Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik word gek heb gewoon een beginnende koortslip er zit al een klein koortsding onder aan me lip! maar nu heb ik nartuurlijk gisteren beau lopen kusen en doen zelfs op haar mond! ze is ook nog niet ingeent en ze kunnen er hersenvliesonsteking van krijgen nu ben ik zo overbezorgt pffff moet van me man dadelijk de dokter bellen en vragen of het al kwaad kan voor beau
    pfffff heb hem al afgeplakt met een pleister ga zo direct naar een apotheek om wat te halen kan wel janken

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Had je tijdens het knuffelen al een wondje? Zonee, dan kun je haar nog niet besmet hebben, volgens mij. Nu wel even oppassen tot de korstjes weer zijn verdwenen.

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nou fiona kan me wel voorstellen dat je dit eng vind, ben benieuwd wat de dokter zegt!

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier is onze meid alweer wakker, ze zat wel op een heel fijn schema van 8-12-16-19-22uur maar als ze naar de opvang en opa en oma gaat moet ze ook vroeger op, dus zijn we het maar een beetje aan het verschuiven. Nu krijgt ze dus zo een flesje, en dan kijken wat de dag een beetje brengt!
    Wel de bedoeling dat ze ook een beetje rond dat schema blijft... tot ze natuurlijk weer naar 4 voedingen gaat hihi

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo meiden jullie zijn lekker vroeg ga zo de huisarts dus bellen heb op internet wat zitten googlen maar beau is nog niet ingeint dus hersenvlies onsteking ben ik het bangst voor maar ik heb haar gisteren lopen kussen maar toen voelde of zag ik nog niks vanacht voelde ik wel wat maar beau heeft tegen mijn gezicht aan geslapen dat doet altijd heb net haar handjes gewassen met een washandje en me lip met een pleister meteen afgedekt
    heb ik weer! altijd met die warmte heb ik zoiets en tijdens me zwschap heb ik ook 2x een koortlip gehad dus hopleijk heeft ze dan wat antistoffen bij haar al

6. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Goedemorgen,

Eerst bijlezen, valt erg mee zie ik…

@Daam, nee hoor niet zo ver, ik woon in Rdam. En 2 weken bij schoonouders valt idd wel mee, alleen is het voor mij vaak erg lastig omdat mijn Turks niet echt goed is, kan het beetje verstaan maar zelf praten is toch een stuk lastiger en mijn schoonfamilie spreken echt alleen maar Turks, geen woord Engels….
    Ik zit te denken om voor Devrim zo’n klein lichtgewicht tentje mee te nemen, zodat hij daarin kan slapen. Zie je nu iedere keer in de krantjes van baby-zaken ,maar moet nog gaan kijken of het niet te groot en zwaar is om mee te nemen.
    Kinderen slapen daar grotendeels bij papa en mama in bed of op een sofa/bank of met een matje op de grond….

Gisteravond hoorde we trouwens dat 1 van z’n broers een tweede kleine verwacht, ze is al 7 maanden zwanger, lekkere communicatie in de familie…..Dus het is of net geboren als wij er zijn of misschien komt het wel in die 2 weken dat we daar vertoeven. Kleinkind nr. 15!

Leuke maxi cosi idd!

@Fiona, vervelend die koortslip. Snel wat er voor halen en ik zou zelf ook ff de dokter bellen voor de zekerheid. Maar wat Daam ook al zegt, als het nog geen wondje was gisteren dan is het niet zo erg.

Ik was gisteravond vergeten te vermelden hoe het bij de Osteopaat was. Hij is 45 min met Devrim bezig geweest, allerlei bewegingen, voelen, observeren etc en kwam tot de conclusie dat z’n rechter ribbetjes wat vast zitten, vaster dan links. Dit kan vanuit z’n nek en middenrif naar de ribbetjes komen. Daardoor ligt hij waarschijnlijk ook niet graag op z’n rug. Hij heeft dus e.e.a. beetje ‘losgedraaid’ en eigenlijk gaat zoiets wel vanzelf over, kan 2 maanden duren maar ook 2 jaar. Moet nu over 3 weken pas terugkomen. Mijn moeder zei al dat ik een kinderfysio moest bellen om te kijken of die hetzelfde voelt en dat zij het echt kan behandelen want over 3 weken pas terug is best lang. Vandaag dus maar eens naar de kinderfysio bellen, kijken wat zij ervan zegt. Beetje frequente behandeling lijkt me toch beter.

Gisteren heeft ie wel super goed geslapen, vanochtend wel beetje vroeg wakker, 05.30 uur, maar daarna zelf gaan slapen (HOERA!). Straks z’n paspoort ophalen en dan naar Brabant naar een vriendin van mij, zij heeft een kleine van bijna 6 maanden, dus lekker mama-beppen…

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja Fiona er zijn veel verhalen over op internet, ik weet wel dat artsen en doktersassistentes heel snel zeggen dat de baby nog wel bescherming heeft van jou, en dus wat antistoffen... Maar ik zou als ik jou was ook heel allert zijn.
    Beautje niet zoenen, en eerst je handen wassen voordat je aan haar zit, hoe moeilijk dat ook is!

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

thx meiden hen ook me handen gewassen ect zit gelijk niet meer met haar te knuffelen:( ze ligt nu in bedje naast papa te slapen nog maar oowwee waarom nou ..! zo moeilijk zo lief klein meisje niet te knuffelen maar goed haar gezondheid staat op 1
    echt mega irri hij is niet groot alleen hij zit er nu eenmaal

anaS hoop dat laura het ritme snel oppakt
    hier gisteren beau naar 5 voedingen alleen denk ik dat het door het warme weer kwam dat ze een voeding over heeft geslagen...? ze heeft geslapen van half 11 tot 6 uur om 3 uur vanacht pakte ik haar want ze was mega onrustig na de duim niet lukte speentje erin en viola ze sliep heb echt amper geslapen zelf en nu vanaf 6 uur al weer wakker ppfff ben zo moe

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen dames!

@Askim, wel fijn dat ze er wel wat aan kunnen doen! zou idd ff kijken of een fysio er wat vaker wat mee kan!

Twee weken naar je schoonouders.. leuk hoor! In Italie sliepen we ook altijd bij mn oma.. mochten idd nooit ergens anders! Hele huis werd dan overhoop gehaald! Soms waren we er wel met twee gezinnen tegelijk.. pffff hahahaah..

@Fiona, meid wat balen vn de koortslip! Mijn man had het met zijn geboorte, kon hem pas na anderhalve week eindelijk kussen...

Leuke foto's van die meiden zeg! Zooooo lief!

Ohh dames, bij de c&a hebben ze actie 3 voor 1... heel veel meiden kleding.. helaas hingen er voor jongens 3 dingen geloof ik snik snik..

hier ligt Noah in rompertje in bed met lakentje.. maar die verliest ie onderweg in zn kruiptocht!

Noah maakt ook allemaal nieuwe geluidjes! heel lief... helemaal aan het kletsen hihi en maar lachen tegen iedereen.. behalve als iemand heel raar doet dan gaat ie heel raar kijken, trekt ie zn wenkbrauwen op en kijkt mij aan hahahhahaah...

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    haha dat zie ik al helemaal voor me da noah jou aankijkt van Mama wat is dit voor raar mens die zo tegen me brabbelt hahaha

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha gina ja soms doen mensen echt raar tegen die kinderen dan zie ik beau ook echt denken van spoor je wel? haha

askim hopelijk kan je eerder bij de fysjotherpeut terecht wat vastzittende ribben lijkt me nie t echt pretig

gina na anderhalfe week pfff ja erg he het heeft een incubatietijd van 10 dagen dus nu en 10 dagen als ze besmet zou zijn moet het zichtbaar worden dus dat worden 10 hele lange dagen ga de dokter eens proberen te bellen kijken of die er al zijn

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nee nog niet ...

nog wat anders ff tussendoor heb striae opgelopen en nu jeukte het en nu later lijkt het wel of er allemaal niet zichtbaar maar wel voelbaare korstje op zijn gekomen? iemand bekend ?

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sochtends is echt het lachuurtje van beau zodra ze wakker is heeft ze de grootste lol en ze maakt zelfs gillen erbij zo lief!

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede morgen allemaal,

ff snel een berichtje.

Bram heeft de hele nacht liggen spoken. hij ad volgens mij nu pas voor het eerst last van de warmte,

brrrr ik zie zo tegen vanavond op ( gesprek met schoonouders) maar ik moet het ff kwijt doordat het niet zo bottert met de schoonfamilie, bottert het ook niet zo tussen mijn vriend en mij, kunnen weinig van mekaar hebben liggen de hele tijd tegen mekaar te katten :cry:
    maar hebben gister ook al tegen mekaar gezegd.
    We hebben samen Brammetje "geknutseld
    We hebben samen Brammetje op de wereld gezet.
    en samen komen we ook hier uit!

@Marieke, wat goed om te horen dat het stukje bij beetje beter met je paps gaat.
    hoop zo dat hij snel helemaal opknapt!

@Fiona, de kinderwagen van Daam hebben ze heel lang te koop aangeboden op internet. maar ja ik wilde al 3 jaar die papillon hebben :oops:

je zou eens op marktplaatst kunnen kijken. want die jij en ik hebben zijn nog steeds erg gewild.
    Wij waren er over na aant denken om de buzz te kopen omdat die kleiner is maar vriendlief vind he niet leuk.

@Daphne, ffjjieuw "vals" alarm dus. ik wil ook graag een groot gezien alleen vriendlief wil maar 2 kids :(

ik moet gaan, moet Bram naar de oppas brengen en dan werken..

wie weet tot in het weekend

Kus Witte Reus

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    ja zo kijkt ie ook echt.. mama help! hhahahaha..

ja dat jeukt ook.. dat betekent wel dat het geneest, binnenkort wordt het minder rood!

ja erg he, anderhalve week.. hij vond het zo erg!

16. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Ik heb ook al vaker ergens gestaan met bergen leuke meisjes kleding en voor jongens heel weinig... :( Erg jammer! Gelukkig is toch altijd genoeg leuks te vinden, heb nu Name It ontdekt, heeft erg leuke dingen, en via www.ikenmijnkind.nl heeel betaalbaar, echt een aanrader.

En die kruiptocht komt me heel bekend voor :D . Als het straks 's nachts weer wat koeler is gaat Devrim echt weer in de slaapzak want lakentjes raakt hij kwijt en hij moet dan toch iets warms hebben.

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    hahahaha.. man wil hier juist miss nog wel derde.. hij vind het zo leuk!

hebben wel al besloten volgend jaar dec weer te stoppen met de pil.. wil er minimaal 2 jaar tussen hebben zitten dus.....

18. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Van de week probeerde ik mij voor te stellen dat ik i.p.v. een zoon een dochter zou hebben, kon me er echt helemaal niets bij voorstellen dat ik nu hier een meisje in huis had gehad. Devrim hoort hier gewoon, een knul!
    Heb ook vanaf het begin het gevoel gehad dat het een jongen was en "vroeger" had ik al een voorkeur voor een jongen. Kan me echt niet voorstellen dat ik ooit misschien nog een dochter heb. Als er ooit een tweede komt heb ik zo'n idee dat het weer een jongen is.

Hebben jullie dat ook?

19. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Had al korte broek en shirtje voor Devrim klaargelegd voor vandaag maar het is best fris buiten.........Nog maar even in de kast kijken voor iets anders denk ik

20. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    2 jaar vind ik ook wel mooi leeftijdsverschil, eerst maar eens van dit ventje genieten :D . En voordat er een evt een 2e komt zullen we toch ook moeten verhuizen, huis is groot zat maar kom net 1 slaapkamer tekort en 3 hoog is echt niet handig met een kind. Wat een gedoe als ik wegga zeg, pfff.....

Deel Deze Pagina