Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Bepanthen gebruik ik nu ook idd maar helpt ook niet echt, ga je advies te raden nemen, hartsikke bedankt en slaap lekker.

Hahaha will het is ook een hele prestatie hoor zo'n poepluier ;)
    Amy heeft eindelijk vandaag voor het eerst 2 goede poepbroeken gehad en die zagen me er toch raar uit, allemaal pitjes erin maar dat is van de bv schijnt......sorry voor details ;)

Zelf ben ik gister eindelijk ook weer geweest (3x achter elkaar ;) ) had een verstopping en zag me al weer zitten met een klysma ;)

Vloeien hier nog steeds met vlagen een maanverbandje vol en die angst van bloedverlies heb ik nog heel erg, als ik het voel lopen krijg ik gelijk weer angst......

Meiden ik ga ook slapen, Will welterusten voor straks.
    Ik moet Amy nog voeden maar ze slaapt nu eindelijk, ze heeft vandaag van 8 uur 's ochtends tot 1600 's middags gebrult en uiteindelijk naast me in bed in slaap gevallen, ik moet zeggen dat ik haar best vaak naast me neer leg 's nachts ook....misschien heel erg fout maar wil die binding met haar opbouwen en zo'n hummeltje naast je is zo lekker!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lafo ik kan me levendig voorstellen hoe enorm bang jij geweest moet zijn met al dat bloed dat "er uit spoot" zoals je schrijft!
    Is niet gek dat je alles een plekje moet geven! Er is heel wat gebeurd!
    Ook dat je haar veel later hebt gezien, is echt wel iets wat je moet verwerken...
    Misschien gaat de bv ook wel minder goed omdat je enorm gespannen bent..
    Lafo hier kun je altijd je verhaal kwijt! En als je vind dat je met iemand moet praten kun je de hulp van een psycholoog oid beter nu al inschakelen, waarom zou je wachten?
    denk goed aan jezelf he!
    dikke kus~~

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Goedemorgen!
    Lafo: denk idd dat je beter gelijk een gesprek met een psycholoog aan kunt gaan, hoe eerder je daarmee begint hoe korter de behandeling nodig is en misschien dat je bv dan ineens ook een stuk beter gaat.
    Ruben is gisteravond voor het eerst onder de douche geweest met papa en hij vond het echt heerlijk! Na de douche nog een beetje gedronken en toen heerlijk geslapen. Hij lag om half 10 in bed en was om half 3 pas weer wakker, snel weer wat gegeten en toen weer geslapen tot half 8. Ben benieuwd hoe de dag vandaag gaat lopen, wordt in elk geval weer erg mooi weer!

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Grappig ja .. zo'n soort ervaring had ik afgelopen vrijdag ook op het cb. Waren nog 2 babietjes aan het wachten om gewogen te worden. Eentje was nu ruim 2 maanden oud, maar wel 9 weken te vroeg geboren (dus kindje had rond deze tijd geboren moeten worden eigenlijk) en ander kindje was 11 dagen oud, geboren na 42 weken zwangerschap. Die kindjes waren gewoon bijna even groot (euhh... klein). Jemig, wat leek Maudje een reus ten opzichte van die 2 kindjes! En dat terwijl ze maar net 2 weekjes ouder was dan dat jongste kindje!

@Lafo: kan me voorstellen dat je nog altijd bang wordt als je het nu weer wat voelt vloeien. Is ook niet bepaald niets wat je is overkomen zeg!
    Wij leggen Maud ook wel eens tussen ons in. Dat is zeker lekker en de kleine wordt er ook heerlijk rustig van! Alleen moet ze wel in haar eigen bedje zodra wij echt gaan slapen. Ben als de dood dat er anders wat met haar gebeurt!

@will: knap hoor, dat je zo lang je mond hebt kunnen houden! Jammer dat dat huis in Roosendaal niet doorgaat, geeft toch weer een hoop extra geregel... Maar je hebt nu een leuke boerderij gevonden! Ook niet verkeerd ;)

@anastasia: nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

@marieke: wat fijn dat neia is aangekomen! Dat zal toch een hele geruststelling voor je zijn.

@dorst: hier kan ik ook wel de hele dag door drinken lijkt het wel... M'n man zit me ook af en toe met grote ogen aan te kijken hoe snel een glas leeg gedronken kan worden. Die is gewend dat ik altijd met kleine slokjes drink en dus ook (relatief) lang erover doe om een glas leeg te drinken. En nu wordt het dus achter mekaar naar binnen gegoten :)

Met eten moet ik wel opletten trouwens. Ik vind het nog erg moeilijk om wat dat betreft aan mezelf te denken, waardoor ontbijt/lunch er nog wel eens bij in wil schieten :( En dat bedenk ik me dan altijd weer om 4 uur smiddags, wanneer het niet echt zin meer heeft om nog wat te lunchen, aangezien het dan niet lang meer duurt tot het avondeten :rolleyes:

@inentingspapieren: hier zijn ze afgelopen vrijdag binnen gekomen. Brief voor de kinderbijslag hebben we twee weken terug ofzo gehad, Meteen via internet aangevraagd en de bevestiging hebben we inmiddels ook binnen! En ook de kinderopvangtoeslag is al geregeld :)

Ik ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan hier. M'n man is weer voor het eerst sinds de bevalling aan het werk, dus vanaf vandaag moet ik het doordeweeks echt alleen gaan doen... en dan moest mn man vandaag ook nog meteen naar Delft toe... :( Dus die was om 6 uur al weg en met wat geluk is hij tegen 7 uur vanavond thuis... (al zou hij proberen eerder weg te kunnen gaan)

5. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    lafo inderdaad gewoon eens met iemand praten kan vaak al helpen. Je gevoel mbt de kraamzorg kan ik in elk geval delen. De laatste dag dat ze er was heb ik ook flink zitten huilen hoor. En vandaag heb ik weer een lastige dag. Mannetje is vandaag voor het eerst gaan werken. Heeft namelijk twee weken ouderschapsverlof gehad. En nu moet ik het voor het eerst helemaal alleen doen!
    Vannacht een ouderwetse nacht met Cas. Heeft weer veel gehuild. En ook nu is hij weer bezig... Jammer maar hopenlijk klaart zijn bui vandaag nog een beetje op!

6. KatSas

KatSas Bekend lid

@ Lafo: meid..je hebt het zo voor je kiezen gehad, het is niet gek dat je het er zo moeilijk mee hebt. Natuurlijk is dat gewoon doodeng als het bloed eruit spuit. En die eerste momenten met je kleintje...ja die mis je, dat had ik echt ook... Het heeft tijd nodig om te verwerken. Voor de borstvoeding zou ik echt zo snel mogelijk een lacatatiekundige inschakelen, meeste verzekeringen vergoeden dat grotendeels of volledig wel. Want zo zeer hoort borstvoeding echt niet te doen! Neem je rust meis..om te herstellen en geniet nog een paar dagen van je kraamhulp! Ennuh.....hele dikke knufffffffffffffffffffff

Zo...en nu ga ik ff jasper aankleden en dan lekker met erwin en jasper bij de ikea ontbijten! tim is naar het kinderdagverblijf dus die heeft al gegeten en is inmiddels heerlijk aan het spelen denk ik. tot later!

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Zo hier gister een mega drama avond/begin van de nacht gehad.
    Neia wilde constant eten, en mijn borsten deden zoveel pijn.
    Na 5 minuten drinken was ze helemaal over de zeik.
    Totdat ik ook begon te huilen, toen heeft mark haar opgemaakt. Ze was echt heel hard aan het huilen.
    Toen ik het voedingskussen weg wilde leggen zag ik er een beest op zitten. Mark maakte hem dood terwijl Neia nog aan het krijsen was.
    Toen zagen we dat ze gestoken was, het was een soort van bij, denken we.
    Na een uur krijsen met flinke tranen hebben we de vk gebeld. Die zei dat we het moesten koelen en iets van prikweg ofzo erop moesten smeren.
    Ik heb mijn moeder nog uit haar bed gebeld, ik was ook echt over de zeik.
    Die is nog even komen kijken en we hebben er een zalfje op gesmeerd.
    Ze bleef maar huilen, en je zag ook echt dat ze pijn had. Gelukkig na nog een voeding om half 2 is ze in slaap gevallen.
    Nu is de kraamhulp boos omdat ik haar pas om half 8 wakker heb gemaakt voor de voeding, maar dat maakt me niks uit.
    Nu is ze tenminste rustig. Ik vond het zooooooo zielig, ook mijn mannetje vond het moeilijk.
    Pfff wat is ouder zijn zwaar zeg! ;)

X Marieke

8. Lafo wat een verhaal zeg! kan me goed voor stellen dat je dat nog helemaal moet verwerken..
    probeer er zo veel mogelijk over te praten.. en op te schrijven..

marieke wat zielig zeg dat neia gestoken is.. niks van die kraamhulp aantrekken hoor! je moet ook aan je eigen nachtrust denken en als neia honger had werd ze vast wel wakker!

hier heeft brian t netjes gedaan vannacht! hij heeft 4 uur achter elkaar geslapen! een nieuw record!
    haha heerlijk hoop dat ie dat in t vervolg vaker gaat doen!

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wat zielig zeg voor neia... en jullie maar denken dat ze honger heeft... hoop dat het nu wat afgezakt is! ennehhh... goed gedaan hoor dat laten slapen! Ik had hetzelfde gedaan denk ik!
    Applausje voor Brian :D Goed gedaan jochie, laat mama maar even een beetje bijkomen!
    Katsas: eet smakelijk (ik wil wel mee, ookal heb ik net mn ontbijt op...) Maar goed, ik ga zo maar ff naar de Appie als ik aangekleed ben, zal dat ze daar filet in de aanbieding hadden en daar begin ik nu toch wel heel erg zin in te krijgen! (alhoewel heb hem liever van mn favoriete slager, maar dat is nou net ff te ver wandelen!)
    Hellen: wat vervelend dat Cas weer zo'n moeilijke nacht gehad heeft... wanneer moet je weer naar de osteopaat?

Zie dat jullie allemaal moeite hebben om het alleen te doen... dat heb ik helemaal niet gehad. Manlief is ook alleen de ziekenhuis dagen maar vrij geweest, maar vond het moeten delen de eerste dagen veel vervelender dan het alleen zijn. Begin het nu prettiger te vinden om hem af en toe even uit handen te geven, even iets voor mezelf te doen.

Hier kwamen de inentingspapieren ook vrijdag binnen. De kinderbijslag is inmiddels ook aangevraagd en goedgekeurd (alleen zo jammer dat het echt pas in oktober komt!) heb nog niks van de kindertoeslag gehoord, maar dat gaat bij ons automatisch (alhoewel, misschien als ik het zelf aanvraag gaat het sneller... haha, das nog wel een idee, zo gepiept via internet!)

10. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Marieke wat zielig voor Neia... Goed dat je haar lekker hebt laten slapen! Als ze wel heel erge honger had gehad dan had ze jullie wel gewekt! Kraamzorg gewoon even links laten liggen hihi
    En Brian wat goed dat jij iedereen lekker hebt laten slapen! Fijn voor je mama denk ik zo!
    Friendly: aanstaande vrijdag moet ik weer gaan! Morgen naar het cb. Ben benieuwd wat ze daar allemaal zeggen... Ik moet er ook gewoon aan wennen dat ik nu alleen ben. Maar tot nu toe gaat het best goed. Heb al gestreken en Cas wat getroost. Kan het nog goed hebben nu alleen! Met z'n twee is dat gewoon wat makkelijker.... Dadelijk klaar maken voor zijn badje en dan even boodschappen doen...

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goedemorgen meiden,

Hier ook een heerlijke nacht om 11 uur had ze gedronken en toen weer om half 5.....

Marieke: wat zielig zeg dat Neia is gestoken.........ach gossie kan me voorstellen dat jij dan ook overstuur bent daarvan.
    En goed dat je haar hebt laten slapen, als ze honger had gehad had ze zich wel eerder gemeld. En als ze tot 12 uur 6 keer gedronken had dan mogen ze ook gewoon doorslapen.
    Hoe is het nu met Neia? Heeft ze last van waar ze gestoken is?

Deentje: wat fijn dat Brian zo goed heeft gedaan!

Hellepelle: ik moest wel ff een traantje laten toen mijn man weer aan het werk ging. Niet omdat ik dan alleen moest doen, maar vond het gewoon zo gezellig samen met zijn drietjes!
    Vervelend dat Cas weer zo'n nacht had. Pff lijkt me echt vreselijk als je kindje zo huilt.

Kinderbijslag is hier ook geregeld, kindertoeslag komen we niet voor in aanmerking en kinderopvangtoeslag moet ik nog naar kijken.
    We hebben gastouderopvang maar alleen maar als ik op donderdag zou moeten werken, de andere dagen hebben we zelf opvang. Kan nl niet op vaste dagen werken...

Jvtje: vergeten te eten dat heb ik ook. Heb ook geen hongergevoel die dan aangeeft dat ik eten moet...Ik ontbijt als ik er aan denk vaak pas tegen 1 uur...

Lafo: wat een schatje is Amy!

Friendly: succes met boodschappen en filet scoren :)

Katsas: gezellie en bij de Ikea ontbijten is goed plan, voor 1 euro kost je dat de kop niet...Hoop dat het lekker was. Enne mooiste deel van Nl? :rolleyes: Het is dat ik er geboren ben ;) :)

Ik ook geen moeite om het alleen te doen. Maar Nieve is dan ook erg makkelijk en heeft een aardig ritme. Loopt allemaal van een leien dakje.
    Ga ook overal met haar naartoe, heerlijk lekker naar buiten.

Straks ga ik met Nieve naar Doetinchem, Ice en Luna ontmoeten... :)

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hannah doe de groetjes aan Tamara! Leuk dat jullie elkaar gaan ontmoeten.!

Marieke wat zielig dat neia gestoken is, en kraamhulpen denken het altijd beter te weten pfff niets van aantrekken.
    Hoopd at het beter gaat met de plek waar ze gestoken is.

Jvtje vergeten te eten en drinken dat gebeurd hier ook heel vaak! soms pak ik iets te snaaien als ik in de keuken bezig ben voor Laura.. maar meestal heeft iedereen iets op behalve ik...

Hellepelle, Mijn man was door de feestdagen ongeveer een week met ons vrij, ik vond het jammer dat hij weer ging werken, vond het zo gezellig..maar ik vond het niet eng ofzo.
    Was wel blij dat ik eenmaal wist hoe de maxi cosi werkte zo kon ik ook echt dingen ondernemen..

Toeslagen: hier ook kinderbijslag dus aangevraagd, toeslag komen we niet voor in aanmerking en de kinderopvangtoeslag heb ik wel al aangevraagd dat hoor ik denk ik nog wel wanneer ik dat krijg.

Verder is Laura nu een beetje aan het krijssen! ze mag pas rond 12.30 weer eten ( heeft om 8.30 gehad en eet dan altijd rond 12-13 weer) maar nu werd ze net wakker van een volgepoepte luier en wil nu met geen mogelijkhedi meer slapen!
    Zit er aan te denken om haar eerder wat te geven maar dan is de rest van de dag een beetje uit het ritme, die ze juist leek te hebben gevonden..
    Ga eerst maar eens kijken of ze bij mij wil liggen!

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede morgen mama's.

jeetje wat moest ik veel bijlezen...

pff verjaardag was erg druk, en het is net alsof Bram niet tegen de drukte kan.. want hij heeft de hele dag gehuild.. echt gekrijst. doet hij normaal nooit. grrr komt die klote opmerking van mijn schoonmoeder weer jah ze mogen best een huil uurtje hebben.
    mijn moeder vroeg namelijk toen Bram zo aant huilen was : Breekt je hartje .. ik zo jahhh en toen zei ze dat. nou toen heb ik haar wel iets anders gezegd! kan niet meer tegen die opmerkingen van haar!
    heb van vrienden van ons en de peettante een schoonheidssalon bon gekregen :D mag zelf kiezen wat ik ga doen :D:D:D

@neia, wat zielig dat kleine neia gestoken is. enne de kraamzorg! ik zou boos worden op de kraamzorg. hoe gaat het nu met haar?

@hannah, hihi je hebt het er maar druk mee he ;)
    wel een mooie foto van jullie 4tjes ben eens benieuwd naar de andere foto strakkies.

@Deentje lekker dat je mannetje langer geslapen heeft.

hier is mannetje ook weer werken na 2 weken vakantie te hebben gehad. hij zelf heeft het er gister moeilijk mee gehad dat hij weer moet gaan werken.
    klinkt hard maar ik ben ontzettend blij dat hij het er moeilijk mee heeft ( of jah blij hoe moet ik dat uit leggen ) is toch ook een teken dat hij ontzettend veel om Bram geeft enzo.
    we zijn dan ook sterk aant over wegen dat mijn vriend ook 1 dag een papa dag krijgt. dus dat hij ook 4 dagen gaat werken.

@kinderbijslag hebben we vorige week op de bus gedaan, en kinderopvang toeslag hebben we zaterdag via internet aangevraagd.

uhm jeetje jullie hebben zoveel geschreven ben ik een beetje vergeten :oops:

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Hellen: vervelend dat Cas weer veel aan het huilen is :( Ik hoop ook voor je dat z'n bui nog wat opklaart!

@KatSas: lekker hoor, ontbijten bij de Ikea :D Misschien wel een idee om zelf ook eens te gaan doen .. of lunchen (kindermenuutje zweedse gehaktballetjes is errug lekkere lunch hoor .. en een ijsje als toetje na :)). De Ikea zit hier zowat om de hoek, dus daar hoef ik het niet voor te laten :) (alleen nog even m'n autosleutels gaan vinden. Bedacht me vanmorgen ineens dat ik eigenlijk geen idee heb waar die na de bevalling gebleven zijn)

@Marieke: he jakkie, Neia gestoken door 1 of ander eng beest :( Geen wonder dat ze de hele avond zo gekrijst heeft! Maar ja, dat verzin je toch ook niet?! Hopelijk heeft ze nu snel geen last meer van de plek waar ze gestoken is.
    En die kraamhulp... ach ja, gewoon ene oor in en andere oor nog harder weer uit hoor! Wat de rest ook al zegt: als neia honger had gehad, was ze echt vanzelf wel wakker geworden! Zij zal na al dat gehuil ook gewoon uitgeput zijn geweest en de slaap hard nodig gehad hebben. Dus voel je vooral niet schuldig!

@deentje: wat goed dat Brian nu 4 uur achter elkaar geslapen heeft! Kom je eindelijk ook een beetje aan je nachtrust toe. Ik hoop voor je dat hij het vol weet te houden!

@friendly: ik zou nog niet weten of ik er moeite mee heb, moet ik zeggen... het is vandaag pas de eerste dag! Ik zag er wel tegenop, dat wel... gister nog wel een traantje om gelaten (al heb ik sterk het vermoeden dat er ook *eindelijk* iets van kraamtranen bijzaten). Maud heeft gister een paar keer gespuugd en op een gegeven moment zag ik het echt even niet meer zitten. Zag er echt zo tegenop, dat zoiets vandaag ook zou kunnen gebeuren. En dat m'n man er dan niet is om te helpen met alles weer schoon te maken...
    Maar ik moet zeggen: tot nog toe gedraagt mevrouw zich heel netjes hoor :D

Kindertoeslag wordt hier ook automatisch geregeld, de SVB stuurt de gegevens door naar de belastingdienst. Ik heb er wel al iets van gezien, maar ik zou niet weten eigenlijk of we in aanmerking komen of niet. Geloof dat we nog wel een paar euro moeten kunnen krijgen.

@Hannah: heel herkenbaar, dat ontbreken van een hongergevoel. Dat komt bij mij dus vaak pas tegen een uur of 3-4 opzetten...
    Veel plezier vanmiddag bij Tamara! Doe haar ook de groetjes :)
    Je bent wel lekker bezig zo trouwens .. gister naar Anna, vandaag naar Ice. Leuk hoor!

Nou, Maudje ligt nog even te slapen. Ik verwacht dat ze over ongeveer een uurtje wel wakker wordt... ik ga die tijd even benutten om nog wat in huis te doen! De was is al weggewerkt, maar er moet boven nog even gezogen worden en ik moet nog eten. Dus eerst maar even eten, voordat dat er weer bij inschiet!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Och, marieke, wat zielig voor Neia! Kan me voorstellen dat je dan overstuur bent! Gelukkig heeft Neia geen allergische reactie gehad op de bijensteek. Stomme beesten ook wat doen ze in huis. Ze komen hier ook regelmatig binnen!

Lafo, ik kan me helemaal voorstellen dat je alles moet verwerken, ik denk dat je gevreest hebt voor je leven, en dat is een ervaring die niet in je koude kleren gaat zitten, kan me voorstellen dat je daar over wil praten, en je hoeft niet perse tot de volgende controle te wachten hoor! doe wat je gevoel je aangeeft. Reuze goed dat je zo aan je band met Amy werkt, dat komt vast helemaal goed. Toen Kim geboren was werd ze ook meteen bij me weggehaald, aan de beademing en andere aperatuur, ook ik mocht haar de eerste dag niet vast houden, etc. Voelde ook een enorme afstand. Ik mocht wel komen kijken maar kon dan alleen maar door de openingen van de couveuze kim een beetje aaien. Ik had de neiging om me van Kim terugtetrekken omdat ik het gevoel had niets voor haar te kunnen doen en het deed pijn want je wilt zo graag anders.Mijn zus heeft altijd op de couveuze afdeling gewerkt en zij heeft mij er steeds weer naar terug gestuurd, en toen kwam er ook een verpleegkundige die er voor heeft gezorgd dat ik heerlijk met haar mocht kangeroeen, of hoe heet dat ook alweer... in iedergeval lekker huid op huidcontact. Toen begon het contact langzaam te groeien. Ben mijn zus en die verpleegkundige nog altijd dankbaar! Dus reuze goed dat je daar zo'n energie in steekt, is heel belangrijk.

Hier heeft iris weer een hele nacht gemakt, van 24.00 to 5.15 en toen weer tot 10.00 uur en die voeding van 5.15 drinkt ze niet veel, ik zei al die slaapt denk ik snel door, maar je weet maar nooit, ze zit ook op 6 voedingen per dag, heel netjes voor een 2 weken oude baby!

Hannah, leuk dat je anna en mila hebt gezien, doe de groetjes maar aan ice en luna.

Vergeten te eten? Nou ik heb steeds vreselijke trek als ik bv geef, het eten smaakt me heerlijk, heb wel vooral trek in gezonde etenswaren, dus dat scheelt, de mac periode is weer een beetje voorbij ;)

Hier kan ik Iris uren lang zoet houden met mijn pink, Tessa denkt ook echt dat er drinken in mijn pink zit, hihi

Hellepelle, jammer dat Cas vannacht weer heeft gehuid, hij heeft duidelijk ergens last van. hoop dat osteopaat helpt, hoor er altijd positieve geluiden over! Anders moet je verder zoeken hoor, hij huilt niet voor niets en het is ook voor de ouders heel erg zwaar als de kleintjes steeds huilen en je weet niet waarom. Kim heeft ook 4 maanden gehuild, en ik werd niet echt serieus genomen op het cb, maar na enig aandringen zijn we gaan puzzelen met voedingen en flessen etc, en we zijn er achtergekomen dat ze een koemelk aleergie had, toe ze eenmaal aan de pepti was was het huilen over en hadden we een blije baby, wat een opluchting.

Nou tot later, ik ga me eens douchen , zit nog in mijn pyama :oops:

16. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    wat warm buiten he?

Hier ook een goede nacht gehad.
    Angelo sliep om 22.30 uur en om 03.30 uur melde hij zich weer, dus er maar 1 keertje uit geweest vannacht.. :D

Nu slaap hij weer heerlijk in de kinderwagen.

Goh Angelo is vandaag precies 1 maandje oud en ik merk dat hij de laatste tijd veel meer wakker is en ook meer geluidjes maakt en om zich heen kijkt. :D

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemorgen!

Allereerst bedankt voor de lieve reacties en tips!

Amy heeft om 12 uur 1 borst gedronken en toen kwam ze pas om 04.30!
    Eindelijk een goede nachtrust gehad!

M'n man is alweer aan het werk :cry: maar gelukkig is de kraamhulp er nog.
    Ik heb haar in badje gedaan en aangekleed, maar tsjongejonge wat een gedoe, raak er helemaal uitgeput van, zweet droop van m'n lichaam af.

Ze heeft net weer voeding gehad en ligt nu lekker bij mama wakker te zijn.

Jvtje ik ben al een paar keer 's nachts wakker geschrokken dat ik in slaap was gesukkeld met haar in bed....
    Het schijnt zo te zijn dat je als moeder zijnde niet op haar gaat liggen....

Marieke tsjongejonge het zit jullie ook niet mee, wat zielig voor Neia en kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt.
    Hoe is het nu met haar?
    Is het een grote plek?

Hannah veel plezier bij Tamara doe haar de groetjes!

Amy heeft spruw dus moeten we zo even een receptje ophalen bij de apotheek, dat komt natuurlijk door mijn schimmel die ik had :(
    En ze is 100 gram aangekomen dus toch komt er wel iets uit die mini borsten van me ;)
    Nog 40 gram en dan zit ze op haar geboortegewicht, netjes toch?

Deentje lekker he als die kleine een beetje door slaapt, ik voel me nu ook een stuk fitter!

Friendly ja ik heb straks ook moeite om dingen alleen te doen, ben blij voor jou dat je dat niet erg vond.
    Mijn man is een week vrij geweest maar moet nu ook weer aan de slag :(

Hellepelle wat is een osteopaat?

Witte reus als Amy huilt dan klinkt dat ook hartverscheurend alleen ze krijst echt af en toe en daar raak ik onzeker van.

Eten wat erbij in schiet heb ik nog geen last van, heb een hele goede kraamhulp die zorgt wel dat ik eet ;)
    Zag dat ik 10 kilo was afgevallen, nog 10 te gaan ;)

Evelien hier ook 6 a 7 voedingen per dag, af en toe voel ik me net een melkfabriek.

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Even een update vanaf hier uit het ziekenhuis. Hebben vanmorgen Louise aangegeven ze is nu een echte Amsterdammer (das het nadeel an in het ziekenhuis geboren worden). Ze doet het erg goed, evenals mijn borstvoeding. Of k nooit anderes gedaan heb, het is ook gelijk begonnen en ze poept als een bootwerker.

Af en toe is ze wel wat moperig (waar ik dan net zo goed tegen kan met die hormonen), maar m'n man is totaal tot over z'n oren verliefd op haar en ook dat maakt weer een hoop goed.

Mijn herstel verloopt op zich voorspoedig, heb net alweer mogen douchen (zittend), maar ik vind het zelf veel te langzaam gaan. Wil hier voor dol weg, zeker als m'n man dan ff naar huis is voor het een of ander en ik alleen ben, dan zit het me echt tot HIER!
    Maar goed... dat gaat nog wel een paar dagen duren. Het hele ziekenhuis is onder de indrk van ons verhaal en we krijgen dan ook wat extra pivileges, zoals dat Erik nog steeds mag blijven slapen. Dat is wel heel prettig, want het is ontzettend heftig geweest!

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Het is truowens wel echt een hele mooie snee, zover mogelijk naar onderen en binnenzijdig gehecht en daarbij gaat ie nog ongeveer de helft krimpen. Het stelt bijna niets voor, de huid en spieren eromheen doen 100x zeerder (door het getrek om Louise eruit te krijgen, ze rekken je gewoon in 1 uit).

20. KatSas

KatSas Bekend lid

@ Marieke: jeetje wat zielig :cry: bah wt sneu voor neia dat ze geprikt is..en ook zielig voor jullie..want wat voel je je dan rot he..dan wil je zo graag de pijn weg halen...pfff en die kraamzorg..die kan wel gek worden! Tuurlijk heb je haar laten slapen! Groot gelijk hoor! Vandaag maar ff lekker rustig aan doen.

@ Hannah: hihihihi, ja zeker het mooiste deel van nederland ;) Maar ontbijten bij de ikea was weer erg gezellig, al hebben we wel wat extra dingetjes genomen, nou ja mijn mannetje dan vooral. Was erg leuk in ieder geval! Doe Tamara de groeten en Luna natuurlijk! Je bent goed bezig, steeds lekker op pad. Gezellig hoor!

@ Evelien: maar zit er dan geen drinken in je pink? Mmmm, daar gaan mijn illusies..hihihi

@ Onsukkie: wat heerlijk dat je weer hebt gedoucht en laat het je nou maar lekker aanleunen in het ziekenhuis! Tuurlijk wil je graag naar huis, maar in het ziekenhuis word wel veel meer voor je gedaan hoor! Lekker bijkomen!

Zo...en dan ga ik straks proberen te fietsen..wish me luck!

Deel Deze Pagina