Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. will

will Niet meer actief

hier mag je wel gewoon spelen met de hoeveelheid melkpoeder, tja geen lepels natuurlijk. bij lobke deden ze het ook met de bijvoeding de eerste paar dagen.

anastasia als je wilt weten of je in de borstvoeding genoeg voeding hebt zitten dan moet je een beetje van je melk op een theelepeltje doen en boven een waxinelichtje houden. komt er een velletje of blijft het normaal van kleur dan is je voeding oke, als het glazig/blauw wordt zit er niet genoeg voeding meer in.
    ik heb dit van de week ook zo gecontroleerd maar pas op dat je het lepeltje recht houdt want ik weet nu dat moedermelk en een vlammetje niet samen gaan.
    anastasia, als de bv je zo onzeker maakt waarom ga je dan niet gewoon over op flesvoeding? ik weet dat het niet je bedoeling is om het zo snel op te geven maar als je jezelf ermee uitput moet je je afvragen wat voor jou en voor laura het beste is.

voor de koorts zou ik toch wel even de huisarts bellen. voel je je ook ziek?

2. will

will Niet meer actief

daphne, lek jij ook zo? kon gisteren geen kant op met mijn lek-vlek. komt dwars door die compressen
    heen, volgens Amy kan ik net zo goed koffiepads gebruiken, haha

3. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hier ook lekvlekken.. :D
    De voeding spoot eruit gisteren...

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Dames,ik hoop dat ik hier ook snel bij kan praten!
    Pfffffffffffffff,wacht wacht wacht :( :( :cry:

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    inmiddels 39.5... hoop dat het een griepje ofzo is.. Voel me ook grieperig spierpijn enzo..
    De verloskundige kon er ook zo snel neit een pijl op trekken , ik heb geen buikpijn ( baarmoederontsteking) geen last van de hechtingen, ik vloei normaal en dat stinkt ook niet..
    Met andere woorden we weetn het niet..
    Mogelijk komt het van de borsten af, zei ze nog..
    ik mocht het even aankijken, en evt morgen weer bellen als ik me toenemend ziek voel..

Laura ligt verder de hele avond al te huilen, ik word er moedeloos van :(

6. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    arme meid!

Veel sterkte/beterschap en hopelijk kun je straks gaan slapen als je manlief bereikt heb en hij zich over Laura kan bekommeren

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anastasia, lijkt me eerlijk gezegt ook niet goed van je koorts. Hier werd al naar de huisartsenpraktijk gebeld toen ik 38 graden had (door de kraamzorg).
    En dat je Laura niet kunt tillen, komt dat door je koorts, of heb je ergens last van (bijvoorbeeld dat je je armen niet omhoog kunt krijgen)

Hoeveel uur kraamzorg hebben jullie gehad.

Will, ik lek niet zo veel, te weinig voor een pad.. maar wel om het irritant genoeg te vinden. (en nu ik het er over heb krijg ik weer een stuwing aanval whahhahahaha)

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    anastasia, heel veel sterkte meid, en beterschap, en gewoon arts bellen hoor als het nodig is!

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lieve meiden bedankt voor alle medeleven, de koorts is hier wonderbaarlijk verdwenen net zoals het gekomen was.. althans nu heb ik 37,6...

wij hebben 43 uur kraamzorg gehad overigens.

Laura heb ik vannacht om 1.15 en 4.30 gehad, flesje gegeven en slapen. Nu sinds 7uur na de fles weer wakker en wat aan het jengelen.. ( niet echt huiken..)

Overigens kwam ik er achter dat ik vandaag weer net zoveel weeg als voor de zwangerschap! Dat is snel gegaan zeg pfff

10. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    hier krijg ik waarschijnlijk nog 2 dagen kraamzorg als Angelo vandaag naar huis mag, dus vandaag en morgen, pff best wel eng hoor zo in het diepe gegooid worden.. :(

11. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    @Anastasia..wauw nu al je gewicht terug..pff..ik zit net op de helft. Fijn dat de koorts weg is en nu hopen dat Laura regelmaat krijgt. Heb je dat geprobeerd wat Will vertelde?
    @Dolphin.. Hier na een keizersnee 31uur kraamhulp gehad. Ik hoop dat Angelo vandaag naar huis mag. Misschien kun je nog meer zorg krijgen. Dat moet je VK aanvragen.

Hier alles goed. Evan heeft zich 1x gemeld vannacht daarna weer rustig verder geslapen. Hij ligt nu wat kreunen in de box :D

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje vergeet helemaal hier te kijken.........

Pff balen van je geklooi met de borstvoeding steeds Anastasia. Kan me voorstellen dat je het beste voor je meisje wilt maar een onrustige mama en ontevreden meiske is ook niet alles. Als ze rustiger wordt van een flesje en jij ook zou ik toch daarvoor kiezen.
    Lekker hé je gewicht terug...Hier ook weer op gewicht alleen wil ik er nog wat meer kilo's af want was al te zwaar.
    Had je nog lekker met Laura gewandeld?

Dolphin: hoop dat angelo mee mag vandaag.
    Ik heb na 6 dagen in het ziekenhuis met Nieve nog 4 dagen kraamgzorg gehad, had dan 5 uur per dag van 8 tot 13 uur.
    De verloskundige en kraamhulp hadden extra uren geritseld bij de verzekering ivm de voorgeschiedenis en Nieve die een moeilijke start had.
    Misschien lukt dat bij jullie ook?

Mariska: lekker 1 keer vanacht.......Hier kolf ik soms overdag voeding zodat papa in de nacht een keertje flesje geeft met borstvoeding, kan mama blijven liggen :)
    Hier ook voeding wat er uitspuit, als Nieve drinkt dan kloekt ze het ook echt en heel vaak zit haar hele mondje bomvol melk dat ze zich geregeld verslikt omdat er zo veel is.
    Als ik kolf dan komt er ook echt megaveel voeding, zelfs als ik dat doe nadat Nieve 3 kwartier gedronken heeft. :confused:

Hier gaat het zijn gangetje. Nieve heeft wel wat last van de warmte, komt vaker om te drinken, hebben jullie ukkies dat ook?
    Ik zat wel elke keer te twijfelen wat ik haar aan moest doen want ze had het echt warm, voelde klam en zweterig.
    Dus zondag en gister dr eerste jurkje aan. Ze had het zelfs daarin warm zat. FF een fotootje van dr in haar jurkje.

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Will en Daphne: ik heb 2 zoogkompressen per borst in zeg maar...
    Heb geen stuwing maar zo veel voeding dat het regelmatig doorweekt is, dus uit voorzorg maar 2 kompressen..

Daphne: misschien helpt masseren, ijskompres of koolbladeren tegen je stuwing. Ik heb er gelukkig maar 1 dag last van gehad.

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik heb het nog niet uitgeprobeerd met de melk en het waxinelichtje... misschien vanavond even testen.

heb haar nu weer aangelegd na 3 flesjes kijken of ze hierna weer onrustig is.

dolphin fijn dat de kleine mee mag, en je hebt wellicht recht op verlengde kraamzorg hoor!

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    haaaaaaaaai,

ik vergeet ook om hier te kijken.

@ lekken, daar heb ik nog geen last van gehad. ik verwissel iedere keer als ik bv geef de "pads"hihi.
    maar gemiddelt komt de kleine man ook om de 2.5 uur. hij heeft de 1e 3 dagen een "slechte start "gemaakt. en nu moet ik als hij jengelt als hij honger heeft gewoon aanleggen. Wij gaan zaterdag naar de stad toe en dan een kolf halen.

Welke kolf hebben jullie?

ik heb het idee dat mijn tepels niet tegen deze compressers kunnen, eerst had ik ze van etos eigen merk, en nu van de nutricia en jeetje wat jeuken mijn tepels. dus zaterdag meteen andere halen.

@anastacia wat goed dat je koorts gezakt is..

@dolphin wat goed dat hij mee naar huis mag. kun je geen smoesje verzinnen zodat je langer hulp hebt. ff met de kraamzorg overhebben.
    en kan me goed voorstellen dat je het eng vind om zo in het diepe gegooid et worden. dat heb ik nu ondanks 7 dagen kraamzorg.

@Hannah, wat een coole foto, maar hebben jullie echt roze pampers?

@de wond schoonhouden.
    ik moet dus als ik moet piesen, mij schoon doesje. hoe lang hebben jullie dat gedaan?

16. will

will Niet meer actief

hannah, dat kan ik natuurlijk ook doen, 2 van die compressen. ik heb ook niet echt last van stuwing maar het loopt er echt uit. zo snel ik lobke hoor of als ik aan d'r denk dan begin ik te lekken.

wat ziet nieve er geweldig uit in d'r jurkje, hollands next top model?

hier vandaag naar het CB om lobke te wegen. ze weegt nu 2565 gr. ze was dus weer 125 gr. aangekomen in 6 dagen tijd. gaat helemaal goed.
    wel kwam er de vraag of ik borstvoeding wilde afstaan. ik heb de arme vrouw wel zo ongelovig aan staan kijken dat ze gewoon zenuwachtig werd. kon ook alleen maar zeggen dat lobke en ik alles voor ons zelf houden. dat is me nou nog nooit gevraagd.

aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik het mooie weer bij jullie misloop maar als ik jullie verhalen zo hoor is het voor lobke maar beter dat we hier zijn, haha het sneeuwde vanmiddag (wordt je ook niet vrolijk van hoor)

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Even kijken hoor dat spoelen dat doe ik nog steeds, zo lang als dat ik vloei ga ik daar ook mee door denk ik wel zo schoon :)

En ik heb een medela electrische kolf, dubbelzijdige gehuurd van de thuiszorg.
    Dat is beter dan handkolven en werkt een stuk fijner. Je koopt dan alleen de opzetstukken ( iets van 20 euro) en de machine die huur je per week voor 15 euro..

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anastasia, ik ga mijn dubbele elektrische kolf verkopen (de Medela Pump in Style, zeg maar de thuis versie van die ene die je nu huurt) Omdat ik dus geen bv geef, en al helemaal niet meer wil kolven.

Ik ben gestopt met spoelen, kreeg er last van! Ik krijg zo langzamerhand zelf luieruitslag van de verbandjes hihihihi (is eigenlijk niet om te lachen, het is gewoon erg vervelend) Maar ik zet wel dagelijk de douchekop erop (klinkt ook beetje raar whahahaha, maar jullie weten wat ik bedoel).

Will, ik lek dus als ik vertederd wordt door een van de twee dames... heb nu demakeup schijfjes in mijn bh gedaan whahaha. (Werkt ook).

Vandaag dus eventjes gaan wandelen met de dubbele wagen voor het eerst (mark had al eerder met die wagen gelopen), het is wel erg wennen, andere draaihoek dan de enkele. Maar denk dat als we er een paar keer mee weg zijn geweest... dan wen ik er wel aan hahaha.

En wat ben ik blij als die stomme wond genezen is!

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Daphne het is me even ontgaan denk ik maar waarom wil je niet (meer) kolven?

Luieruitslag hahaha :) Ik vind het spoelen juist wel erg fijn en fris moet ik zeggen. Ik vloei nog altijd al is het niet meer zo erg..

20. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    hij is vandaag thuis gekomen. Alles gaat goed hier, lekker aan het knuffelen met de kleine.. :D
    Morgen komt de kraamhulp hier voor 1 dag( daar hebben we nog recht op) en die zal het een en ander nog eventjes uitleggen.
    Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht gaat worden.. :confused:

Deel Deze Pagina