Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Dankjewel :D Leuk in leleystad wonen ,maar vast een hele verandering voor je of niet? Ik ben trouwens ook heel goed in kletsen ,maar er wordt niet zoveel gekletst hier :)
     
  2. nee klopt.. alle mei mamma's zijn verhuist naar een ander forum.. is echt een vaste kliek geworden die al vanaf de zwangherschap met elkaar kletsen!
     
  3. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Heee dames, :)
    Hallo allemaal. Ik ben een mei mamma maar ik zou ook graag mee kletsen oven de kleintjes. Maar ik zie dat het laatste bericht van december i :oops: s dus ik hoop dat er nog meiden zijn?

    groetjes janna
     
  4. Naatje80

    Naatje80 Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Haaai, de mei-mamma's die hier al vanaf het begin kletsten hebben inmiddels hun eigen besloten forum. Maar volgens mij zijn er inderdaad nog genoeg mei-mama's die daar niet bij horen en wel willen kletsen. Dus mij lijkt het gezellig...
    Ik ben Nathalie woon in Noord-Holland en op 15 mei 2008 de trotse mama geworden van Zoë Lisa. Een schat van een meid die erg makkelijk is. En nu inmiddels alweer 7 1/2 maand... en moet zeggen dat ik het allemaal wel erg snel vind gaan... het echt baby-achtige is er echt helemaal vanaf en ze is al een echte dreumes aan het worden. Maar vind het wel geweldig om te zien hoe snel ze zich ontwikkelen :D:D.
     
  5. MC lover

    MC lover Actief lid

    16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo, hier ook een mei mamma die graag met andere mei-mamma's wil babbelen. Op 3 mei na een razendsnelle natuurlijke bevalling mamma geworden van Julian en Thomas ( met 33 weken en 6 dagen). Ze zijn dus inmiddels al weer 8 maanden oud (ja oud wat gaat dat snel zeg voor je het weet huppelen ze hier vrolijk rond), Ze maken het huis hier nu al onveilig trouwens ze rollen en 'kruipen' het hele huis rond, met z'n tweeen in de box gaat bijna niet meer, want dan liggen ze binnen de kortste keer over en onder elkaar en meppen ze elkaar (per ongeluk) bond en blauw. Pappa gaat dan ook snel een kruipparkje voor ze maken. zodat we toch nog even wat anders kunnen doen dan achter de baby's aanrennen ;)
    Ben benieuwd hoe de andere kleintjes het doen, wat kunnen ze al? Wat vinden ze lekker om te eten en wat vinden ze echt vies? En merken jullie nu al bepaalde karaktertrekjes?

    Liefs MClover
     
  6. Frostieke

    Frostieke Actief lid

    10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    Ik zat hier ook,
    maar ben er een hele tijd niet geweest en this hier zo dood en ik vind het nieuwe forum niet...
     
  7. Naatje80

    Naatje80 Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Wat leuk een tweeling! En wat lekker dat de bevalling zo snel is gegaan :D. Zoë werd geboren op 39 weken en 2 dagen. Bevalling viel achteraf wel mee, maar op het moment zelf vond ik het verschrikkelijk. Het begin ging supersnel. Had 8 cm ontsluiting en de weeen vielen erg mee, maar de laatste 2 cm duurde erg lang en kreeg rugweeen nadat ze mijn vliezen hadden gebroken :evil: en uiteindelijk had ik geen persweeen... gelukkig lag ik in het ziekenhuis en hebben ze me aan de wee opwekkers gelegd. Maar koste me toch nog ff 2 1/2 uur persen om haar eruit te krijgen. Bleek dat ze een sterrenkijkertje was, dus dat verklaarde achteraf wel waarom het zo moeizaam ging :) .
    Verder is Zoë nu druk bezig met draaien en als ze op haar kleed ligt of in de box ligt ze gerust ineens met haar hoofd aan de andere kant :) . Ook heeft ze van opa en oma een loopstoel gekregen met de kerst.. nou dat is dikke pret. Madame raced de hele kamer door en de hond en kat moeten regelmatig dekking zoeken :) .
    Ze lust verder zo goed als alles. Broodje smeerkaas gaat er goed in, alle soorten groente en fruit. Melk en thee... alleen sap vind ze niets aan dus dat krijg ik er niet in... maar goed dat komt vanzelf wel ;)
     
  8. Lady Ice Shirr

    Lady Ice Shirr Fanatiek lid

    17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo!
    Ik heb hier ook ooit wel meegeschreven, maar ben ook niet meegegaan naar het andere forum. Het waren ook zoveel meiden. Wel heel gezellig, maar ik kon het toen nog niet zo goed bijhouden met schrijven, omdat het zoveel meiden waren.

    Ik was op 1 mei uitgerekend en op 8 mei bevallen van een gezonde zoon van 4040 gram. Ook een snelle bevalling gehad van een uurtje, alles in totaal :confused:
    Was wel heftig en veel naweeen gehad, maar ik vond het ook wel prima hoor dat het snel achter de rug was.

    Marijn is een heel lief mannetje die op het moment het liefst de hele dag staat. Hij stond met 7 maanden, maar was nog niet zo snel als zijn broer die al met 6 maanden stond :confused:
    Hahahahahaha!
    Hij kruipt nu ook de hele kamer door. En de oudste (in november 2 jaar geworden) begint nu ook meer te krijgen aan zijn broertje. Ze kunnen al heel lief samen spelen en soms ook al een beetje 'ruzie' hebben.

    Misschien dat we weer met een groepje hier verder kunnen kletsen?

    MC lover: Een tweeling: lijkt me leuk, maar ook wel heel erg druk hoor.
    En aangezien ze met bijna 34 weken zijn geboren, zijn ze wel snel he.

    Naatje80: Ja, gaat snel allemaal he. Dat baby-achtige blijft niet zo heel lang vind ik. Wel jammer, maar het wordt eigenlijk alleen maar leuker toch?

    Janna76: ben jij er ook nog? Wanneer ben jij bevallen en wat heb je? Jongetje, meisje? Ik zie de banners nu nl. even niet...

    Nou, weer even aan het werk hoor.
     
  9. MC lover

    MC lover Actief lid

    16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Frostieke: inderdaad niet zo veel leven hier, enig idee hoe we dit forum weer nieuw leven in kunnen blazen? Ik zit zelf vooral op het tweelingengedeelte daar zijn ze nogal actief maar het leek me toch ook wel leuk om met mamma's van kindjes met dezelfde leeftijd te praten.

    @Naatje: mijn bevalling ging dus reuze snel we gingen BBQ-en bij mijn ouders (40 km verderop) had wat last van mijn rug werd steeds erger, en toen knapten mijn vliezen (had opeens een natte broek) mijn vriend de verloskamers gebeld, gezegd dat we zover weg waren maar omdat het de eerste kindjes waren moesten we maar direct maar rustig naar ons eigen ziekenhuis komen. Nou, om 20.15uur waren we daar, rond 20.45/21.00uur kwam de verloskundige: geen ontsluiting, apparaat registreerde ook geen weeen (ik voelde ze wel), ze gingen een bed voor mij en mijn partner regelen want voor de volgende dag 's middags zouden ze niet geboren worden. Ik moest nodig plassen en verwijderde dus alle plakkers van mijn buik, toen ik terug kwam moesten die er weer op, maar ze konden maar van een baby de hartslag vinden, zij zoeken met de echo bleek die andere toch wel al heel ver ingedaald te zijn. Toch nog maar eens ontsluiting meten: wat blijkt in 1,5 uur volledige ontsluiting, ik mocht gaan persen (had naar mijn idee ook echt geen persweeen) en baby1 volgde al snel hij werd op mijn buik gelegd en toen wisselde de verloskundige en de gynaecoloog van plaats en zij ging met heel haar arm ongeveer in mij om baby2 die heel hoog in mijn buik in stuit lag er (met geweld) uit te trekken. Nou en zij met hun allen maar roepen: Ontspan je, ja hallo dat lukt dus echt niet! Gelukkig had ik baby2 ook snel bij mij liggen en deden ze het hartstikke goed ondanks hun prematuur zijn (ze hadden een 9 en 10 voor hun APGAR, uitzonderlijk). Pas later in de nacht hebben we hun namen bedacht (tot nu toe waren we niet verder gekomen dan twee meisjes namen): Julian en Thomas. Inmiddels kun je niet meer merken dat ze prematuur zijn, het zijn twee vrolijke dikkerdjes (alleen iets aan de kleine kant) die naar mijn idee ook qua ontwikkeling gewoon meelopen met hun leeftijdsgenootjes. Julian doet al maanden omrollen (druk mannetje) Thomas sinds een klein maandje en ze beginnen nu door de kamer te tijgeren/rollen, niets is meer veilig!
    Ik geef ze hier bijvoeding a la Rapley, gaat hartstikke goed ze lusten dan tot nu toe ook alles (behalve zo'n kant en klaar potje vinden ze echt vies). Favoriet bij Thomas is de banaan en Julian is verliefd op worteltjes ook bloemkool vinden ze allebei erg lekker maar daar moet ik voorzichtig mee zijn anders eten ze zoveel dat ze buikpijn krijgen.
     
  10. Naatje80

    Naatje80 Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Zal wel leuk zijn als we dt forum wat nieuw leven kunnen inblazen. Ik was zelf niet zo heel actief tijdens mijn zwangerschap. Las wel wat, maar plaatste zelf niet zoveel.
    Vind het erg leuk om met mama's te praten met kindjes van dezelfde leeftijd.
     
  11. zwaantje

    zwaantje Actief lid

    31 jan 2007
    119
    0
    0
    Hee mei mama's,

    Ik las ook veel mee tijdens mijn zwangerschap maar plaatste eigenlijk ook niet zoveel.Het lijkt mij ook erg leuk om met mama's te kletsen met dus kindjes van dezelfde leeftijd.
     
  12. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hey meiden..is al weer een heel tijdje geleden dat ik even naar deze kant ben komen kijken..was nog zwanger toen der tijd...maar heb het weer terug gevonden..


    even re-voorstellen...

    Mijn naam is Diana, 35 jaar, moeder van 2 grote jongens van 13 en 11 en sinds Mei mama van een prachtige dochter Meagan Quinevere..
    Het is nog steeds zweven op die grote wolk ...
    ;)
     
  13. Lady Ice Shirr

    Lady Ice Shirr Fanatiek lid

    17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat gezellig dat er toch weer wat meiden hier komen kijken.

    Nu nog even opstarten om met zijn allen te gaan schrijven?
    Wel doen hoor, is gezellig!
     
  14. plopje82

    plopje82 Actief lid

    7 sep 2007
    202
    0
    0
    hallo allemaal

    Ik heb tijdens mijn zwangerschap bijna niets van me laten horen, maar ik zou graag willen meekletsen ;)

    groetjes :rolleyes:
     
  15. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik zou ok graag weer mee kletsen.. ik lees meestal wel maar plaatsen komt er meestal niet van.. ga nu echt me best doen.
     
  16. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja precies..heb ik ook ..dat je wel even snel meeleest en van reageren komt vaak dan weer niets omdat ze tegen die tijd altijd veel verder zijn hahahah

    Maargoed..nieuw voornemen hahaha

    Alles goed met de kleintjes?...ken nog niemand hier hahaha...maar dacht vraag het maar even hahahahha

    Met Meagan gaat het goed..mevrouw ligt op de grond de piano te slopen...en een schik dat ze heeft hahahahha
     
  17. Naatje80

    Naatje80 Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Wat gezellig dat er toch nog meer mei-mama's zijn die willen kletsen.
    Ik zal zeggen... stel je allemaal ff voor ;) .
    Zoë ligt al lekker in bed.. was moe.. alleen besloot de kleine dame dat ze dat nu toch niet meer zo was dus ligt hele verhalen te kletsen in haar bed. erg gezellig :) .
    En sinds vandaag drinkt ze eindelijk roosvicee.. kreeg er alleen melk of thee in maar verder niets. Alleen vertikt ze het om haar fles vast te houden.. ze kan het wel, maar ja is toch lekker makkelijk als mama dat voor je doet hihi. Ach, voor je het weet zijn ze groot, dus vind het wel prima.
    wat krijgen jullie kleintjes tegenwoordig op een dag? Ik vraag me af of zoë niet te veel krijgt. Al is ze met haar 70 cm en nog geen 7,5 kilo een slanke baby.
    ze krijgt nu:
    9 uur (madame slaapt graag uit ;) ) 180 cc pap en 1/2 broodje smeerkaas
    11.30 uur 180 cc melk en 1/2 broodje smeerkaas
    15.00/ 15.30 uur fruit en flesje roosvicee
    16.00 uur halve liga (soms)
    17.30 uur (potje) groente (gaat er helemaal in)
    19.00 uur 180cc pap

    en de kleintjes van jullie?

    groetjes Nathalie
     
  18. plopje82

    plopje82 Actief lid

    7 sep 2007
    202
    0
    0
    Hallo allemaal
    :D
    Mijn naam is Monique en ik ben sinds 5 mei 2008 de trotse mama van Amy. (Ja op....... bevrijdingsdag). ;)

    Amy is acht maanden en haar voedingsschema ziet er zo uit:

    7.30/8.00 Pap
    10.30/11.00 Thee met liga
    12.30/13.00 brood met smeerkaas
    130ml opvolgmelk+ 7 eetlepels bambix met appel.
    15.00/15.30 fruit met diksap
    17.00 avondmaalijd 200ml en een toetje

    Amy gaat rond 18.00 uur naar bed. ;)

    Ik ben met brood begonnen, maar dit eet ze nog niet genoeg vandaag dat ik haar daarna nog pap geef.

    groetjes :D
     
  19. zwaantje

    zwaantje Actief lid

    31 jan 2007
    119
    0
    0
    Grrrrrrrrrrr had dus een heel verhaal geschreven en toen was de laptop leeg. :x
    Dus hier omt het nog een keer.

    Ik ben Miranda en op 23 mei bevallen van onze derde.
    Nick is op de uitgerekende datum geboren.
    Nick heeft 2 zussen.Eline is in december 8 geworden en ook op de uitgerekende datum geboren :) Lieke word in februari 6 en is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren dus ze houden van op tijd komen hier(haha)

    Dit is Nick zijn schema:

    6.00/6.30 papfles
    10.00.10.30 proberen we er fruit in te krijgen met de lepel mar dat wil nog steeds niet.Ik verdun het maar met water in doe het in de fles met de 3 standen speen en dan gaat het iets beter maar niet van harte.Daarna nog diksap maar dat lukt eigenlijk ook niet.
    12.00 papfles brood lust ie dus ook nog niet.
    16.00 fles
    17.30 groente maar dat lust ie dus ook niet maar we zetten door ;)
    19.00 papfles.

    Meneer heeft ook nog niet door dat ie de hele nacht door moet slapen.
    Hij wordt in de avond 2 keer wakker maar als de speen er weer in doe slaapt ie verder.Dan wordt hij tegen 1 uur wakker en krijg ik hem niet meer stil en geef hem dan een flesje van 120 ml
    aAs ik hem geen flesje geef kan ie zo 1 1/2 2 uur huilen.
    En dan weer tegen 4 uur en geef hem dan weer een flesje maar dan van 90 ml.Dus alle tips zijn welkom.
    Verder is het een super vrolijk ventje en lacht de hele dag. :D
    Hij rolt van rug naar buik en weer terug.
    Zitten kan ie nog niet alleen.
    Nou nog een fjine avond allemaal!

    Groetjes Miranda
     
  20. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    ooo wat grappig dat jullie hier weer verder aant schrijven zijn!
    oo heb wel een wee gevoel hoor als ik hier terug lees zo dat ik net bevallen was enzo ...
    zwijmel!

    ik kom ook hier eens een kijkje nemen ondanks ik het meest op HET andere forum zit,

    beau haar schema is zo
    7 uur fles 180
    10 uur fruit 1 pot/vers
    12 uur soms een danoontje
    15 uur fles 180
    tussen 17 uur en 18 uur groente
    21 uur goede nacht van nutrilon

    ze eet nog geen brood en nutrix weigerde ze in 1x 2 maanden terug
    normaal kreeg ze dan de laatste fles om 19.30 met nutrix erin en dronk hem leeg en ging slapen
    nou mevrouw wil het gewoon niet meer heb alles al geprobeerd dus nu maar zo en ze eet goed en ze slaapt goed dus mij hoor je dan ook niet meer;)

    hier is het staan achteruit kruipen zitten kletsen en lachen lachen en nog eens lache

    nog steeds geen tand te bekennen dus vandaar dat ik ook geen brood durf te geven nog (staat er denk ik los van ) maar goed ben bang voor eerdere stikervaring met haar

    nou meiden schrijf hier lekker ik kom zo nu en dan een kijkje nemen , herken sommige namen wel haha van het hele begin
     

Deel Deze Pagina