ik ken het ook alleen van mijn beste vriendin, omat haar schoonzus het doet.. Maar goed die doet ook een een of andere methode waarin je babys zindelijk leert worden... maar geen idee dus...
kwam er vandaag achter dat je als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt dat je dan je polis moet aanpassen als je een kindje hebt gekregen. Omdat nu de aansprakelijkheidsverzekrig voor het gezin voor mij en mijn man was! Gelukkig kwam ik er op tijd achter, misschien meer mensen waar dit nog gebeuren moet?
Zo, boodschappen zijn weer gedaan. Althans, voor ontbijt/lunch... had nog geen zin om te bedenken wat we vanavond gaan eten en bij de AH lag ook niet echt iets bijzonders in de aanbieding, dus ga vanavond wel even met het mannetje voor het avondeten boodschappen doen AH had wél 'Boulle de Beure' in de aanbieding. Ongesneden verse broden. Heeeeeeerlijk @lies: hier begint de striae nu eindelijk eens wat lichter te worden, maar het is nog altijd behoorlijk rood. Vrees dat het nog wel een tijdje gaat duren ook. En ook hier zit echt m'n hele buik onder Lijk wel op een feniks die z'n vleugels uitslaat... @lichaam: Buik: nog wel wat flubberig, maar niet meer echt bol. Mag allemaal wel wat strakker, maar echt heel strak was het voor de zw ook al niet, vrees ik Borsten: soms theezakjes, soms mooi rond (sinds Maud nog maar 2x per dag bv krijgt, valt het mega knal gelukkig mee) Gewicht: de laatste tijd stabiel tussen de 70-72 kilo. Da's waar ik ook op zat voor de zwangerschap. Er zouden nog een kilo of 5 vanaf mogen, maar ik ga daar niet heel erg mn best voor doen. @friendly: wij hebben ook zo'n pakket gekocht van het weekend, voor gipsafdrukken. Zo te lezen zo'n zelfde als wat jij hebt, waarbij je eerst de mal maakt van een soort klei en daar dan het gips in giet. Wij gaan daar donderdag mee aan de slag, is de bedoeling. Dan is m'n man ook thuis en hij vindt het maar wat leuk om dat samen te doen Denk dat we hier ook nog wat gips & lijstjes bij gaan halen, zodat we ook meteen een afdruk voor de opa's & oma's kunnen maken. Het meest van de kleine genieten... Hier is ze meestal in de middag, na de 2e voeding op haar best. Dan kan ze echt een uur ofzo lekker in de box liggen kletsen. Dat vind ik zó leuk! Kan haar dan ook lekker knuffelen enzo natuurlijk. En meestal met het verschonen. Je hoeft haar over het algemeen maar op het aankleedkussen te leggen en ze begint al te kraaien van plezier Die rotzooi in de keuken... dat zal wel mannen eigen zijn ofzo. Mijn man is hier degene die altijd kookt en daar ben ik ook heel blij mee, maar de rotzooi naderhand opruimen, ho maar! Ik vind regelmatig alle lege verpakkingen & ander afval nog overal op het aanrecht verspreidt terug. En tussen het afval dan de spullen van het koken (of zou het afval nou tussen de kookspullen liggen? ) Als ik die bende zie, heb ik al bij voorbaat geen puf meer om maar aan de afwas te denken, want dat betekend dus, dat ik daarvoor eerst de halve keuken moet gaan schoonmaken! Wat ik dan vooral ook niet snap is, dat áls ik al eens een keertje kook, het mij prima lukt om al het afval onder het koken weggegooid te krijgen en de afwas zoveel mogelijk op 1 helft van het aanrecht te verzamelen. En dat terwijl ik dus alles behalve een keukenprinses ben! Dus ik snap echt niet waarom het Michiel niet zou kunnen lukken... @ongi: hier nog steeds niet echt... heb nu wel 2x gehad dat ik een week lang ofzo een klein beetje vloeide (maar dan ook zo'n klein beetje dat je het nog net ziet op het toiletpapiertje, maar veel meer ook niet...) en vorige week woensdag 1 dag wat heftiger, dat voelde ook wel als ongi aan, maar dat bleef dus bij 1 dag (nog niet eens, eigenlijk). Nou hoef ik niet zo persé alweer ongi te worden, maar dit gedonder vind ik ook maar niets eigenlijk. Doe dan óf wel meteen goed, óf helemaal niet. Nu weet ik nog altijd niet waar ik aan toe ben... @onsukkie: hier ook zo'n duimelotje Maud begon het wel te leren vlak voor ze 2 maanden werd, maar dat ze het echt goed doet, is pas een week of 2 nu denk ik. En dan alleen nog met links. Rechts is het nog altijd het hele vuistje dat de mond ingaat Ik herken dat wel een beetje van je man hoor... kan de mijne ook. Die lijkt soms ook als 'ie thuis is alléén maar achter de pc te zitten. Nou doet hij gelukkig ook wel dingen als ik het hem vraag (en zelfs zonder al teveel te mopperen), maar ik word er zo moe van dát ik het hem dan moet vragen... Zeker als ik de hele tijd druk bezig ben met Maudje. Dan kan hij toch ook wel eens zien dat er nog was in de wasmachine zit, als hij eens naar de wc loopt? En ja, ik voel me ook vaak lullig als ik hem iets 'moet' vragen. Maaaar heel soms begint hij toch wel uit zichzelf met opruimen, zoals gister, dus er is nog hoop @anastasia: hier ook 18 augustus weer beginnen Nog maar 2 weekjes... zal echt wel wennen worden, zit al vanaf 1 maart thuis, dus 5,5 maand straks! De accountmanagers zijn alweer druk op zoek... heb nu 2 potentiële nieuwe klanten liggen, voor als ik weer aan de slag ga. Morgen word ik bij eentje voorgesteld en als dat 'm niet wordt, dan zal ik later in de week wel bij de andere klant voorgesteld gaan worden. Pfff, komt zo toch wel weer erg dichtbij hoor. @Marieke: op je eerste dag al alleen zitten, goed hoor Lijkt me wel moeilijk zeg, op je 1e werkdag ook nog eens 's avonds/'s nachts niet bij je meisje kunnen zijn! Wat vervelend voor je vader, ook nog een nierontsteking Het zit hem niet mee. Hopelijk slaan de ontstekingsremmers snel aan! @katje: welkom terug Ja, wat moet je ineens een boel meeslepen hè! Wij zijn nu 2x een weekendje naar m'n schoonouders geweest, die al een boel in huis hebben nog van het 1e kleinkind, maar de auto zit afgeladen vol hoor en dat voor 2 nachtjes... Ja, ik! Ik geef nog gedeeltelijk bv en heb dus geen idee! Zie het ongi verhaal hierboven @Ice: leuke vakantie gehad dus Nürburgring, daar zijn wij een paar weken terug ook geweest, toen was er een VLN race (6-uurs race) en werd ook de Nordschleiffe gebruikt. Geloof dat er meer dan 200 wagens aan die race meededen Wat fijn dat Luna zich zo goed gedragen heeft! Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij weer gaan werken... van de ene kant heb ik er helemaaaaal geen zin in, zit ik veel liever thuis bij m'n meisje. Maar van de andere kant vind ik het ook wel weer prettig, dat ik straks (eigenlijk nu al, ze gaat sinds vandaag naar het kdv) niet meer elke dag de hele dag alleen voor haar moet zorgen, maar het ook eens uit handen kan geven. Want hoe lief & leuk ze ook is: het slurpt wel al je energie op! @KatSas: wat vervelend dat je weer problemen hebt met je wederhelft En met vanalles wat jouzelf dwars zit... sterkte ermee! En proficiat met de 3e vermaanddag van Jasper @daphne: lees nu pas je volgende bericht over de voedingen Gelijk heb je hoor, dat je geen 5e voeding erin gaat proppen. Fay zal zelf best wel aangeven wat voor haar voldoende is. Ook al is het cb het daar vast niet mee eens... (een veelgehoorde truc om gezeur van het cb te omzeilen: zeg gewoon doodleuk dat ze netjes op 5 voedingen zit en netjes haar flesjes leeg drinkt. Onder het mom, maak ze niet wijzer dan nodig is!) Als Fay niet genoeg binnen zou krijgen, merk je dat inderdaad snel genoeg wel, dus daar zou ik me verder niet druk over maken. @gina: wij zijn 1,5 week terug donderdags naar de dierentuin geweest met maudje. Kind heeft de hele dag zo'n beetje geslapen Maar was wel erg leuk! Grrr, zou je zo'n moeder niet Wat dat betreft kan m'n schoonmoeder er ook wat van. Schat van een mens hoor, ik kan het ook echt prima met dr vinden en ze gaat echt door het vuur voor Maud & mij als het moet, dat is het dus niet... maar van die kleine dingetjes... Zij kan ook van die opmerkingen maken over dat Maud bijv. overdag nog niet in haar eigen bedje slaapt. Zo irritant! (Vooral omdat ikzelf gewoon niet de behoefte heb om Maud in haar bedje te leggen. Vind het veel te fijn om haar lekker beneden bij me te hebben! Dus het is niet eens een kwestie dat zij niet in haar eigen bedje zou kunnen/willen slapen.) @witte reus: je hebt gelijk hoor! Jouw schoonmoeder klinkt wel een beetje als mijn moeder. Die denkt ook alleen maar in termen van 'ik, ik, ik, ik'. Als je haar dan ergens op wijst, dan is het standaard antwoord 'dat wist ik niet, dat jij dat zo ervaart' of 'ik bedoelde het toch goed' of meer van dat soort reacties Om gek van te worden. Het ligt nooit aan haarzelf, ze wist van niets, is onschuldig... ligt vast aan iets of iemand anders... Je schoonmoeder heeft gewoon maar te respecteren wat jullie wensen zijn! Als jullie willen dat zij vantevoren belt (wat mijns inziens toch heel normaal is), dan heeft ze dat gewoon te doen... En inderdaad: als ze de volgende keer toch weer ineens op de stoep staat, gewoon niet open doen! Je hebt je best gedaan om het zo duidelijk te maken, als het dan nog niet door wil dringen, dan maar op de harde toer hoor. Of je met jezelf in de knup zit, durf ik niet te zeggen. Ik krijg niet die indruk, dus het zal wel meevallen. Maar zelfs al zou je met jezelf in de knup zitten, dan staat dat nog altijd los van het gedrag van je schoonmoeder (of ja, misschien dat zij dan wel een deel van het probleem vormt, maar dat komt dan door háár gedrag). Logisch dat je vriend graag zou willen dat jullie allemaal door 1 deur kunnen, maar wel positief dat hij in elk geval achter jou staat! Ik zou hier ook wel eens willen dat Michiel wat minder negatief over mijn moeder zou spreken. Hoewel hij gelijk heeft (al zou hij het soms wat subtieler kunnen brengen ), blijft het toch mijn moeder... @wishful: hè gats, jij ook van zulke schoonouders Pfff, kan me goed voorstellen dat je dan met tranen in de ogen achter je pc zit hoor! Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden op die manier! Als mijn (schoon)ouders zich zo zouden gedragen, had ik ze geloof ik al in de kraamweek hoogst persoonlijk de deur uit getrapt. Mijn schoonouders & stiefmoeder stonden bij de geboorte ook ineens in het ziekenhuis (mijn vader was er al, maar die had ik ook gevraagd bij de geboorte aanwezig te zijn). Daar was ik ook niet héél blij mee. Had eigenlijk alleen op m'n schoonmoeder gerekend, vlak na de bevalling. Niet op m'n schoonvader en stiefmoeder erbij... Dus dat was wel even slikken. Maar ze hebben zich echt keurig gedragen. Ze waren in het ziekenhuis aangekomen toen ik al persweeën had (maar met dank aan de ruggenprik nog niet echt hard hoefde mee te persen, wat een geweldige uitvinding, die ruggenprik ). Ze kwamen even snel de verloskamer op om me succes te wensen en waren toen ook zo weer weg. Zijn ze eerst in het restaurant gaan zitten en later hebben ze de gang van de verlosafdeling nog op stelten gezet . Toen Maud eenmaal geboren was, zijn ze na een paar minuten voorzichtig de kamer opgekomen en even Maud komen bewonderen. Ik vond het weliswaar behoorlijk druk, met 7 mensen ofzo ineens in de kamer (mijn man, vader, stiefmoeder, schoonouders, verloskundige en verpleegster) zo net na de bevalling, maar ze hebben zich echt heeeeel goed gedragen verder. Het kwam niet eens in hun op om Maud al vast te pakken omdat ze zo graag met hun kleinkind wilden knuffelen! Iedereen had echt zoiets van 'dat komt nog wel, laat hun nu maar eerst zelf lekker genieten!' Na de beschuit met muisjes zijn ze ook snel weer weggegaan, zodat wij met z'n 3tjes konden gaan genieten. Dus ook al was ik aanvankelijk wat onaangenaam verrast, het is uiteindelijk wel helemaal goed gegaan! Echt heeeeeeel jammer dat niet alle (schoon)ouders dat begrijpen zeg Zeker dat moment dat zij Ian al eerder vast hadden dan jij, dat zal je je leven lang bijblijven. Ik vind het ook echt een rotstreek van ze. Ze kunnen toch op z'n minst even vragen of ze dat kleintje mogen vasthouden, zo vlak nadat hij van al die toeters en bellen losgekoppeld is?! Nou, ben bijna bij, maar het is 5 uur. Ik vind dat ik mezelf al voorbeeeeeldig heb gedragen vandaag, maar nu is het toch écht tijd om mijn meisje op te gaan halen van de opvang hoor. Het is nu wel lang genoeg geweest
zo me eten staat op en ondertussen ff snel forummen sorrie voor de ego berichten van vandaag maar heb stelkens wat te doen moet zo voor de laastste keer na de zwcurcus nagym ff met een meisje praten hoe zei het heeft beleeft het spiraaltje laten zetten haha echt een schijtert ben ik beau ligt wat te mopperen in haar wiegje moet toch echt eten koken schat! EN ZELF WAT ETEN NARTUURLIJK nou ik ga er weer vandoor doedels!xxx
ik kreeg ineens een ingeving omdat ik t polisnummer nodig had voor de kdv .. en ineens dacht ik even kijken of de baby automatisch onder de dekking valt.. maar was zo geregeld,.. 1 telefoontje en 3 minuten later klaar
Wij hebben daar ook nooit over nagedacht, wel de reisverzekering, ga morgen maar eens even bellen. Ben bang dat onze andere kindjes ook niet aangemeld zijn
Wat heeft iedereen toch pech met zijn schoonmonsters! Hier valt het gelukkig wel mee. Al zullen we vast heel veel te horen krijgen van zie je nou wel! Hebben een ouder nichtje waarop we soms wel eens aanmerkingen hebben op de opvoeding. met name de onconsequentheid naar het kindje toe. En nu krijg je steeds zie je nou wel, of wacht maar eens af tot die van jullie zo oud is! Verder zijn ze wel erg oke en ook voor rede vatbaar. Vragen steeds of ze kunnen komen of hem vastpakken enzo!
waar t forum al niet goed voor is he de reisverzekering daar heb ik dus niet aan gedacht... goed van je want we hebben idd ook een doorlopende reisverzekering.. En jullie geloven het niet maar laura is volgens mij naar 4 voedingen aan het gaan. Dat verklaart de onrust aan de fles en het slechte drinken op de "vaste"tijden.. Gisteren heb ik het gewoon eens aangekeken hoe laat ze uit zichzelf zou komen en wat denk je 2,5uur na de "normale"tijd ipv 8/12/1530/19/22 is het nu 8-11.30-17-21.30 En jullie raden het al ze drinkt nu ook zon 180cc per fles!
mooi zeg anastasia, zie je wel dat het helemaal goed komt! hoop dat dat ruben zn motivatie ook is... hij wil steeds beetjes drinken, zo'n 4/5 min en dan houdt het echt op. daarna krijst ie lekker verder. Had manlief een smsje gestuurd dat ie de hele dag al jankt en dat ik hem helemaal zat was... wat denk je dat ik terug krijg: je moet niet zeggen dat je hem zat bent! ben btw laat vanavond. fijn, lekkere ondersteuning weer Heb Ruben op bed gedumpt het maakt me niet uit wat ie doet, maar hij komt er tot 7 uur in elk geval niet uit!
Oei friendly... soms kan het idd een beetje veel zijn ! Vanuit hier in elk geval een dikke knuffel en wat steun jouw kant op!
Oooh friendly ik kan me echt indenken dat je het even zat bent, zeker als je alles al geprobeerd hebt en het eventjes niet meer weet.. Maar bedenk dan wel, dat Ruben niets anders kan dan huilen om jou duidelijk te maken dat hij iets wilt/niet wilt. Misschien wil hij wel weer drinken? Laura heeft dat ook een paar dagen gehad... en ook met dat krijssen.. Maar het komt goed. Ik ging weg om boodschappen te doen, kom ik net thuis ligt manlief op bed te slapen en naast hem in rompertje op het grote bed ligt laura. in kikvors stand met de beentjes en de armen boven haar hoofd alsof iemand haar onder schot houdt en ze liggen dus beiden in diepe rust
Oh en over dat zat zijn gesproken, ik heb dat ook wel eens tegen mijn man gezegd, en die was ook geirriteerd daarover.. Maar denk dat het verschil is dat mannen niet 24/7 voor en met de kleine bezig zijn. Want als ze een half uur door zijn favoriete tv programma huilt word hij er ook niet vrolijk van Maar ik moet wel zeggen mijn man is echt heeeeel erg lief voor haar! En heeft heel veel geduld
Het is gewoon heel herkenbaar om het even zat te zijn. Vooral in het begin, toen Cas ook bijna alleen maar huilde was het soms ook voor mij veel te veel. En mijn mannetje snapte dat ook niet. Zei ook dat Cas er niets aan kon doen. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar de ene dag kun je het gewoon beter hebben dan de andere dag! En hij kan er idd niets aan doen, maar dat maakt het niet makkelijker! Hopenlijk gaat het snel wat beter friendly!
He meiden, Ik heb een lekker dagje gehad. Deze week werkt iemand mij in, die ik daarna niet meer zal zien. Ze is wel aardig, maar een beetje chaotisch, dus dat is lastig met nieuwe dingen. Maar ik heb weer een aantal leuke nieuwe werkzaamheden geleerd, en ik vond het erg leuk vandaag. In de pauze liep mijn hoofd wel even over maar daarna ging de middag weer erg snel. Neia heeft helaas een baaldag gehad vandaag. Gister niet gepoept, dus ik dacht wel dat het een drama zou worden. Ze heeft veel gehuild en veel krampjes gehad. Om 3 uur heeft ze eindelijk gepoept, maar weer zo hard en zoveel als een vuist van een hand. Echt raar dat dit sinds zaterdag weer zo erg is. Morgen ga ik dus naar het weeguurtje en dan vraag ik gelijk hoe dat komt. En als ze me weer niet kunnen helpen op het cb dan bel ik woensdag de ha, want ik vind het raar en ook heel erg zielig dit. Mijn moeder heeft dus een zware dag gehad, maar ondanks dat vond ze het erg leuk. Mijn vader zei: ze heeft toch bijna niet gehuild? Maar volgens mijn moeder heeft hij bijna de hele dag geslapen. Voor mijn schoonmoeder en moeder had ik een theeglas laten maken met een foto van Neia erop, voor de 1e dag oppassen. En ook mijn moeder vond het erg leuk. Hannah is helaas ziek. Ze heeft een hele flinke griep te pakken. Helaas moest ze dus met lood in haar schoenen zich op de 1e werkdag al ziek melden. Maarja ziek is ziek. Gelukkig is Nieve heel erg lief! Ik ga even kijken of ik wat bij kan lezen. X Marieke
Marieke dat is idd raar, maar misschien door het warme weer dat ze veel getranspireerd heeft en dus minder vocht voor bij de ontlasting? Ik zou zoiezo gewoon aan de huisarts een recept vragen voor lactulose siroop werkt geweldig bij die kleintjes en maakt de ontlasting zacht. Heb zelf de indruk dat het cb bureau niet zo veel weet eigenlijk... Wat een leuk idee dat glas! Hannah wat balen dat je ziek bent zeg, maar idd ziek is ziek! lekker uitzieken dus
@Deentje op die site staan toch geen beginnerslesjes of kijk ik er nu overheen? Andere digi-scrap meiden, hebben jullie nog tips hoe te beginnen met PSP? Weet niets van het programma....