Niet teveel van aantrekken Frostieke, de hoeveelheden die zij aangeven zijn gebaseerd op 6 voedingen. Als hij liever 5 voedingen heeft met een iets grotere hoeveelheid is dat prima. Ze weten het inderdaad altijd beter, maar je moedergevoel is het enige waar je naar moet luisteren, want dat liegt nooit. Doe het zoals jij denkt dat goed is, daar heeft je mannetje het meeste aan! Zolang hij goed groeit en het verder goed doet kunnen ze bij kind en gezin nooit moeilijk gaan doen. Je leeftijd heeft trouwens weinig te maken met de strenge controles hoor... of je nou 15 bent of 40, beter weten ze het meestal toch
hee meiden! hier ben ik dan ook eindelijk haha... heb er een week over gedaan hier alles te lezen maar had er wel een hoop aan.. herkende een hoop! @anastacia, hoe is het met laura dr temp? @wil, wanneer kom je naar ned? nog gelukt met paspoort en dr naam? @deentje.. meid wat vervelend! gelukkig viel het gesprek mee! niet aan jezelf gaan twijfelen hoor! volgens mij is iedereen bvallen he! super zeg! hier helemaal verliefd op mijn twee mannen! Noah is echt heel lief, heeft wel een heel eigen willetje en tempramentje maar ja die hebben wij ook! En mijn man is er zo leuk mee en zo geduldig, is zo mooi om te zien! Ik heb gelukkig geen last meer van trekken aan mn hechtingen, volgens mij zijn ze opgelost. Wel vloei ik nu meer als in de eerste week.. en ook weer helder. Maar ik begreep dat dat normaal was als je weer actiever word.. hebben of hadden jullie dat ook? De bv gaat goed, hij drinkt lekker en met kolven haal ik er na voeden nog zo'n 40cc uit met 10 min kolven.. dus denk dat ie genoeg binnenkrijgt! Noah was ook helemaal niet afgevallen en was vorige week zondag op de laatste dag van de kraamhulp al 3060gr dus 260 boven geboortegewicht! Morgen gaan we ff wegen bij cb.. ben wel benieuwd! snachts komt ie nog maar voor 1 voeding, dus dat is ook heel mooi! Hier hadden we de derde dag het badje al naar de avond verplaatst want hij sliep overdag veel en snachts niet dus dat hebben we omgegooid en dat werkte hier perfect! Hij heeft wel al regeldagjes gehad.. dan wilde hij vaker drinken en was wat huilerig.. maar ja, dat is gelukkig allemaal te doen als ie snachts gewoon slaapt! Ik herkende dat verhaal wel van last hebben van dat gevoel dat alles anders is.. ik ervaarde het van de week als heel tegenstrijdig.. ik voelde een soort rouw om mijn oude leventje en een overweldigend geluk om mn gezinnetje.. had ook echt een huildagje (Noah zn regeldag dus combi met hormonen zullen de reden ook wel zijn geweest) en heb er met mn man heerlijk over kunnen praten! Zoo heel verhaal geworden.. hihi sorry! ga nu wel lekker weer meekletsen hoor, nu ben ik eindelijk helemaal bij! Kus
Wij zijn niet thuis vanmiddag maar ons huis woont dus bij de speeltuin en er staat een vlaggemast in de tuin zonder vlag trouwens..en halverwegge de inrit staat een hek voor de hond. Heerlijk ff naar het park. Ik loop daar dus regelmatig. We wonen er echt tegenover.. Ik had Evan gelijk na de KS bij me.. Ik lag op de eerste kamer aan de linker kant. Wanneer moet jij terug voor controlle? Ik moet 17 juni weer heen. Maf he dat we er nu pas achter komen We gaan zeker een keer buurten..
Fijn Gina dat je er weer bij bent... De eerste 2/3 week is alles zo anders en kom je inderdaad aan weinig toe. Daarna begin je je regelmaat (meestal) weer terug te krijgen en kom je toe aan dingen die je voorheen ook deed. Goed dat Noah zo groeit zeg! Dat je er na de voeding met kolven nog 40cc uit haalt zegt idd dat hij genoeg voeding krijgt. Zodra je minder kolfopbrengst krijgt gaat Noah waarschijnlijk meer drinken en zul je hoogstwaarschijnlijk ook weer een regeldag krijgen (Maar dat hoeft natuurlijk niet....) Zo mn mannetje houdt het al weer 4 uur vol... gaat toch wel weer lekker tot nu toe vandaag! Ga nog even wat crackers eten (heb mn brood al op) en dan het eten voor vanavond klaarzetten. Als hij dan nog slaapt ook boven nog even stofzuigen. Zijn we dus zeker weer een half uur verder...
Loop ik ff langs en weet ik de volgende keer waar ik zijn moet Wij zijn na 2 week (foutje van de receptioniste) al op controle geweest en hij was zo goed gegroeid dat we niet weer hoefden komen. Kreeg ik donderdag een brief met: wij hebben voor uw zoon een afspraak gemaakt op 16 juni... heb ff gebeld en inderdaad, die afspraak hoefde niet doorgaan. Ga maandag nog wel ff de verloskundige bellen voor nacontrole, leek me wel leuk. Ik lag trouwens tegenover het eind van het prikbord... das echt maar 10 meter verder volgens mij
Deentje, las net bij de rubriek vragen aan de lactatiedeskundige iets waar jij misschien ook wat aan hebt. Er was daar een moeder wiens kindje ook heel vaak kwam. Zij bleek heel veel voeding te hebben, hoe is dat bij jou? Het kindje kon daardoor heel snel zich voldrinken, in 5 minuten, maar kreeg hierdoor alleen maar voormelk, wat wel vet bevatte want haar kindje groeide er goed van, net als bij jou. Zij moest van de lactatiedeskundige 3 uur lang steeds dezelfde borstaanbieden, dus als brian zich na anderhalf uur of twee en half uur meld weer de zelfde borst geven, dan komen ze aan de achtermelk toe en dat verteerd minder snel, voormelk verteerd snel en ze hebben dan sneller weer een hongergevoel. Misschien heb je er wat aan? Groetjes Evelien
Gina, bij mij is het vloeien ook heel wisselend, gisteren vloeide ik bijvoorbeeld helemaal niks meer, had even geen verband gebruikt want ik kan daar heel slecht tegen, de boel gaat er open van , van al dat gebroei. Maar vannacht toch weer wat gevloeid, helaas. De ene keer is het bruin, de andere keer weer helder rood, er is geen pijl op te trekken!
Ja ik verwacht ook wel dat ie weer een regeldagje krijgt.. hij heeft gister vaker gedronken ook.. wel wat korter, hij viel elke keer in slaap.. en dan legde ik m weer aan als ie vroeg! moet zeggen dat ik het wel heel vermoeiend vind hoor, fysiek bedoel ik dan, je moet natuurlijk elke voeding zelf doen! voelde me gister ook net een melk koe hahaha... elke keer die borst tevoorschijn hahaahah! Ach.. er zijn ergere dingen toch! Wat leuk dat jullie zo dicht bij elkaar wonen! IK vergeet hier dus ook elke keer te eten en eet ook te weinig... beetje jammer! Denk elke keer smiddags.. hmmm kleine man heeft gegeten grote man heeft gegeten maar volgens mij ben ik mezelf vergeten haha....
Oke dus jij hebt dat ook! Vorige week was het weinig en bruinig maar sinds ik weer buiten wandel en meer doe is het over het algemeen weer rood en meer... kijk het is nog steeds geen menstruatie hoor maar vond het wel apart.. aan de andere kant is het vandaag pas twee weken geleden natuurlijk..
Had ik ook toen de kraamhulp wegging. Ineens alleen en wel zorgen dat de kleine eet, maar aan jezelf niet toekomen. Heb toen een week lang avondeten laten bezorgen (manlief eet altijd op het werk, dus die hoeft niet) en daarna kwam Ruben in een ritme dat ik beter aan mezelf toekwam. Probeer 's ochtends voor Ruben aan te ontbijten, dan tussen 12 en 13 te lunchen en afhankelijk van Ruben's ritme komt dan het avondeten. Zet het nu vaak wel van tevoren klaar, zodat ik alleen de boel maar op hoef zetten als het tijd is. Anders is het vaak van laat maar, pak wel een broodje of een beetje yoghurt terwijl groente, aardappels en vlees voor de kleine juist zo goed is! De eerste twee week dronk ik zeker 1,5 liter per dag extra (had echt constante dorst!) en nu drink ik net zoveel als anders... (alleen bij de nachtvoeding van Ruben heb ik een extra flesje water staan, dan heb ik wel wat dorst) hebben jullie dat ook? Vond het verschil nl zo groot.
Heej.. evelien bedankt.. daar heb ik zeker wat aan.. dat ga ik ook zeker proberen! want merk indd. dat ie zich in 5 minuten helemaal volgedronken heeft. en verteren doet ie zeker snel haha blijf aan t verschonen... gaat vaak dwars door de luier heen. anastasia gefeliciteerd met je man! met mijn paniekaanvallen gaat t erg wisselvallig. maar opzich ook nog redelijk goed.. denk dat t echt een combo is van hormonen waardoor die paniek steeds komt. psychiater heeft niet terug gebelt.. zit nu ook te twijfelen of ik maandag alsnog moet bellen of dat ik t gewoon nog een tijdje aan kijk.. want opzich gaat t best redelijk... frostieke mijn kraamhulp zei dat ze tegenwoordig met fv ook voeden op verzoek van je kindje. dus als jou kindje niet genoeg heeft zou ik zeker meer geven. en je hoeft je niet druk te maken voor t cb. als jou kindje gewoon goed groeit kunnen ze niks te klagen hebben.. al heeft t cb altijd wel wat te klagen
dat doe ik ook hoor nu, als ie zuigbehoefte heeft, dan doe ik het speentje in en dan slaapt ie en hij ziet er zo schattig uit ik heb geen kolf
dat is slim opgemerkt evelien ! daar had ik niet aan gedacht voor dena terwijl ik het ook wel had gelezen!' gina welkom terug...! meiden ben ws even niet online vandaag mannetje is jarig!
friendly ik drink ook echt superveel de laatste dagen.. valt mij echt op.. heb de hele dag dorst vloeien hier ook heel wisselend.. denk ik dat ik bijna niet meer vloei loop ik in de stad begint t ineens te vloeien snel wc opzoeken.. iritant!
heb vandaag mijn stoelgang gekregen, had gisteren 1.5 eetlepel olie genomen en vanochtend naar de wc gegaan.
Vloeien als je meer gaat doen is heel logisch. Bij huis ben je rustig en is de wond dicht. Zodra je meer in beweging komt gaat die wat meer irriteren en knapt soms toch weer een stukje open waardoor je weer 1 a 2 dagen wat vloeit. Ruben wil dus echt absoluut geen speen. Heb al 5 verschillende geprobeerd, maar hij heeft nog maar 2x 5 min met zo'n ding in de mond 'geslapen'. Nee, deze meneer wil borst en geen nepdingen. Meestal is het als hij de zuigbehoefte volhoudt terwijl hij aan de borst niet drinkt dat hem toch ergens een boertje dwars zit. Maar goed, Ruben drinkt dan ook met elkaar een half uur. Logisch dat de kindjes die in 5 min klaar zijn nog zuigbehoefte hebben. Dan zou ik ook een speen proberen, als het helpt en ze blijven goed drinken dan is dat zeker geen probleem!
Ha meiden, Ik melk me hier ook weer eens hoor. Sorry dat ik zolang niet ben geweest. Hoop me nu weer wat vaker te kunnen melden. Nu probeer ik nog wat te slapen als alles rustig is in huis. Ik las net wat over verstoppingen: kiwi's eten helpt ook! Eet 2 of 3 kiwi's achter elkaar en de stoelgang treedt in werking! Nu ga ik nog even proberen wat bij te lezen, maar ik hoor Marijn ook alweer... Shit, dat gebeurt elke keer als ik maar even achter de pc zit. Nog 1 te gaan geloof ik he? Alleen Fleur nog. Jullie hebben het altijd wel heel gezellig gehad bij het bevallingsforum (ik heb me pas laat aangemeld), maar ik klets ook altijd bij de november 2006 mama's. Daar is nu nog een groepje over van zo'n 12 meiden en dat is altijd erg gezellig! Nu eerst ff lezen hoor!
Kiwi's eten mag helpen bij verstopping, maar op het cb hebben ze het eten van kiwi's in combinatie met bv sterk afgeraden (net als sinaasappels) omdat heel veel kleintjes daar de eerste 6 a 8 week sterk op reageren. Helemaal als je 2 a 3 kiwi's eet kan je kindje daar met bv dus flinke krampen van krijgen. Gisteren trouwens bloemkool geprobeerd en Ruben heeft er (nog) niet op gereageerd (gelukkig). Meneer heeft nu dus al 5 uur tussen zn voeding zitten... maar goed ik heb geen haast (super weer is het toch ook niet) dus we gaan pas wandelen als hij wakker is EN voeding gehad heeft. hahaha.. hij heeft me gehoord denk ik... tenminste ik hoor hem wel...