Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. will

will Niet meer actief

linda, vindt het zelf ook erg leuk. wat minder is dat er een haan rond loopt, laat ik daar nou net heeeel bang voor zijn.

Hier is het ook weer wennen met een kleintje. de andere 2 dames waren juist zelfstandig. nu moet je er weer rekening mee houden dat er een babytje is.

oo, die meiden hebben nog maar 3 dagen school en dan begint hier de grote vakantie. 11 weken, pfff. maakt niet uit dat we naar nederland gaan want in die regio beginnen de scholen ook pas over 11 weken.

morgen afscheidskadootjes voor de juffen kopen. heb geen idee wat ik moet halen. dinsdag trakteren ze ijsjes, da's makkelijk. maar voor de juffen, de kok en de taxichauffeur vindt ik toch wel moeilijk.
    haha, zal straks wel wennen zijn dat ze geen warm eten op school krijgen. we gaan dus weer s'avonds aan de warme hap.

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    wat fijn dat de kleine gegroeid is neia ! zou ik me ook een stuk zekerder door voelen!

Verder heb ik even neit zoveel teruggelezen! ik las iets over appeltaart!
    Dat heb ik hier ook, want mijn man is vandaag jarig, en ik heb lekker appeltaart gemaakt!
    Dus ik geniet er ook van :)

Visite is weer weg, heerlijk toch wel druk zo even een huis vol visite!

Vloeien hier overigens nog altijd wat bruinig vocht..
    Maar ga uit van 6 weken vloeien, alles eerder is mooi meegenomen!

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    witte reus, zeker is het een fijn gevoel, hahaha ik moest gelukkig niet naar het toilet rennen

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    yep, dit zeiden ze ook tegen mij, ik mag alles eten, maar met mate. maar ik eet toch niet alles. ik kijk wel uit wat ik allemaal eet

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    will oh wat een gedoe dan met verhuizen!
    gelukkig een ander huisje gevonden om naartoe te gaan! Heerlijk buiten op een boerderij!

Zou ik ook wel willen hoor! maar hier in de randstad is dat onbetaalbaar duur! En verhuizen naar ver buiten de regio willen we ook niet :)

Dames hebben jullie ook de paieren binnen om de kinderbijslag aan te vragen ?
    Jammer dat de eerste uitbetaling pas in oktober is!

hihi

xxx

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Evelien, ja deze mama is weer blij! :D

Linda, hihi thanks voor het compliment, ik bloos helemaal! :oops:
    Dat meen je niet :confused: , wat verschrikkelijk zeg die vandalen. Ik zou ook flink balen.

Friendly, ik denk er hetzelfde over als jou. Eerst genieten van deze, en zoveel mogelijk de handen vrij hebben voordat we voor een 2e willen proberen. Ik hoop ook dat ik tegen die tijd de bevalling vergeten ben. ;)
    Heerlijk dat je zo gewandeld hebt met Ruben!

Will, wat fijn dat jullie zo snel een oplossing hebben kunnen vinden. En super leuk zo'n boederij, behalve de haan dan. ;) ;) Zal straks inderdaad allemaal wel wennen zijn als je 's avonds weer warm gaat eten. Maar dan heb je tenminste wel lekker eten om de hoek. ;)

Anastasia, GEFELICITEERD met je man.
    Lekker dat het zo gezellig was met de visite.

Wij zijn net heel even naar buiten geweest.
    Het is echt heerlijk weer. 8) '
    Neia vond het volgens mij ook echt lekker.
    Ik heb het gevoel alsof het heel zwaar is vanonder. Dus ik lig nu even met een paracetamol op bed.

X Marieke

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    rustig aan opbouwen hoor marieke, het wandelen! Elke dag een klein stukje is al goed. Desnoods ga je niet wandelen, maar gewoon lekker even buiten zitten. Even in de buitenlucht is echt heel goed!
    Hebben van man zn werk cadeautjes gekregen. Echt leuk, tenminste een keer geen kleertjes maar dingetjes waar hij straks zelf wat aan heeft. Een electronisch liedjesboek van Vtech, een blokkendoos, voorleesboeken en een naamtrein.
    Ruben heeft echt een luie dag vandaag volgens mij. Hij is alweer gelijk na de voeding in slaap gevallen. Misschien wel van de warmte ofzo...
    Will: had helemaal niet meegekregen dat je terug komt naar Ned... (heb echt nog last van zwangerschapsdementie ---> is er iemand die weet hoe dat na de bevalling heet?)
    Heb de thee al aanstaan. Tussendoor nog een wasje gedraaid en opgehangen. Gaat best lekker vandaag (wat wil je ook met zo'n slaapkop ;) en nee dat is geen klagen!)

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, het heet nog steeds zwangerschapsdementie ;) , je moet 9maand tot een jaar ontzwangeren :) De komende 12 maanden hebben wij nog altijd een goed excuus om te ontzwangeren.

Tussen Kim en tessa zit 3 en een half jaar en tussen tessa en iris zit 3 jaar, toch vond ik 3 1/2 fijner want tessa zit nu echt in een moeilijke leeftijd, kan nog moeilijk delen, snapt al wel veel maar ook veel niet, zij is af en toe behoorlijk gefrustreed. Bij kim schellde dat half jaartje net, kon meer uitleggen etc. Bv, als ik bij kim zei dat ze een grote zus was en en haar zo bij de baby betrok glom ze toen van trots, en nu ook. Maar tESSA SNAPT DAT GROTE ZUS ZIJN NIET ZO, oeps capslock, is ook minder betrokken om te helpen etc, wil haar graag knuffelen etc, maar dat gaat behoorlijk hardhandig, zo nu en dan, ook is ze behoorlijk aan het uitdagen en oostindisch doof.

Het leuke van als ze wat dichter op elkaar zitten is dat ze als brusjes meer aan elkaar hebben, hoewel kim en tessa hier ook veel met elkaar spelen!

9. Witte reus van harte met je verjaardag! helemaal vergeten!

moet nu snel naar brian.. die schreeuwt alweer! ga hem even lekker badderen ;)

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Marieke, mijn vk zei dat onze ukkies er een maand over mogen doen om weer op geboortegewicht te komen, dus Neia kan nog even, en iris ook, zij was ook behoorlijk afgevallen, 8%, 10% van het geboortegewicht is de kritieke grens, maar ukkies die zo groot zijn als Iris verleizen vaak heel veel gewicht na de geboorte, hun lichaam moet meteen flink aan het werk, en heeft meer instant te houden ;)

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Will, leuk dat je trouwens weer naar nl komt, kunnen we je eens in het echie ontmoeten en jullie lobke natuurlijk :) Fijn dat je zo gauw al andere woonruimte hebt gevonden!

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oh Iris kan je zo wijs aankijken met die oogjes van haar, ze slaapt heel veel nog maar heeft 1 of 2 keer per dag een moment dat ze zeker een uur wakker is en bij je wilt zitten, en dan blijft ze maar kijken en volgen, zo goed en kwaad als dat kan natuurlijk met die loense oogjes, hihi, ik smelt dan helemaal, ben zo verliefd! Ik vind het ook weer net zo nieuw als met Kim, het blijft een byzondere ervaring. Ik vind zelfs dat iris al lacht, ze heeft me al meerdere keren toegelachen terwijl ze helder wakker was, iedereen zegt dat het niet kan, maar ik geloof er toch in, Erwin zag het van de week ook! Hetr is echt een schatje, om op te eten!

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Klopt, grotere baby's verliezen vaak meer gewicht dan kleinere baby's. De kraamzorg had het erover dat veel kindjes toch wel twee week nodig hebben om weer op gewicht te komen, uitloop tot max een maand. Ruben was op zn max 5% afgevallen, maar dat was ook echt een ukkie. Heb hem net trouwens ff samen met mij gewogen en de weegschaal kwam op 3700-3800gram. Maar goed, zo wegen is natuurlijk nooit precies en 100gram verschil is al veel voor zo'n kleine.
    Eigenlijk wil ik elke week wel naar het weeguurtje op het cb, maar mag van mezelf maar om de week gaan. Ik weet dat hij goed groeit, dus hoef daar helemaal niet onrustig voor zijn. Zo jammer dat ze hier bij de thuiszorg geen leen-weegschalen hebben ;)

Ben het helemaal met je verhaal eens evelien. Dicht op elkaar heeft als voordeel dat ze meer aan elkaar kunnen hebben, maar dat kan ook juist een nadeel zijn, vooral als ze iets ouder zijn.... Nee, voorlopig hoef ik er nog niks bij

14. ja ik merk dat arjen er ook best veel moiete mee heeft zijn papa en amam ineens te moeten delen met brian. ik probeer arjen dan ook overal bij te betrekken. hij vind de baby wel lief.. wil hem vaak vasthouden en kusjes geven.. maar nog zo onbenullig he.. soms zo hardhandig.. moet echt zo goed opletten steeds.. en wel brian huilt dan zegt arjen Brian tietie happie haha echt zo grappig.

brian was na 4 dagen alweer op geboorte gewicht.. heeft ie heel snel gedaan.. stond er ook echt van te kijken.

brian net lekker in bad gedaan papa is nu arjen in bad aan t doen.. en dan gaan we zo lekker een filmie kijken languit op de bank! vanmiddag helemaal naar de tsad gewandelt... daar de kermis over geweest en weer terug gelopen.. moet zeggen was eigenlijk iets te veel van t goeie.. maar was wel gezellig.. lekker terasje gepakt met dit heelrijke weer :)

prettige avond dames!

Kussie

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anastasia, hoef de kinderbijslag niet aan te vragen, gaat hier automatisch (voordeel van een volgend kindje hihihihi) wel wacht ik nog op de inentingskaarten, die krijg je ook thuis gestuurd.

16. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    En de kinderbijslag wordt per kwartaal uitbetaald, dus volgens mij zijn we dan in juli als eerst keer aan de beurt en niet oktober, toch?

Bij ons zit er maar 18 maanden tussen de jongens, en dat is nu wel even organiseren, maar volgend jaar zal dat al een stuk makkelijker zijn! Jesse is ook zo lief voor Marijn, maar ook wel wat hardhandig. Maar knuffelen en kusjes geven... daar kan ie niet genoeg van krijgen.

Marieke: wat fijn dat Neia is aangekomen!

Deentje: lekker, filmpje kijken vanavond! Veel plezier!

Witte reus: GEFELICITEERD!

Friendly: sinasappelen eten moest ik ook voorzichtig mee zijn vertelde de kraamzorg bij Jesse destijds (in 2006), maar ik had regelmatig verse sinasappelsap gedronken, dus dan zou de baby er ook tegenkunnen. Maar moest er idd niet teveel van drinken. Over kiwi's had zij het niet. Marijn heeft er ook geen last van bij mijn weten.

Evelien: heerlijk he, zo genieten van je kindje. Ik ben ook weer helemaal verliefd!

Ik ga nog maar eens even stofzuigen, heb vandaag nog helemaal nergens zin in gehad, maar er ligt zoveel stof op de vloer.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja die kreeg ik gisteren binnen.. eind juni moet ze de prikjes krijgen!

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nee je krijgt het geld pas in oktober... het gaat in per 1 juli ( dus het 3e kwartaal) maar het wordt pas aan het eind van het kwartaal uitbetaald!

19. will

will Niet meer actief

evelien, ik denk dat de leeftijd er niet veel mee te maken heeft. daisy is ook aan het kijken hoever ze kan gaan en oostindisch doof zijn ze hier op het ogenblik allemaal, zelfs de hond luisterd niet meer naar me. :(

de kinderbijslag wordt in nederland per kwartaal achteraf betaald. omdat onze kindjes in het midden van het 2e kwartaal zijn geboren hebben we geen recht meer op dat kwartaal.
    ik heb hier de kinderbijslag al wel gehad. hier wordt het per maand uitgekeerd. wat een bedrag voor drie kinderen, omgerekend 350 euro per maand :confused:

tja dat verhuizen. over 3 weken is het al zover en wat die boerderij betreft daar hebben we gewoon heel veel geluk mee gehad. vond het best wel moielijk om mijn mond zolang te houden.wij wisten het al vanaf week 30 van de zwangerschap. en dan zie je al die babykamertjes van jullie en onze was maar half. ik wilde het niet meer af maken omdat Lobke eerst bij ons in het wiegje zou slapen. vond het zonde om veel geld in een babykamer te stoppen waar ze nooit in zou slapen. zelfde met de kinderwagen, heb ik niet hier. ze zijn hier zowel nieuw als tweedehands bijzonder duur. heb er 1 in nederland gekocht en die staat nu bij mijn broer te wachten op Lobke. ;)
    heb het er erg moeilijk mee gehad toen ik jullie fotootjes van alles zag.
    straks is het mijn beurt om alles te showen, haha

marieke, zelfs ik heb het gevoel daaronder alsof er een baksteen zit.en dan is mijn bevalling een stuk makkelijker geweest. lekker uitrusten

Anastasia, gefeliciteerd met je mannetje

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Maar will wat zal jij straks de winkels gaan leegplunderen :) en bij de hema hebben ze behalve hemaworst ook hele leuke rompertjes!

Deel Deze Pagina