Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Jeetje witte reus moeilijke vraag hoor! Ik merk in elk geval wel altijd aan mezelf als ik niet goed in mijn vel zit. Heb dan vaak nergens zin in, lusteloos en ben dan heel knorrig naar anderen.... En dan uiteindelijk ga ik weer nadenken en kom dan zelf vaak tot de conclusie dat ik niet lekker in mijn vel zit. En ook dat kan meerdere oorzaken hebben. Of ik heb een dag dat ik heel emotioneel ben ofzo... Tja en als hulpverlener zou ik eigenlijk wel heel goed moeten weten hoe je merkt aan jezelf dat je in de knup zit... maar zou het zo niet kunnen zeggen. Wat ik vaak merk is dat mensen er dan niet meer zo goed uikomen zelf. Wat het dan ook is... Vaak gaan piekeren, in zichzlef keren enz. Maar dat kan ook weer een karaktereigenschap van jezelf zijn! Misschien merkt jouw mannetje aan je dat je anders dan anders bent en zijn dat signalen dat je niet zo lekker zit...

2. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    [quote="witte reus

@nog ergere schoonouders als mij, ( askim? ) hoe is het gesprek met je schoonouders gegaan?

[/quote]

Ik heb geen last van mijn schoonouders, die wonen 4000km verderop en zien we 1 x per jaar :D . Denk dat je wishfull bedoeld?

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    he helle,

bedankt voor je antwoord. maar door de probleme met de schoonouders, botst het de laatste tijd erg veel en vaak bij ons :cry: we kunnen weinig van mekar hebben, zijn snel gepikkeerd.

Ik heb tegen hem gezegd:

Samen hebben we Bram gemaakt,
    Samen hebben we Bram gekregen,
    Samen komen we hier ook uit!

ik ben naar sommige mensen heel gesloten, omdat ik dan geen zin heb om een gesprek met hun aan te gaan :S

4. Eigenlijk zou morgen mijn eerste werkdag moeten zijn, maar ik heb nog 3 weken vakantie, heerlijk!
    Nu zal de tijd wel vliegen, jammer want ik ben nog helemaal niet aan werken toe.

Zo ik ga eens even bijlezen.

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh ja klopt, sorry Askim :oops:
    mijn geheugen af en toe :(

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hmm Linda, nog drie weken.. gaan jullie nog iets leuks doen? Heeft Mark ook vakantie?

Ben zondag nog heel dicht bij je in de buurt geweest ... Wij zijn via een toeristisch route naar Vaals gereden.

7. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Witte reus: ik denk dat ook daar wel weer wat rust in kan komen. Ik heb je hele verhaal over de schoonouders gelezen en het is gewoon een lastige situatie waar je in zit. Voor jou maar ook voor je mannetje natuurlijk. En jullie zijn samen, hebben samen een prachtig kereltje gemaakt en ook hier komen jullie samen wel uit! Daar maak ik me geen zorgen over. Het heeft soms wel wat tijd nodig... hoe vervelend dat ook klinkt...Maar af en toe eens goed praten, zonder geirriteerd te raken op elkaar helpt wel. Al realiseer ik me heel goed dat als je in die situatie zit dat vaak het moeilijkste is. Maar wel steun zoeken bij elkaar. Wat misschien ook helpt is om samen te zoeken naar mooie dingetjes van jullie Brammetje zodat je soms in een positiever vaarwater met elkaar komt. En als er dan wat meer rust komt, komen de dingen vaak langzaam op hun plekje terecht.

8. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Ik had hier eigenlijk ook volgende week moeten beginnen, maar heb ook nog drie weken vakantie! Ik moet zeggen dat ik ook helemaal geen zin heb om aan het werk te moeten gaan. Bah. Ook omdat de opvang nog niet rond is natuurlijk maar vooral door de situatie op het werk zelf! Mijn team is gewoon helemaal overspannen of weg, en dus kom ik in een heel andere sfeer terug. Hoor dat er veel stress is en weinig veranderd (dus veel chaos) En dat vind ik erg moeilijk. Heb je lekker een paar maanden thuis kunnen genieten en dan moet je er dan weer zo invallen. Gelukkig ga ik nog niet zo heel veel werken in het begin en kan ik dus nog even wennen. Al baal ik er nu van dat ik moet beginnen! Bah thuiszitten met Cas is eigenlijk veel leuker, maar dan redden we het financieel niet meer! Dus mama moet wel gaan werken.

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    We hebben al een paar keer een goed gesprek gehad, hoe het komt dat we zo katten op mekaar.
    en toen heb ik duidelijk gezegd dat we mekaar wat losser moeten laten in de zin van...

Niet overal op letten bij de ander. de een doet iets anders met Bram als de ander..
    gewoon mekaar iets vrijer laten en niet bijeen op de lip zitten kijken.

Zondag hadden we met mijn familie (eindelijk) eens een leuke dag gehad. ook daar is veel gebeurt. en dat gaf me zo'n rust gevoel he. en mijn vriend ook.

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    balen dat je weet in welke situatie je terecht komt als je weer gaat werken. Dat maakt het denk ik nog zwaarder. hoe heb je de opvang nu geregeld?

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heel herkenbaar... zou niet weten wanneer ik een dutje zou moeten doen, zeker niet als er een vieze vloer en een volle wasmand me aan zitten te staren. Ben het nu over een andere boeg aan het gooien, ik zit veel met mn man op msn overdag (ict he, haha) dus af en toe roepen we elkaar eens wat toe als ik tijd heb en nu ben ik ALLE huishoudelijke dingen die ik doe aan hem aan het sturen. Volgens mij begint het te dagen al. ;)

12. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    yep 180+6 en dan tussen de 2 tot 4 scheppen nutrix.. merk wel dat ie er voller door zit en beter verzadigd is.... dus ff afwachten!

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Leuk hoor, werken in het onderwijs!

Louise heeft sinds kort bedacht dat ze 1x per 2 dagen poept (is weer eens wat anders dan in het begin elke luier en daarna 2 of 3x per dag, het is gewoon wennen), maar dan zit ie wel zoooooooo vol dat het aan alle kanten haar pijpen uitloopt.

*zucht*

Dan heb ik liever 2x per dag een poepbroek die normaal vol zit. Maar ja, eigen willetje he, hihi.

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Fijn zo'n nacht zeg, heerlijk!

Louise ging er om 9 uur al in (was moe), begon om half 10 een beetje te mopperen, toen hebben we een kwartiertje geknuffeld (had ik eigenlijk zelf voornamelijk behoefte aan, hihi), toen om kwart voor 10 weer in bed en om half 7 werd ik wakker omdat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel naar had gedroomd over haar, dus toen kon ik het niet laten haar even plat te knuffelen (want eigenlijk was ze nog niet wakker). Maar goed, toen gevoed en sinds 10 over 7 slaapt ze weer. Af ent oe wordt ze wakker en "plugt" dan haar duim in, maar vooralsnog dus rust... ze heeft dus op die voeding na het klokkie rond geslapen. En ze slaapt nog!

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier kan ik haar ook niet horen huilen omdat de deuren dicht zitten (ook ivm de katten), heb zelfs een babyfoon met camera, dus als ik wat hoor kan ik gelijk kijken of het nuttig is dat ik ernaartoe ga, maar vaak plugt ze haar duim dan weer in en laat ik haar dus gewoon liggen. Als ik geen camera had gehad had ik met elke kik omhoog gerend, haha.

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hoeveel dagen werk je?

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zal mezelf ff quoten, haalde haar net uit bed met een poepluier, haha. Ik zeg nooit meerwat.

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hihih onsukkie... zo zie je maar weer .. ze zijn zo onvoorspelbaar.

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey jvtje..

Vandaag is Maudje 3 maanden of niet! GEFELICITEERD met je dochters derde vermaandag!

20. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Mijn eerste creatie van lesje 1 (niet helemaal gevolgd, wat dingen net ff anders gedaan)

Deel Deze Pagina