Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    uithaaltjes zijn idd grappig :D hier hadden we er ook zo 1 en dan echt kijken van "whuh wat gebeurt mij?"

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
  3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Thanks, het heeft geholpen ze slaapt, nu durf ik natuurlijk geen stap meer te zetten :rolleyes:

Ben trouwens ook van mening dat je een kind niet kan verwennen, in het begin heb ik haar weleens in ons eigen bed laten slapen, naast mij en toen vond Ramon dat ik haar aan het verwennen was 9ze was toen nog geen week oud) daar hebben we nu nog discussies over, hij denkt dat babies dingen sneller doorhebben dan dat ik denk.
    Hij is bang voor dat tussen in slapen wat je hoort van veel ouders met kinderen die niet willen slapen.
    Ik merk nu al dat Ramon en ik flink gaan verschillen qua opvoeding, hij zal strenger zijn dan ik.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dank je :) Het is een hele bijt!

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Misschien zijn ze allebei ook wat ontregeld door het dagje uit van gisteren, zijn ze nogal gevoelig voor, en indd ook nog het warme weer. Maar zelf had ik al wel in de gaten dat er een regeldag aan zat te komen, heb weer net zo weinig als bij mijn 1e menstruatie, ik zou toch niet weer...... wel een beetje vroeg! Maar ja, moet misschien in het ritme komen!

6. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    niet erg als de een strenger is dan de ander, als je in grote lijnen maar wel op 1 lijn zit!

hier nog 1 die denkt dat isabel groter is dan ze is...wilde ie haar gister meenemen naar helmondsport! (moesten tegen vvv venlo voetballen) "gaan we gezellig met zn allen" ehm hallo, ze is nog geen 3 maanden doe eens normaal!

enne tussen ons inslapen heeft ons meisje nog niet gedaan, vanaf het begin lekker in haar eigen bedje, ook nooit een wiegje gehad, maar een ledikantje...denk dat ik niet lekker slaap als ze tussen ons in ligt: hebben een x de pup van maik zn ouders tussen ons in gehad (ja dat wilde meneer perse "want de pup is zo schattig") en wie was er de hele nacht bang dat meneer erop zou draaien, ik dus! pff..maik rolt er rustig overheen ... bah bah...mij te eng!

fijn dat je meisje slaapt! hopelijk houdt ze het ff vol!

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lafo, je hebt er speciale kussens voor, safe to sleep heten ze en je kunt ze daarmee op hun zijtje leggen, officieel mag het buro ze nog niet adviseren, maar er zijn nog geen ongelukken mee gebeurt en ze zijn al zeker 3 jaar hier verkrijgbaar, maar ze moeten volgens mij noch onderzocht worden. Ik zou het proberen. Ik zou voor vandaag dat hoofdje maar laten zitten. Het zou nl ook best kunnen dat het haar pijn doet het hoofdje naar de andere kant, logisch dat je dan wakker word en weer gaat huilen. Probeer het nog een keer als de pirkjesellende weg is dan weet je waarom ze huilt. Bij Tessa deed het ook pijn omdat het in haar nekje niet goed zat!

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja ze adviseerden mij dat ook, maar heb gezegd dat 10 min. voor mij de grens is, sommige kinderen hebben dat echt even nodig om in slaap te komen. Daarna is het lekker troosttijd en dan proberen we het weer opnieuw, dat was eigenlijk ook zo'n beetje hun advies. Dus instinctief goed gedaan! ;)

9. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    zoz ie je maar weeer: instinct boven alle adviezen! ;)

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Beide, ook van de prikjes kunnen ze last hebben, hun beentjes kunnen wat stijf worden en als ze ze dan bewegen doet dat pijn. Als ze huilen trappelen ze nogal eens met die kleine voetjes, gevolg weer pijn!

11. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    ow joh, heb altijd gedacht dat dat stijf worden e.d. echt puur van het spul is dat ze inspuiten...weer wat geleerd

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik geloof ook niet in verwennen, maar wel in gewennen, aanwennen van gewoontes!

13. ja dat dacht ik ook dat t door dat spul komt wat ze inspuiten ;) indd. weer wat geleerd ;)

thnxx meiden voor jullie stemmen! en de complimentjes over mijn mannetje met big smile ;)

Dat pakje is indd. van de prenatal ;)

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Bedankt voor de adviezen meiden, evelien dat kussen lijkt me wel wat, kan je dat kopen bij Prenatal?

Had net de kinderfysio aan de bel om een afspraak te maken, helaas is dat niet makkelijk, wij gaan dinsdag op vakantie, zij twee weken daarna als ik weer terug ben tot 1 september en zo lang moet ik niet wachten zei ze, ze gaat nu kijken of een ander buro me kan helpen.

Over menstruatie gesproken, het zit er aan te komen en ben eigenlijk best blij! Zag allemaal bruine rommel en wat bloed in me onderbroek dus zal niet lang duren voordat het echt doorbreekt.
    Voor de meiden die ongi geworden zijn, was het anders dan vroeger?
    Korter, langer, heviger?

15. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    yep en gewennen en aanwennen gebeurd niet wanneer je eens een x je kind troost als het over de rooie is door bijv prikjes :D

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik geef altijd standaard een paracetamol, zodra ze thuis weer in bed gaat! wacht de pijn niet af, kan het altijd bij 1 paracetamol houden!

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja dat weet ik niet, ik zou even googelen!

18. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    heviger en korter hier, maar ben benieuwd hoe het zich regelt als ik weer een tijdje aan de pil ben...eerste strip is in gebruik!

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Oh ja en morgen weer kijkers voor ons huis, wie weet!

20. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    sja dat zou ik zelf niet doen...neem namelijk zelf ook zo min mogelijk pillen ed...en waarom een pil geven als ze het misschien niet nodig hebben? isabel had namelijk nergens last van, maar ieder zn ding he!

Deel Deze Pagina