[quote Wittereus]@Evelien, balen dat Erwin weer moet werken.ik zal het wel gemist hebben maar waarom moet je stoppen met de bv? [/quote] Ik hoef niet te stoppen, maar heb niet genoeg voeding dus moet gaan bijvoeden, helaas.
Ja toch? Zucht, ben weer los gegaan in de stad hoor, nog ff en het past niet meer in Louise haar kast. Maar heb nu een (spuuglelijk) plastic kurkje voor in de douche, dan kunnen we makkelijker samen douchen, want staand en dat ukkie vast houden vind ik maar een opgave...
Gelukkig, Judith, gaat helemaal goedkomen, Teesa heeft het ook gehad zo'n scheef hoofdje, nou daar kon je zaterdag toch niets meer van zien of wel? Dus gaat helemaal goedkomen!
Zo nu ff wat meer tijd, manlief is aan het werk, Ruben op bed en mn zusje en oppaskindje zijn er ook weer vandoor. Heb al warm gegeten en de afwas gedaan, dus kan er weer ff tegen. Heb me echt gigantisch verbaasd bij de huisarts. Weet je wat die man vroeg: kun je niet vast beginnen met vast voedsel een beetje bijgeven, of is dat te vroeg Je wil niet weten met hoe zulke grote ogen ik hem heb zitten aankijken. Ik zei: met fv vanaf 4 maand en met bv vanaf 6, ow zei hij dan is het nu misschien een beetje vroeg. Snap nu ook waarom hij de beslissing over zuigelingen aan de cb arts over laat...
Lafo: inmiddels klaar met inpakken? Hilde: ach Ruben zn kast puilt ook uit... en kun je nagaan dat er alleen maar kleertjes 62/68 in liggen (en een restje 56) en dat de rest in dozen ligt. Hij heeft ook nog eens een driedeurskast Ik vind het ook niks hoor, staand douchen met Ruben, manlief vindt het ook zwaarder worden dus wij denken erover om zo'n douchezitje te kopen voor aan de muur die je dan op kunt klappen... Evelien: bijvoeden is jammer, helemaal omdat je graag volledig bv wilt blijven geven. Maar als Iris veel voldaner is met een beetje fv bij, dan moet je daar maar blij mee zijn. Liever een tevreden meisje dan eentje die onverzadigd ligt te huilen... Lafo: mn zusje haar oppaskindje was hier net ook, heeft een knuffel die overal en altijd bij haar is (ze kan geen minuut zonder!) maar wilde hem wel aan Ruben geven. Ze is echt gek met hem (2 1/2 jaar) hele tijd kusjes geven, knuffelen etc. Wordt echt tijd voor een broertje of zusje heb ik al tegen haar ouders gezegd (maar papa wil daar niet aan... ) Askim: ben het met de meiden hier eens. Denk dat hij moeite heeft met in slaap vallen. Is hij ook erg wild? Misschien kun je hem dan eens gaan inbakeren, dat zou wel eens een goede oplossing kunnen zijn! Deentje: fijn dat ie er eindelijk is! Veel plezier ermee! Nazli: volgens mij gaat het met Isa ook een stuk beter sinds hij bijvoeding krijgt he? Fijn zeg! Slapen: Ruben slaapt gemiddeld 14 tot 15 uur per dag, soms een uitschieter van 16/17, soms een rotter dagje van amper 12. 15 uur slapen doet hij het het beste op, dan is ie de wakkere tijd ook erg tevreden!
ben er ff kort, heb net zitten psp-en en hierdoor in zwaaaaar tijd te kort! kleine komt zo voor voeding, heb nog tig wassen om te vouwen en te strijken en ga zo maar door... maar sja ik ben wel lekker bijgelezen tot hier wilde nog "fijne vakantie zeggen" maar ze is al weg...haha... vast eten al bij 4mnd met fv? dat is best snel zeg...voorlopig hou ik me nog bezig met 5 voedingen naar 4 te gaan (zodra mijn meisje eraan toe is) en dat vind ik wel ff prima... ehmz, sorry dat ik verder niet zo reageer...geheugen van een tamme kiwi dus ik doe later (als ik meer tijd heb) meer mijn best ciao!
@Friendly, je dokter zegt dat omdat vroeger (en niet eens zo lang geleden) die potjes vanaf drie maanden waren. Ik ga ook met 3 3.1/2 maand over op vast voedsel.. zo raar is dat niet hoor alleen ene kind is er sneller aantoe als het andere!
klopt Gina, maar niet bij bv en hij wilde hem dat juist bij de bv geven... ga het morgen op het cb eens navragen. Je hebt idd gelijk dat het ene kindje er sneller aan toe is als het andere. Ruben is er nu zeker nog niet aan toe, want de fles weigert is meestal al, is momenteel alleen tevreden met mama's borst!
Maud begint de dag zo tussen 6 en 7 voor de 1e voeding, dan kan ik haar daarna meestal nog wel tot ca. 9 uur wegleggen in haar bedje (dan doet ze wat hazenslaapjes), tot een uur of 10 kan ik haar dan vaak ook nog wel laten liggen, dan ligt ze dat laatste uur lekker te spelen. Daarna is ze er toch wel echt klaar mee. Gaan we naar beneden (al neem ik haar ook wel eens al eerder mee naar beneden, rond een uur of 7-8, als ze lekker wakker is) en teut ik nog wat met haar. Dan wil ze wel weer even slapen, van ongeveer 11 uur tot de volgende voeding, waar ze meestal tussen 12 en half 1 voor komt. Dan weer even spelen en knuffelen en weer slapen. Tussen 6 en half 7 komt ze voor de 3e voeding, dan gaat ze weer even terug haar bedje in, zodat wij kunnen eten (vaak moeten we dan ook nog eerst boodschappen doen, dus dan ligt ze daarvoor al in de wagen) en na het eten is het dan nog even lekker teuten en spelen. Gaat ze zo rond half 9 nog even een beetje slapen (als ze daar zin in heeft...) en dan komt ze ergens tussen 10 en 12 voor de laatste voeding (meestal rond een uur of 11) en gaat ze weer slapen. De laatste dagen wordt ze 's avonds echt wakker voor de voeding en slaapt daarna weer meteen verder Jammer genoeg heeft ze alleen nog altijd niet helemaaaal door wat het idee achter 'doorslapen' is, want ze wordt vaak wel al rond 5 uur wakker (Vanmorgen zelfs al even om 3 uur, wilde ze haar speentje...) Dan is het meestal wel genoeg om haar haar speentje te geven of een schone luier, houdt ze het daarna wel uit tot rond half 7, maar toch... ik zou liever hebben dat ze dan ook gewoon tot half 7 door zou slapen
bij arjen die ik ook bv gaf heb ik vanaf 3 maanden fruithapjes gegeven.. denk dat ik daar nu ook wel wat langer mee wacht..
Nee, zelfde hoeveelheid voeding als met 5 flessen per dag... 180cc water met 6 schepjes! Volgens het schema wat op die verpakkingen staat, 'moeten' ze vanaf 6 kilo naar 4 voedingen per dag, maar tegen die tijd hebben ze de eerste flinke groeispurt van na de geboorte achter de rug en groeien ze dus ook minder snel (kijk ook maar naar de groeicurves in het groeiboekje), denk dat ze daarom ook met minder voeding toe kunnen.