Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Staat er net een man van Nuon aan de deur, doe ik open zegt: "is je vader of moeder thuis?"

Ik stond hem met open mond aan te kijken, en dacht bij mezelf dat ie niet goed snik was. Maar voor ik bedacht had wat ik daarop moest zeggen zei hij: "oh... sorry..."

Wat een EI!
    Wou nog zeggen: "ik BEN moeder, is dat ook goed?"

Tjonge, jonge, jonge...

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Je ziet er nog hartstikke jong uit joh ;) :)

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Kon hem wel wat aandoen...

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    is toch leuk dat ie dat zegt :)

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    vanaf hoelaat tellen jullie de 1e voeding?

6. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    @Gina, idd heel vervelend dat cb! Devrim doet dezelfde dingen als Noah en ook hier alleen maar negatieve reacties. Ieder kind is toch anders!
    Hoe gaat het in bedje slapen overdag (ipv box)?

@Anastasia, veel plezier de komende dagen.

@Lafo/Deentje, leuk Lost! Wij hebben seizoen 1 gekeken en 2 hier op dvd maar nog niet helemaal af, we hebben dus nog even te gaan.

@Fiona, wat een vervelend nieuws zeg, kan me voorstellen dat je even van slag af bent. Heftig hoor. Sterkte.

@Ntombi, ook een buikslaper dus (toch wel veel mei-babies…). Devrim heeft ook vaak moeite om zelf in slaap te komen hoor. Af en toe word ik daar echt gek van maar hopelijk is het een korte fase.

@Evelien, hoe was de dierentuin?

@Lafo, balen van de voeding, toch duurder uit. Door de btw? Makro foldertje is altijd heel verleidelijk maar ik kom er uiteindelijk nooit (heb ook zelf geen pasje dus is al een gedoe om die van vriendin te lenen).
    Alvast sterkte morgen met de prikjes, het is ff vervelend maar het moet, hopelijk heeft ze er daarna weinig last van en anders een zetpilletje (slaapt ze lekker…)
    En ja, die week dat je overtijd liep wordt bij je verlof opgeteld, je hebt dus een week langer verlof. Je kunt zelf een berekening maken op www.uwv.nl, alle data (laatste werkdag, uitgerekende datum, bevallingsdatum) invullen en er staat wanneer je verlof afloopt.

@Nazli, lekker dat het weer wat beter gaat. Gefeliciteerd met de 2 maanden van Isa.

@Onsukkie, hihi….die Nuon man….

Draagzak, wie heeft welke draagzak? Ik wil er ook nog 1 kopen, zeker voor straks in de vakantie maar ook bij ons thuis als ik naar buiten ga, wij wonen 3 hoog en met de kinderwagenbak naar beneden is niet om te doen, dus pak nu vaak de maxi-cosi, ook als ik niet met de auto wegga, maar Devrim vindt de maxi-cosi niet zo lekker. Als ik de kinderwagenbak in de kelder zet en Devrim met de draagzak naar boven/benden kan dragen is dat een stuk makkelijker.

Vanochtend naar KDV geweest, alles doorgenomen, Devrim z’n gewoontjes, blabla. 11 augustus gaat hij voor het eerst 2 uurtjes wennen…ahhh. Vooral wennen voor mama. Ik hoef gelukkig pas 2 weken later te beginnen dus we kunnen het rustig opbouwen.

Zijn er nog meer baby’s die van die dagen hebben dat ze echt niet zelf in slaap kunnen vallen? Devrim heeft het sinds gisteren weer, alleen maar krijsen (van vermoeidheid) en niet kunnen slapen. Ik probeer het iedere keer, laat hem ff en pak hem na een poosje toch maar weer op. Dan duurt het nog wel een kwartier/half uur voordat hij beetje stil is en in slaapt valt en dan leg ik hem weg. Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet……;-(

7. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    vanaf de eerste voeding 's ochtends, na de nacht

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb de babybjorn, is echt handig. wij wonen op de 4 hoog en ik moet telkens de kinderwagen naar beneden sjouwen en dan isa weer en als ik boodschappen bij me heb, dan moet ik 6 keer heen en weer.

isa kon de afgelopen 3 weken heel moeilijk slapen, maar nu gaat het gelukkig weer goed,

kan het misschien een sprongetje zijn?

9. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0

Ik heb al weken het idee dat het een spong(etje) is... :D
    Soms gaat het 1 dag, 2 dagen goed en dan gaat het weer minder....

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ook een babybjorn, maar nog nooit gebruikt eigenlijk...

En bij de Makro moet je altijd heel erg goed kijken naar de prijzen. Ik heb zelf een pasje dus ik ga regelmatig.

Nazli, volgens mij had de pijn nu toch wel weg moeten zijn...

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het blijft pijn doen, tijdens en na het sex, het lijkt alsof het brandt0

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik denk dat isa afgelopen weken ook een sprongetje had. nu gaat het gelukkig goed.

Ga je nog ergens naar toe in turkije of blijf je alleen in Ankara?

13. vanaf 10 uur 's morgens.

Zenne slaapt namelijk tegenwoordig van 24.00 uur tot 10.00 uur. Heerlijk!
    Alleen zou ik die laatste voeding eigenlijk wel naar 22.00 uur willen verschuiven maar dat werkt dus niet. Dan wordt ze midden in de nacht wakker, gek kind.

14. Hmm misschien helpt glijmiddel? Moet ik hier ook eens nodig gaan aanschaffen ;)

15. Whaha, humor!
    Zo werd ik een jaar of 4 geleden (was toen 23) gevraagd om me te legitimeren toen ik een pakje sigaretten wilde kopen. Maar aangezien ik met de fiets onderweg was naar de paarden en nooit een portemonee meenam naar stal, kon ik me dus niet legitimeren. Zegt die verkoper ook nog zo heel dom:"volgens mij ben je nog geen 18 he?"Dus ik antwoordde:"dankjewel voor het compliment, maar volgens mij heeft u dan toch wel een brilletje nodig" Die man werd helemaal rood van schaamte en gaf me snel m'n sigaretten.
    Oke ik weet dat we hier de plicht hebben om een ID bij je te hebben, maar ik was op stal altijd bang dat ze m'n spullen jatten, dus dan nam ik nooit wat mee.

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wie heeft er ook zo'n zin in de meeting?

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hoiii

@Askim, ja idd negatief, beetje jammer! ze zoeken het daar maar uit!

@Nazli, ja je moet wel glijmiddel gebruiken, je vochthuishouding daar beneden is nog niet zoals normaal! moet zeggen dan is het echt een heel stuk fijner ;)

@Lafo, je krijgt als goed is brief van uvw.. ik heb die allang gehad.. mn verlof zou tot 31 juli zijn en ik kreeg brief dat uvw mij betaald tot 10 augustus dus begin de 11e weer.. ennnnn je werk krijgt dezelfde brief!

Man was lekker vroeg thuis van zn werk dus zag ik mooi de kans om even met mn zusje de stad in te lopen boodschapje en terrasje doen en de kleine even bij papa te laten!

heeft er iemand ook nog last van zn smaak? ik vind nog steeds een hoop dingen niet lekker.. gaat dat nog over of is mn smaak voorgoed veranderd?

18. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @lafo: Mazzel dat je precies op tijd was met inleveren! Ik kom je echt niet helpen voordat ik het hier aan kant heb en dat zal echt niet gaan gebeuren, want ik verzin elke keer weer iets om het uit te stellen! :oops:

Waar gaat dat gesprek van je werk over? Je krijgt idd nog een week extra vrij. Heb je officieel (dmv geboortekaartje aan pz) aangekondigd wanneer je bent bevallen? Dan moeten ze opnieuw een berekening maken en een brief met de nieuwe datum aan jou zenden.

@lies: wie is er een kakelkip? Jij kan er ook wat van hoor! 8)

@nazli: Fijn dat het nu goed gaat met jullie. Wel oppassen als ie bij jullie in bed slaapt hoor! Dat vind ik zelf nog enger dan een beebje op zijn buik laten slapen. Misschien helpt glijmiddel wel tijdens de sex.

Gefeliciteerd met je zoontje van 2 maanden!
    De eerste voeding is de eerste voeding na 12 uur middernacht.

@askim:Ik ben ook fan van de draagzak (heb een babybjörn) maar ik gebruik hem vooral binnenshuis als Mikki bij mij wil zijn en ik moet nog vanalles doen. Mikki vindt het prima en valt er ook regelmatig in slaap.

Mikki valt meestal gemakkelijk in slaap en heb nog geen terugval gehad, maar ik denk dat ik haar dan inbaker als het een probleem wordt.

Het leven van een baby is één grote sprong in het diepe! :) ;)

@evelien: Lekker dagje gehad?

@hannah: Ik word steeds nieuwsgieriger naar je creatie!

@katje: ook lekker fanatiek in huis bezig! Ga me steeds schuldiger voelen ;)

@witte reus: Al uitgepoetst?

@onsukkie: Knap zo'n nachtje van Louise! Volgende keer hebben jullie er vast wel wat aan.
    Hahahaha, zie je er zo jong uit of moet die man een bril? Kan me voorstellen dat je even met een bek vol tanden staat (melkgebitje?)

@lindatjuhhh: Heej, hoe gaat het?

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ach nou ja, ik ben op zich nog maar 24, maar die man moet wel een bril hoor, hoe krijg je het bedacht dat te vragen? Baalde dat ik niet toevallig net Louise in m'n armen had (gebeurd ook nog wel eens).

20. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @gina: hihi, hier geen glijmiddel nodig. Iemand wat lenen? (sorry, ik ga nu echt te ver :oops: )

Ik heb geen last van mijn smaak, vind alles lekker en vond dat tijdens de zwangerschap niet. Geen idee of het nog verandert, geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina