Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Sterkte er maar mee friendly, misschien ook weer een sprongetje? Iris reageert er steeds heel erg op, misschien Ruben ook?

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Anastasia, zag net dat de groei van kindjes in de derde maand even wat afneemt, dat zou de afwijking in de groeicurve kunnen verklaren. Bovendien maakte een groeicurve we vaker even een wat afwijkende lijkn, zou goed kunnen zijn dat ze dat de volgende keer of de keer daarop weer hersteld, zag dat ook wel bij mijn kindjes!

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hij heeft echt weer ff een terug-naar mama moment idd, ligt nu op mijn buik te slapen... vast weer een sprongetje :(

4. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Vervelend dat Ruben weer uit z'n hum is. Ik zou de Osteopaat ff bellen, vaak geven ze baby's voorrang, tenminste bij ons wel. Je weet maar nooit, misschien helpt het wel. Bij ons dus echt vooruitgang na 1 behandeling (ik hou het er maar op dat het daar door komt).

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    nou de osteopaat heeft liever dat je eerst mailt, heb het hele verhaal uitgelegd. Ben alleen bang dat deze niet snel plek heeft (voor normale volwassenen is al een patientenstop, oud-patienten en kinderen mogen nog wel).
    Als het lang duurt bel ik een andere, die is echter vlakbij mn schoonouders en dus krijgen we dan een verplicht bezoekje daaraanvast... verder heeft die en geen site en is het een man (niet dat dat erg is, maar de andere is een vrouw en via via ken ik iemand die daar ook geweest is met haar baby en er goede ervaringen mee had.)

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    zo ben met max uitgeweest, ff geoefend. daarna het voortuintje ff aangepkat, beetje onkruid weggehaald etc. Wil alleen de keueknramen binnen en buiten nog doen vandaag. Maar eerst ff rustig een broodje eten en een half uurtje voor mezelf (pspen dus...)

7. will

will Niet meer actief

onsukkie, heb een briefje op het bureau van de eigenaar met het adres.

evelien, we zijn alletwee erg handig als het om klussen gaat en daar komt bij dat mijn ene broer een metselbedrijf heeft en de andere aannemer is. met andere woorden, kom maar op met die bouwval, haha

en de poepbroek, die viel niet mee, ik pakte erop en voelde het gewoon uit d'r luiertje glippen. dus voor de tweede keer in bad.

Lobke d'r nationaliteit, daar snappen we zelf nog maar weinig van. ze is wel door de zorgverzekeraar aangenomen en heeft ook een pasje gekregen met daarop.... jawel een BSN nummer. waar die nou opeens vandaan komt we hebben geen idee. vanochtend al gebeld voor de kinderbijslag maar daar zeggen ze dat Lobke Zweeds is dus geen recht heeft op kinderbijslag, jawel hoor meneer mijn meisje heeft een BSN, ik dat nummer op genoemd is het niet bekend bij ze. heb dus even een akelige woordenwisseling gehad met die meneer. vrees dat het weinig heeft geholpen. maar de papieren uit Zweden zijn onderweg, beedigd door de notaris dus we kunnen gaan bewijzen tegenover de staat dat het ons kind is, pffffff straks heeft ze twee van die nummers, hahaa krijgt ze alles dubbel, jhhhheeee

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jeetje will wat een gedoe zeg! pfff stelletje eikels bij de zorgverzekeraar!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo, ben ik ook weer eens. Maud is vandaag voor het eerst naar het KDV (nou ja, vrijdag is ze al een paar uurtjes wezen wennen, maar vandaag dus de hele dag). Wel raar hoor, zo zonder m'n meisje de hele dag thuis zitten... maar het geeft me wel even tijd om rustig bij te gaan lezen ;)

Wie het weet mag het zeggen hoor... het ene onderzoek zegt dat het goed is om juist al vroeg met koemelk te beginnen (ik had dat ook al eerder gelezen inderdaad), maar nou stond er afgelopen week bij ons de krant juist weer een artikel dat het beter zou zijn om te wachten tot minstens 6 maanden, liefst nog langer... en beide onderzoeken zijn aan een universiteit gedaan... :rolleyes:
    Al ben ik dan zelf geneigd om het meer met dat 1e onderzoek eens te zijn. Ik heb in elk geval altijd al het idee gehad dat het zoveel mogelijk weglaten van allergenen juist tot meer allergiën leidt. Het lijkt mij tenminste wel logisch, dat als je een hele tijd afgeschermd wordt van een bepaalde allergeen, je lichaam er júist op gaat reageren als je dan eindelijk toch daarmee in aanraking komt, domweg omdat je lijf nooit geleerd heeft om te gaan met zo'n stof. Maar ja, ik ben natuurlijk geen wetenschapper ;)

Maud zit inmiddels al een week of 2,5-3 op 4 voedingen per dag. Ze krijgt 's morgens en 's avonds nog de borst en de 2 voedingen overdag krijgt ze dan de fles. Van de fles die ze rond 12 uur krijgt, laat ze meestal wel wat staan. Gemiddeld zo'n 50-70cc. Maar er zijn ook dagen dat ze die fles ook helemaal leeg drinkt (en soms laat ze wel 90cc staan). De fles van ca. 18 uur gaat eigenlijk altijd wel helemaal leeg. Ze krijgt 180cc+6 schepjes. Ik hoef Maud ook nooit wakker te maken voor een voeding, die meldt zichzelf wel! Een enkele keer valt ze wel al vrij snel tijdens het voeden in slaap, dan probeer ik haar wel weer wakker te maken om nog wat meer te drinken. Even een luier verschonen doet wat dat betreft wonderen hier ;)

@evelien: ik kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent. Zou ik ook zijn hoor! Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat jij die dagen niet kan, omdat de kinderen nog naar school moeten?
    Je kan bij bijzondere gelegenheden wel vrij vragen, maar dat geldt volgens mij meer voor de daadwerkelijke viering van het 50-jarig huwelijk, als dat bijv. op een donderdag zou zijn ofzo, maar volgens mij krijg je die toestemming dan weer níet voor 2 weken vakantie vanwege dat huwelijk.
    Maar inderdaad nog los van de leerplicht, zou het best aardig zijn om ook aan jou te vragen wanneer het jouw uitkomt.

domperidom... ikzelf zou geen medicijnen gaan slikken om de bv op te krikken, denk ik. Ik ben toch al niet zo van de medicijnen (ik vind het echt al een wonder dat ik bijna nooit vergeten ben m'n foliumzuur tabletjes in te nemen in de periode voor & tijdens de zwangerschap ;)). Daarbij zou ik het bv geven ook niet echt missen volgens mij. Sinds Maud zowel fv als bv krijgt, kan ik weliswaar eindelijk ook echt genieten van het momentje samen als ze de borst krijgt, maar toch niet in die mate, dat ik het echt verschrikkelijk zou vinden om het op te moeten geven omdat er niet meer genoeg melk is. Maar misschien scheelt het voor mij ook wel, dat ze al deels fv krijgt en ik weet dat ze het daar gewoon goed op doet.

Wel fijn dat je moeder het met je eens is! Dan sta je tenminste niet alleen.

Wat fijn dat de tabletten nu al lijken te werken!
    Grappig, ik zag mezelf dus ook nooit als meisjes-mama, ben zelf ook zo'n jongens-meisje. En ook m'n omgeving was het met me eens dat ik vast een typische jongens-mama zou zijn. Maar d'r zit bij Maudje toch echt niets extra's aan... :)

@friendly: gelijk heb je, dat je je niets aantrekt van de cb-arts. Ruben doet het prima zo, waarom zou je dan wat veranderen?!
    Als de cb-arts mij over een paar weken zou willen wijs maken dat het vast beter voor Maud is om een ander schema te gaan gebruiken, zou ik volgens mij zeggen "alstublieft, hier is mijn dochter, zie maar dat je er vaker dan 4x wat te eten in krijgt!" Eens zien hoe ze dan zou reageren :)

@anastasia: wij ontdekten vandeweek achter Mauds rechteroortje een smetplekje! Aangezien we haar ook achter haar oortjes altijd goed afdrogen, moet het welhaast van het zweten komen...

Naar 4 voedingen... ja, hoe is dat gegaan... Maud heb ik altijd op verzoek gevoed, dus eigenlijk kwam ze op een dag maar op 4 voedingen uit, ipv de gebruikelijke 5. We hebben toen qua voedingen eerst een wisselvallig weekje gehad, ene dag 4, andere dag 5 voedingen (en 1 dag zelfs 6 voedingen). Daarna nog 2 echte regeldagen, inclusief gejengel en al (die week ervoor was ze er verder wel goed aan, dus geen gejengel ofzo, alleen die 2 regeldagen) en sindsdien komt ze echt nog maar 4x per dag.

@familie: we hebben een tijdje mijn zusje onderdak gegeven, toen zij in Eindhoven is gaan studeren. Ze was daarvoor voor haar toenmalige vriend naar Friesland verhuisd, maar die relatie liep dus op een gegeven moment stuk en tsja, Leeuwarden-Eindhoven is niet een afstand die je zo even overbrugt, als je om 8.45 in de schoolbanken moet zitten ;) Dus tot ze hier een kamer had gevonden, heeft ze bij ons gewoond. Alles bij elkaar een maand of 4 denk ik.
    Ook hebben we eens onze beste vriend (die nu ook de peetoom van Maud is) een paar maanden te gast gehad. Ook gevalletje stukgelopen relatie... Toen woonden we nota bene nog in een 2-kamer appartementje.
    En mijn broertje logeert hier regelmatig in het weekend (woont nog in een soort van studentenhuis, waar geen wasmachine is...)
    Maar ik zou er niet aan moeten denken om bijv. mijn moeder (of vader, schoonmoeder, schoonvader, stiefmoeder...) in huis te nemen als ze niet meer zelfstandig zou kunnen wonen. Voor een paar maanden is het te overzien (zelfs als je niet weet hoeveel maanden het precies gaan worden, wat dus zowel bij onze vriend als m'n zusje het geval was), maar het moeten geen jaren worden.
    Weet je wat het is? Als je iemand in huis neemt, is je huis meteen niet meer helemaal van jezelf. Je kunt net niet meer helemaal vrijuit zeggen wat je vindt, je moet toch bij een hoop dingen rekening houden met nog een persoon extra. Die persoon heeft ook nog een eigen leven, dus neemt misschien ook wel eens vrienden mee, of is zelf de deur uit (erg handig met eten, als je dan wel op hem/haar gerekend had...) Het zijn vaak van dat soort kleine dingen, maar dat werkt wel beklemmend. Ik heb mijn zusje en onze vriend echt met alle liefde en plezier een tijdelijk onderdak verleend, maar ik was toch telkens weer érg blij dat ik m'n huis daarna weer lekker voor mezelf had!

@sprongetjes: volgens mij heeft Maud er net weer 1 gehad, of er zit er 1tje aan te komen... Ze is opzich de laatste tijd niet meer jengelig geweest ofzo, dus daaraan heb ik het niet gemerkt, maar het viel me gister wel op, dat ze sinds kort echt heeeeel gericht ergens een tijdje de aandacht op kan houden, dat ze echt heel geconcentreerd met iets bezig is. Dat is echt iets wat ze pas een paar dagen doet.
    Het enige wat afwijkend is in haar gedrag, is dat ze de laatste dagen vaak 's nachts wakker wordt. Een speentje geven is dan voldoende, maar het breekt natuurlijk toch de nacht weer :( Maar of dat nou van een sprongetje komt? Zou ook van dr tandjes kunnen zijn, want daar heeft ze ook weer last van sinds donderdag :(

@fiona: dat je beau altijd lekker insmeert, hoeft (helaas) niet te zeggen dat dat spul ook gewoon goed werkt... Bij Maud hebben we toevallig vorige week een klein smetplekje ontdekt achter haar oortje. Maar dat was ook de 1e keer in de bijna 3 maanden die ze nu is en wij smeren haar verder nooit in. Hooguit af en toe wat creme als haar huidje wat erg droog aanvoelt (vooral haar handjes en voetjes hebben daar ooit last van). En rode billetjes... nu 2x gehad: eerste keer kwam het door de luiers en ze heeft het op het moment, maar nu zijn het tandjes... Ik smeer haar kontje altijd in met de billenzalf van DermoCare.

Wat die striae betreft... het is net of ik ná de bevalling nog eens een soort van linea nigra gekregen heb :) De strepen die van m'n navel naar beneden lopen zijn na de bevalling allemaal bruin geworden (maar dus alleen de strepen) en dat voelt inderdaad aan alsof er korstjes opzitten, maar die zitten er dus niet... bij alle andere strepen (en dat zijn er nogal wat :() heb ik daar geen last van.
    Het begint inmiddels wel beter te worden geloof ik. Het bruine is wat aan het wegtrekken, en dat korsterige gevoel zit nu eigenlijk alleen nog bij mn navel een beetje (maar ook al duidelijk minder)

Ik zou eerder zeggen: een bijdeduimpje ;)

@gina: volgend jaar dec... grappig, ik zit ook rond die tijd te denken om eens aan een 2e te gaan denken. Heb het er alleen nog niet met manlief over gehad. Op dit moment leeft vooral bij hem het idee 'we zien wel' (maar hij wil ook wel nog een 2e).

@askim: heel herkenbaar gevoel! Ik had ook altijd het gevoel dat ik een jongetje zou krijgen en was daar ook helemaal op ingesteld. Nou, het werd dus toch een meisje (surprise, surprise). In het begin heb ik wel aan dat idee moeten wennen, wilde ik toch nog wel eens in 'hij' termen denken, maar inmiddels kan ik me dus echt niet meer voorstellen dat Maud een jongen zou zijn! Ze hoort er inderdaad helemaal bij, als meisje.

Nou, ben halverwege met bijlezen, de rest ga ik zo wel even doen. Nu eerst dit maar vast posten en ook even een boodschap gaan doen. Er is geen brood meer in huis en de melk bleek vanmorgen ook omgeslagen te zijn, dus dat ga ik maar even halen!

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    sorry: welkom terug will, was ik nog ff niet aan toegekomen ;)
    wat een gedoe zeg, maarruuuh, ga er maar niet van uit dat je alles dubbel krijgt, alles zit tegen dus dat vast ook ;)

gelukkig viel de poepbroek hier wel mee hahaha, maar die valt ook vaak genoeg tegen, snap niet dat de rompers nog schoon worden ;)

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fiona, heb je neusspray of zoutoplossing in de buurt? Als het neusje dicht gaat zitten kan je het beter voor zijn.

Will, ik moest weer even lachen over je beschrijving van de omgang van je schoonma met Lobke.

Vanochtend weer naar consultatiebureau geweest.
    Fay weegt nog net geen 5 kilo, maar na deze fles denk ik wel hahahahha (scheelde echt maar 15gram). En ze is 59cm. Volgens de arts hoort ze bij de kleintjes, maar dat wist ik al. Zag er net een baby van 4maanden die woog 7kilo (ook een meid) Dan zie je echt het verschil. Verder vond ze de 4 flessen prima, en het omdraaien schijnt erg snel te zijn :D (mama=trots :D)
    Ze heeft haar mishandeling weer achter de rug, hopelijk valt de ellende van de prikjes mee, weet wel dat ze nog kan poepen (bah wat een lucht onder mijn neus)

Groetjes Daphne

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Evelien ik denk dat je gelijk hebt, dat ze gewoon in die sprong nog zit, volgens dat oei ik groei boek kan die wel 5 weken duren ! pfff
    Nou ja, weet je het geeft niet als ze vervelend is, als het maar goed met haar gaat !
    Denk dus dat ze idd nog in die sprong zit, en de verhoging komt volgens mij omdat ze steeds verkouden is.. althans een beetje...

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland

Dat is dan zeker een verschil Daphne, Laura is een kilo zwaarder!
    Maar wie weet wordt Fay gewoon lang en slank :)

Gelukkig zijn de prikjes weer achter de rug ! zielig weer!
    Hier moeten we vrijdag voor de 2e prikjes!

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat valt dan lekeer allemaal samen he, sprong en verkoudheid!

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    :( na een uurtje slapen is meneer ALWEER wakker... heb net mn broodjes op :cry:

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Iris wilde hier ook niet erg gaan slapen, maar de andere meiden zijn dwars en ik heb last van vermoeidheid en hormonen, mijn ongi komt er aan, denk ik, dus ik ben nogal explosief momenteel, arme meisjes en arme ik, hoop dat het weer gauw weg is, mijn moodswings!

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    mijn banner doet het niet, om de een en andere reden!

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Kan het zijn dat hij misschien in dezelfde sprong zit als laura? ze zijn ongeveer even oud!
    Misschien toch weer honger ?

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Pff meiden ik moet echt op dieet!

Ik heb mn hele verlof zoveel gevreten dat ik echt mollig ben geworden.
    voor mijn zwangerschap was ik 62 kilo en aan het einde 78 ( waarvan 5 de laatste week aan vocht)
    Binnen 2 weken na de bevalling zat ik alweer op 63
    en nu na al dat gevreet en gedoe stond ik laatst op de weegschaal staat er weer 68! AAAAAAAAAAAAAAARGGGGGH

Dit is echt te veel want ik ben maar 1.61 dus ik moet echt drastisch stoppen met vreten ,..
    Lastig lastig, want ik ben zo dol op koekjes en snoepjes hihi
    Maar ik ga mn best doen!
    Doen er nog meer mei mama's mee? Dat we een wekelijks weegdagje doen ofzo?
    Met Schema enz?

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ik doe mee maar dan in omgekeerde volgorde okee ;)

Deel Deze Pagina