Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ook maar even dan..

Angelo spam:

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dolphin, ook al zo'n schatje, mooi jochie hoor!

3. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    mooi in elkaar geknutseld he.. ;) :)

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja een echt kunstwerkje!

5. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    haaaaaai!
    ff bylezen voor we boodschapjes gaan doen hoor.
    @rebecca: ja t gata per kwartaal, en dit kwartaal is in april ingegaan. dat betekend dat alle kids die vóór april geboren zyn, in april begonnen, en wy dus pas t volgende kwartaal :rolleyes: Dat kwartaal begint in july, en je krygt aan t eind van ieder kwartaal pas betaald. Dus eind september/ begin oktober. Jy bent in aug uitgerekend, jouw kwartaal begint dan oktober, dus kryg je idd eind dec/ begin jan pas geld. Stom hé :rolleyes: net of de kleine nu nog nix kost!
    @Neia: vervelend dat ze de fles niet pakt. Miss een andere speen? Wy hebben een difrax fles, met een kersenspeen in maatje small. Lukt het niet met een lepeltje? of een spuitje? die kun je by de apotheek krygen, daar deden wy in t hele begin (pas na de bevalling) de byvoeding mee. Op je pink laten zuigen, en dan met t spuitje er wat by in spuiten als ze zuigt.
    Oja was zo'n 18 kilo aangekomen, en er is pas 6 af :( :cry:
    @Onsukkie: fyn dat je al zo snel naar huis mag :D
    @wittereus: tjee, vind de uitslag wel erg veel voor warmtebultjes :( En uit warmtebultjes komt toch geen pus normaal gesproken?
    @fiona: welcome back girl! En wat een mini zeg! 45 cm, dus ook aan de prematuurkleertjes ;) En zy heeft ook al zoveel haartjes :D
    @Hannah: Luna heeft ook de regenboogrekening, die heeft de trotse papa al 2 dagen na haar geboorte voor haar geopend :)
    Enne dat ene pufje zal heus nix uitmaken meid, Nieve heeft er ook nix aan als jy je zo beroerd voelt toch? dan maar liever een pufje en een fittere mama ;)
    Hier ook een geplande mei mama haha, maar stiekum toch een april mama geworden...
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah lieve foto!
    En ja, de bevallingslyst stond by mn favorieten, die is nu vervangen door de mama's!
    @Evelien: klinkt net zoals hoe het by Luna ging, zy had ook weinig (niet zo hele volle) plasluiers en weinig poepluiers. Ze was idd ook heel tevreden, sliep veel, maar uiteindelyk gilde ze toch ineens een x dat ze nog honger had, toen zyn we by gaan voeden, en uiteindelyk over gestapt op de fles (ook omdat ze niet zoveel aangekomen was). Hoeveel is Iris nu aangekomen?
    @Gina;aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah poepie!
    @Dolphin: ook al zo'n poepie!
    Oja, Luna was gisteren alweer 7 weken! wat gaat dat snel zeg!

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland

Jaaaahhh gelukt... mooi he hihi..

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
  8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    er staan wat losse foto's op www.troeters.nl

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    jaaahhhh, gelukt met dank aan tinypic en Hannah :)

10. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Luna spam:
    Dit was gisteren, ze was echt helemaal uitgeteld :)
    Zo nu ga ik echt!

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ice, ik heb Iris sinds vorige week maandag 26 mei niet meer laten wegen, toen was ze bina 400 gram afgevallen en inmiddels 180 gram weer aangekomen. Daarom morgen eerst maar weer naar het buro!

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Spamm! In deze wieg heb ik zelf, en mijn broer en zus ook gelegen, hij is 48 jaar oud!

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    wat leuk al die spam!

Hier een huilende baby, pfff kom echt nergens aan toe..
    geen honger, schone luier heeft ze al, speentje wil ze niet.. maar krijssen dat ze doet! Echt geen idee waarom maar het is echt vermoeiend.. en verdrietig...
    pffff ga weer even de kleine uk troosten

14. KatSas

KatSas Bekend lid

ff ego berichtje, ik lees echt gauw alles weer terug. Maar de bliksem is ingeslagen hier bij vrienden van ons, de hele bovenverdieping is afgebrand. Gelukkig hebben zij en hun dochtertje van 1,5 jaar helemaal niks..maar pfff wat een ellende en wat een schade en wat een...pfff ben er van ondersteboven toch

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jeetje katsas wat eng ... kan me indenken dat je geschrokken bent pff is niet nix ook! zou me ook doodschrikken!
    Rustig aan hoor!

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Goed idee :)
    M'n man had trouwens het idee om op Maudjes site naar alle andere baby-sites van de mei-mama's te linken. Mits jullie daarmee akkoord gaan natuurlijk!

Dat is zeker wennen ja! Je weet het natuurlijk vantevoren wel, dat je leven volledig op zn kop gezet gaat worden, en zeker als de zwangerschap 'gepland' is, kies je er ook echt voor, maar dat neemt niet weg dat als het eenmaal zover is, alles toch een plekje moet gaan krijgen. Eerst moet je bijkomen van de bevalling, je moet je kindje leren kennen, proberen iets van een ritme op te bouwen... en als je dan weg wilt, moet je ook nog eens aan 1001 dingen denken! Dat heeft gewoon tijd nodig! Ik heb zelf haast het idee dat we hier pas een ritme gaan vinden wanneer ik weer aan het werk moet... omdat ze dan naar het kdv moet en elke dag dus op tijd klaar moet zijn daarvoor! ;)

Qua gewicht gaat het hier prima. Laatste keer op de weegschaal zat ik alweer 3 kilo onder m'n aanvangsgewicht. Dat wil helaas niet zeggen dat ik er al ben hoor, want m'n figuur is echt nog een drama! Ik kan m'n kleren nog net zo min aan, ook al ben ik m'n kilo's al kwijt... Laatst in de winkel gaf 1 van de medewerkers aan dat het bij haar wel 9 maanden ofzo geduurd had voor ze dr oude kleren weer aan kon! Precies wat ik niet wilde horen ;)

Aaaahh, lekker slapen Luna :)

@douchen: Hier gaat maud al sinds ze een week oud is regelmatig mee douchen. Maar dat doen we wel alleen als we met z'n 2en zijn. Kan degene die niet doucht haar mooi na een tijdje aanpakken en gaan afdrogen. Moet er niet aan denken om dat te doen terwijl ikzelf kletsnat ben (en geen tijd heb om even een handdoek om te slaan).

@anastasia: hier is het dus een grote puinhoop wat ritme betreft. Althans, zo voelt het. Stiekem valt het nog best mee, het is alleen een ritme van uren tussen de voedingen en niet zo van de klok!

Uitkoken... nee, eigenlijk niet. Het water uit de kraan wordt hier wel loeiheet (zo'n 95 graden :confused:), daar hou ik altijd de flesjes enzo onder om het schoon te maken.

Laura is niet de enige :( Maud heeft ook de hele dag nog niets anders gedaan. Als ze tegen me aanligt heb ik nog kans dat ze af en toe een half uurtje stil is en na het verschonen & eten een uurtje geleden heeft ze zowaar even een kwartiertje rustig in dr eigen bedje gelegen zodat ik eindelijk wat tijd had om mezelf even aan te kleden en een wasje te draaien... :(

@rebecca: bedankt! Jij nog succes met de laatste weken!
    Wat betreft kinderbijslag: onze kindjes zijn in het 2e kwartaal geboren. Daardoor hebben ze recht op kinderbijslag vanaf het 3e kwartaal, vanaf juli dus. Maar de kinderbijslag wordt -om wat voor reden dan ook- pas aan het eind van het kwartaal uitbetaald, dus we zien het geld pas in oktober! Jij zult dus inderdaad pas in januari de 1e keer daadwerkelijk uitbetaald krijgen (maar is dan dus de kinderbijslag van het 4e kwartaal).

@neia: Ik zou me nog niet al te druk maken over die fles hoor. Het is heel goed mogelijk dat ze gewoon het water niet lekker vond! Maud hoeft haar flesje ook niet als er water in zit, terwijl datzelfde flesje achter elkaar leeggedronken wordt wanneer er melk in zit!
    Het kan ook zijn dat ze niet over weg kan met de speen die er nu opzit. Het kan soms best een zoektocht zijn om een speen te vinden die ze prettig vindt! Dus niet te snel druk maken daarover hoor!

kindertoeslag: dat is een bedrag dat je van de belastingdienst krijgt, wanneer je inkomen onder een bepaalde grens blijft. Is net zoiets als huur- en zorgtoeslag.

@onsukkie: fijn dat je nu al naar huis mag! Is toch prettiger bijkomen dan in zo'n ziekenhuis!
    Fijn dat je man het zo goed oppakt zeg!
    Ik heb trouwens ook op je buik gestemd hoor :)

Heej wat grappig, de 2e en 3e naam van Louise zijn precies hetzelfde als die van mij! (Alleen is het bij mij MA en bij Louise AM ;)) Wat een mooi kindje ook weer zeg! Hihi, we kunnen er echt wat van bij de mei-mama's :D

@friendly: Maud heeft volgens mij ook last van het weer en/of regeldagen. Ze was gistermiddag echt de hele middag aan het jengelen, tot het ging onweren gisteravond. Vannacht heeft ze best goed geslapen, maar ze maakte zulke harde geluiden in haar slaap dat ik er telkens wakker van werd :rolleyes:
    Vanmorgen is het weer helemaal mis. Ze weigert om in haar bedje te slapen, valt op de arm als een blok in slaap, maar zodra ze dr bedje ruikt zo'n beetje is ze weer klaarwakker :( En het heeft sowieso wel enige uren geduurd voor ze uberhaupt in slaap viel... En de hele tijd maar mopperen :( Ik vind het echt niet erg als ze (langere tijd) wakker is, maar als ze dan alleen maar zo jengelt is het toch niet echt leuk :(

@kolf: ik heb de Medela Swing gekocht, die werd me ook door de kraamhulp aanbevolen. Die maakt gebruik van een 2-fasen systeem: eerst snel zuigen om de tsr te stimuleren en daarna in een rustiger tempo kolven. Het werkt voor mij prima in elk geval en het apparaat is redelijk stil ook!

@fiona: aaaah, wat een dotje is Beau!

@Hannah: een afspraak maken daarvoor? Wij konden gewoon aan de balie terecht. Hebben vorige week ofzo ook een regenboogrekening voor Maud geopend. Krijgt ze er het Boek van Ikke bij, de Tas van Ikke, een rups-spaarpot en een grote rups-knuffel :D
    En niet schuldig voelen over dat ene pufje hoor... soms moet het gewoon even! Zoals je zelf al zei had je het gewoon echt nodig. En 1 pufje kan vast zoveel kwaad niet. Volgens mij worden medicijnen vaak ook vooral uit voorzorg afgeraden, dan omdat echt bewezen is dat het schadelijk zou kunnen zijn voor de kleine!
    En wat een scheetje is Nieve :D

Ja, dat ik nu alleen nog maar verder naar beneden hoef te scrollen bij het bevallingslijst-forum is wel even wennen hoor!

@Gina: Ook Noah is een plaatje zeg! Wat ligt hij daar lief in z'n bedje :)

@dolphin: Lekker tegen mama aan... lief hoor!

@evelien: aaaahh, ook al zo'n mooie foto!

@KatSas: he bah... dat zijn echt geen leuke berichten :( Da's nou precies waarom ik bang ben van onweer... Gelukkig is er alleen materiele schade, al is dat al vervelend genoeg natuurlijk! Sterkte ermee, ook voor de getroffen familie!

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hoi mama's,

Hier echt weer een klote nacht gehad.
    Ze begon om 19.30 met jengelen en was na de voeding weer even rustig, toen kwamen m'n ouders en toen ging ze weer jengelen.
    Uiteindelijk om 23.00 weer de borst gegeven en toen alleen maar gekrijst.
    Toen een flesje gegeven om 02.00 's nachts van 60 ml en toen krijste ze nog steeds en uiteindelijk heb ik haar daarna nog liggend de borst gegeven om 03.00 en toen veel ze bij me in bed in slaap en ik dus ook weer dus schrok een uurtje later wakker en heb haar snel weer in haar wiegje gedaan.
    Om 06.00 kwam ze en en weer gevoed, terug gelegd en toen kwam ze weer om 07.00.
    Toen kreeg ik haar niet aan de borst en uiteindelijk is ze weer naast me in bed in slaap gevallen.
    Pfffffffffffff deze nachten breken me echt op, ik schaam me soms diep om m'n gedachtes over haar als je begrijpt wat ik bedoel.
    Mijn irritatiegrens is vrij snel bereikt mede omdat ik nog steeds niet opknap, voel me nog steeds niet fit en blijf echt in een cirkel hangen.

Vandaag was de vk op visite en die zei dat ik de laatste voeding moet vervangen voor een fles van 90 ml.
    Kijken of ze dan de nacht een beetje doorslaapt, want dit breekt me op en zo duurt mijn herstel alleen maar langer.
    Het zal nog weken duren volgens haar tot dat ik weer de oude ben.
    Ik wil zo graag maar het valt me zo ontzettend tegen allemaal :cry:
    Ik kan helemaal nog niet genieten van haar omdat ik me zo kut voel.
    Maandag gaan ze weer bloed prikken om te kijken of er vooruitgang is.

Ik wil zo graag naar buiten alleen ik kan het nog niet aan :cry:

Ach mijn man heeft net haringen meegenomen dus die ga ik nu eerst eten, lief he, hij probeert me echt op te vrolijken.......

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    pfff ik heb het ook ff helemaal gehad, net alsof bram zich zefl niet is!

ik ben weer naar de doktor geweest en het was wel van de warmte / baby acne. ik heb hem momenteel in de maxi cosi liggen op een hydro luier en alleen een romptertje aan. hij heeft al 2 x de slaap over geslagen en is zo aant vechten om niet te gaan slapen. terwijl hij uitgeput is.

hoe lang laten jullie je baby's huilen? wetend dat ze niet lekker in hun velletje zitten.....

sorry voor het ego berichtje

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    He Lafo ik kan me echt indenken dat je er even helemaal doorheen zit.
    Waarom ga je niet kolven? dan kan je man ook de fles geven snachts! dat scheelt iniedergeval wel iets ! Desnoods ga je een nachtje bij je ouders slapen, gewoon om op te laden. als je goed hebt geslapen kun je alles vaak veel beter aan!
    Heb je wel afleiding? Krijg je veel bezoek voor amy of ben je veel alleen thuis!
    Het is echt niet gek dat je je zo voelt en dat je die dingen denkt! Je hebt zo veel meegemaakt, en dan is dat regelmatige huilen misschien net de druppel.
    Probeer het eens met kolven en flesjes of evt een flesje kunstvoeding.. kijk eens of dat beter gaat.
    En misschien heb jij ook wel heel veel melk waardoor ze zoals evelien laatst tegen deentje zei steeds voormelk drinkt en daardoor niet verzadigd is!

JVtje: heb Laura nu in de draagdoek, en dan is ze wel stil heb het idee dat ze gewoon bij mij wil zijn.
    Maar goed nu heb ik dus wel weer mijn handen vrij om dingen te doen. Vanavond ook visite dus moet wel een beetje aan kant zijn!

Heeft Maudje niet ook dat ze misschien gewoon bij je wil zijn.. een beetje een regeldagje.. misschien heb jij ook een draagdoek je kan het allicht proberen !

witte reus, ik pak haar binnen 5 minuten wel op .. ik laat haar eigenlijk bijna nooit langer huilen dan dat! En dan kijk ik eerst of ze wam/koud is of verschoond moet worden .. en als het geen etenstijd is geef ik haar een speentje.. als dat ook niet helpt dan leg ik haar bij mij ! of zoals nu in de draagdoek ( maar dat is eigenlijk nu veel te warm heb nl een lodger shelter zou eigenlijk een koelere doek moeten hebben!)

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jvtje de link naar mijn site staat in mijn profiel en bij de knop website onder mijn berichten! je mag uiteraard een link zetten als je wil dat ik jou site ook link dan moet je mij je site even pb-en

en witte reus de fotos en de verschijnselen van bram lijken meer op dauwworm, iemand anders zei dat ook al ..

lees even op: http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... uwworm.htm

en in het kort Meestal begint dauwworm zo'n 1 tot 4 maanden na de geboorte. Er ontstaat een rode, jeukende, vaak vochtige huiduitslag met blaasjes op het gezicht en tussen de hoofdharen. Vooral de jeuk is erg vervelend. De baby tracht de jeuk te verminderen door wrijven, schuren en krabben. Daardoor wordt het eczeem erger. De kinderen zijn vaak onrustig en huilen veel, ook 's nachts.
    Dauwworm heeft niets te maken met een andere veel voorkomende huidaandoening bij baby's, namelijk berg.
    Dauwworm verloopt in golven: perioden met veel klachten worden afgewisseld door perioden met weinig of zelfs geen klachten. Meer dan de helft van de kinderen heeft rond het derde levensjaar geen klachten meer. De aanleg om allergisch te reageren blijft echter bestaan.

succes!

Deel Deze Pagina