"niet teveel doen" = mooie planning hier alleen nog ff wasje strijken en dan doe ik niets meer (boodschappen al gedaan) vanavond wéér bbqen hehe (nu is het weer er nog naar!) bij vrienden dus hoef werkelijk niets te doen, lekker hoor
zo hier mevrouw in een pamper en een heel dun zomerjurkje gehesen en we gaan even naar de lunch hoop dat mw zich wat gedraagd. Hebben jullie kindjes van de warmte ook zon last van smetplekjes? hier heeft ze echt in dr nekje en de plooien in dr bovenbeen rode smetplekjes ! Weet ook niet wat ik er het beste op kan doen bepanthen, zinkzalf of talkpoeder!
hier ook! isabel reageert heel snel met dr huid... cb zei: elke dag schoonmaken met alleen water en zo af en toe (niet elke dag dus) bepanthen o.i.d. erop... talkpoeder na badje om het droog te maken ook goed (in de plooien en nek etc) maar resten wel goed verwijderen... dus sja dat doen we hier...
He meiden, Met mijn papsie gaat het nog hetzelfde. Ze hebben nu een bed in de woonkamer staan dan hoeft hij niet de hele dag boven te liggen. Ik hoop maar wel dat dat bed weg gaat na een paar maanden. Het is erg moeilijk allemaal, vooral omdat je niet weet wat de toekomst brengt..................... Neia is een perfect meisje. Lekker vrolijk, maakt geluidjes, kan nu ook echt spelen en probeert te kletsen tegen een knuffeltje of een boekje. Het eten en slapen gaat perfect. Nu heeft ze al 2 weken een vast ritme, ze slaapt van 22.00 uur tot 8 uur. En wordt altijd tussen 8 en soms tegen half 9 wakker. Is voor ons echt heerlijk. Alleen het poepen is nog steeds niet goed. Maar je kunt niet alles hebben he?! Gelukkig is het niet meer zo erg als dat het is geweest. Morgen ga ik dus beginnen met werken. Ik vind het spannend, heb zin in mijn nieuwe baan maar zie er ook tegenop. Natuurlijk ga ik mijn meisje missen, maar ik vind het ook eng dat ik helemaal niks weet, omdat alles nieuw is. Ik zal morgenavond wel helemaal kapot zijn denk ik. En daarna hebben we ook nog een bruiloft. Gelukkig kunnen we zaterdag uitslapen want Neia gaat bij mijn schoonouders logeren. Vandaag heb ik een relax dagje. Dat moet ook wel, want dit is mijn laatste dag van mijn verlof. Echt raar! Helaas is het zo heet........... X marieke
Als je haar uit de zon houd wel hoor, op het water is het vaak beter vertoeven dan op het land met een windje erbij.
Bah, heb voor nood al meer moeten doen dan de bedoeling was met dit weer . Aan de andere kant, scheelt morgen weer natuurlijk Kwam bij de prullenbak en was me gister al opgevallen dat er van die korreltjes omheenlagen. Bij stofzuigen alles weggehaald, en net lagen er nog veeeeeel meer. Ineens schoot het door mn hoofd... maden! Bah, de hele prullebak zat eronder en verder stikte het van de fruitvliegjes. De hele benedenverdieping is dus helemaal grondig gedweild met chloor en alle beestjes zijn weg. Strkas nog wel de stofzuigerzak ff wisselen, want daar is natuurlijk ook wat in terecht gekomen. Zooo vies! Heb mannetje net ff geknipt en ga zelf over een uurtje even naar de kapper bijpunten, is haast een jaar geleden dus wordt echt wel tijd. Ruben is net wakker (toch nog weer bijna 3 uur geslapen in de slaapzak ga het ff een paar dagen proberen zo, misschien wordt het wel beter en kan ie zonder de inbakerdoek, dat zou mooi zijn!), dus die kan ik mooi ff voeden en dan zelf ff onder de douche springen, haartjes wassen. Vanmiddag boodschappen halen, gaan half bbqen, niet met een bbq maar met een pizzapan in de tuin, met een beetje vlees, wat salades, beetje komkommer en meloen en wat krieltjes, gezellig met ons tweetjes (nou ja drietjes). zo heb mn boterhammetjes op, nu nog een halve liter roosvicee wegklokken en dan Ruben voeden, die ligt rustig in de box op mama te wachten
Nou hier is het echt een zielig dagje, Iris is steeds aan het huilen, is niet te troosten, raakt gefrustreerd als ze niet kan drinken en ook als het drinken wat te snel komt, zweet zich een hoedje, en boven op haar kamer vind ik het nu echt te warm, dus ze ligt beneden.... Van mij mag het ijsklontjes regenen! Marieke, is al bekend wanneer je vader naar huis mag dan? Fijn dat hij i.e.g stabiel is en dat Neia zo'n goed ritme heeft, laat haar het Iris maar even influisteren
He vervelend zeg, Louise ligt juist onwijs veel te slapen, ken m'n eigen kind niet terug (daar zal ik vanmiddag wel wat anders over te zeggen hebben als ze al UREN wakker is).
over familie, ik denk niet dat wij nederlanders "eerlijker zijn" misschien wat directer. Maar ten opzicht van familie vooral harder en minder sociaal. Zeg maar gerust een stuk egoïstischer. Als wij oud zijn dan belanden we in een bejaardentehuis en als je geluk hebt krijg je 1x per week visite. Maar bij ons staat ons eigen individu ook erg vooraan, en dat is vaak wel prettig. (vind ik, ik hoef geen familie in huis, ja voor een weekje overleef ik het wel, daarna regelen ze maar een eigen plekkie)
Helemaal mee eens, mijn familie is gelukkig redelijk vast en mijn vader gaat eens in de maand helemaal naar Zeeland (2 uur rijden) om zijn moeder te bezoeken en belt élke zondagavond. Dat doen niet al zijn broers en zussen, maar ja... het is een vrije keus he. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken een familielid in huis te hebben voor langere tijd...
Hoi, ben ik weer even! @gina: Ja, genieten van het weer doe ik zeker, al denkt Mikki daar soms anders over: erg heet voor haar. @onsukkie: Gefeliciteerd met je duimende dochter! Twee maanden alweer! Verrek! Die van mij is ook precies twee maanden! We hebben het gevierd met prikjes.
Ach gos, was ze erg verdrietig, Louise wel... was echt sneu, ook nog 2 dagen last van gehad. Veel slapen... voor Louise is het ook te warm, ikzelf vind het ook niet zo. Vandaag is het niet zo benauwd, en dus wel aangenaam, maar dat benauwde weer kan mij gestolen worden.
Ik denk dat je gelijk hebt. Wij zijn ook veel meer van de planning en dan ben ik wel eens jaloers op andere culturen waar je gewoon spontaan bij iemand langs kunt gaan om een hapje mee te eten. Bij nederlanders is dat over het algemeen:"not done!" Wij leven ook erg op de klok. Zolaat dit en zolaat dat, dat zit er ingebakken bij ons. Soms vind ik dat jammer, we leven zo gehaast en ik denk dat dat ook anders kan, maar hoe? Ik neem het me wel eens voor, maar verval snel in mijn oude patroon doordat mijn omgeving (ook binnenshuis) gewoon zo doorgaat. Over familie over de vloer: Mijn moeder woont in Engeland en als ze hier is, logeerde ze zo 2 maanden bij ons en dat vond ik nooit een probleem totdat ze zich met de opvoeding begon te bemoeien. Ja, dan ga je bij mij te ver! Ik heb het haar gezegd en nu slaapt ze veel liever bij mijn zus. ook goed!
Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb tot nu toe een beetje saai dag, hihi... dit gebeurd hier thuis dus écht NOOIT! Moet je horen... Louise ging gisterenavond om 22:15 naar bed, ze werd 7 uur later om 5:30 wakker voor een voeding. Om 6:00 lag ze er weer in en sliep 1 1/2 uur tot 7:30 na een voeding lag ze er 7:50 weer in (gebeurd zelden, maar ze sliept, dus tsja...) en werd pas ruim 2 uur later om 10 uur wakker. Vervolgens gingen we bij oma op de koffie waar ze om 11:30 uur in slaap viel en nu slaapt ze nog... Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!