Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. will

will Niet meer actief

anastasia, fijn dat het weer beter was met Laura.
    hier is het ook warm weer en lobke voelde ook wel erg warm aan. ik had het zelf ook warm dus heb geen temp genomen. ik heb er vroeg de pyamaatje aan gedaan en toen begreep ik wel waarom ze zo warm was. had er denk ik een beetje te warm aangekleed. beetje stom van me maar de ene dag sneeuwt het en de andere dag is het 25 graden.

woensdag moet lobke voor het eerst naar de arts. ben benieuwd, ik heb het allemaal al 2 x meegemaakt maar om 1 of andere reden vind ik het met lobke allemaal heel spannend.

geen zere tepels. wel als ik begin te lekken dan lijkt het wel of er spelden ingeprikt worden. rechts heb ik er trouwens meer last van dan links.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly, ik kan tegenwoordig ook zittend in slaap vallen :( (ben echt moe!)

Fay heeft er dus ook een handje van om niet te willen gaan slapen. Vooral fijn na de laatste voeding. Dan laat ik haar even bij ons in bed, tot ze indoemelt, en dan probeer ik haar op bed te leggen. Eerste keer lukt meestal niet, dan krijst ze de boel bij elkaar (normaal niet erg, maar ik wil graag dat Sam blijft slapen, dus ik kan haar niet te lang laten huilen), en dan kan ik haar later weer een keer terug leggen en dan gaat ze wel eerst flink mopperen, en uiteindelijk wordt het stil, en kan ik gaan slapen (yeah!)

Ik ben blij dat mijn tepels weer "prettig" aanvoelen. Had wel die zere tepels de eerste weken, maar nu zijn de korsten er ook af en zijn ze geloof ik eindelijk genezen.

Anastasia, hoop dat het idd weer beter gaat met Laura.

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goedemiddag meiden,

Anastasia: Denk dat Laura het gewoon warm had, 37,7 is ook maar lichte verhoging dus niks aan het handje denk ik hoor. Goed dat je haar minder warm hebt aangekleed. Succes op het CB.

Friendly: hopelijk helpen die borstschelpen. Ik heb gelukkig geen last van pijnlijke tepels. Laat ze altijd na de voeding goed drogen met een druppeltje melk. Ik heb meer last van jeukende tepels.
    Verder slapen tijdens het voeden? Dat durf ik echt niet.

Wishfull: prettig zo'n nachtrust. Ik had trouwens in zkh echt een supergoedje voor tepelkloven gehad, misschien is het in Belgie ook wel te krijgen, het heet Lansinoh en bevat lanonline.
    En ik kan zittend 's nachts ook wel in slaap vallen maar liggend nog sneller..

Will: hier hetzelfde. Ook ik heb meer last rechts. Misschien omdat je nu in Zweden bent en met de andere twee in Nl dat je het spannend vindt?

Daphne: hier ook geen moeite met zittend in slaap vallen. Daarom doe ik 's nachts als ik voed de tv aan, anders dommel ik echt in.

Witte reus: geen pijnlijke tepels. ook niet bij stijf worden. Denk dat de kindjes ook last van de warmte hebben. Nieve wilde ook vaker drinken en wat jengelig. Gelukkig hier vanacht geen onweer, wel gister overdag echt noodweer.

Deentje: Nieve deed dit in het begin ook. Maar werd vanzelf beter. Hier doen we haar ook 's avonds om de dag in bad. En dat werkt prima, wordt ze al een beetje moe, dan nog drinken en dan slaapt ze als een roosje.
    Heb van Natusan welterustenbadje gekocht, ruikt heerlijk en ze schijnen er beter van te slapen.

Vraagje: hebben jullie ook last van aambeien na de bevalling?
    Ik had direct na de bevalling een kleintje die snel weg was. Maar heb nu steeds obstipatieklachten waardoor ik soms best hard moet persen en nu krijg ik daar dus aambeien van. Doen soms best zeer en ze jeuken :oops:
    Iemand tips daarvoor?

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nieve spam....Hoezo we kunnen donker kijken :)

5. will

will Niet meer actief

hannah, hier nog 1 met aambeien en obstipatie klachten. bij Daisy ook gehad en bij amy alleen obstipatie. de aambeien hebben ze toen weg moeten halen. ik verzeker je dat ik nog liever 10 keer beval dan dat ze dat nog 1 keer bij me moeten doen. gelukkig is het nu niet zo erg.
    om beter naar de w.c te kunnen kreeg ik toen lactulose en voor de aambeien een ijsklontje erop duwen. dat is mij toen verteld, heb het niet geprobeerd.

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hannah volgens mij heb je speciale gel/zalf ervoor .. heb er volgens mij geen een aan overgehouden.. althans niet dat ik weet. ..
    al had ik vanmorgen na harde ontlasting wel een klein beetje bloed op het paiertje, kan natuurlijk van een kloofje zijn maar anders is het ook van een aambei..

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    :oops: hier ook eentje met aambeien. ik wist noet wat me overkwam toen ik het had.

er is zalf voor "spertie. "en die baat kei goed...
    brr het doet zeer en jeukt.. maar door de zalf gaat het over.

net eventjes op het werk geweest, ben nog steeds aant twijfelen of ik ander werk zal gaan zoeken of niet. voelde echt alsof ik er niet meer werkte.
    een collega van mij ( waar ik het super mee kan vinden ) heeft vandaag haar laatste werkdag :(

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    thuis is het gezellig vriendlief en bram liggen samen te snurken op de bank..

9. will

will Niet meer actief

ik dacht dat sperti niet mocht als het jeukt. dat jeuken betekend volgens mij dat het open of open is geweest. weet het niet zeker. witte reus kijk is op de bijsluiter, ik heb het wel in huis maar kan de bijsluiter niet vinden.

aaaahhhhh, wat een gezellig onderwerp hahaha

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    als ik het zo lees heeft bijna iedereen last met het geven van de borstvoeding. hier gaat het ook niet goed met de borstvoeding, meneertje drinkt aan een borst heel erg goed en aande andere borst valt ie na 5 minuten in slaap en krijg hem heel moeilijk wakker of helemaal niet, maar een kindje die slaapt toch niet als ie honger heeft en isa die valt in slaap, ik maak me een beetje zorgen of hij goed genoeg binnen krijgt.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    kan je geen weegschaal regelen nazli? Dan voor en na de voeding wegen.

12. will

will Niet meer actief

nazli, ben het kwijt maar geloof dat je in het ziekenhuis was bevallen, toch? kan je daar de kraamafdeling niet even bellen of je mag komen wegen.

anastasia, heb jij weleens contac met eerlijkbeertje? weet jij dan ook hoe het met deborah gaat?

Anoesj, hoe is met jou? heb je die echo al gehad? hoop dat alles goed is.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hoi will
    klopt dat ik met haar mailde, de laatste keer was van 20 mei, dat heb ik ook hier toen neergezet.

Hoe het nu gaat weet ik niet.
    Ik heb nl niets meer gehoord, maar ik heb een berichtje naar haar gestuurd en als ik wat hoor dan zal ik het hier plaatsen.

xx

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nazli het is helemaal niet erg dat Isa uit 1 borst drinkt en uit de ander maar 5 minuten...
    Ligt er wel een beetje aan hoe lang die uit de ene borst drinkt.
    Vroeger was het zo dat ze graag wilden uit beide borsten ongeveer een kwartier.
    Tegenwoordig adviseren ze meer om 1 borst leeg te laten drinken, dan de andere borst aanleggen als toetje.
    Hier drinkt Nieve ook altijd 1 borst leeg, tussen de 15 en 20 minuten drinkt ze dan.
    Dan laat ik haar boeren en leg de andere borst aan. Soms drinkt ze daar 5 minuten, soms 10 en soms helemaal niet. Dat is dus helemaal niet erg.
    Ze krijgt meer als genoeg binnen en groeit goed.
    Hopelijk ben je nu meer gerust....

Ik was ook benieuwd hoe het met Anoesj en eerlijk beertje is....

ZO ik heb vanmiddag even lekker voor mijn dametje geshopt... :)
    Heb een spijkerbroekje met shirtje, een vestje en 2 setjes met broekje en jurkje....

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    meiden weltrusten !

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Welterusten....

Ik zit te wachten tot mijn dametje zich meld en dan kan ik ook mijn bedje in....

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    OOO ja wat ik steeds vergeet te zeggen... als je een c1000 bij je in de buurt hebt zitten.. dan kun je daar gratis een babydoos ophalen door je geboortekaartje af te geven!
    zie de link
    http://www.c1000.nl/default.asp?pd=3&pg ... %3A32%3A39

dit kan ook bij de Plus supermarkt maar die heb ik niet in de buurt en moet binnen een maand na de geboorte en daar ben ik overheen :(

Maar als iemand er nog wat aan heeft...

Hebben jullie nog wel eens op de website van onze uk gespiekt overigens ? hihi

18. KatSas

KatSas Bekend lid

@ Witte reus: mooi niet wakker maken dan, 's nachts doorslapen is toch heerlijk! Hier sliep jasper de laatste nachten van negen uur 's avonds tot half zes de volgende morgen. Vandaag kwam het met de voeding ff anders uit, namenlijk half elf de laatste..dus ik ben benieuwd of hij nou morgen ook langer slaapt...zou fijn zijn! Maar ben al erg verwend natuurlijk..grijnsssssss

@ anastasia: fijn dat het beter gaat met laura!

@ hannah: geen aambeien hier gelukkig, gelijk goed zalfje voor halen hoor! en tegen de obstipatie: kiwi op de nuchtere maag of lauw water

zooooo en nu wil ik echt slapen.. mijn mannetje is weer thuis en heeft maar 2 biertjes op..netjes zeg!

19. En als er een Jan Linders in de buurt is dan moet je daar zeker een geboortekaartje inleveren, daar krijg je echt een goed gevulde doos mee!

Wij hebben van alledrie de winkels een doos gekregen. C1000 was de minst gevulde doos. Bij de Plus ook een goede doos met een pak pampers erin.

20. Hier trouwens alles goed.
    Schrok vanmorgen om 7 uur wakker en rende gelijk naar Zenne want ik dacht dat ze de hele nacht had doorgeslapen. Vond het wel een beetje eng dat ik haar nog niet gehoord had. Lag ze nog heerlijk te slapen. Bleek dat ze wel wakker was geweest, maar dat ik daar finaal doorheen geslapen had. Eigenlijk had ik haar vannacht een fles moeten geven, maar omdat ik zo lekker lag te slapen heeft Marc me laten liggen en haar een fles gegeven. Echt lief.

Deel Deze Pagina