Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @evelien, wat ik dan niet snap he, hoe kan het CB je niet serieus nemen ( bedoel het niet naar jou maar naar het CB )
    ik bedoel. je zegt toch niet zomaar dat je kind dag en nacht huilt dat verzin je toch niet. dan mag je toch op zijn minst verwachten dat het CB onderzoek gaat doen. en zeker de pap en mam serieus gaat nemen! kan ik erg boos om worden.

@lafo. het is ook niet niets wat je hebt meegemaakt. ik vond het al een erge ervaring om met de ambulance mee te gaan omdat Bram er niet uit kwam. laat staan wat jij hebt mee gemaakt.
    praat erover met iedereen waar jij het aan kwijt wilt.

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Suvves met fietsen Katsas! Ben blij dat ik daar de week na de bevalling gelijk mee begonnen ben! Ben nu een stuk sneller als ik even tijd voor mezelf heb :D
    Onsukkie: welkom hier! Fijn dat het zo goed gaat met Louise en de bv. Geniet van je ziekenhuis-privileges, je bent ze vaak kwijt voordat je het weet. Mooi dat je een kleine snee hebt, dat maakt de ks toch iets dragelijker lijkt me!
    Nou, de filet was lekker... had me alleen even verkeken op de 'aanbieding'... ipv dat er per bakje stond, stond er per 100gram, moest ik dus nog 2 euro betalen... maar goed, heb er pistoletjes bij meegenomen en lekker gelunched!
    Voor vanavond staat er ook wat lekkers op het menu. heb een lekker stukje beenham voor in de oven. Ga er witlof met ham en kaas bij maken (ook maar in de oven dan...) en twijfel nog tussen aardappelpuree of gebakken aardappeltjes. Maar dat bekijk ik dan wel.
    Ruben was erg onrustig, werd wakker tijdens het boodschappen doen (te vroeg natuurlijk) thuis gelijk borst gegeven. Viel na 20 min in slaap, verschoond, 10 min andere borst. Toen in de wagen en na 5 minuten krijsen! Hij bleef zo onrustig dat ik toch maar een flesje met 60 cc heb klaar gemaakt, Na de helft sliep hij weer...tot hij in de wagen lag. Terug gepakt en wilde weer drinken, op de bodem na alles leeg gedronken en toen eindelijk wel gaan slapen. Kan wel merken dat ie nog steeds onrustig is, er komt toch een gekreun en gemopper achter me weg steeds... Maar goed, hij slaapt wel. Ben benieuwd hoe lang, heb er nl weinig vertrouwen in (okee, hij slaapt al wel een uur, maar hij moet met gemak nog twee uurtjes kunnen!).
    Straks visite....

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh men, wat ben ik geschrokken toen ik Bram uit bed haalde.
    zijn hele gezicht, oortjes in de oortjes nek hoofd alles zit onder de uitslag. overal bultjes. en overal korstjes. sommige korstjes zijn zelfs geel. hij heeft kei dikke ogen... heb net meteen de doktor gebeld. eerst 15 min in de wacht gestaan, toen was ik om te ploffen.. maar ja was redelijk in paniek.
    kan straks meteen bij een vervangende doktor terecht. waarom is je eigen doktor er nooit als je er heen moet!
    pfff heb me net toch een potje gejankt.
    hij had het gister ook maar niet zo erg als nu. misschien heeft hij daarom gister ook wel de hele dag gehuild. want zo te merken jeukt het ook!

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Lijkt wel een allergische reactie op iets witte reus... gelukig kan je snel terecht, ookal is het niet bij je eigen ha (dat probleem heb ik dus ook altijd!) Snap dat je heel erg geschrokken bent... hoop dat er snel een oplossing komt.
    Ja hoor, Ruben is alweer wakker, heeft nu de hik! Denk dat hij ookaan het poepen is, want hij is zo aan het drukken!

Oja, voor ik het vergeet:
    Met Anoesj gaat het beter, er is niks bijzonders uit de echo gekomen en ze moet nu gewoon haar menstruatie afwachten. Ze blijft wel buikpijn houden. Met Aydin gaat het wel heel erg goed!

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    maar waarop dan? heb geen ander wasmiddel, heb geen andere voeding. ik zal hem zo eens temperaturen.
    ben ook blij dat ik vandaag terecht kan. het jeukt echt want hij zit de hele tijd aan zijn oortjes te krabben.

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hik over, gekreun over en hij lijkt weer te slapen....

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    geen idee eigenlijk... misschien is het anders een reactie op de warmte. De ha zal het vast weten! Hoe laat kun je terecht?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dolphin,
    Angelo is nog geen maand oud hoor :D Dit is pas op 5 juni. Wel is hij 4 weken oud. Net als Fay hihihi

Fay houdt me flink wakker bah bah. Gisteren ging ze om half 2 slapen en ik dus ook. En om half 5 was ze weer wakker :( Maar ze is nu vanochtend erg lang wakker geweest, dus wie weet is er wel het een en ander aan het veranderen hihihi.

Lafo, hier ook 10 kilo afgevallen, maar de rest wilt niet zo helaas.

Heb trouwens echt een gigantische blubber buik, ook wel "lege babybuik".

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Heeft Bram misschien de waterpokken?

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    om 15.40 voor mijn gevoel duurt dat nog kei lang.. en rond die tijd moet ie dus ook eten. ben me al helemaal druk aant maken hoe ik dat ga oplossen. hoop dat ie eerder komt.

@daphne, ik heb ook nog een blubber buikje... Bram is vanacht ook stipt om de drie uur gekomen. pff en nu mag ik de nachten ook doen omdat mijn vriend weer werkt. en wisselende tijden heeft, soms gaat de wekker om 4 uur soms om 6 ..

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wiite reus, balen zeg, hopelijk is het onschuldig..... Kan me voorstellen dat je schrikt en dat je dan een kwartier moet wachten... pfff dan kan echt niet!

Het cb, wij woonden toen nog in Eersel, hebben nu gelukkig een beter cb, het scheelt enorm per buro! Je hoort de gekste verhalen!
    Maar goed het cb zei steeds, ja alle kleine babytjes huilen veel, dat hoort erbij, ze kunnen niet anders. De eerste maanden hebben ze nu eenmaal last van buikkrampjes, dat hoort erbij! etc. etc. Ze gingen er gewoon vanuit dat er niets aan de hand was. Dat ik wat onrustig was, alles werd als mogelijke oorzaak genoemd( vind je het gek dat je onrustig bent als je kind eerst voor haar leven heeft moeten vechten, moeilijk opgang komt thuis en ook nog 4 maand huilt, wat is er eerder de kip of het ei), maar dat er werkelijk iets was daar dacht men gewoon niet aan, of liever gezegd daar wilden ze gewoon niet aandenken, zo leek het. Terwijl het achteraf wel heel duidelijk was, want Kim begn altijd zo ongeveer een half uur na haar voeding te huilen, daardoor legde ik ook zelf de link.
    Trouwens ook zo'n leuke regel is, en dat komt van het ziekenfonds, dus niet van het cb. Maar je moet dus bewijzen dat je kind werkelijk koemelkallergie heeft, dus je krijgt voor 2 maand meen ik pepti vergoed en dan moet je weer gewone voeding geven minimaal 2 weken!, reageert je kind daar op dan is bewezen dat ze koemelkallergie heeft, dus na 2 maand had ik weer een huilend kind, en het duurt best even voor die stoffen haar lichaampje uitzijn, maar goed je hebt geen keus want die dieetprodukten zijn heel duur, en wel belangrijk dat je ze vergoed krijgt!

Onsukkie, ik snap je helemaal, ik moet ook niks hebben van dat hele zh-gebeuren, maar het moet soms echt, helaas meisje nog even volhouden! Fijn dat louise het zo goed doet en ook de bv goed opgang komt, dat is niet van zelfsprekend, zeker niet na een ks!

Friendly misschien weer een regeldagje?

Lafo, fijn dat amy je lekker heeft laten slapen, goed gedaan amy!
    Ik ben ook bang dat Iris en ik spruw hebben, al hebben we geen witt uitslg, maar Iris laat steeds de tepel los en maakt klakkende geluidje en mijn tepels doen erg zeer, en jeuken erg juist na het drinken. Las bij de lactatiekundige meerdere mama's met dergelijke klachten en steeds had zij het dan over spruw. Maar dat het dan vaak wel moeilijk was om je huisarts daarvan te overtuigen omdat er niks zichtbaars is :cry:

Hier ben ik net ook op de weegschaal gegaan, heb het eindelijk eens aangedrurfd, ben al 17 kilo afgevallen, nog 9 te gaan.... viel me nog mee, want ik houd nog steeds vocht vast, dus het is geen 9 kilo vet, hihi.....

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik moet nog 4 kilo afvallen en dan heb ik mijn oude gewicht terug. ik zit al 2.5 week dat ik nog 4 kilo moet afvallen! maar ik laat de lekkere dingen er echt niet voor staan. dadelijk als ik weer in mijn ritme ben en over een paar weken weer ga werken dan zal ik het hopelijkzo kwijt zijn! * duim duim*

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Witte reus, ik zou hem even voor die tijd wakker maken en hem even wat geven, en ook nog wat bewaren voor daarna, heb je nog een beetje troost! Weet zo even niet of je fv of bv geeft of een combi!

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @evelien, wat belachelijk! stomme regels ook overal.. kan ik zo boos om worden he!

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik geef alleen flesvoeding... voel me nu zo klein he.. zodra hij huilt ga ik ook huilen :(

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik heb datzelfde ook evelien... Ruben houdt steeds minder lang de tepel vast, soms duurt het 5 min voordat hij uberhaupt echt pakt... laat voor die tijd constant los en wordt dan steeds onrustiger. Heb al in zn mondje gekeken maar kan daar niks vinden, de tepels zien er ook niet anders uit, behalve dan dat ze constant pijn doen (ook als ik niet voedt voel ik ze, zelfs met de borstschelpen om). Maar goed, hier ook het idee dat ha bellen weinig zin heeft...

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, is erg vervelend. Op de lactatiekundige pagina is een link te vinden voor een middel tegen spruw dat je via internet kunt besteelen, het stond in een reactie op een ander meisje, ik ga even kijken of ik het terug kan vinden, het kost 7,50.

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Kijk het even een dagje aan en anders bel ik morgen de ha wel. Gelukkig heb ik een vrij makkelijke ha (als ze er zelf is tenminste ;) )
    Ga denk ik ff op de bank liggen, visite belde net of het goed was als ze 's avonds komen. Vind het prima, deze blijven toch nooit zo lang!

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier is het berichtje, het ging over vaatkramp, want dat geeft ook heel pijnlijke tepels, je tepels verkleuren dan wit. Maar er wordt dus ook iets tegen spruw genoemd:

http://www.borstvoeding.com/pr.....rsten.html

Misschien heb je er wat aan!

20. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    :confused: ik loop graag een paar dagen voor ;)
    Ik heb ook een blubberbuik, als je de buik uitrekt kan er zo weer baby terug in.. ;) :)

Deel Deze Pagina