Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    :confused: ik loop graag een paar dagen voor ;)
    Ik heb ook een blubberbuik, als je de buik uitrekt kan er zo weer een baby terug in.. ;) :)

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Yoehoe eindelijk goed nieuws! Neia is weer 50 gram aangekomen, ondanks de energie die ze gister heeft verbruikt door te krijsen.
    Ik ben zooooooo blij en trots op haar.
    We hadden een hele fijne kraamhulp hoor, maar die opmerking van vanmorgen baalde ik een beetje van. En ik ben blij dat ik haar heb door laten slapen.
    Ze is nu helemaal tevreden.

Lafo, pff meisje wat heb je allemaal moeten meemaken. Kan me heel goed voorstellen dat je nu heel erg bang bent voor het bloedverlies, en dat het constant in je achterhoofd spookt. Verschrikkelijk zeg.
    Ik voelde de eerste paar dagen ook constant de pijn en het verdriet van de operatie. Ook toen de gyn zaterdag vroeg of ze nog wat draadjes van mijn hechtingen mocht doorknippen, ging ik helemaal door het lint. Voorlopig komt daar niemand meer aan.

Jammer dat je mannetje weer is werken. Maarja, helaas gaat dat door. Gelukkig is je kraamhulp er nog. Hoelang blijft ze nog?
    Dat eten herken ik echt, als de kraamhulp niet iedere keer van alles klaar zette, dan zou ik er waarschijnlijk ook geen zin in hebben gehad.
    Zo jouw gewicht gaat ook hard. :confused:
    Ik heb net gewogen, en ben nu al 9,5 kilo kwijt, precies op de helft dus. Ik ben al heel erg tevredem.
    Vanmorgen ook weer een rokje aangetrokken van heel lang geleden. :D

Neia heeft nu volgens mij helemaal geen last meer van de bult op haar been. Het is ook een stuk minder geworden, en we hebben er tandpasta op gesmeerd, dan kan het mooi uitdrogen.

Witte reus, ahhhhhhhhhhhh wat zielig zeg voor Bram!
    Ik zou ook mijn ogen eruit janken denk ik als ik dat zou zien ( dat weet ik nu sinds gisteravond ;) ). Hoelaat mag je langskomen?
    Het zal vast wel een allergische reactie zijn. Hopelijk krijgt hij er straks iets voor.

Hannah, ahhhhhhh wat een prachtige foto, de 2 mama's met hun meisjes. Echt leuk joh! En nu op naar Ice en Luna. Heel veel plezier! Wel foto's maken he?! ;)
    Die paracetamol neem ik ook niet zo nou hoor. Ik weet heus wel wat ik kan hebben en wat niet. En ik raak er vast niet verslaafd aan, zoals hun beweren.

Katsas, heerlijk dat jullie naar de Ikea zijn geweest! Echt gezellig.
    Fietsen? :confused: Poeh, heeeeeeeeeel veel succes. ;)

Onsukkie, heel leuk om je berichtjes vanuit het zh te lezen. Hoezo verslaafd?! ;)
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie. Klinkt echt super dat je nu al gedoucht hebt. En fijn dat de wond ook mooi is. Valt het mee?
    Balen dat je nu in het zh moet blijven, maarja voordat je het weet ben je lekker thuis.

Friendly, ohhhhhhhhhhh jammie filet. Dat was hier maandag gelijk in huis gehaald door de oma. Ik heb er echt van genoten. Daarna heeft mannetje bij gehaald, en nu is het alweer op. Gelukkig gaan we vanmiddag weer boodschappen doen.
    Oei Ruben klinkt inderdaad onrustig. Wat zou dat kunnen zijn dan? Wat voor melk gebruik jij om bij te voeden? Ik ga straks denk ik ook maar iets in huis halen.

Ik zal dit even posten, want had ik toen straks al geschreven.

X Neia

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik heb bijvoeding van Friso, hypoallergeen nr 1. In het ziekenhuis kregen we Nutrilon, maar die heeft als nadeel dat dat een grootverpakking is, terwijl in de Friso-doos 2 verpakkingen zitten. Als je het weinig gebruikt is dat dus veel handiger omdat het max 4 weken open mag staan. Zonde om zo'n verpakking van tussen de 14 en 16 euro te kopen als je meer dan de helft weg kan gooien.
    Bij de schlecker is de voeding btw goedkoper dan bij de supermarkten, kruidvat, trekpleister en apotheken, scheelt een euro.
    Ruben heeft zich weer helemaal overgegeven gelukkig...
    Ben er al uit, als hij morgen nog zo onrustig drinkt en de tepel niet goed pakt gaan we even weer naar het cb... met wat ze daar zeggen kan ik dan altijd de ha bellen als dat nog nodig is.

Zijn jullie trouwens van plan om te gaan zwemmen met de kleine? Zo ja wanneer? Het lijkt mij echt heerlijk (helemaal omdat Ruben het water ook erg lekker vindt) Hier in het zwembad mag je vanaf 7 weken gaan zwemmen, maar ik heb al verschillende stukjes gelezen dat je uit moet gaan van de gecorrigeerde leeftijd. Voor Ruben zou ik dan dus moeten wachten tot 11 week. Hmmm, ook een vraag voor het cb denk ik...

Ga ff kopje thee zetten. Wilde nog naar de bibliotheek (was vanochtend al geweest, maar niet aan gedacht dat ie maandagochtend dicht is) maar is wel afhankelijk van hoe laat Ruben wakker wordt, heb geen zin om heen en weer te vliegen ;)

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Geweldig trouwens dat Neia zo goed groeit! Ik blijf erbij, mama-instinct is beter dan kraamverzorgster-instinct, dus goed gedaan dat doorslapen! Van slapen groeien ze harder dan van krijsen hoor ;)

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Katsas ik wil ook fietsen! ;)

Onsukkie rustig aan meid, ik ken het, ik wil ook van alles, het herstel gaat voor mijn gevoel nog veels te langzaam.
    Kan niet wachten tot ik weer naar buiten mag, maar dat schijnt tegen te vallen.

Evelien en Friendly vervelend dat jullie kindjes geen symptomen hebben, hier heeft de kraamhulp gebeld naar de doker en dat was genoeg reden om die medicijnen te krijgen.
    We hebben het haar net gegeven en ze vind het heel lekker, het is heel erg zoet namelijk.
    En zelf moet ik het ook op m'n tepel smeren.
    Lekker plakkerig!

Marieke gelukkig dat het met Neia zo goed gaat, en ook alweer aangekomen!
    Daar ben ik ook zo blij om. Geef je nog bv?
    Hoe gaat het daarmee?
    De kraamhulp is er t/m woensdag en dan is het echt over.
    Mijn man probeert zo vroeg mogelijk naar huis te komen, hij is er nu ook al omdat de kraamhulp zo weg gaat.

Ik lees trouwens dat de meeste van jullie naast bv ook bijvoeding geven met de fles dus iedereen heeft er toch min of meer problemen mee.
    Wel jammer.

Witte reus wat zielig voor Bram, zou ik echt om moeten huilen, ik kan nergens meer tegen :cry:

6. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Friendly die bijvoeding hebben wij ook.
    Zh gaf idd ook Nutrillon.

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik geef de bijvoeding totdat het pakje leeg is Lafo (nouja, uiterlijk tot volgende dinsdag want dan staat het 4 week open) en max 1 keer per dag (anders wordt het kolven weer zo'n verplichting, en dat wil ik niet). Ruben doet het prima op de bv en vind het zelf het prettigste als het daarbij blijft! Maar goed, deze zuinige mama vindt weggooien ook weer doodzonde, dus vandaar af en toe bijvoeding.

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, GEFELICITEERD met Brian's eerste record! :D
    hihi lekker dat het vannacht zo goed is gegaan.

Hellepelle, pff klinkt als een drukke dag zo, ben echt benieuwd of ik dat straks weer allemaal aan kan.
    Lukt het goed om Cas alleen in bad te doen?

Anastasia, zielig dat Laura zo van slag is.
    Is het nog gelukt om de voeding te rekken?

Witte reus, ah nee he, komt die schoonmoeder weer van je aan. :evil:
    Ene oor in en het andere eruit hoor......... ;)

Jvtje, Dolphin en Daphne, jullie kleintjes zijn alweer 4 weken oud. Yoepie! :D :D :D

Evelien, haha die pink van jou, raar dat daar niks uit komt. Neia vindt een pink ook erg lekker, maar heeft liever de borst. ;)
    Oei als het echt spruw is zou ik toch wel even bellen hoor, daar moet je niet mee doorlopen. Ongelofelijk dat een ha dat niet serieus neemt.
    Zoooooooooooooooo 17 kilo alweer eraf! :confused: Knap hoor, die laatste 9 komen dan vast ook wel.

Daphne, hihi een blubberbuik? Hier zeker ook. Net even mijn kast uitgeruimd en gekeken welke shirtjes ik aan kan. Ik denk dat ik van de week maar even snel wat bij moet kopen. ;)
    Ik hoop voor je dat Fay haar ritme gaat veranderen.

Net is de vk weer geweest. Gelukkig nu een veel aardigere vrouw. Ze heeft nog naar mijn wond gekeken en zij zei ook: zoooo zie je het maar heel weinig, ze vond het erg sneu dat ik dit had meegemaakt. Dat vond ik wel lief. Ook zij begon over een paar draadjes, maar ik heb gewoon gezegd dat ze daar echt niet aan mocht komen. ;)
    Als ik iets met de bv verander, ivm de pijn moet ik eerst hun inlichten. Maar dat doe ik niet hoor (als ik dat niet nodig vind). Bedankt Gina voor de tips ;) .
    De kraamhulp is nu ook echt weg. Het is een raar idee, maar ik vind het wel heerlijk. Nu kunnen we lekker alles op ons eigen tempo doen. Lijkt me morgenvroeg ook zo lekker.

Kan iemand mij even uitleggen hoe het zit met het regelen van de kinderbijslag? Ik heb daar namelijk geen papieren voor, en ik dacht dat dit vanzelf zou gaan.

X Marieke

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Over blubberbuiken gesproken, mijn vader denkt nog steeds dat er nog eentje in zit :(

Neia heb je nog veel pijn aan je hechtingen?

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Friendly, bedankt voor de tip. Ik ga het straks even kopen. Ik voel me er zekerder bij als ik het in huis heb, denk ik.
    Wij willen echt gaan zwemmen met de kleine, dat deden we voorheen ook altijd. Maar wanneer? geen idee eigenlijk.
    Ja, ik ga voortaan luisteren naar mijn mama-instinct. ;)

Lafo, fijn dat je mannetje alweer thuis is, lekker. Wij hebben ook de maximale kraamzorg gekregen, daar ben ik ook blij om.
    Ik geef inderdaad nog bv, maar het doet ontzettend veel pijn. Vooral mijn rechterborst daar zitten flinke kloven op. Ik gebruik zalf, maar dat helpt helemaal niet. Dus ik ga dat goedje van Hannah in huis halen.
    En ik heb van de vk mothermades gekregen, die ik erop moet leggen. Dat geeft af en toe wat verlichting.
    Ik kijk het alleen nog deze week aan (als ik dat vol hou) en anders ga ik fv geven, deze pijn is niet om uit te houden.

X Marieke

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Lekker he Marieke... ik moest de dagen dat de kraamverzorgster kwam er ook voor opstaan. Heb de derde dag maar gevraagd of ze niet pas om 9 uur wilde komen :D Was natuurlijk geen probleem voor haar!

Kinderbijslag krijg je automatisch papieren voor een paar weken na de geboorteaangifte. Je kunt die dan ingevuld terugsturen of via internet doen. Stelt weinig voor, zo gepiept.

:evil: Ben echt heel dement nog! Wilde gegratineerde witlof eten, kom net bij de koelkat om de boel vast schoon te maken en voor te koken, heb ik niet eens witlof! (Ja bedenk achteraf dat ik dat donderdag al opgegeten had :( )

Maar goed, kan niet nu met Ruben richting winkel lopen, weet zeker dat ie dan weer halverwege (of eerder) wakker wordt). Hoop maar dat ie zo uit zichzelf wakker wordt, anders wordt het helaas pindakaas geen witlof vandaag, maar keus uit een heerlijk potje boontjes of een eerlijk blikje boontjes :(

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik heb het ook gekocht nadat ik met pinksteren (toen natuurlijk alle winkels dicht waren) na twee dagen niks anders dan voeden helemaal kapot was en griep had. Toen een doosje 1-voeding zakjes gekocht (die zijn wel van nutrilon, maar zitten in de verzorgingstas voor de ECHTE nood) en een doos Friso. Voelde me een stuk geruster met het idee altijd wat achter de hand te hebben voor als je het zelf ff niet aan kunt of te veel pijn hebt (zoals ik jouw geval).
    Vreemd zeg dat de kloven niet over gaan met de zalf... zou idd nog een andere proberen en als het niet aanslaat misschien eerst proberen de bv te halveren (om en om, fv en bv, dan krijgen je tepels meer rust en tijd om te herstellen) en als dat lukt kun je zo weer terug naar volledige bv, als je helemaal overgaat op fv is teruggaan naar bv veel lastiger als je dat later wel zou willen.

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    pffff heb echt denk ik een day off

gaf ik bram net wat te drinken want het leek alsof hij dorst had.. verslikt meneer zich.. haalt geen lucht meer ik heb op de kopgehouden en op zijn rug geklopt. krijgt nog rooder hoofd. wil ik naar beneden rennen met hem.. kijkt hij alweer vrolijk in het rond. toen heb ik maar ff gemeen onder zijn voetjes gedaan zodat hij hard begon te brullen ( ik net zo hard als hem ) en nu huilt hij weer de hele tijd. :(

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    sorry voor de ego berichten maar ikkan er niemand anders mee lastig vallen. want als ik dit nu tegen mijn vriend zegt komt hij gelijk naar huis.. terwijl dat niet nodig is!

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Jeetje Wittereus, klinkt echt alsof je je dag niet hebt ( en bram ook niet) je zal wel flink geschrokken zijn, maar baby's kunnen vrij lang zonder adem halen (okee, had Ruben zelf ook direct op de kop gehangen denk ik..., das de eerste logische reactie).
    Klets lekker van je af... ego-berichtjes horen er ook bij ;)

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey neia, wat goed dat je meisje is aangekomen.
    en pijn aan de tepels is echt niet te omschrijven, ik zat vaak met gekrulde tenen en tranen in mijn ogen.
    heb je ook verschillende aanleg methodes geleerd? want wij hadden 2 kraamzorgen en allebei legde ze Bram op een andere manier aan, en dat maakte ook veel goed..

@friendly hihi dat heb ik ook af en toe, en dan verheug je je zo op dat eten terwijl je dat niet in huis hebt! ik hoop dat je het dadelijk nog ff kunt gaan halen samen met ruben.

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    :D Loop net langs Ruben om de waterkoker aan te zetten (hij was daarnet weer wat in zn slaap aan het morrelen) ligt ie met zn voetjes helemaal op de rand van de kinderwagenbak... in plaats van dat ie nu dus omhoog kruipt (wat ie eerst deed) zakt ie nu dus naar onder, zo'n komisch gezicht! Zal zo ff kijken of ik een foto kan maken...

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    haha friendly ik ben idd benieuwd naar de foto's.
    nou tegen mij is gezegd dat als baby's zich verslikken er niets aan de hand is. dan sluiten ze zelf een klepje of zo.. maar toch. hij kreeg zo'n rood hoofd.. en haalde echt geen lucht.

hij is zo moe maar slapen wil hij niet, alleen met zijn speentje en valt hij voorzichtig in slaap. maar ow weej als dat ding eruit valt..

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben wil geen speen, Ruben wil geen pink... Ruben wil wel: een hoekje hydrofielluier, een stuk van een slabbetje, een arm, schouder of hals, maar het allerliefst alleen mama's borst....

komisch niet, zo heb ik nog een halve kinderwagenbak over (al kun je dat op de foto niet zien...)

20. wat word er weer veel gekletst hier zeg! gezellie!
    zag dat nu echt iedreen bevallen is.. en dat t zwangerschaps toppic gesloten word! wel een raar idee hoor ;)

Marieke wat fijn dat neia is aangekomen! ondanks dat ze gestoken is... heeft ze nog last van die plek?

Witte reus.. ik denk dat bram warmte bultjes heeft.. heeft brian ook 1 dag gehad.. en daarna was t weer weg.. en met arjen heb ik dat ook gehad. hoop voor je dat dat t is.

friendly wat een scheetje is ruben!

Deel Deze Pagina