witte reus mijn vriendin heeft precies hetzelfde met haar schoonmoeder als jij hebt , je zag er als een berg tegenop ze kon wel janken de eerste keer dat ze haar kind daar liet , maar nadat ze met veel pijn en moeite haar kindje de 1ste keer dat heeft achtergelaten ging het daarna elke keer een beetje beter , nu vindt ze het niet erg meer maar idd het lijkt me ook moeilijk want het zijn toch ook zijn opa en oma heb je nog zon ergenis aan je schoonmoeder was dat er altijd al of is dat vanuit je kraamtijd gebeurt? of ben ik te nieuwsgierig?
Wittereus: wij zijn zaterdagavond uiteten geweest en mijn moeder heeft paar uurtjes opgepast. Is heel moeilijk de eerste keer om je kind achte te laten, bij wie dan ook. Vond het echt moeilijk om weg te gaan, moest ook wel een traantje wegpinken. Voelde me echt ontheemd. Heeft dus niks te maken met de persoon maar gewoon het feit dat je je kind achterlaat. Friendly: heb je al bij prenatal bij de lilypadz gekeken? Die kosten 22,95 en zijn ideaal. Zijn soort doorzichtige schelpen van siliconen die helemaal om je borsten vormen en ook zo blijven zitten. Je kunt ze gewoon schoonmaken en blijven gebruiken. En ook dan zonder beha bijv slapen.. Deentje: meid wat fijn dat het zo goed is gegaan. Je bent echt een kanjer hoor. En dan maar wat extra hulp toch? Kun je ze laten zien hoe goede mama je bent en zijn ze gauw weer weg.... Anastasia: wow goed gegroeid is Laura zeg! Had je het nog droog gehouden. Anoesj: jeetje zeg, baarmoederontsteking...pff dat is niet niks zeg. Hopelijk wordt het gauw allemaal beter.
Wittereus, je bent niet de enige met die gevoelens hoor... (bed) Maar ik kan nog niet, met dank aan dat stomme litteken. Wij houden hier maar 6 weken aan, dan zal het wel genezen zijn. En ook hier met vloeien trouwens een paar dagen niet en dan weer een dagje wel. Ik heb dus wel een poeperd hihihihi, net al 2 luiers vol, en de derde zit ook al vol. Dus mag haar zo weer gaan verschonen. En ze stinkt er ook nog eens bij... ik vind serieus de poep van vast eten minder stinken.
Een tip! Koop niet zomaar een hondje op marktplaats! Typ maar eens broodfok puppy in google. 350 euro is ook echt goedkoop voor een pup, zeker als het een rashondje is. De rest moet ik nog even bijlezen. Wil wel alvast Deentje sterkte wensen met haar paniekaanvallen. Hoop dat het snel beter gaat meid. Jeetje wat een naar verhaal, ga snel even verder lezen. Hier zou ik ook van schrikken zeg!
Deentje: fijn dat je een positief gevoel hebt overgehouden aan het gesprek! Voor een uurtje ofzo kan ik Zenne best makkelijk bij pappa achterlaten, ze is afgelopen zondag ook een uurtje bij m'n moeder geweest. Maar ik ben na een uur ook weer blij om terug te zijn hoor. Over 1,5 week gaan we een dagje met Quinn naar de efteling, dan gaat Zenne naar haar peettante. Ik zie daar wel een beetje tegenop. Maar aangezien we voor 5 euro per persoon naar de efteling kunnen via het werk en we Quinn ook weer eens een dag in het zonnetje willen zetten wil ik die kans niet voorbij laten gaan. We zijn vandaag eens gaan shoppen, Quinn had zo weinig kleren doordat ik de laatste maanden geen puf meer had om uitgebreid te shoppen. We hebben haar dus eens flink verwend met een nieuwe zomergarderobe. Kon het natuurlijk niet laten om Zenne ook wat te kopen, dus die heeft ook weer een pakje en een mutsje erbij. Voelde me zo gelukkig en compleet om met z'n viertjes op stap te gaan. Zenne heeft een huilavond grrr, ze wil niet slapen.
Zo ik ga zo eens lekker mijn bedje in,.,.afwachten wanneer jasper voor de voeding komt...vannacht ging het zo goed ik had hem gisteren om negen uur gevoed en ik werd om half vijf wakker om dat ik zere borsten had...en heb hem dus toen maar wakker gemaakt..hihihi. Ideaal! Daarna kwam hij pas weer tegen acht uur..lekker hoor! Ik wil weer zo;n nachtje!
Ga ik helemaal in mee, ga alsjeblieft op zoek naar een goede fokkre, want de broodfok moet je niet in stand houden!
mijn moeder heeft in januari ook een puppie gekocht voor 350 euro de arme stumper heeft het bijna niet overleeft ze was volgens de fokker 9 weken oud maar we kwamen bij de dierenarts erachter dat ze net 6 weekjes was ze had allerlei mankementen want ze miste de antistoffen die in de melk van de moeder zit , omdat ze te vroeg bij de moeder vandaan werd gehaald onstoken oogies mank pootje diaree niet willen eten meer dood als levend uitgedroogd ect ect me moeder moest om de dag bij de dierenarts komen en ze hebben hem wonder boven wonder erbovenop gekregen maar wat hebben ze 4 maanden lang getobt echt zo zielig het is een chiwawa gekruist met een tcup nou die beesies zijn al heel klein dus je weet dan wel dat die al weinig kunnen hebben ik en me man zitten er wel over te denken dat we met een jaartje ofzo een kleine pup willen kopen een ras teckel pinkster dwergmodel die zijn zooowe leuk en we hebben altijd al teckels gehad hij vanuit huis en ik maar die moet je echt wel bij een erkende fokker kopen er is zoveel gezoemel met die beesten op internet helaas... nou hoe is het verder hier.? hier is het rustig te rustig! nog geen teken van bevallen hellaas moet zo naar de vk en hoop dat ik daarna niet meer hoef linda wat fijn dat je quin lekker heb verwend met nieuwe kleren en gezellig een dagje uitnaar de efteling leuk hoor en stja de verleiding is groot als je aant winkelen bent ik betrap me er nu al op elke keer als ik in de stad ben gaat er automatisch iets mee voor de kleine met als vervolg een nu al overvolle kast en maar hopen dat ze het allemaal aan kan dadlijk nou meiden ik ga ff me douchen en inorde maken bleeeh wat een bagger weer buiten zeg! niks aan
nog ff snel krijg net een kaartje door de bus de laatste meid van de zwcurcus is bevallen op haar uitgerekende datum ik kan heel goed met haar en ze wisten niet wat het werd maar ik dacht een meisje en ik heb gelijk! nou als ik ook nog eens morgen beval hebben we dat ook weer gemeen met elkaar ooo kan nu helemaal niet meer wachten ...
net terug van het bureau: arts waserg tevreden over ruben. ze wilde nog niet aan het kiss-syndroom, want ruben is alles behalve een huilbaby... moesten het wel in de gaten houden en dan spreken we er de volgende keer weer over. meneer was btw weer schrikbarend gegroeid, woog alweer 120gr meer dan dinsdagmiddag! hij heeft dan ook een mooi bol buikje had vannacht spanning op de borsten, ben maar ff gaan kolven. resultaat: flesje vol (170cc!) en borsten nog niet leeg... ben wel gestopt, had geen zin om nog een flesje te gaan halen....
@Deentje: meid, je hebt het echt super gedaan hoor! Wat een malloten heb je toch op deze wereld... Kan me goed voorstellen dat je daar paniekaanvallen van krijgt. Dat zouden mensen zonder die stoornis volgens mij ook wel krijgen van zoiets hoor! (Ik zou me in elk geval geen raad weten, als mij zoiets zou overkomen). Maar fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan dat gesprek! Gaat helemaal goedkomen hoor! En nogmaals: je doet het echt super! Jeej, ik heb eindelijk m'n kolf! Heb 'm via marktplaats op de kop kunnen tikken. Gloednieuw apparaat, net 2x gebruikt Kolfde (ná de voeding) meteen 50cc af .. hoezo mama heeft genoeg voeding? Ben er in elk geval erg blij mee, want ik word af en toe gek van m'n borsten. Had de afgelopen dagen alweer stuwing *zucht*. Zodra ik nu genoeg voeding bij elkaar gespaard heb, gaan we maar eens beginnen met het 1e flesje geven (kolf nu in principe alleen nog na elke voeding) Hmmm, ik had gister echt een verschrikkelijke dag Ik was echt zoooo moe, dat was echt niet leuk meer! Kon gewoon echt zowat niets meer doen. Zelfs Maudje vasthouden vond ik op een gegeven moment eng worden, omdat ik bang was dat ik niet genoeg kracht meer zou hebben om haar vast te houden Gelukkig heb ik vannacht echt super kunnen slapen, Maud heeft na de avondvoeding ook 6 uur aan een stuk doorgeslapen , dus vandaag voel ik me wel weer wat beter Ben nog wel moe, maar lang niet meer zo erg als gister! Oooh, morgen komt onze nieuwe bank Haha, de woonkamer is nu dus ook oorlogsterrein Oude bank is al aan de kant geschoven (maar nog geen mogelijkheid gehad om die naar de stort te brengen), dus we hebben nu wat eetkamerstoelen voor de tv neergezet. Ach ja, het is maar voor een dagje
hallo hallo, hoe gaat het met jullie? mijn vriend en ik hebben gister een goed gesprek gehad, want ik had per ongeluk een lullige opmerking gemaakt over zijn ouders, en dat zat hem erg hoog. maar nu weet hij tenminste ook dat het mij erg dwars zit. ik weet niet meer wie het vroeg over mijn schoonmoeder. maar door wat ze allemaal in het kraambed geflikt heeft heb ik nog een grotere ergernis aan haar. voor die tijd was de ergernis al groot mede doordat ze alles beter weet. en bepaalde mensen steeds de hand boven het hoofd blijven houden, voor 2 jaar terug is er in de familie grote ruzie geweest en dat ben ik ook nog steeds niet vergeten. en dat allemaal speelt nog mee denk ik. ik weet ook dat het Bram zijn opa en oma zijn en hun ook graag willen oppassen. en misschien maak ik me wel veels te druk om niets. maar als ik er al aan denk dat ik haar vrijdag- zaterdag en zondag zie grrrrrr... mijn vriend gaat als we met zijn 4e zijn een gesprek aan, want hij wil het wel uitgepraat hebben, want hij merkt ook dat zijn moeder zich ergert aan mij! @maud, fijn he een kolf. ik was ook mega blij dat de kraamhulp een kolf haf die ik tijdelijk mocht lenen, en toen ze weg was heb ik meteen een eigen kolf gekocht. @anastacia, thanks voor de tips. toevallig heb ik gister met het buro gebeld en die advieseerde mij ook om die omneo te gaan halen ik had net een nieuw pak open, dus nu doen we even helft helft. maar het is net alsof bram nu meer honger krijgt. hij heeft ook hele erge zuigbehoeftes. hebben jullie daar nog tips voor, behalve een fieb? @Deentje, gek is dat he als de kraamzorg weg is. de 1e dag moest ik er zo aan wennen. ( ook dat ik geen koffie op bed kreeg ) @Linda, shoppen. pfff we zijn al een paar keer voor mij de stad in gegaan maar slaag nergens voor leuke kleren misschien is het nog te vroeg.. want als ik dan een broek aan heb die me net niet past wil ik het liesft naar huis.. boh was het net ook bij jullie zo'n slecht weer? regen onweer alles. en nu schijnt de zon gek land!
Friendly: mooi dat Ruben zo goed weer is aangekomen. Fijn dat je je vragen over dat Kiss hebt kunnen stellen. Witte reus: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je vriend daarover. Wie weet valt het allemaal straks mee, zeker als jullie met haar gepraat hebben. Katsas: heerlijk zo'n nacht! Jvtje: fijn dat je een kolf hebt...Kolf hier ook na de voeding. En zeker genoeg voeding. Linda: hi hi altijd leuk kleertjes shoppen. Hoe gaat het met jou zelf? Nieve heeft vandaag beetje jengeldagje. Vanochtend na de voeding was het brullen, ze wilde alleen bij mij liggen op haar buikje dicht tegen me aan. Heb lekker samen met haar tot 12 uur in bed gelegen, toen voeding en daarna haar bedje in. Dat was ook echt brullen geblazen, heb haar maar laten huilen en uiteindelijk viel ze na 10 minuten in slaap. Maar wel moeilijk om er niet meteen heen te gaan. Net even bij haar wezen kijken en ze was echt in dromenland.
@witte reus: hihi, ik heb laatst ook gekeken naar leuke kleren, maar ik geloof dat ik voorlopig toch maar even wacht daarmee... had al expres een maatje groter gepakt, maar het paste nog steeds voor geen meter De zwangerschapskilo's mag ik dan al lang en breed kwijt zijn, m'n figuur heb ik er nog niet mee terug... @pukkeltjes: Maud heeft daar ook flink last van. Of ja, mama heeft er vooral last van, om er telkens naar te moeten kijken Maud heeft er zelf totaal geen last van, dat die pukkeltjes op haar gezichtje zitten. We hebben daar trouwens wat over opgezocht. Het is baby-acne en het is een heel normaal verschijnsel bij zuigelingen. Het is volstrekt onschuldig en het beste wat je kunt doen is helemaal niets. Het gaat na een paar weken tot maanden vanzelf weer over!
ff bylzen hoor. Moet nu heel veel blz, aangezien ik al een paar dagen (een week? ) nie geweest ben hier, erg hé Zal vanaaf wel pas klaar zyn, aangezien ik ook nog moet koken en eten haha. Dus laterssssssss! *gryns*
o, hannah, dat vind ik wel het allermoeilijkste wat er is. een huilend kindje laten huilen. lobke huilt nooit maar daisy was een echte jankerd en amy kon er ook wat van. in het begin lukte het nog wel om niet gelijk naar ze toe te gaan. maar hoe meer en hoe vaker ze huilde hoe sneller ik ging kijken. tja, en lobke huilt eigenlijk nooit. we hebben het tot nu toe een keer of 4 gehoord. schoonmoeders, hou op schei uit. ik heb er nog niet gesproken na de bevalling. sterker nog ze heeft ook niemand gefeliciteerd hier :x hier zijn de kilo's er wel van af. maar de schade aan mijn buik is duidelijk te zien. volgens daisy zit er nog 1 in. vrees dat ik net als ice aan de sport moet. 1 verschil, ice vindt het leuk en ik niet. er staan nieuwe fotootjes van mijn meiske in mijn album.
Ben moe... pff veel gedaan vandaag. Maar goed, ben blij dat we in elk geval begonnen zijn het achterstallige onderhoud te verwerken. Ruben is in elk geval lekker rustig vandaag. Hoop dat hij zn 4-uurs ritme ff volhoudt, kunnen we nog even afwassen voor hij wakker wordt en dan ga ik hem daarna lekker op bed voeden, kijken of ik dan wakker blijf Maar ja, als meneer hetzelfde ritme aanhoudt als de afgelopen dagen slaapt hij nog zeker twee uur, misschien wel drie... Ach we zien wel, voor hetzelfde geld begint ie over twee minuten... Zit nog maar weer op 4 voedingen vandaag, zal weer moeilijk worden om de 6 te halen vandaag. Maar goed, meneertje groeit echt prima, dus ga me er niet druk om maken. Had hem als laatste voeding gisteren trouwens fv gegeven, in de gedachte dat hij daar langer op zou slapen, maar dat is dus niet het geval. Hij slaapt op 90cc bv langer dan op 115 cc fv, ik dacht echt dat dat andersom moest zijn... of heb ik dan ook slagroom? We doen de fv dus de volgende ronde en dan gaat mama 'lekker' kolven en dan als laatste (of eerste, afhankelijk hoelaat meneer weer wil natuurlijk) een flesje afgekolfde melk.
Hier vandaag een zeer zware dag.... vanaf drie uur vannacht een huilende en ontroostbare cas... Tjonge jonge dat is moeilijk en frustrerend. Gaat gelijk twijfelen aan jezelf. Gelukkig kwam de huiarts vandaag even langs (doen ze hier bij alle pas geboren kinderen)... Hij pakte dit gelijk heel goed en serieus op. Fijn hoor, dat hij niet zegt dat is normaal bijalle kindjes. Hebben wat tips gekregen. Als het vandaag niet verandert dan mogen we ook naar de fysiotherapie toe, die dan kan maseren en het probleem waarschijnlijk verholpen is. Maar na zijn bezoek was Cas veel rustiger. Heeft netjes geslapen! Wauw wat een verschil met de afgelopen paar dagen, toen was het alleen maar huilen, huilen, huilen... En Friendly ik hoop nog wat van jou over te kunnen nemen! Wauw hoe jij omgaat met de borstvoeding heel knap hoor! Ik voed ook op vraag, maar wek hem wel wanneer hij niet na 4 uur wakker wordt. Hoor ook steeds iedereen zeggen ja hij moet wel 6/7 voedingen op een dag binnen krijgen hoor! Maar afgelopen week was Cas 410 gram gegroeid, dus.... geloof niet echt dat ik me daar zorgen over hoef te maken... Meiden ik kan echt nog veel leren hier!
Hier zijn de kilo's ook weg, pas mn normale kleren wel maar heb echt nog zo'n blubberbuik. En hier dus ook een absoluut-geen sporter! Maar goed, wil dat buikje echt wel kwijt.... iemand nog tips?