Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zal zo even een foto van brian op zijn speelkleed erop zetten ;)

bij arjen deed ik t ook heel gevarieerd met potjes en zelf maken.. en toen arjen 1 jaar was at ie gewoon altijd met ons mee.. en ook gewoon zelf zonder te voeren.. in t begin was t wel een behoorlijke smeerbende.. maar nu doet ie t hardstikke netjes.

witte reus ik vind t ook t leukst als er een beetje spek aan een baby zit! zo schattig dat lekkere babyspek haha :)

2. volgens mij weer een regeldagje hier... heb al wel 5 voedingen gegeven en nu wil meneertje alweer

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo ik doe even wat ik me nog kan herinneren, heb effen geen puf meer om alles af te lopen.

Gina, als ik eerlijk ben vind ik het vrij vroeg voor bijvoedeing, en aangezien noah ook voeding krijfgt tegen krampjes zou ik er voorzichtig mee zijn, het is echt een omslag voor de darmen hoor en ik denk dat je misschien ook nog meer kans hebt op een allergie. Ik zou sowieso even met je cb overleggen. Hier moet ik altijd wachten tot 6 maand ivm koelmelkallergie verleden van Kim dan zijn ze met al de kindjes wat voorzichtiger.

Over potjes en vers, ik doe allebei, want in het begin mogen ze nog maar een heel beperkt aantal soorten groentes hebben en ik vind het makkelijk als ze het beide lusten. Dus als ik dan iets eet wat een baby nog niet mag, dan pak ik dan eens een potje! Fruit doe ik meestal wel vers!

Groente mag ook vanaf 4 maand, bij Tessa moest ik zelfs met groentes beginnen , om ze niet een voorkeur voor zoet aan te leren.

Zo dat was weer even de voeding, Iris is alweer wakker, groetjes Evelien

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wow we gaan hier zo toch een bui krijgen... het is echt pikzwart en het waait toch! Goed dat ik net met Max buiten geweest ben...
    Hoor Ruben boven al hikken, dus die zal zo wel echt wakker worden denk ik, mag ook wel, al bijna 4 uur geslapen.

5. hier toenstraks ook regen gehad.. was t afgekoeld naar 25 graden.. en nu is t alweer aan t oplopen :( inmiddels alweer 27,5 graden in de woonkamer :(

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

4 voedingen is toch wel lekker hè ;) Snap wel wat je bedoelt. Ik had dat gevoel vooral toen we bij het cb waren en vertelden dat Maud bezig was zich naar 4 voedingen te regelen. Had die wijkverpleegkundige wat commentaar op, zo van 'ja, nou .. 5 voedingen is echt nog beter, want...' (ze kon niet eens met een fatsoenlijk argument op de proppen komen trouwens... :rolleyes:), maar toen had ik dus ook zoiets van, ja, ik heb echt geen moeite met 5 voedingen hoor, van mij mag ze heus nog wel zo vaak komen. Mevrouw heeft echter zelf genoeg aan 4! ;)

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    De hoeveelheid voedingen vind ik niet zo belangrijk, hoe hij zich voelt wel ;) . Als hij geen krampjes heeft en netjes tussen de voedingen gaat slapen maakt het mij echt niet uit of ie nou 4, 5 6 of 7 voedingen wil.
    Het stortregent hier nu toch! Alles staat goed blank (wel lekker, hoef voorlopig ff geen planten water geven buiten).
    Boven is het weer stil, of Ruben geniet van het luisteren naar de regen of is helemaal niet wakker geweest en had een slaap-hik.

8. [​IMG]

9. [​IMG]

zijn nieuwe speelkleed :)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Aaaahh, wat een datum dan ook. Hihi, wij gaan volgende week maandag misschien iets van een kwart stuk taart kopen ofzo, om te vieren dat ze een kwart jaar is :)
    Maud hoeft pas 21 augustus weer naar het cb. Toen ze van het cb met die datum kwam, had ik wel al zoiets van 'is dat niet erg laat?', maar het zal wel kloppen. Ga er tenminste maar vanuit dat ze zelf wel weten dat ze voor de 3-maands controle moet enzo. Als het niet de 21ste was geweest, zou het 2 weken eerder zijn, dus volgende week donderdag. Ik moet daar dan wel bij zeggen, dat ik niet gevraagd heb of dat niet erg laat was. Vond het eigenlijk wel prima, 6 weken tussen de prikjes ;)

11. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    pfff hier buiten is het 29.9 graden en binnen in het 26.8.. ben ik blij dat ik boven de gordijnen dicht heb gelaten

over de voedingen, hier bij ons op het buro word gezegd dat als ze ongeveer 7 kilo zijn ze naar de 4 gaan/moeten..

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik moet de 5 e augustus terug voor de 2e prikjes :cry: ik zie er nu al tegenop.

maar hier zit er dan ook meer als 6 weken tussen hooor

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben zit nu tegen de 6 kilo, maar goed, hij regelt het helemaal zelf dus dan vind ik het echt prima!

deentje, mooi speelkleed! En een leuke romper (zal papa niet echt blij mee zijn ;) )

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, Difrax heeft die ;) Jammer genoeg wil Maud niet aan de Difrax speentjes... hebben het wel geprobeerd (en ja, er ligt dus ook een Nijntje speentje hier thuis :)), maar ze wil ze echt niet...

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben wil helaas ook geen speentjes, de enige die hij af en toe accepteert is die van Avent, verder mogen we er lekker zelf op sabbelen voorlopig.

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Jaaaaaaaaaaaa ze wordt alleen maar liever (kan dat nog?).
    Hier ook een slaper, denk dat het door de prikjes van gisteren komt. Ze heeft 4 1/2 uur geleden de laatste voeding gehad en slaapt nu alweer 3 1/2 uur, dat is echt extreem lang, ALS ze al zolang slaapt dan doet ze maar 3 uur en wil dan echt al flink weer drinken. Maar ik ging na 3 uur slaap bij haar kijken boven en toen deed ze 1 oog open, keek me aan, en deed hem weer dicht.
    Dus ik heb maar weer de aftocht geblazen, vraag me af wanneer ze wakker gaat worden, want dit is toch wel heel erg lang!

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier loopt het helas ook alweer op, maar het LIJKT iets minder benauwd, maar dat kan ook schijn zijn (afkloppen).

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben heeft om 11 uur voeding gehad, das dus al weer 5 uur geleden. Lag er om half 12 in, even voor 12 wilde hij nog een toetje en is daarna in slaap gevallen. Hij is nu wel wakker aan het worden. Hij huht...

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam

Deel Deze Pagina