Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hannah hier ook heel veel last van aambeien gehad. Veel en groot. Ik heb speciale zalf en pillen gehad. En dat hielp heel goed. Curanal. het is van een apotheek die dit speciaal maakt. misschien als je googled. Ze waren echt heel groot bij mij maar t is bijna helemaal weg, had ik nooit verwacht. Onze verloskundige heeft dit voor nood bij zich omdat ze weet dat zoveel mensen er baat bij hebben.
    Will wat erg dat je ze een keer hebt moeten weghalen! Heb daar verhalen over gehoord niet te zuinig, schijnt echt heel vreselijk te zijn!

hier alles ok met Fedde. Sliep vanacht tot 05.45 dus dat was echt lekker. En gister had ie ook een goeie dag. Begin steeds meer te genieten van m. echt blij om.
    Fijne dag!

2. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
  3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier heeft laura ook flink geslapen! Had haar om 22uur een voeding gegeven toen is ze in de maxi cosi in slaap gevallen. om 2400 hebben we papa opgehaald van een bruiloft.
    Toen heb ik haar een beetje wakker gemaakt voor de thermometer want ze was weer zo heet! daarna in de wieg gelegd.. even wakker maar in 5 minuten sliep ze en tot 5uur vannacht!

4. heej...

hier gaat alles goed! nu de kraamhulp weg is kan ik zelf wat langer in bed blijven sóchtends.. want t is nu toch best slopend elke 1,5 uur voeden.. ben t ook aan t proberen er wat langere tijd tussen te laten zitten.. als hij zich nu meld als hij honger heeft ga ik eerst ff met hem lopen knuffelen enzo voor ik hem eten geef.. want hij drinkt elke keer 5 min. en dan slaapt ie weer. ook t badje heb ik naar savonds verhuisd. in de hoop dat dat helpt :)

aambeien heb ik gelukkig geen last van.. wel van vertopping ;) heel iritant! en best pijnlijk...

anastasia heerlijk dat laura al zo lang slaapt! hoe is het nu met haar? temp. nog zo hoog?

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hoi!
    ik had voor de bevalling 1 miniscuul aambeitje, was dus na de bevalling compleet verdwenen :D .
    Ruben heeft na die waardeloze nacht van gisteren ineens een geweldig ritme! mama heeft hem voor het eerst alleen gelaten bij oma en 's avonds alleen met papa en meneer is in de tussentijd niet wakker geweest! netjes 4 uur tussen de voedingen. gisteren om half 12 laatste voeding gehad, geslapen tot half 5, gegeten en weer geslapen tot half 11 :confused: ! ben nu zelf dus ook weer helemaal bijgeslapen!
    ga ff buurten bij een vriendin en lekker met ruben aan de wandel, is tenslotte erg mooi weer!

6. Geen idee of ik aambeien heb. Heb sowieso een irritant gevoel daar onderen. De hechtingen zijn aan het genezen, heb af en toe last van obstipatie en heb uitslag van het maandverband.

7. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Hier geen last van aambeien! Verder afgelopen nacht redelijk ver lopen. Hij heeft van 3 tot 5 uur lawaai gemaakt, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Vanmorgen om acht uur al een afspraak bij de osteopaat. Ik voelde me eerst nogal opgelaten, bang dat ik veel te snel gehandeld had. Blijkt dat zijn schedeltje toch een klap heeft gehad bij de bevalling! Is aan de scheve kant en daar kan hij dus hoofdpijn van hebben! Heel verklaarbaar dus allemaal. De osteopaat denkt dit binnen 3 behandelingen op te kunnen lossen! Je zag het mannetje ook helemaal relaxen en ontspannen toen hij bezig was met hem. Eenmaal terug thuis hem in bedje gelegd en hij was stil! afgelopen week was het elke dag gewoon krijsen de hele morgen. Om half tien een badje gegeven en daarna een voeding en na even spelen weer terug in zijn bedje ging meneer gewoon weer slapen! Het is gewoon geweldig. Natuurlijk moeten we nu niet te snel van stapel lopen en kan hij nog steeds moeilijk doen, maar ik ben in elk geval blij dat ik toch gegaan ben. Niet voor niks dus! Vanmiddag een zware emotionele middag, we gaan voor het eerst bij mijn moeder in het ziekenhuis op bezoek... Fijne dag allemaal mama's en baby's

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi dames..,
    Hier geen aambeien maar ja ook geen wee gehad natuurlijk..
    Hier gaat alles goed. Evan slaapt s'nachts 6 uur achter elkaar en krijgt nog maar 2x de borst en de rest de fles. Als ik lees hoe moeilijk sommige van jullie in het ritme komen..pff...dan mag ik van geluk spreken..
    @Friendly.heerlijk he ff bijslapen.
    @Deentje..ook zo blij dat de kraamhulp weg is en dat je zelf een ritme kan zoeken?
    @Lindatjuhhh..lieve vent heb je ;)

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goedemiddag,

Hupse bedankt voor je reactie!Heb het meteen besteld.

Anastasia: heerlijk zo'n nacht. Hoe is het nu met laura haar temp?

FRiendly: ook jij een heerlijke nacht, wat fijn. Veel plezier met wandelen enb bij je vriendin.

Deentje: ik hoop dat het werkt. Om de anderhalf uur hou je niet vol op den duur.

Mariska: super dat het zo lekker loopt.

Linda: heerlijk zeg! Lief van Mark

Hellepelle: wat fijn dat de osteopaat dan toch effect lijkt te hebben voor Cas. Wat sneu dat hij zoveel huilt, hopelijk is dit de oplossing.
    Heel veel sterkte en succes bij je moeder, kan mr voorstellen dat dat emotioneel zal zijn. Hoe is het met je moeder?

Nieve heeft ineend besloten om weer om de 3 uur te komen voor een voeding, ook s nachts :( Zal wel regeldag zijn, die hebbenze rond 6 weken.
    Verder alles oke, morgen gaan we op kraamvisite bij Anna en Mila.

10. hoi hoi!

hellepelle.. wat goed dat je bent gegaan.. en je kleintje goed op de behandeling reageert! hij had er dus echt last van! wat zielig! hopelijk blijft t nu zo goed gaan!

Mariska aan de ene kant blij ja dat de kraamhulp weg is indd lekker mijn eigen ritme gaan maken.. savonds in bad ipv sochtends.. en lekker lang in bed blijven ;) maar aan de andere kant was t toch ook wel erg makkelijk! nu moet ik mijn eigen huishouding weer doen ;)

11. grrr heb brian om kwart over 11 gevoed.. en nu wil die alweer.....

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Weet je zeker dat het honger is? Misschien heeft hij wel enorme zuigbehoefte..

Uur is wel erg kort....

13. Hellepelle: wat fijn dat je naar de osteopaat bent gegaan.
    Ik ben bij Zenne ook een beetje alert op een afgeplat hoofdje. Ze heeft een lichte voorkeurshouding naar rechts. Heb eens gegoogled naar Kiss sydroom, maar kon verder als kenmerk alleen het snel oprichten van het hoofdje zien. Zag wel dat KISS kan ontstaan door een snelle bevalling.
    Maar we houden het in de gaten en anders bespreek ik het over 2 weken op het consultatiebureau.

Shit de buren zijn aan het timmeren op de muur terwijl de meiden in bed liggen. Ben benieuwd wie als eerste wakker wordt.

Onze hond is volgens mij aan het puberen. Ze heeft vanmorgen vanalles gesloopt. De vulling uit 2 kussens gehaald en 2 dvd's in stukjes gebeten. Behalve haar kussen in de bench heeft ze voorheen nog nooit wat kapot gemaakt. Hmm kan ik er ook wel bij hebben.

Zo ik ga even verder met strijken en dan stofzuigen want verwacht nog kraamvisite.
    Yep Zenne is wakker, nog te vroeg voor een voeding dus die kan ik gaan stilhouden, daar gaat m'n strijk....

Tot laters!

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hellepelle wat fijn dat de osteopaat zo heeft geholpen bij Cas! Hoop dat het zo blijft.

Friendly lekker dat ritme bij Ruben, hopen dat hij dat volhoudt.

HIer heeft Laura nog niet echt een ritme, de ene keer komt ze na 3 uur , dan na 4 uur...
    Geen vaste tijden ook ...
    Ze had geen verhoging meer dus hopen dat dit zo blijft.!

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Met name aan m'n rechtertepel... vaak vlak na de voeding. Dan wordt de bovenkant van de tepel ook eerst behoorlijk wit en hard. Dat duurt dan weer een tijdje voor het weggetrokken is (en daarmee de pijn verdwenen).
    Overigens doen m'n borsten na het voeden vaak ook pijn... (en ook daar rechts meestal meer dan links)

Ik heb hier trouwens het idee dat Maud juist beter drinkt wanneer ik liggend voed dan wanneer ik zit. Het aanleggen gaat dan in elk geval beter. Bij zittend voeden blijft het toch een constant gevecht met de armpjes van mevrouw :(

@wishful: dat aanhappen blijft nog wel een tijdje pijnlijk, al wordt het wel steeds minder. Bij mij doet het soms nog wel wat pijn, ook afhankelijk van hoe ze precies aanhapt trouwens.

@Katsas: van 9 uur tot half 6 slapen :confused: dat wil ik ook wel :) Het is hier al heel wat als Maudje 6 uur aan een stuk slaapt.

@Hellen: fijn dat Cas zo goed reageert op de osteopaat! Kan me voorstellen dat dat een hele opluchting voor je is. Een kindje wat de hele tijd zo erg moet huilen is ook niets :(
    Succes in het ziekenhuis straks! Hoe gaat het nu met je moeder? Is er al wat vooruitgang?

@Hannah: gezellig! Doe Anna maar de groeten :)

Hmm, Maud had vannacht uiteindelijk 6 uur tussen de 2 voedingen inzitten. Maar ze was eerst al na 4 uur (nou ja, vind ik ook netjes hoor) wakker geworden. Ik was toen alleen wat traag met wakker worden & overeind komen.. op een gegeven moment zijn we geloof ik allebei weer in slaap gevallen :oops: 2 uurtjes later heeft ze toch wel echt te eten gekregen ;) Ze heeft het overigens al wel vaker 's nachts 6 uur uitgehouden, dus daar maak ik me verder ook niet druk over, maar wat voelde ik me even een slechte moeder toen ik 2 uur later eens echt wakker werd...
    Ze heeft trouwens gisteravond voor het eerst afgekolfde borstvoeding gekregen. Meteen flesje door papa gedaan :D Ze vond het prima, dronk het flesje zo leeg (we hebben haar halverwege wel even laten boeren). We willen haar nu voortaan elke dag 1 voeding met de fles geven.

Hoe vriezen jullie trouwens de afgekolvde voeding in? Kan dat in gewone simpele ijsblokjeszakjes? Er zijn wel speciale zakjes voor te koop voor de Medela, maar die zijn 13,- voor 20 zakjes :(

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jvtje, volgens mij kan je de voeding idd gewoon in de normale ijsblokjes zakjes invriezen. Ik deed het in flesjes (van het ziekenhuis) en dan van 100cc.

Mariska, ik ben jarloers.. hier niet echt een fijn ritme. Fay komt nu om de 3 uur vooral 's nachts. Overdag wil ze wel om de 4 uur maar 's nachts dus niet :(

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede middag mama's.

hoe gaat het met jullie?
    nog veel last van de aambeien :oops: hier gelukkig niet meer zo, alleen ze komen en ze gaan.

gister.. jeetje wat ben ik verliefd op mijn kerel (S)
    gister rond 19.00 waren mijn schoonouders er, alles uitgelegd. Bram huilt alleen als er iets is. zegt ze zo jah ze mogen best een huiluurtje hebben...

ik zo tegen mijn vriend kom we gaan.

we hebben heerlijk gegeten, samen een fles wijn gedronken ( sta al van 2 glazen wijn op de kop ) en daarna zijn we naar onze oude stamkroeg gegaan eentje gedronken en toen naar huis. we hebben een kei leuke avond gehad, maar wat was ik ook weer blij dat ik thuis was. alles was ook goed gegaan,

vanavond hebben we weer een feest en dan komt mijn schoonbroer oppassen die heeft alleen nog geen ervaring. niet te veel overna denken denk ik dan.

@linda, wat een lieve vent :D

@Daphne, pff om de drie uur en ook snachts lijkt me idd erg vermoeiend, Bram slaapt snachts gemiddelt 6 uur.

jeeh we zijn weer bijna compleet, bij ukkie is ook alles begonnen. allleen fiona en fleur nog!

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier drinkt isa ook aan de ene borst 15 20 minuten en aan de andere 5 minuten, dus dan is het goed als ik het ook bij jou ook lees. Maar dan ben ik bang dat me ene borst groter wordt dan de andere.

Bedankt voor je antwoord.

Zouden jullie nu al een fopspeentje aanraden als hij gaat huilen, want als ik hem in zijn bedje leg na het voeden, dan huilt ie en dan zuigt ie aan zijn handen, maar als ik hem dan de borst geef dan zuigt die daar paar minuutjes en dan stopt ie weer.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier gelukkig ook geen aambeien, maar wel verstopping.

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden ik kom ook hoor maaar weet alleen nog niet wanneer deze uk heeft nu al diva gedrag! net als haar moeder;)

Deel Deze Pagina