Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Sorry hoor, maar dan slaapt die man"lief" maar lekker bij z'n moeder, ik deed de sloten op de deur. De groeten!

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    He wat vervelend 1e werkdag ziek... maar ja, dat doet niemand expres he!

Fijn dat je werk leuk is, wel sneu van Neia, het zou toch ergens aan moeten liggen, kunnen ze nou echt niets voor har doen? Pfff... hoe gaat het nu met je vader? Is ie thuis?

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pfff... hebben iets teveel gedaan. Zaterdagavond p bezoek bij een vriendin die een zoontje heeft die 1 dagje ouders is dan Louise (ze was ook 1 dag eerder uitgerekend, haha). Ze heeft ook een dochter van bijna 2 dus lekker druk.

Zondag zijn we de hele dag naar Zeeland geweest waar mijn oma woont en toen ging ik vandaag met m'n moeder en Louise naar m'n schoonzus en Louise's neefje van 3 weken jonger. Weer een uur rijden... pfff... Louise lag al om 9 uur in bed en heeft gisteren zelfs ruim 16 uur geslapen (normaal 12 a 13) dus ik denk dat we nu maar even wat rustdagen in moeten lassen.

Haar neefje is trouwens groter dan zij! (niet zwaarder, wel langer) Draagt al 62 met z'n 6 weekjes.

BTW, Louise had niet zo'n goeie zin, daarom kijkt ze zo drollig.

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Eindelijk bijgelezen:

Will, fijn dat jullie een leuk huisje hebben gevonden, en ja verwaarloosd? Wat maakt het uit met zulke hulpen in de omgeving. ;)
    Jeetje wat een gedoe met haar nationaliteit zeg, maar gelukkig heeft ze een BSN nummer.

Askim, balen dat je niet meer naar je vriendin kon. Heb je nog lekker geshopt?

Witte reus, hoe was het gesprek op je werk?

Gina, super dat het gister zo leuk was bij de dierentuin, alleen balen van het weer. :(
    Wat leuk zeg zo'n paddestoelen badje. Wij hebben er 1 van nijntje met een zonnekap.
    Klinkt alsof je erg veel zin hebt in je werk. Ik ben er ook van overtuigd, dat de weken dan nog sneller gaan. Dus nog 1 weekje van je mannetje genieten meid! :D

Onsukkie, ja dit was mijn 2e dag inderdaad.
    En je bent echt geen slechte mama hoor als je Louise mee in bed neemt omdat je zelf moe bent. Is alleen maar lekker voor haar.
    Ja, ik vind het ook raar dat ze niks voor Neia kunnen betekenen. En nu wordt het echt weer heel erg. Dus ik ga het maar weer proberen...........
    Met mijn vader gaat het redelijk, hij is thuis en ligt in de kamer op bed.
    Heeft Louise 16 uur aan 1 stuk geslapen? :confused: :(:

Anastasia, ja dat kan het natuurlijk ook zijn. Ik ben echt van mening dat het niet uitmaakt wat het is, maar dat het al fijn is om erachter te komen waarom iets gebeurd, haha.
    Schrijven alle ha's die siroop voor dan? Ik snap gewoon niet waarom ze dat de vorige keer niet heeft gedaan.

Friendly, jeetje meid wat heb je een zware dag. Kan me voorstellen dat je het gehad hebt vandaag. En ik vind dat je dat ook echt wel mag uitspreken hoor. Hoe is de avond gegaan?
    Krijgt Ruben een echo of en foto van de heup? Ik ga morgen ook een afspraak maken.

Fiona, ah wat zielig dat Beau zo verkouden is. Ik heb bij de Hema zo'n pompje gekocht om snotjes uit haar neus te zuigen. Is heel makkelijk en pijnloos. Misschien een idee.

Lies, balen zeg dat je zo'n last hebt van je nek. Sterkte!

Deentje, en is het gelukt de 5 voedingen?
    Balen dat je zo ver moet fietsen voor je nieuwe adresje. Hoe doe je dat dan met Arjen?

Evelien, wat super dat Iris het gister en vannacht zo goed heeft gedaan! :D

Jvtje, en hoe vond Maud het vandaag op het kdv? Dat zal voor jou inderdaad wel even wennen zijn geweest.

Daphne, goed om te horen dat het cb de 4 flesjes ok vindt. dan hoef je je daar gelukkig niet druk om te maken.

Het is hier echt een drama hoor.
    Net na de fles heeft ze weer alles bij elkaar gekrijst. En echt heel hard met haar beentjes getrappeld, zo zielig. Ze kon natuurlijk ook niet slapen. Volgens mij slaapt ze nu wel, dat hoop ik maar voor haar.
    Ik las in de kinderen dat 2 druppeltjes sinaasappelsap kon helpen voor de darmen. Heeft iemand daar wel eens iets over gehoord/gelezen.?

X Marieke

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha nee niet aan een stuk, maar in een bestek van 24 uur.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Fijn dat je vader in elk geval weer thuis is.

Die sinaasappelsap hebben vrienden van ons gedaan, al met 5 weken geloof ik, tegen krampjes. Die hebben er erg goede ervaringen mee, en ze vond het meteen ook erg lekker!

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ben echt zo moe als een hond, vreselijk... hoop dat een nachtje rust me goed doet, maar moet eerlijk zeggen dat het huishouder "erbij" met 3 honden me ook zwaar valt momenteel en manlief schijnt niet te begrijpen hoeveel tijd er in zo'n ukkie gaat zitten...

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja dat heb ik wel eens gelezen marieke, kreeg het ook als tip toen laura zon last had van obstipatie, maar heb het allemaal niet geprobeerd.

Toen ik voor die uitslag bij de huisarts was en het had over dat niet kunnen poepen en obstipatie, heeft ze dat gelijk voorgeschreven.
    Lactulose is een siroop, bestaat voornamelijk uit een suikeroplossing, dat KLEEFT dus ook als je kliedert...
    Ik heb toen bij de fles een 5cc spuitje aan de apotheek gevraagd, kon ik t uit de fles opzuigen en in haar mondje doen door de melk enzo dat werkt niet want als ze een gedeelte laat staan weet je niet hoeveel ze op heeft.
    Ik zou morgen gewoon eens bellen met de huisarts en er om vragen ;)
    Zeker als ze een klein scheurtje heeft ook dan is dit wel een goede manier.!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo, Maud is weer thuis :D Ze heeft zich geweldig gedragen, maar ik had ook niet anders verwacht ;) Ze heeft de hele dag lekker om zich heen gekeken. Of zoals 1 van haar leidsters al zei: "die heeft geen speelgoed nodig, die heeft genoeg aan lekker kijken naar al die andere kindjes!" :)

@daphne: Ik denk dat er ook wel een verschil is tussen toestaan dat mensen meehelpen met bijv. badderen of de fles geven als jij dat goed vindt, of echt de baby opeisen voor dat soort dingen "omdat je de oma bent".
    Ik heb er zelf ook geen moeite mee als oma meehelpt met verschonen, badderen of eens een flesje geeft. Maar oma staat hier ook niet bepaald dagelijks op de stoep en ze dringt zichzelf ook niet op. Als ik aangeef dat ik het zelf wil doen, respecteert ze dat ook. Dat is natuurlijk een heel verschil met hoe de schoonmoeder van witte reus omgaat met Bram!

@anastasia: Ik ben Maud afgelopen vrijdag weer eens gaan wegen, ze weegt nu 6085 gram. Opzich een heel mooi gewicht, maar ze is volgens de groeicurve wel meer richting de gemiddelde lijn aan het gaan, waar ze eerst echt zo'n beetje halverwege de gemiddelde lijn en de max. lijn zat. Dus ook hier een afwijking van haar curve! Nou weet ik niet of dat komt doordat ze een voeding minder heeft, of dat de fv er invloed op heeft (of een combi...) ik weet het niet, maar ook hier wel iets om even in de gaten te houden!
    Voor de rest is ze wel gewoon een heel vrolijk meisje en doet ze het gewoon hartstikke goed, dus ik maak me geen zorgen verder, maar vind het wel opvallend. Maar net als Daphne, kan (& wil) ik Maud moeilijk gaan dwingen 5 keer per dag te gaan drinken, als ze daar totaal geen behoefte aan heeft.

Wat heeft intuïtie nou te maken met zoiets praktisch als "je bent domweg niet dicht genoeg bij haar in de buurt om haar te horen"?! Babyfoon is dan nog tot daar aan toe, maar traphekje, dat zou ik gewoon ronduit niet accepteren. Je kan moeilijk van een peutertje van net een jaar, die nog leert te lopen enzo, verwachten dat ze al begrijpt dat ze niet (alleen) van de trap af mag. En zelfs al zou ze dat kunnen begrijpen, dan heeft ze natuurlijk net een leeftijd waarop het buitengewoon interessant is om juist dátgene te doen wat niet mag... ;)
    Sommige mensen... Kan me goed voorstellen dat je het idee hebt elk moment uit je vel te kunnen springen!

Netjes van Laura hoor, dat ze naar 4 voedingen gaat. Ze laat wel lekker lang tussen de avond- en ochtend voeding zeg! Ben jaloers ;) Maud deelt de dag bijna perfect door 4en hier, dus zo ongeveer om de 6 uur. 's avonds komt ze dan een uurtje eerder en 's morgens een uurtje later, maar dat is het dan wel... dus laatste voeding rond een uur of 11, 's morgens om een uur of 6 weer paraat! (Hoewel... gisterochtend was ze om 6 uur wel even wakker, maar had haar toen even de fiep gegeven om snel even naar de wc te kunnen gaan, kom ik terug, ligt ze alweer te slapen... kwam ze pas om 8 uur! En zelfs toen wekte ze niet direct de indruk echt enorme honger te hebben). Ik zou dus misschien wel kunnen proberen het wat te rekken, maar van de andere kant: als ik over 2 weken weer ga werken, moet ze tóch rond een uur of 6 te eten krijgen, als we alles & iedereen op tijd klaar willen hebben voor werk/kdv, dus ik laat het maar zo.

@Marieke: wat leuk dat je vader zich zo kon verheugen op de komst van Neia, ook al voelt hij zich zo beroert. Kan me ook wel wat voorstellen bij zijn redenatie hoor ;)

Fijn dat je nieuwe werk zo bevalt!
    Wat vervelend voor Hannah zeg :( Maar ja, met een flinke griep gaan werken, daar doe je niemand een plezier mee!
    En ook vervelend voor Neia, dat ze weer zo'n last heeft van haar ontlasting. Hopelijk kunnen ze op het cb nog wat tips geven en anders inderdaad de ha bellen!

Maud heeft het prima naar dr zin gehad. Die heeft de hele dag lekker om zich heen gekeken. Vol interesse de andere kindjes gevolgd hoe die aan het ravotten waren :) En ze heeft ook best goed geslapen, ruim 1,5 uur vanmorgen, dat ben ik niet van haar gewend... en ook vanmiddag nog 1,5-2 uurtjes zoiets (ben het alweer vergeten, staat wel in haar crècheboek, maar die heb ik hier niet zo bij de hand). Alleen tegen 4en had ze er niet zo'n zin meer in. Toen heeft ze maar een flesje gekregen van de leidsters, opzich niet zo erg, maar normaal krijgt ze die pas een uur of 2 later... Nou ja, het heeft kennelijk totaal niet uitgemaakt, want mevrouw slaapt nu nog steeds en heeft haar laatste voeding (dus) nog niet gehad. Dus het heeft verder geen invloed gehad op haar normale schema ;) Heb maar in haar boek opgeschreven wat haar normale voedingstijden zijn en dat er meestal wat anders is (bijv. plasluier, daar reageert ze heel sterk op) als ze zo ver voor haar normale voedingstijden huilt. Dat was ik vanmorgen vergeten te zeggen...

Bedenk me trouwens net, terwijl ik dit typ, dat ze sowieso op dit soort dagen (waarbij ze eigenlijk de hele dag bloot gesteld wordt aan nieuwe prikkels) meestal rond 4 uur wel een huiluurtje heeft, dus dat kan het ook nog geweest zijn... Had ze ook toen we in de dierentuin waren, 1,5 week geleden en vorige week woensdag zijn we met de halve familie naar de Efteling geweest en ook daar had ze rond die tijd een huiluurtje (terwijl ze die thuis dus nooit heeft)

@will: hihi, ook Maud is al druk aan het oefenen voor het omrollen, zij krijgt haar armpjes wel al goed opzij, maar snapt nog niet helemaal hoe ze haar kont mee moet nemen :) Maar denk dat het hier ook niet heel lang meer zal duren... (al moet ik dat niet tegen schoonmams zeggen, want die komt dan niet verder dan 'dat duurt nog wel tot ze een maand of 4-5 is hoor!' Nou en, zelfs al duurt het zo lang... dan nog ben ik gewoon trots op m'n meisje dat ze het überhaupt al zo probeert!)

@fiona: awww, zielig voor Beau zeg, verkouden :( En dan morgen ook nog naar het cb, komt weer lekker goed uit dus :( Maud is ook verkouden sinds vannacht :( Die meldde zich heel fijn om kwart over 2 al, normaal is de fiep geven dan voldoende, maar toen ik haar die gegeven had, hoorde je meteen dat haar neusje aardig verstopt zat... nog geprobeerd met het neuspompje er wat uit te halen, maar kwam niet zo heel veel uit... Geloof dat we ergens nog wel wat zoutoplossing hebben liggen, maar als ze alleen haar duimpje pakte, had ze er niet zo'n last van... Ze heeft toen trouwens wel een half uur ofzo alles bij elkaar gekrijst. Schone luier hielp niet, haar troosten niet... uiteindelijk heeft Michiel haar rustig gekregen en daarna is ze gelukkig ook weer gewoon gaan slapen.
    Vanavond heb ik wel behoorlijk wat snot uit haar neusje weten te krijgen met het neuspompje! Denk dat ik toch vanavond maar probeer wat zoutoplossing te geven, als ik haar in bed ga leggen...

@evelien: ik had over die methode gelezen op borstvoeding.com (geloof ik). Vind het wel interessant klinken

@friendly: kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt. Is zooo frustrerend als je kindje maar blijft huilen en je hebt gewoon geeeeen idee wat er is. En als je man dan ook al zo'n lekkere steun is... :( Dat kan dan net de druppel zijn.

@mannen: die van mij snapt ook niet zo goed wat het nu werkelijk is om 24/7 met die kleine bezig te zijn. Die roept ook om de haverklap van 'dan doe je toch 's middags even een tukje, als maud ook slaapt? of 's morgens...' Ja, tuuuuurlijk. ALS Maud al slaapt (vooral 's ochtends gebeurt dat dus ongeveer niet). En als ze wel slaapt, zou ik mezelf weer schuldig gaan voelen over een tukkie doen, want dan is er nog wel genoeg in huis wat er gedaan moet worden. Het huishouden doet immers ook zichzelf niet. Hij bedoelt het goed, dat weet ik ook wel, maar begrijpen... Heb hem dan ook wel eens toegebeten dat ik best wel eens met hem wil ruilen, dat híj maar eens een dag (of beter nog: een paar dagen achtereen) in zijn uppie voor Maud gaat zorgen (da's ook zo'n dooddoener van hem: als ik thuis ben gaat het eigenlijk altijd prima, snap niets van jouw argumenten, ja d'uh .. met z'n 2en gaat alles nou eenmaal een stuk makkelijker!). Misschien dat hij het dan zou begrijpen... En dan bij voorkeur op dagen dat Maud niet zo lekker in haar vel zit!
    Voor de rest doet die kerel van mij ook echt wel zijn best hoor en hij doet echt alles met & voor Maud. Alleen dat in je eentje alles moeten doen, dag in dag uit... dat dat toch echt een boel energie vreet snapt hij gewoon niet :( (Gelukkig kan ik daarover m'n hart wel bij mn schoonmoeder en stiefmoeder luchten, die snappen dat wel)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Pfff, nou, ik ben weer helemaal bij hoor! :)

Vorige week woensdag zijn we gezellig met een hele club naar de Efteling geweest: schoonouders, vader & stiefmoeder met de 3 kinderen, peettante van Michiel en haar dochter en wij dus met Maud. Was erg gezellig en op een huiluurtje na tegen het eind van de middag heeft Maud zich echt voorbeeldig gedragen. Ze is meegeweest in het Carnaval Festival, waar ze haar ogen uitkeek. Oma is met haar in de draaimolen geweest en aan het eind van de dag is ze ook nog meegeweest in Droomvlucht (maar toen zat ze bij papa in de draagzak, waardoor ze voornamelijk de lichtjes & blaadjes van de achterwand zag ;))

Donderdag hebben we een rustig dagje gehad, maar vrijdag was weer druk. Om 10 uur is Maudje gaan wennen op het KDV, voor ongeveer 2 uurtjes. Hebben de tijd zo uitgekozen dat ze nog net een voeding daar kon krijgen. Ze vond het er erg gezellig, dus dat gaat vast goed komen! 's middags ben ik met haar naar het weeguurtje geweest: 6085 gram weegt ze nu. 300 gram meer dan 3 weken terug, dus de eerste groeispurt ligt echt wel achter haar nu! 's Avonds hadden we nog borrel van het werk, wat ook erg gezellig was! Ook daar is Maud gewoon mee naar toe geweest en ze stal uiteraard de show ;) Haha, al die kerels vonden het maar geweldig dat ze het zo lang uithield zonder ook maar een kik te geven :)
    Haar peetoom kwam ook nog even langs op de borrel (is onze beste vriend, we kennen hem van de studentenvereniging en toevallig zijn we ook voor dezelfde werkgever gaan werken!), die had z'n petekind al een tijdje niet meer gezien, omdat hij de laatste tijd druk was met verhuizen. Maar nu woont hij weer in Eindhoven (daarvoor tijdelijk bij z'n moeder in Zevenaar), dus kan hij weer wat makkelijker langskomen (en wij naar hem gaan) :).
    Hij is zaterdag ook nog even een bakkie komen doen 's ochtends. Ook erg gezellig weer!

Na de middagvoeding zijn we vervolgens naar mijn moeder gegaan, daar is het nu kermis in het dorp en daar moet ik elk jaar gewoon even heen! Maud had zaterdag alleen niet zo'n zin om te slapen geloof ik... :( Gelukkig was ze verder niet echt jengelig ofzo.
    Gister hebben we thuis eens wat opgeruimd en gepoetst en verder lekker rustig aan gedaan.

Vandaag ging Maud dan dus voor het eerst de hele dag naar het KDV... Samen met Michiel heb ik haar weggebracht. Was wel raar hoor, om haar daar zo achter te laten. Dat koppie wat je zo aanstaart... Vond het ook best even moeilijk toen ik thuis kwam, in de wetenschap dat ik m'n meisje pas aan het eind van de middag weer zou zien.
    Voor de rest viel het gelukkig wel mee. Alleen als de babyfoon aanging (hebben wat luidruchtige buren en Mauds raam staat altijd op een kier open...) moest ik mezelf echt even eraan herinneren dat ik Maud niet uit bed hoefde te gaan halen, haar geen schone luier of eten hoefde te geven, dat ze niet al een uur rustig in haar box lag te spelen... dat was wel vreemd!
    Maud heeft het in elk geval prima naar d'r zin gehad, dat scheelt dan alweer een hoop natuurlijk :)
    Deze week gaat ze nog 2 dagen (morgen en woensdag) en ook volgende week die 3 dagen. Nou ja, elke week die dagen, maar deze week en volgende week ben ik zelf wel nog thuis dan... Daarna weer aan de slag! Morgen word ik voorgesteld bij een mogelijke nieuwe klant. Ben benieuwd wat dat wordt. Heb er een beetje mixed feelings bij. Hoor zowel positieve als negatieve kanten van dat bedrijf, dus weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken...

Nou, mijn meisje wil zo wat eten. Papa heeft haar al mee naar boven genomen, dus ik ga ze maar eens achterna!

11. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Hier hetzelfde, in plaats van een boertje bij de ochtendvoeding werd de broek even flink volgepoept. Tijdens het drinken aan de 2e borst ging meneer nog vrolijk door. Zat nog te twijfelen, zal ik eerst schone luier doen. Had ik het maar, want nu... vieze hydrofiele luier (wel het voedingskussen gered) vieze romper, vies broekje, vies truitje :rolleyes:
    Dus meneer in bad gedaan en toen was hij toch wel te moe voor in de box te gaan spelen dus daarna met een klein slokje uit de borst nog in bed gedaan. Nu ligt hij lekker te slapen. Pfff net als ik kon vertellen hoe ons ochtend ritme er uit ziet, gaat het al weer 2 dagen compleet anders... :(

Gister even op m'n werk geweest, begonnen met m'n lokaal in te richten, te checken of de computer werkt. Die deed het maar het smartboard nog niet :( Dus daar moet ik morgen even naar kijken en dan nog verder met papierwerk uitzoeken en tafeltjes voor de kindere misschien al klaarzetten. Even kijken hoe ver ik kom

ga nu ff teruglezen verder

12. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Goedemorgen,

@Onsukkie, flinke beer idd je neefje, wel leuk hoor 2 van die kleintjes bij elkaar. Scheelt echt niet veel in leeftijd. Ik ga vrijdag en zaterdag op kraamvisitie, 1 is 5 weken jonger (meisje) en de ander 8 weken (jongen) dan Devrim, ben benieuwd wat het verschil is.

@Neia, fijn dat je werk goed bevalt. Eerste indruk is toch belangrijk. Balen dat het met Neia weer ff niet zo lekker gaat. Hopelijk is er toch wat voor te vinden want dit is toch niet om te doen zo. Misschien om die siroop vragen waar Anastasia het over heeft? Sinasappelsap? Nog niet eerder gelezen….

@Gina, en hoe is het met de Nutrix afgelopen? Gistermiddag/avond ook nog gegeven en hoe is dat bevallen bij Noah en bij jou?

@Friendly, hoe is het gisteravond nog gegaan met Ruben? Hopelijk heb je vandaag een rustigere dag.

@Jvtje, wat heerlijk dat Maud zich netjes heeft gedragen op het KDV. Lekker hoor. Wat een heerlijk makkelijk kind toch! En die voedingen, gaat toch prima zo, ik zou me ook zeker niet druk maken. Maud doet het echt perfect zo te horen dus lekker van genieten.

@Fiona, succes met de prikjes vandaag!

@Deentje, heb je lesjes gevonden. Erg leuk, kost wel veel tijd maar les 1 is af.

Het is goed bij te lezen zo met de vakanties en werkende mama’s.

Gisteren zat Devrim weer op 4 voedingen, hij wisselt nu nog wel heel erg, de ene dag 4 en dan weer 5. Gisteren was het 06.30/10/30/15.00/18.30, om 20.00 lag hij te slapen en vaak maak ik hem dan nog wakker als wij naar bed gaan voor de laatste fles maar dacht nu ‘eens kijken wanneer meneer zelf komt’, dat was dus vanochend om 05.00 uur. Viel mij nog mee, vanaf gisteravond 18.30 uur laatste fles. Vandaag zullen het dus wel 5 flessen worden maar als de laatste dan weer rond 22.30 uur en hij morgenochtend weer gewoon rond 06.30/07.00 uur wakker wordt dan zijn het er misschien weer 4. Dan moeten de tijden tussen de flessen net iets langer en heef meneer een mooi schema. Nu is het dus nog een beetje rommelig maar ik wacht echt tot hij zelf aangeeft dat hij honger heeft en ga hem niet wakker maken.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hoi askim ja lastig he die voedingstijden ... hier probeer ik het soms wel een beetje te rekken, want dan heeft ze eigenlijk nog niet echt honger.
    ze is namelijk vaak al rond 6 uur wakker, maar de 1e fles is toch echt pas om 8uur.
    in die tijd ligt ze wat met haar speen te sabbelen en te kijken ,maar z ehuilt dan niet voor honger..

Vraagje, dames die nutrix geven welke speen zet je er dan op? Want met een gewone speen is ie te krap volgens mij of niet?

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier ook weer een goede nacht, iris sliep van 21.00 uur tot 6.45 uur, heerlijk, dronk zich vol en ging tegen 7.30 uur weer fijn slapen, en slappt nu nog. Ze lijkt weer rustig in haar eigen ritme te zitten. Ze heeft alleen nog steeds niet gepoept een week geleden voor het laatst, nu weet ik dat dat met bv kan, maar ze heeft vorige week ook zo'n 200 cc fv gehad in totaal en dat zit er dus ook nog steeds, af en toe perst ze wel maar er komt niks , behalve lucht/ scheetjes die verschikkelijk stinken, bah...

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    goedemorgen! De avond ging hier iets makkelijker. Mn ouders zijn nog even langs geweest en heb hem meteen ff uit handen gegeven, heeft ie bij oma lekker verder gekrijst. Om acht uur flesje klaar gemaakt, ging 125 cc in, om half negen was meneer eindelijk rustig, toen kwam papa natuurlijk net thuis. Die heeft om negen uur een restant gegeven van 50cc. Half 10 aan de borst en kwart voor 10 was meneer vertrokken. Heerlijk, in een keer weg kunnen leggen en niet weer gehoord. Om 6 uur hoorde ik hem vanochtend, zachtjes kreunen en steunen. Heb hem maar laten liggen, was geen honger signaal. Werd weer stil, in slaap gevallen. Kwart over zeven zelfde verhaal, en weer laten liggen. Pas toen ie om twintig over acht dit nog een keer deed vond ik het wel genoeg, had toch al besloten dat ik hem om half negen wakker ging maken als ie dan nog sliep. Dus een nacht van ruim 10 uur!
    Nu ligt ie lekker in de box te teuten en is heel vrolijk. Een beroerdere dag als gisteren kan niet, dus heb aardig wat hoop voor vandaag ;)
    Ga nog even met mn mannetje beetje drinken.

16. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen!

@Askim, ja ging goed! sochtends twee scheppen bij zn fles en die dronk hij helemaal op en om half zes poging gedaan op lepel te geven hihi ging niet goed.. was ie nog niet aan toe.. dus n fles gedaan!

@Anastacia, nou heb de 1,2,3 speen van avent erop gezet.. die van +3m en dat ging goed! heeft ook gewoon hele broek vol gepoept dus ook dat gaat gewoon door vooralsnog!

@Marieke, jaja laatste week! nou heb er wel zin in maar vind het ook wel jammer hoor! maar ja.. het is niet anders!

meiden die moeten werken werkse! meiden die thuis zijn.. spreek je zo hahahahaah..

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    jeeeeh heerlijk ik heb lekker vrij tot donderdag, vrijdag moet ik van 12.24 pffff.

goede morgen meiden, lekker geslapen?

Ik denk dat Bram ook richting de 2 voedingen gaan. hij had om 19.30 zijn 4e fles gehad en wilde om 21,30 weer zijn 5e fles.. en zo ging dat ook toen hij van 6naar5 ging. ach ja we zien wel.

Vandaag moeten we naar het CB krijgt hij weer 2 spuitjes in zijn donder :(

@marieke, wat sneu voor Neia dat het poepen weer moeilijk gaat. Hier heeft Bram juist wel erg dunne poep de laatste paar dagen.
    Wat ik jou nog vragen wilde, hoe zijn jullie bij de naam Neia gekomen? ik vind het een aparte naam maar wel een mooie

@nog ergere schoonouders als mij, ( askim? ) hoe is het gesprek met je schoonouders gegaan?

@Daam, joehoe ?

@Hannah, aaaaiiii ziek zijn is niet leuk. en vooral nie op je 1e dag. maar ja ziek is ziek! beterschap.

@Anastacia, he he eindelijk heb je nu duidelijkheid waarom ze minder dronk de laatste tijd.'
    en over de babyfoon, ik vind het een geweldig ding. ik hoor aan 1 oor maar 40 % en wij hebben een trap naar boven waar een deur voor zit. en ik doe altijd brmas kamer dicht ivm de katten. dus dan hoor ik hem echt niet huilen hoor. dus niets intuitie!

@friendly, ai dat zal op dat moment een beetje verkeerd gevallen zijn, en idd laat hem maar eens een week met Ruben thuis zitten. dan praat hij wel anders ;)

@Ice, hoe was je 1e werkdag ? of was je op vakantie ? oohh mennn mijn geheugen is echt als een zeef.

nog 1 vraagje meiden :

Stel .... ik zit echt met mezelf in de knup ( al zou ik dat dan nooit aan mijn schoonmoeder toegeven.) hoe kom je er achter dat je met jezelf in de knup zit?

18. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Heerlijk dat het weer beter gaat. Lekkere nacht hoor, doet ze goed!
    En die stinkende scheetjes komen me bekend voor, pfff. wat een lucht komt er soms uit zo'n klein mensje... :confused:

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @evelien, hmmm wat gek dat ze nog niet gepoept heeft, en stinkende scheetjes dat kan Bram ook erg goed ;)

eerst maakte mijn vriend zich zorgen als hij 1 dag niet heeft gepoept. maar nu weet hij dat Bram wel eens 2 dagen overslaat. en altijd bij mama een volle luier maakt.

Hoelang mag er bij bv tussen zitten? en wanneer ga jij je zorgen maken als ze nog niet heeft gepoept? ik denk dat ik nu 1 week een poging zou proberen met een thermometer :oops:

20. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Lekker hoor dat het goed gaat? En dan gewoon 180cc water+6?

Deel Deze Pagina