Fruithapje mag vanaf een maand of 4, maar groentehapje toch pas met een maand of 6? Overigens moet je Noah dan evengoed daar gewoon de fles bij geven hoor, want daar haalt hij z'n vocht vandaan! (Al zal je dat vast zelf ook wel weten ) Hier ging de overgang naar 4 voedingen trouwens heel erg makkelijk. Maud heeft het gewoon zichzelf geregeld! Zeker als je Noah op verzoek de fles geeft, zal je vanzelf merken dat er op een gegeven moment weer wat regeldagen zijn en dan zittie ineens, voor je er erg in hebt, op 4 flesjes per dag Hier begon het dat ze een weeklang een beetje aan het klooien was met dan 4 voedingen, dan weer 5, zelfs een keertje 6... daarna nog 2 echte regeldagen met flink gejengel erbij en sindsdien dus 4 voedingen. Wat me ook opvalt, is dat ze sinds die regeldagen echt meer slaapt! Eerst sliep ze met name 's ochtends en 's avonds heel weinig, maar nu slaapt ze ook dan wel elke keer een paar uurtjes.
Daar heb ik ook wel eens last van, dat ik een spelletje ga doen en het spontaan toch wel weer iest te laat is eigenlijk Maud kan ook aardig bewegen ja. Vond haar vanmorgen voor het eerst overdwars in haar bedje en in de box wil ze zich ook nog wel eens een kwartslag draaien In de wandelwagen en in bed wurmt ze zich ook altijd naar boven, of ze nou een slaapzak aan heeft of niet. Leg ik haar netjes onderaan in haar bedje, ligt ze 10 minuten later alweer aan de andere kant van de hydrofielluier
@Lafo: volgens mij lees je dit al niet meer, maar ik wil je toch nog even een fijne vakantie toewensen! Het zal hier een stuk rustiger zijn....
hier is t gelukkig een beetje afgekoeld t heeft net ff geregent! ik wee niet wat t weer bij jou is nazli.. maar zou doen wat jij t fijnst vind..
nou wat ik begreep halen ze daar niet al dr vocht uit.. daar doe je met deze warmte extra voor geven of meer cc bij de voeding... ik geef Noah sowieso tussendoor al water in sapflesje! Als ik overga op vast voedsel dan krijgt Noah een flesje water erbij... maar volgens mij geef je dan geen flesvoeding meer.. toch?!
Wat een muts die arts. Hoorde laatst ook iemand zeggen die in een traumateam werkt (op de ambulance) dat ze helemaaaaaaaaaaaal niet blij zijn als er een huisarts bij een ongeluk aanwezig is geweest. Die schijnen de verkerde dingen te doen ofzo...
Zo'n douche zitje is ook een optie ja, maar vond dit toch ff handiger op dit moment. Zittend lijkt het me wel een stuk relaxter, want Louise vindt het geweldig, dus het is zonde om het niet meer te doen.
Gina: voorlopig blijf je gewoon fv geven hoor (of pap) de potjes is juist extra en om te wennen aan vast voedsel. Veel kindjes willen maar een paar hapjes. Je vervangt het pas vanaf ongveer een jaar (afhankelijk van in hoeverre je kindje de potjes accepteert, sommige eten vanaf 6 maand met de pot mee, andere pas met 1,5).
Maud houdt de fles niet zelf vast, maar ze duwt wel met haar handjes echt de fles weg, wanneer ze genoeg heeft (of de borst, afhankelijk van om welke voeding het gaat )
Tot een maand of 10 moet je sowieso flesvoeding geven. Maar volgens het cb hoef je niet persé de nr. 3 melk te geven, daarna kun je ook gewone melk met vitamine d geven.
Hihi, ik zie het al voor me Zie zoiets wel hier trouwens: nichtje van Michiel van 3 is ongeveer net zo groot als m'n halfzusje van 4,5! Volgens mij heeft m'n halfzusje laatst een groeispurtje gehad, want de laatste keer dat ze bij elkaar waren, was ze toch wel weer duidelijk wat groter, terwijl ze de keer ervoor ongeveer even groot waren!
Gaan jullie trouwens kant en klare potjes geven? Ik heb bij Quinn altijd alles vers gemaakt of een voorraad in de vriezer gedaan. Ze lustte ook helemaal geen potjes, een enkele keer duwde ik er wel eens een potje in als ik onderweg was, maar dat vond ze dus maar vies (kan ik me overigens goed voorstellen want ik vind het ook maar smurrie). Over een kleine maand ga ik beginnen met de fruitvoorraad in te vriezen. Je mag het 3 maanden bewaren, dus dan kan ze in het najaar nog lekker van wat zomerfruit genieten. Heb ook alweer nieuwe kleine bakjes gekocht.
Als je het precies wilt weten even op je eigen cb vragen, want ze denken er per cb nogal verschillend over. Je kindje moet het voorlopig hebben van de melk en alles wat hij daarnaast krijgt is extra en om de darmpjes te versterken. Zelfs als hij het potje leg heeft heeft ie waarschijnlijk nog wel behoefte aan zn vertrouwde melk!
Oh, dat doet Maud ook Maar zij kan dr speentje ook nog niet zelf terugstoppen, dat snapt ze toch nog niet helemaal. Haha, daarstraks hield ze gewoon dr speen in dr handje vast Heeft ze 'm denk ik zelf uit haar mond getrokken (alleen beetje jammer dat ze 'm dan liever ín haar mondje had, getuige het huilen...) Soms, als de speen echt precies naast haar ligt, probeert ze die wel met haar mondje weer op te pakken. Ook al zo schattig. Maar ook dat lukt meestal niet.