) pas vanaf 6 maanden starten en langzaam uitbreiden; introductie van sterke allergenen (melk, ei, soja, tarwe, pinda, noten, vis, schaal- en schelpdieren, pitten en zaden) na overleg met de behandelend arts en diëtiste. Voor ei, pinda en schaal- en schelpdieren wordt aangeraden om deze pas na de tweede verjaardag te geven. Borstvoeding, waarbij de moeder een hypoallergeen dieet volgt. Een zuigeling kan koemelkallergie ontwikkelen ondanks dat de baby borstvoeding krijgt. In borstvoeding kunnen kleine hoeveelheden eiwitten uit de voeding van de moeder voorkomen, bijvoorbeeld koemelkeiwit. Deze kleine hoeveelheden zijn soms in staat een allergie te veroorzaken bij de baby doordat het afweersysteem specifieke antistoffen gaat maken tegen het koemelkeiwit (zie eerder). Als de baby weer in contact komt met deze kleine brokjes koemelkeiwit, treden er klachten op. Dat kan dus ook gebeuren tijdens het geven van borstvoeding, maar soms treedt de eerste reactie pas op als het kind met flesvoeding begint. Waarom toch borstvoeding? Borstvoeding, waarbij de moeder dieet houdt, is voor de allergische baby nog altijd de beste voeding. Alleen borstvoeding bevat afweerstoffen (immuunglobulines) die de baby extra bescherming geven tegen ziekteverwekkers. Ook helpen deze afweerstoffen het afweersysteem van de baby en het nog zeer kwetsbare maagdarmkanaal zich verder te ontwikkelen. Hierdoor neemt de kans op het ontwikkelen van andere allergieën af. De baby kan deze beschermende afweerstoffen de eerste zes maanden niet of nauwelijks zelf aanmaken. Vandaar dat het erg belangrijk is om zes maanden uitsluitend borstvoeding te geven. Deze afweerstoffen zitten niet in flesvoeding. Bijvoeding Bijvoeding wordt pas na 6 maanden gegeven volgens een speciaal opklimschema en onder begeleiding van een diëtist. Het maagdarmkanaal van de baby krijgt hierdoor tot die tijd de kans zich te herstellen en verder te ontwikkelen. Zo probeert men te voorkomen dat het kindje ook op andere voedingsmiddelen, zoals bijvoorbeeld het groenten- of fruithapje gaat reageren. Het dieet van de moeder tijdens een onderzoek Allereerst dient de koemelk uit de voeding van de moeder te worden weggelaten, de baby reageert hier immers op met klachten. Daarnaast moet de moeder tijdens de periode waarin uitgezocht wordt waarvoor het kind allergisch is, geen voedingsmiddelen nemen waarvan bekend is, dat ze sterk allergeen zijn zoals kippenei, pinda, noten, pitten, zaden, soja, vis, schaal- en schelpdieren. Deze voedingsadviezen dienen plaats te vinden onder begeleiding van een diëtist. Vaak zijn voor de moeder aanvullend mineralen en vitaminen noodzakelijk bij een dergelijk dieet. Ook hierin kan de diëtist dan adviseren. Koemelk en kippenei zitten in zoveel voedingsmiddelen verwerkt dat het niet voldoende is deze alleen in pure, herkenbare vorm te vermijden. Ook voedingsmiddelen waarin koemelk of kippenei verwerkt zit, worden uit de voeding geschrapt. Pinda is een heel sterk allergeen en om die reden is het te overwegen deze dan ook volledig uit de voeding weg te laten. Voor noten, pitten, zaden, soja, vis, schaal- en schelpdieren is het voldoende om alleen de pure, herkenbare vorm te vermijden. Eet verder zo gevarieerd mogelijk. Het dieet van de moeder nadat koemelkallergie bij de zuigeling is vastgesteld In overleg met de behandelend arts en diëtist kan de moeder besluiten, vanuit preventief oogpunt, het dieet gedurende de periode dat ze borstvoeding geeft, voort te zetten. Zo wordt geprobeerd om te voorkomen dat er bij de baby andere voedselallergiën ontstaan (zie de brochure "Preventie"); Afhankelijk van de persoonlijke situatie kan de moeder ook besluiten geen preventief dieet te volgen. Als eenmaal vaststaat waarvoor het kind allergisch is (meestal is dat koemelkeiwit), kunnen de andere producten weer één voor één in de voeding terugkeren. Wel is het verstandig om ook ei uit de voeding weg te laten.] Groetjes Evelien
had dat idd vanochtend ook gelezen. Nou ga Ruben borst 2 geven en dan naar de ha. Van daar naar mn zusje, dus weet niet of ik straks nog kan laten weten wat de ha zei. Met een beetje pech wordt dat pas vanavond na de hondentraining en met nog meer pech pas morgenvroeg. Fijne middag nog allemaal!
Iris slaapt nu eindelijk, heeft wel een dik half uur wat liggen huilen en dan weer stil, heb me ingehouden en ben niet naar boven gegaan, en ze slaapt, joepie.... Kreeg net de nieuwsbrief van pampers over de 2e maand, daarin stond dat baby's ook moeten leren om in de diepe slaap te komen: STEEDS WAKKER WORDEN Jij associeert slapen misschien met rust en stilte, maar de nachten van je kleintje zijn net iets anders. Jonge babies worden instinctief elke paar uur wakker om verschillende redenen. Honger is de meest voorkomende, maar dit is niet verantwoordelijk voor al het troosten wat je zult moeten doen. Op deze jonge leeftijd, moet je baby nog leren om van lichte naar diepe slaap te gaan. En, in tegenstelling tot oudere kinderen en volwassenen, is hij tijdens het grootste deel van z’n slaap, in lichte, actieve, droom-gevulde slaap, waardoor hij zachte geluidjes kan gaan maken, misschien huilen en zelfs z’n ogen open en dicht kan doen. Daardoor kan het soms lijken alsof hij wakker is terwijl hij net op het punt staat, een diepere slaap te bereiken. Veel ouders springen er meteen uit het op het moment dat hun baby beweegt. Maar wacht! Wacht tot je er echt zeker van bent dat je kindje wakker is en aandacht nodig heeft, voordat je reageert op zulke slaap onderbrekingen. Denk eraan dat het vaak de tussenkomst is van de ouder, waardoor je baby echt wakker wordt, die normaal gesproken door was gegaan naar de fase van diepe slaap nadat hij half wakker werd. WAT JE WEL EN NIET MOET DOEN Dus de volgende keer dat jij en je partner discussiëren over wiens beurt het is om een nachtelijke excusie te maken naar de kinderkamer, zorg dan dat je er zeker van bent dat het echt nodig is. Als je meteen naar z’n kamer toe rent, elke keer wanneer hij ook maar een zacht geluidje maakt, zal hem dat alleen maar leren dat hij niet zelf kan overgaan van lichte naar diepe slaap. Wanneer hij wakker wordt na een goede rust, graai hem dan niet meteen z’n wiegje uit, wanneer hij net z’n ogen open doet. Laat hem even wennen aan het wakker zijn en het liggen in z’n wiegje. En mocht je s’avonds wel naar je baby’s wiegje moeten gaan, probeer dan zo rustig en zachtjes mogelijk te doen. Als je ervan overtuigd bent dat je kleine geen honger heeft en ook geen schone luier nodig heeft, haal hem dan niet uit bed. Probeer hem weer te laten slapen door zachtjes over z’n hoofdje te aaien of met een kalmerende stem tegen hem te praten en verlaat de kamer zodra hij weer stil wordt. Gun je baby de kans om te leren hoe belangrijk het is om zelf te gaan slapen. Nogmaals is geen moeten hoor, ik vind zulke info altijd wel interessant,misschien iemand van jullie ook, anders gewoon overslaan
Toevallig, ik kreeg net een mailtje van pampers over maand 3 En Nieve had dat ook in de 2de maand..... Heel jengelig en moeilijk zelf in slaap komen. Nu kan ik haar klaarwakker in bedje leggen, ze geeft geen huiltje of iets. Ze heeft meteen haar duimpje te pakken en valt dan zelf in een diepe slaap.
Over filmpjes gesproken..... Heb er nog eentje van Nieve in bad....... http://nl.youtube.com/watch?v=UKJaFIeeF4Y
Wat een leuk filmpje Hannah. Nieve heeft het overduidelijk leuk in bad! Handig zo'n zitje! Ik heb zo'n aqua sit voor in het badje maar dat vind ik echt niets, dit ziet er toch wat beter uit. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
haha Hannah, volgens mij kun je daarna de badkamer dweilen of niet? is dat zitje ook handig voor jongens, mijn vriend en ik hebben best vaak last van de rug en als we Bram in bad hebben gedaan ook! dus zo'n zitje lijkt me wel makkelijk. bij de prenatal of niet?
Ik heb deze bij Babypark in Kesteren gekocht... Hij staat stevig in het badje en Nieve zit er ook stevig in, rolt niet op zij ofzo.. Blijf er wel bij hoor, maar je hebt wel de handen vrij.
Ik heb er een van de prenatal, maar deze lijkt me veiliger, heeft meer een zitgedeelte, bij die van mijn lijkt ze eerder los te kunnen schieten, misschien valt dat wel mee hoor, maar het lijkt zo! Leuk filmpje, een lekker actief dametje!
Iris slaapt nog steeds met hindernissen, om de 10 minuten huilt ze even, soms maar een keer soms een minuut, maar langer niet. Maar ze redt zich zelf! Flinke meid!
hoi hoi..... heb ik even wat minder tijd om te reageren kan ik ineens meer dan 20 pagina's gaan bijlezen nou ik ga maar beginnen. Lafo indd. wij laten ons niet gek maken door die stomme gedachtes die nergens op slaan Hellepelle wat klote zeg dat t kinderdagverblijf geen plaatst heeft! ik hoop dat je zolang andere oppas kan vinden. Lies hier is t juist gezellig hoe meer mensen hoe leuker! en iedereen die in mei is bevallen is welkom Ik zit hier nu ook al sinds ik positief getest heb.. al een beste tijd.. en er blijven elke keer nieuwe komen! en is altijd leuk were nieuwe mensen te leren kennen Onsukkie hier ook al weer heel snel ongesteld.. toen brian 4 weken was was ik voor t eerst weer ongesteld.. en nu alweer.. dus heb gelijk weer een normale cyclus.. en geef ook full time bv. onsukkie wat een leuke foto van louise in bad aah wat lief dat ze die knuffel vasthoud! anastasia wat een schattige foto van laura! wat kijkt ze blij! kan t goed begrijpen dat je er tegenopziet om laura op t kdv achter te laten. ik ga arjen binnenkort op de peuterspeelzaal doen.. lijtk me toch wel raar ineens zonder je kind... die altijd bij je is. Katsas hoe is je eerste werkdag bevallen? zal wel ff flink wennen zijn. nou heb tot 347 gelezen.. misschien vanavond nog meer tijd om te reageren! ga nu zo werken! doei!
ik kom net uit de stad, en daar is Bram in slaap gevallen heb hem net in bed gelegd. ik hoor vanalles via de babyfoon ben nog te moe om te gaan kijken niet huilen maar meer geluidjes ed.. ach ja