Dolphin & partner: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Angelo! Fyn dat t nu wat beter gaat, hopenlyk mag hy woensdag naar huis!
Dolphin, gefeliciteerd met Angelo. En een mooie dag om te bevallen was het Hopelijk mag hij idd woensdag mee naar huis. groetjes Daphne
dolphin en man, hartelijk gefeliciteerd met jullie kleine mannetje, Angelo. hopen dat alles goed gaat en hij woensdag lekker met zijn papa en mama mee naar huis mag
Dolphin gefeliciteerd met Angelo! hopelijk knapt hij snel op en mag hij lekker mee naar huis! Hoe is het zo gekomen dat hij longontstekinfg enzo heeft? bedoel was het al met de geboorte of is het pas na de geboorte gekomen?
Dolphin..gefeliciteerd met Angelo! Ik hoop dat hij snel opknapt en mee mag naar huis. Lijkt me verschrikkelijk dat je naar huis moet zonder je kleintje...
lief dat jullie allemaal meeleven zeg ! Ze weten niet hoe hij aan de longontsteking is gekomen, waarschijnlijk door mijn zwangerschapsvergiftiging. Ga weer even verder met kolven...
O Dolphin wist niet dat dat kon, nou gelukkig word ze goed behandeld. hier doodmoe, de steeds maar 3 uur slaap breken me echt op.. begrijp niet hoe jullie dat volhouden. Voel me echt een klaag... bah Vannacht 1x kunstvoeding gegeven uit de fles ipv (gekolfde)borstvoeding maar langer slaapt ze er niet van... Mannetje heeft haar vervolgens om 5.30 nog een flesje gegeven, maar nu om 630 wilde ze alweer! Verder is het echt een schatje, ze is zo mooi en lief en leuk.. iedere dag ontdek ik meer leuke dingen
anstasia, amy en daisy sliepen ook nooit zoveel, ik weet hoe je voelt. op een gegeven moment was ik gewoon een dweil. maar Lobke slaapt door, vindt het wel een beetje eng hoor en zet om 3 uur evengoed de wekker om even bij haar tekijken. de eerste dagen maakte ik haar om 3 uur wakker, ze is nog zo klein maar ze wilde dus echt niet drinken. ik laat haar nu maar en voed als ze komt. maar heeft Laura dan ook echt honger als ze na een uur alweer komt of drinkt ze dan amper? misschien krijgt ze anders wel te weinig. volgens mij is er ook voeding voor hongerige kindjes, misschien dat je dat kan proberen, zou even overleggen met het CB. ik vind trouwens dat lobke d'r koppie steeds veranderd, hebben jullie dat ook?
@Anastacia..hoeveel FV geef je Laura? Hier krijgt Evan ook een fles per dag. @Will..Evan heeft een echt stuithoofdje..nogal plat van boven zeg maar. Elke dag trekt dat iets bij. Als ik kijk na foto's van de eerste dag en nu is er een behoorlijke verschil. Hier is gisteren het naveltje eraf gegaan. Net in bad geweest en de laatste korstjes zijn er nu ook af.
Bij Laura is het naveltje na 4 dagen afgevallen , ze was heel goed en mooi afgenaveld ( dus maar een zeer kort stukje) Ik geef wat op de zijkant van de doos staat, 90cc water met 3 schepjes voeding...als ik een fles klaarmaak. En Laura heeft echt honger, ze drinkt ongeveer 15 minuten aan de borst. ( toen de kraamzuster er was 25min!) Heb haar net weer gevoed! ( de 6e keer al vandaag!) Ik probeer haar toch aan te leggen, maar het doet nog erg veel pijn. Word er een beetje verdrietig van, want ik wil zo graag het beste voor haar, maar heb het idee dat ze dat niet krijgt door mijn geklooi met de voeding... Heb vandaag niet echt mijn dag, voel me enorm lamlendig, lig maar met een dekentje op de bank en hoop dat mijn kleine schat even blijft slapen!
over veranderingen .. ik vind Laura iedere dag veranderen, ze kan steeds meer en haar gezichtsuitdrukkingen worden er ook steeds meer! Echt super leuk, het is werkelijk zo'n mooi meisje
anastasia en als je nou eens in plaats van 3 schepjes iets meer doet. zodat de melk wat dikker wordt en ze dus iets harder d'r best moet doen om de melk uit de fles te krijgen. als ze harder moeten zuigen worden ze ook wat meer moe. enne, je doet het hardstikke goed hoor, je bent de hele dag met laura bezig dus je geeft haar het beste, namelijk liefde naveltje was er bij lobke ook heel snel af. doen ze hier met een elastiekje afklemmen bij amy en daisy deden ze dat met een blauw klemmetje. maar goed het was ook maar een erg kort dingetje. beetje jammer is dat ie af en toe wat bloed en het iets omhoog staat. volgens de CB arts zakt het nog in en kan het bloeden geen kwaad.
Je doet het wel goed Anastasia... Ik geef Evan de borst en dan wacht ik 5 minuutjes en dan leg ik hem nog een keer aan. Misschien een tipje... Evan krijgt ook 90cc en dan met een 1-2-3 speen. Hij heeft om half 12 de fles gehad en ligt nu nog te slapen. Ook ik ben onzeker of Evan wel genoeg binnen krijgt via de borst Anastasia..zal er allemaal wel bij horen als je voor het eerst een kleine krijgt..
Anastasia, Ook Fay heeft momenteel veel dorst. Denk dat het misschien ook door de warmte komt. En misschien kan je of een lactatiekundige bellen of het consultatiebureau? Meer voeding op de hoeveelheid water wordt echt afgeraden. Heb ik net een schoon hempje aangedaan omdat er een lekvlek in zat.. nog geen 3min en er zit weeerrr een lekvlek in. Kraamzorg is vandaag voor het laatst geweest, ik kan toch de 20 uur extra niet krijgen. Maar ja.. als compensatie krijgen we 400 euro. En ook hoop ik dat nu de kraamvisite een beetje op gang komt. Want zoveel is er nog niet geweest. Maar ja.. de kaartjes zijn pas zaterdag bij de mensen aangekomen. (maar de meesten wisten het al)
Hoi Mama's ik hoop jullie ook snel te volgen. Anastasia en Mariska, ik was in het begin ook heel onzeker maar ging heel regelmatig even naar het consultatieburo om te wegen, inloop spreekuur, dan helpen ze je ook bij je vragen en als je blijft zien dat ukje goed groiet dan krijg je vanzelf vertrouwen! Ook kun je bij de thuiszorgwinkel een weegschaal huren. Soms bevat de voeding van mama ook te weinig voedingsstoffen waardoor het niet verzadigt, heb wel eens gehoord dat dat gecontroleerd word. Het duurt soms gewoon een tijd dat een kindje ritme krijgt in het voeden. Wrs vind ze het ook fijn , veilig en bied het troost om te mogen zuigen, het zijn niet voor niets zuigelingen. Anastasia, geeft laura ook veel voeding terug? Heel veel sterkte, herken die onzekerheid heel goed, is geen fijn gevoel!
Even nog een vraagje aan de net bevallen mama's. Was jullie ukkie voor de bevalling heel erg rustig of juist erg onrustig? Hier rommelt het vandaag nogal, nog geen echte weeen , dus het kan nog alle kanten op, maar de kleine meid is gigantisch onrustig, heb haar nog niet zo druk meegemaakt. Toen ik 2 weken geleden die blaasontsteking had was ze ook heel druk, maar zo druk als nu ken ik haar niet? Iemand ervaring? Groetjes Evelien
laura geeft geen melk terug, net ook heb ik haar toch aangelegd ondanks dat het pijnlijk is, om 14.50 en net heeft ze een fles van 100 cc borstvoeding weg zitten werken.. Ik word er echt moedeloos van. Zoveel melk heb ik niet, ik krijg er met kolven niet zo heel veel uit dat ik alle voedingen kan vervangen.. Verder voel ik me echt beroerd, kwam er ook achter dat ik 39 graden koorts heb.. en mannetje die is niet te bereiken.. Heb de verloskundige gebeld, die kan er ook zo gauw niets van maken, maar als het morgen nog zo is of erger moet ik weer bellen. Tenzij het in de tussentijd verslechterd of dat ik bijv erge buikpijn ofzo krijg.. Pfff ik probeer mijn man echt als sinds 14uur te bereiken! stel je voor dat ik met laura naar het ziekenhuis zou moeten. Bovendien kan ik wel wat hulp gebruiken, ik kan haar amper optillen om te verschonen of de fles te geven.. Bah mag ik even huilen
@ anastacia, bel de HA die komt zeker langs en anders moet je naar de polikliniek in het ZH. Ik zal het altijd even doen, al is het maar voor de zekerheid !
Bel jij eens even heel snel de dokter Anastasia! Is niet gezond hoor 39 graden koorts.. @Evelien..dank je voor je medeleven..morgen komt de wijkverpleegkundige langs.. Ik hoop dat je ons snel volgt en tja over die drukte in je buik kan ik je niet verder helpen..