Ha meiden, Iedereen komt nu zo langzaam aan hier binnendruppelen hihi... Witte reus: gefeliciteerd met je verjaardag meis! Anastasia: gefeliciteerd met je man! En de kinderbijslag papieren al een poos geleden ingevuld en opgestuurd, hier voor het eerst eind juli kinderbijslag. Daphne: inentingskaarten had ik op de matliggen toen Nieve een maandje oud was! Marieke: wow wat ontzettend fijn meis dat Neia is aangekomen! Heerlijk even gewandeld, pff ik ben toen na 9 dagen voor het eerst gaan wandelen, dan denk je dat lukt wel maar idd einde van de straat en weer terug en daarna helemaal kapot. Waarom moest je eigenlijk de paracetamol afbouwen? Het mag gewoon met de bv... Je prinsesje is prachtig! En wat lijkt ze op papa vind ik! Deentje: hopelijk werkt de tip van Evelien... Friendly: lekker dat ritme van Ruben! Wat leuk dat jij en Mariska zo dicht bij elkaar wonen! Will: wat een gedoe zeg...Gelukkig een ander huis kunnen regelen en nog een boerderij ook...Jij bent dus niet van het haantjesgedrag Succes met shoppen morgen! Linda: pff idioten zeg...Daar zit je echt niet op te wachten dat je banden worden lek gestoken... Gina: fijn dat het allemaal zo super loopt! En idd het vloeien werd meer naarmate ik meer ging bewegen. Na 5 weken vloeide ik niet meer. Na 3 weken was het eigenlijk zo minimaal dat ik net een inlegkruisje nodiga had, was beetje lichtgelig vocht nog...Hmz lekker smakelijk Lady Ice shirr: wat een mooie foto! Tweede kindje: de eerste dagen na de bevalling riep ik nooit meer... Daar denk ik nu wel iets genuanceerder over. Ooit denk ik wel maar voorlopig nog lang niet...Eerst van Nieve genieten en een beetje die bevalling vergeten...Het stemt met wel hoopvol dat tweede bevallingen vaak makkelijker gaan als eerste. Maar zal nooit meer onbevangen en niet bang de bevalling ingaan. Het zal in ieder geval een onderwerp zijn die ik zeker met vk of gyn wil bespreken...Maar dat is echt toekomstmuziek... Vandaag zijn we bij Anna en Mila op kraamvisite geweest..... (jvtje en Ice heb haar de groetjes gedaan) En het was supergezellig! De meiden zijn allebei goed verwend met kadootjes......... Ze waren om beurten wakker hi hi.... Zie hier de trotse mama's........
hannah eind juli wordt er toch geen kinderbijslag uitgekeerd? ik denk dat dat 1 juli moet zijn of 1 oktober. hannah leuke foto van jullie viertjes. maar wie is nou wie? aan de blonde haartjes te zien van nieve ben jij in het blauw. klopt dat? was alles goed met anna en mila? marieke ik lees nu pas dat neia was aangekomen. helemaal top, komt wel goed, als ze eenmaal de gang heeft.
Iemand ideeën voor leuke kleding voor een bruiloft voor Nieve? Schoonzusje gaat in augustus trouwen en ze is soort van bruidsmeisje
@ Linda: hier geen plusmarkt in de buurt volgens mij..mmm jammer, om er nou voor naar borne te rijden, gaat me weer beetje ver..hihihi. En wat lief van marc dat hij de voeding gedaan had zeg! @ Deentje: badje 's avonds helpt vaak wel, jasper is helemaal moe na zijn badje altijd @ Anastasia: laura slaapt dus ook goed, maar nog wel steeds wat verhoging dus? Misschien te warm in haar bedje? @ Hellepelle: wauw dat klinkt toch positief. Wat goed zeg dat je toch naar een osteopaat bent gegaan. Nou maar hopen dat dat blijvend helpt! hoe was het bij je mams in het ziekenhuis? @ Hannah: wat leuk dat je naar Anna en Mila gaat, zo horen we via jou toch nog hoe het met ze gaat. En zo kom je ook nog eens in het allermooiste deel van het land Veel plezier! @ Linda: fijn zo'n hond brrr, balen zeg @ JVtje: wat lekker dat maudje de fles ook goed pakt! Ideaal! Ze zeggen trouwens dat je borstvoeding beter in ijsklontjesbakjes kan invriezen en dan later in zakjes of bakjes, omdat bij ijsklontjeszakjes er soms aan de binnenkant losse stukjes (plastic) in kunnen zitten. @ Nazli: ik mocht jasper vanaf 1 week een speentje geven, mits hij het verder goed deed en dat was gelukkig zo. Gaat ook prima! @ Deentje: biertje...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, lekker zeg, neem je ook slokje voor mij dan? @ Friendly: wat lekker dat het zo goed gaat zeg! Dan kan je pas echt genieten ook inderdaad! Mooie foto's ook van Ruben! @ Kraamvisite: hier ook rustig, komt volgens mij ook omdat het onze tweede is. Maar vind het wel prima zo. @ Frostieke: ik zou gewoon 150 geven dan hoor! En laat je vooral niet gek maken! hier hebben we inderdaad het cb, maar je moet de adviezen die je uitkomen gewoon aannemen en voor de rest gewoon vooral je eigen gevoel volgen. @ Gina: wat heerlijk om je zo lekker positief te horen, je bent duidelijk helemaal gelukkig met je twee mannen! Kan me best voorstellen ook trouwens dat je beetje afscheid hebt moeten nemen van je oude leventje. Zo'n klein wondertje zet alles toch behoorlijk op zijn kop! Helemaal goed dat je er met je man over kan praten! @ Friendly: ik drink ook echt veel hoor en na de bv moet ik zeker altijd gelijk wat drinken! @ Deentje: hormonen zijn vreselijke dingen..zucht..maar die worden gauw minder en je doet het zo vreselijk goed! hoop dat de paniekaanvallen minder worden meis! @ Anastasia: feli met je mannetje! @ LIS: geeft niks, zijn er meer (waaronder ik ook soms) die lang niet altijd komen, gewoon lekker druk met onze beebs. Maar wel gezellig dat je er weer bent! @ Witte Reus: hier ook feli! En wat gaaf 75 man die voor je zingen! @ Will: heb gelijk ff opgezocht waar steenbergen ligt, maar een boerderij is wel super de superleuk natuurlijk! @ Marieke: wat supergoed dat Neia is aangekomen! Jippie! En ja ze is echt een plaatje hoor! @ Linda: bah wat flauw zo iemand die je banden leegprikt enkost inderdaad weer zo'n hoop geld wat je veel beter aan leukere dingen uit kan geven. @ Emmetje: dank je wel, wat gaat de tijd dan snel, Emma is alweer 1 jaar! nog gefeliciteerd! @ eten: ik mag alles eten wat ik tijdens mijn zwangerschap ook at...plus nu dus ook de filet e.d. en jasper lijkt nog niet echt te reageren. Ik laat wel heel hete dingen nog ff staan...want ik deed lepels sambal door mijn bami altijd..maar nu maar ff niet.... @ Anastasia: bij ons gaat kinderbijslag automatisch omdat we tim al hebben, maar inderdaad pas in oktober..stom he! @ Kids: tussen Tim en Jasper zit dus 2 jaar en 2 maand en dat vind ik zelf perfekt, dat is precies zoals ik het wilde en dus de mazzel gehad dat dat ook lukte. Ik hoop inderdaad dat ze dan straks wat aan elkaar hebben. @ Will: jij straks ook een supermooie babykamer en dan mag je ons gek spammen met fotootjes! @ Hannah: leuke foto zeg! En allebei zo stralend ook! Helemaal leuk! @ Hannah: owwwwwwwwwww leuk bruidsmeisje..ik zou echt over de top gaan dan denk ik met strikjes en tierelantijntjes..owwwwwwww leuk! Zo hier een druk dagje achter de boeg. Vanmorgen verjaardag, daarna gemact, toen naar huis, erwin naar het werk, tim in bed gedaan, jasper wilde alleen bij mams op de arm en spelen en vooral niet slapen! Nou ja toen tim weer wakker, ff lekker buiten gespeeld, broodje gedaan, maar vervolgens wilde tim niet naar bedje! 45 minuten heeft dat drama geduurd terwijl jasper ondertussen ook huilde, want die had honger! Zucht...wat was ik toen ontzettend blij dat mijn mannetje eerder thuis kwam van zijn werk...... Voelde me ook een beetje een mietje dat ik er zo blij om was, maar ja...was wel ff handig, dan kon ik jasper voeden en hij tim troosten. Tim is vanmorgen huilend wakker geworden had naar gedroomd en nou denken we dat hij daarom niet wilde slapen vanavond..maar goed. nu liggen de heren allebei plat en is mams aan het bijkomen
Hallo meiden, Even een ego berichtje van mijn kant. Had gister hier al een heel verhaal willen neerzetten ware het niet dat m'n computer weer eens vast liep. Tsja een dezer dagen zet ik m'n bevallingsverhaal erop, moet het toch een plekje kunnen geven. Heb er psychisch en lichamelijk nog veel hinder van, het heeft allemaal zo'n impact op me gemaakt. De bevalling zelf liep echt voorspoedig daar ben ik wel heel trots op. Niet ingescheurd en niet geknipt en daar mag ik volgens mij wel heel blij mee zijn als ik jullie mag geloven. Ontsluitingsduur 4 uurtjes en daarna 20 minuten geperst en toen kwam ze ter wereld. Alleen die roze wolk was dus van korte duur. Ik heb doodsangsten uit gestaan toen het bloed eruit spoot tesamen met de placenta. Het bleef maar lopen en voelde me steeds zwakker worden. Katheter aangelegd, spuiten in m'n been om weeen op te wekken om de baarmoeder maar te laten samentrekken maar niets hielp. De ambulance werd gebeld en die kwamen vrij snel. Bloeddruk zakte naar 30 onderdruk en zag m'n leven voorbij gaan. Ik zag iedereen zo ernstig naar me kijken maar gelukkig bleef ik bij bewustzijn, wonder boven wonder. Met flink veel naweeen uiteindelijk op het OK beland en gelijk geopereerd uiteindelijk heb ik om 22.00 mijn meisje echt goed kunnen bewonderen. Dit is mijn verhaal in het kort. Heb heel veel moeite gehad in het begin om me te kunnen binden met haar omdat onze start zo vervelend was, heb haar niet echt even vast kunnen houden nadat ze geboren was. En dat zit me heel erg dwars ook het feit dat mijn man en ik de familie niet konden bellen zoals het normaal gesproken gaat. Heb heel erg het gevoel dat ik een achterstand heb en aan onze band moet werken. Heb psychisch veel tegenslagen, moet veel huilen. Moet het gewoon allemaal verwerken. Over 5 weken moet ik terug naar het zh voor nacontrole en nazorg en misschien als ik me dan nog niet beter voel dat ik dan beter met een psycholoog kan gaan praten. Door onze slechte start wil de bv ook maar niet op gang komen, Amy is net een piranha ze bijt zich helemaal vast in m'n tepels en laat niet meer los, hartstikke goed natuurlijk alleen heb bloedblaren en kloven wat het allemaal niet makkelijker maakt. Door die 4 zakken bloed is mijn hormoonhuishouding in de war en heb ik weinig stuwing. Ik geef nu de laatste paar dagen flesvoeding als bijvoeding, want ze heeft niet genoeg. Ze blijft brullen en het liefst 's nachts. Ze draait de dag en nacht om. Daardoor ben ik nog ontzettend moe maar alles komt goed. Ik geniet van haar hoeveel het kan, ze is het allermooiste wat me is overkomen en ze is alles dubbel en dwars waard! Foto's staan op hyves, moet ze er hier nog opzetten. Ik geloof dat meer meiden hier problemen hadden met de bv, iemand hetzelfde probleem als ik? Twijfel heel erg om toch over te gaan op flesvoeding, wordt zo onzeker van die bv. Gelukkig heb ik extra kraamzorg gekregen t/m woensdag en misschien krijg ik nog meer. Ben namelijk nog niet buiten geweest en mag voorlopig ook nog niet naar buiten. Ben nu al bang als ze woensdag weggaat, ik denk dat ik ook vreselijk hard moet huilen. Meer mensen dit gehad? Hoe is het verders met jullie meiden? Ik lees snel nog een keertje alles bij. Dikke kus van ons
will: ja ik bedoelde ook 1 juli........Beetje in de war...post-zwangerschapsdement Ik ben idd degene in het blauw. Katsas: lijkt me ook moeilijk als ze allebei huilen, want dan moet je een keuze maken...Kan me voorstellen dat je blij was... Lafo: jeetje meis, wat een verhaal.........Ik herken je gevoelens heel goed dat je alles moet verwerken. Het heeft zo'n impact als het anders loopt dan je denkt. Ken de bindingsangst ook wel, Nieve heeft ook bij mij maar 5 minuutjes gelegen na de bevalling en toen was ze weg. Pas ruim 3 uur later zag ik haar echt goed voor het eerst. Mij hielp en helpt het heel erg om over te praten wat er is gebeurt. Hopelijk helpt het jou ook, gooi het er maar lekker uit hier hoor. Problemen met bv heb ik hier niet. Maar zo'n pijn moet en mag de bv niet doen hoor. Of het aanleggen gaat iets niet helemaal goed of de toeschietreflex komt heel moeilijk waardoor ze heel hard moet zuigen. Heb je al eens geprobeerd te kolven om te kijken hoeveel voeding er komt? Misschien heb je niet voldoende voeding en dan moet je idd bijvoeden met de fles. Borstvoeding moet wel leuk blijven, en dat is het nu duidelijk niet voor je. Die pijn hoort echt niet en misschien is er idd gewoon te weinig voeding, zou daar eens naar kijken door wat af te kolven. Wel fijn dat de kraamzorg langer blijft. Ik was blij dat de kraamzorg wegwas, hoe lief ze ook was. Door de week ziekenhuis hadden we echt behoefte om met zijn drietjes te zijn en dat waren we pas echt toen ze er niet meer was. Bovendien hoefde ze ons niet vele meer te leren omdat we alles al in het ziekenhuis hadden gedaan.... Sterkte meid!
ha lafo, dat is grappig want had net Amy zitten bewonderen op je hyves. wat een lekker meisie. wat jij schrijft is voor mij heel herkenbaar en merk dat als ik erover nadenk het nog steeds moeilijk vindt. Daisy werd gelijk na de geboorte bij mij weggehaald omdat er van alles mis was met haar. het ging allemaal heel snel, de gyn hield haar even voor me en weg was ze. het volgende wat ik van haar zag was een foto waar ze allemaal slangetjes en plakkertjes had. ze konden mij veel vertellen maar het kindje wat ik even had gezien had dat niet. op die foto kon elk kind zijn. het heeft echt wel even geduurd voordat ik me eroverheen kon zetten. het heeft z'n tijd nodig om het te accepteren. praten kan geen kwaad dus als je denkt daar behoefte aan te hebben moet je het ook zeker doen. sterkte, kus voor jou en Amy
Oh ja Will: met Anna en Mila gaat alles goed. Mila is erg hongerig en drinkt zo 140 cc per keer. Ze krijgt afgekolfde bv omdat aan de borst zelf niet zo lukt. Daarom is het voor Anna wel erg druk, ze moet en de fles geven en kolven. Dus daarin moet ze een weg en ritme vinden. Mila is echt een scheetje, ze heeft me lange vingers en een lange wimpers... Grappig de meiden schelen 4 weken maar daar zag je niet zoveel van. Nieve is wat molliger maar qua lengte zijn ze even groot.
Hannah wat leuk jullie meeting Jullie zien er apetrots uit! Speentje die heb ik gelijk al gehanteerd toen ik woensdag thuis kwam. Wist ik veel dat dat eigenlijk al erg vroeg was, ik dacht er helemaal niet over na Maar voor Amy is het goed die heeft zulke erge zuigbehoeftes Witte reus gefeliciteerd meid! Marieke gelukkig is Neia aangekomen, hier is Amy ook aangekomen. Ze zit nu op de 3700 gram dus nog 140 gram en dan zit ze op haar geboortegewicht. Hoe zit het met jou en de bv (heb nog niet alles teruggelezen) Ik herkende veel van jouw startprobleempjes en beiden ook een traumatische bevalling gehad, hoop dat het met jou nu weer wat beter gaat! Pff net als Katje kan ik me ook nog steds moeilijk focussen, krijg snel hoofdpijn........ Will waarom heb je het voor je gehouden dat je ging verhuizen? Misschien heb je het al verteld......
hannah, nieve is toch ook in april geboren? dan krijg je pas 1 oktober kinderbijslag hoor. de maanden juli-augustus- september krijg je op 1 oktober. kijk het even na amy is van juli en ik had de kinderbijslag al uitgegeven voordat ik het had. toen kreeg ik het pas 1 januari, haha
Will en Hannah dank jullie wel meiden, ik schiet weer helemaal vol......jullie zijn ook allemaal zo lief en hier kan ik het een beetje kwijt allemaal gelukkig! Will dank je wel voor het compliment, voel me erg trots nu Ja ik ben niet de enige met traumatische ervaringen helaas en moet er ook gewoon over kunnen praten. Ja die bv die weet wat, we gaan haar morgen wegen voor en na de bv en kijken of dat wat uitmaakt. Ja het doet vreselijke pijn maar Amy doet het zo geweldig aan de borst dat ik niet wil opgeven, heb dan weer eens het gevoel dat ik gefaald heb... Heb net ook de foto's zitten bekijken van de bevalling en in het zh, roept een hoop emoties op maar hoort bij het verwerkingsproces....
Meis, dat is absoluut niet falen hoor! Het moet voor beiden leuk blijven. Misschien kan een lactatiekundige je nog advies geven? Ik had in zkh echt een supergoedje voor die klover, werkte 100 keer beter als bepanthen zalf, het heet Lansinoh en bevat lanoline. Elke keer als ik geboortefoto's van Nieve zie schiet ik ook nog vol, idd verwerking...
Will: volgens mij stond juli in de brief van de SVB. Ga het idd nog maar eens nakijken.. Knap dat je het voor je kon houden, wij maar denken dat Will wel goed zat daar in Zweden....Met haar 1 jaar verlof.. Meiden, welterusten en tot morgen!
lobke heeft de laatste dagen iets nieuws. wordt wakker van een poepluier en zodra je die luier bij haar afdoet en die billetjes schoon hebt, geeft ze een hele diepe zucht alsof ze wil zeggen wat een bevrijding om vervolgens weer in slaap te vallen
shit, mijn verlof.... daar zeg je me wat hannah mmm, hier ga ik eens over na denken. kan dus kiezen tussen een jaar verlof of een rookworst van de HEMA, moeilijke kwestie. vrees dat de worst gaat winnen