Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    De laatste mei-mama is bevallen... echt een vreemd idee dat we daar niet meer hoeven kijken, de spanning van wie-is-de-volgende is helemaal weg. Vind het wel erg grappig dat geen van de kindjes dezelfde roepnaam heeft, (of heb ik dat weer verkeerd gezien?) dat gebeurt niet vaak.

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Dank je, ben ook helemaal verliefd op hem :D (Vooral als ik hem 's nachts in het halfdonker aan het voeden ben en hij met die heldere oogjes terugkijkt...)
    Vind trouwens alle baby's hier zooo lief, de ene foto die langskomt is nog mooier en liever dan de ander.
    :)

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    gisteravond ging papa douchen, wilde dat ik mee ging, maar was net klaar met Ruben voeden en die was nog klaarwakker, dus dat ging niet. Toen heb ik Ruben maar uitgekleed en met papa laten douchen. Hij vond het echt heerlijk, weet btw niet wie meer straalde, papa of Ruben. Beide van die tevreden koppies. Na 10 min heb ik hem er toch maar onderweg gehaald, daar was ie het duidelijk niet mee eens! In vervolg als we samen thuis zijn gaat ruben dus lekker onder de douche, en als ik alleen ben gewoon wassen of in de tummy. Mooie afwisseling, toch?

4. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Marieke en Friendly je mag pas gaan zwemmen als je niet meer vloeit he meiden!

Pfffff het is hier warm binnen niet normaal meer zweet breekt me uit, mag nog niet veel uit bed maar m'n slaapkamer ligt op het zuidwesten dus heel de tijd staat de zon erop.
    Amy lijkt het niet te deren die ligt lekker te maffen op m'n voedingskussen.

Witte reus wat beleef jij allemaal voor enge momenten met Bram jakkes hoop dat je baaldag snel over gaat.

5. ja leuk! hier durf ik niet echt met brian onder de docuhe ben veel te bang dat hij uit mijn handen glibbert. heb t met arjen ook maar 1 of 2 x gedaan toen die zo klein was.

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wat een leuke foto van Ruben :)!

Neia nogmaals ga even naar de thuiszorgwinkel en leen een kolf. Dan kun je borstvoeding afkolven ( en geloof mij maar dat is veeeeel minder piinlijk dan doorgaan met de kleine aan je borst! Als de kloven te erg zijn dan helpt de zalf namelijk neit meer ( had ik zelf ook) Je bent jezelf nu echt aan het pesten, je borsten hebben rust nodig!
    Een tepelhoedje zal ws wel ietsje schelen maar niet genoeg.
    ook kun je 1 of 2 voedingen vervangen door flesvoeding en probeer je borsten regelmatig te laten in de buitenlucht dus even zonder bh op bed liggen etc... geneest alles ook sneller..

Witte reus wat zielig van Bram! klinkt wel als een allergische reactie.. ben erg benieuwd wat de dokter zegt. Kan me heel goed indenken dat je heel erg bent geschrokken !

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    over douchen gesproken. Laura vind het ook heeeeeerlijk met papa onder de douche. Ik durf het niet, maar mijn man en dochter vinden het samen heerlijk..
    Op de website staan ook een aantal fotos waarin ze zichtbaar geniet! ( bij week 4 ..)
    dus mocht iemand intresse hebben de link staat onder mijn bericht :)
    ( bij website)

Laura heb ik tot 1230 weten te rekken met eten :) en nu moet ze om 1600 weer ongeveer..
    Ze begint nu ook al wakker te worden :)
    Zo heeft ze nu al bijna 3 dagen om ongeveer dezelfde tijden gegeten.. toch wat meer regelmaat in de dag!

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zal hier ook de definitieve lijst van de mei-mama's plaatsen :)

Bevallingslijst

Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen)
    Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken)
    Channa, dochter van Sassefras1980, 22 april, 3450 gram en 50 cm (37 weken en 4 dagen)
    Abigaël, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen)
    Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen)
    Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram (39 weken en 2 dagen
    Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen)
    Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken)
    Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen)
    Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen)
    Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen)
    Fedde, zoon van Hupse, 3 mei, ???? gram en ?? cm ( ?? weken en ? dagen)
    Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken)
    Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen)
    Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram en 49,5 cm (40 weken en 4 dagen)
    Angelo, zoon van Dolphin, 5 mei, 4380 gram (39 weken en 5 dagen)
    Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen)
    Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen)
    Vittorio, zoon van Frostieke, 6 mei, 2970 gram en 49 cm (38 weken en 2 dagen)
    Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag)
    Joost, zoon van Annrieke, 7 mei, 3360 gram en 49 cm (39 weken en 3 dagen)
    Jane, dochter van Masoled, 7 mei, 3580 gram (40 weken en 2 dagen)
    Marijn, zoon van Lady Ice Shirr, 8 mei, 4040 gram en 53 cm (41 weken)
    Cas, zoon van Hellepelle, 11 mei, ?? gram en ?? cm (39 weken en 2 dagen)
    Marit, dochter van Moedergans, 11 mei, ?? gram en ?? cm (40 weken en 6 dagen)
    Rosalinde Esmee, dochter van Crafty, 13 mei, 3620 gram (40 weken en 3 dagen)
    Zenne Feline, dochter van Lindatjuhhh, 15 mei, 3060 gram (38 weken en 3 dagen)
    Jayden, zoon van Katje81, 15 mei, 4000 gram en 51 cm (38 weken en 4 dagen)
    Mila, dochter van Anna28, 16 mei, 3450 gram en 50 cm (41 weken)
    Morris, zoon van Linda81, 17 mei, 3750 gram (41 weken)
    Noah, zoon van Gina82, 18 mei, 2800 gram en 50 cm (41 weken en 4 dagen)
    Ashley, dochter van Sangerdjan, 18 mei, 2850 gram en 50 cm (38 weken en 5 dagen)
    Iris Elja, dochter van Evelien, 19 mei, 4509 gram (39 weken en 5 dagen)
    Ian, zoon van Wishfull Dreaming, 19 mei, 3890 gram en 51 cm (39 weken en 4 dagen)
    Devrim, zoon van Askim, 20 mei, 3675 gram (40 weken en 1 dag)
    Brian, zoon van Deentje, 22 mei, 4280 gram (40 weken en 6 dagen)
    Daphne, dochter van Sjaandiaan, 22 mei, .... gram en .. cm (40 weken)
    Isa, zoon van Nazli21, 23 mei, 3585 gram en 51 cm (39 weken en 4 dagen)
    Neia, dochter van Neia, 24 mei, 3580 gram (40 weken en 3 dagen)
    Amy Louise, dochter van Lafo, 26 mei, 3840 gram en 52 cm (41 weken)
    Mikki, dochter van Daam, 30 mei, 4040 gram (41 weken en 1 dag)
    Louise Adriana Maria, dochter van Onsukkie, 31 mei, 3440 gram en 48 cm (40 weken en 5 dagen)
    Beau, dochter van Fiona, 1 juni, 3010 gram (40 weken en 2 dagen)
    Evy, dochter van 1986Fleur, 2 juni, 3710 gram (41 weken en 1 dag)

Eindstand:
    Jongens: 19
    Meisjes: 25

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wow we zijn volgens mij de enige groep mama's die maar 2 dagen later bevallen zijn dan dat de maand lang is :)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Patricia en Katje hebben allebei hun zoon Jayden genoemd, maar dat is volgens mij wel de enige naam die dubbel is!

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Vloeien? Dat is hier al een tijdje over. :) Gelukkig, want heb echt een pesthekel aan maandverband.

deentje: onder de douche geen zeep gebruiken en niet van houding wisselen, dan kan er niks gebeuren. Weet niet of je de mogelijkheid hebt om een tuinstoel of krukje oid onder de douche te zetten, dan kun je zitten en voelt het misschien veiliger.
    Wil Ruben niet alleen douchen omdat dan of hij of ik teveel afkoelt (okee, IK dus, want wil hem geen kou laten vatten ;) ) Je hebt echt wel dubbele handen nodig om het vloeiend te laten verlopen als ze zo klein zijn.

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    zie je wel, ik heb me weer verkeken, hoort ook nog bij mn dementie :D

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Nou, kan mn bibliotheek en Witlof echt wel vergeten. Ruben heeft net gigantisch zn broek volgemaakt, maar slaapt gewoon door. Heeft om 11uur voeding gehad en sliep om 12.00, dus alweer 4 uur! Denk dat het hem weer gaat lukken om op 5 voedingen uit te komen vandaag (net als de afgelopen 3 dagen dus...)
    Als ik de buren nou iets beter kende zou ik hem daar even neerzetten en snel op de fiets gaan (ben er binnen 10 min weer) maar aangezien ze in de 70 zijn durf ik dat niet zo goed...

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Dacht al dat mn borsten vol waren.. heb weer een spontane toeschietreflex... Wil eigenlijk niet gaan kolven, maar de het wel ff om de druk er even af te halen, kan Ruben dat straks eerst opdrinken en daarna aan de borst.

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo, heb 125cc afgekolfd, als meneer daarna nog meer wil dan moet ie het zelf maar halen ;)

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Friendly vloeien is hier ook al een stuk minder gelukkig maar dat komt omdat ik van binnen ben schoongemaakt.

Ik wil ook graag douchen met haar maar ben bang dat de stortdouche te harde stralen heeft, heb nog wel een handdouche maar daar zit ook geen standen op dus ga nog een douchekop kopen met een massagestand erop.
    In bad mag natuurlijk nog niet vanwege het vloeien.

Dames, kindjes met spruw, let op dat je aan het einde van de spruw de spenen weggooit ook van de flessen.

Oh ja vanmorgen heeft m'n man op m'n werk nog beschuit met muisjes gebracht, had namelijk een kaart en een mand met inhoud toch nog gekregen van m'n werk dus wil me niet laten kennen en heb hem langsgestuurd, de meeste van m'n collega's kwamen m'n man feliciteren, behalve m'n bazin die bleef in haar kantoor zitten, dan laat je je wel heel erg kennen en ben je geen goede bazin, maar dat wist ik al ;)

Wij eten vanavond pannenkoeken, dat wilde ik een week geleden ook al maar toen kwam er iets tussen ;)

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    wat leuk lafo cadeautjes van je werk, doet je toch goed denk ik ! en je bazin ach lekker in dr kantoor laten mis je nix aan!

friendly wou dat ik zoveel melk had haha dat kolf ik over een hele dag ongeveer :)

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    witte reus wat zei de dokter over de uitslag van Bram!?

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    verzorgingsmiep was gelijk met Marieke en Ik uitgerekend, en zij heeft haar dochtertje ook Iris genoemd. Zij schrijft hier nooit meer en staat volgens mij ook niet meer op de lijst. Een vriendin heeft nog wel een berichtje geplaatst bij de meimam's. Dat is bij mij blijven hangen omdat het ook een Iris was en dezelfde uitgerekende datum, vond ik wel toevallig.

20. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey meiden,

pfff eerst mocht ik 30 minuten wachten eer dat ik aan de beurt was ( mag allang blij zijn dat ik er tussen mocht maar goed )

het was oa door de warmte .. daar kreeg hij dan uit slag van. maar ze vond het wel zorgwekkend in de zin van ikheb 2 zalfjes gekregen en als het donderdag niet weg is moet ik terug komen! omdat het ook op zijn oortjes zit en er ook echt pus uit komt. ik ben alweer de helft vergeten van wat de doktor heeft gezegd :oops: erg he...

oa jah ik weet het weer.. hij heeft ook last van droge huid. ik vond het ook op exzeem lijkten ) maar dat vond zij niet zo..

@doesje, wie durfde dat ook al weer niet?
    ik durfde dat in het begin ook niet. maar als huid op huid komt en nat is word het heel stug en kan er niets gebeuren maar zodra je er zeep bij doet word het heel glad. ik heb zaterdag voor het eerst met bram gedoesj. maar ik wilde wel dat mijn vriend erbij kwam staan.. en het is goed gegaan hij vind het heerlijk.

@vloeien.. oei ik ben vanmorgen vergeten een verband in te doen. en sinds vanmorgen niet meer naar de wc geweest. maar gister was het zo goed als over ( thanks god! krijg soms echt jeuk van die verbanden :oops:)

ff een stomme vraag wat is het toeschietreflex?

nog een vraag. wat trekken jullie je kindjes aan met dit weer? gister heb ik hem een t-shirtje aan getrokken, maar ik had er maar 1tje nu heeft hij een shirt met lange mouwen aan...

Deel Deze Pagina