Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    als ze meer vraagt moet je gewoon geven hoor. hahaha nu al op dieet zetten

2. ik was 16 mei uitgerekend van Brian ik had voorspelt dat hij de 20e zou komen en hij kwam de 22e ;)

3. dat is wel heel uniek hoor! leuk! dan kon je toch altijd een gratis kinderwagen winnen als je op je uitgerekende datium bevalt..

4. ik ben bij beide kids 6 dagen overtijd geweest.. dus als er nog een 3er komt zal die ook wel 6 dagen overtijd komen.. kan ik me daar vast op voorbereiden.. want die dagen overtijd lopen duren een eeuwigheid! ;)

hier ook een lekkere dikzak.. bij 7,5 maand 10480gram en 72 cm ;) maar is wel een hele lekkere knuffelbeer hahaha ;)

5. zo doe ik het met brian ook.. beter is om niet meer snachts te voeden.. maar als hij echt graag wil dan krijgt hij t ook wel..

6. moet vanmiddag toch nog een met brian langs de huisarts.. hij blijft wel lang kwakkelene nu met de koorts enzo.. waarschijnlijk krijgt ie een ab kuurtje..

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zo werkochtend zit er weer op :D Heb Mason net bij mijn ouders opgehaald. Wat is dat toch fijn als je je kindje op komt halen en je krijgt zo'n grote lach. Mijn moederhart smelt dan :oops:

@ anastacia, Vervelend he dat traject met eiwit verlies en bloeddruk he :(

@ lafo, leuk he die pogingen van optrekken. Toen Mason dat bij ons deed hebben we ook de box naar beneden gedaan. Helaas zjn het voroalsnog ook bij pogingen gebleven :)

@evelien69. Wat goed zeg dat ze gisteren in kruiphouding ging zitten. Voor je het weet gaat ze de hele kamer door.
    Mason is ook wel een dikkertje hoor. Ook ik moet 5 feb weer ,ben heel benieuwd :)

@ deentje, succes bij de huisarts.

Hebben jullie trouwens ook wel eens het gevoel dat de ontwikkeling soms echt even stil staat? Niet dat ik nou wil dat Mason gaat lopen, maar ik merk echt na het ontwikkelingstapje dat hij ging zitten 3 maand geleden dat het daar wel even is bij gebleven er is geen tijgeren of kruipen bijgekomen :). Alleen gaat hij nu wel weer heel bewust spelen en vermaakt zich beter.

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja is hier ook zo, het kan ook zijn dat Msason het kruipen tijgeren overslaat en zometeen in een keer gaat staan en lopen!

9. zwaantje

zwaantje Actief lid

31 jan 2007
    119
    0
    0
    Eline heeft 40,5 koorts :confused:
    Ze ligt nu in ons bed te slapen,heb net de dokter bbeld en die had alleen als advies veel drinken.Alsof we dat nog niet wisten.

@Deentje,Hoe was het bij de huisarts?Ik wil die gratis kinderwagen nog wel ophalen hoor.Had er nog nooit van gehoord!?

@Evelien,leuk zeg al in de kruiphouding.Nog even door oefenen.

Hoe gaat het met de loopstoelen?Wordt er al druk door de kamers heen gerend :)

10. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Jeetje wat gaan jullie hard... gisteren late dienst gehad en die liep lekker uit dus was vanacht om 2 uur pas thuis :confused: . Gelukkig was manlief vanmorgen vrij dus kon ik een beetje uitslapen.

Zoë is geboren op 15 mei. Ik was 20 mei uitgerekend, maar ze kwam dus 5 daagjes eerder. Was helemaal gemiddeld met 3450 gram en 50 cm.
    Met 32 weken zwangerschap ook in zkh gelegen omdat ik weeen had. Gelukkig hebben ze die kunnen afremmen.

@zwaantje. Beterchap met Eline.. hopelijk is de koorts snel weer gezakt. Fijn hè die adviezen van de huisarts.. ;)
    Loopstoel wordt hier goed gebruikt. Zoë crossed de hele kamer door.
    Al ligt ze nu lekker op de grond te spelen met haar babygym.. wat echt een gym wordt want ze hangt er zelfs met haar benen in hahaha.

@deentje hoe was het bij de huisarts?

Verder moeten we dindag weer naar het CB. Ben erg benieuwd hoe lang en hoe zwaar ze nu is.

Oh ja... passen jullie kids nog in de maxi-cosi? Hoorde dat ze in principe pas vanaf 9 kilo in een groter autostoeltje "mogen"... maar vind dat Zoë al best krap zit in haar maxi-cosi.. vooral als ze ook nog haar jas aan heeft. Ze vond het altijd erg leuk, maar ze begint nu echt te piepen als ik haar erin zet..

11. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Nah... tekst weg...

Ff snel:
    @zwaantje: soms snap je het ook niet he. Laatst belden we met 5 dagen koorts naar de hap en die zeiden dat we toch eigenlijk wel met 3 dagen koorts de ha hadden moeten bellen. Bellen we van de week met 3 dagen de ha, zegt ie 'kijk het nog maar een dagje aan'. Dan weet je het toch ook niet meer he.

@Mason: misschien is ie even met een andere ontwikkeling bezig. Hier gaat het in ieder geval op het moment wel snel. Marijn wil alleen maar staan. Staat ook vaak met maar 1 handje vast, omdat ie in zijn andere iets heeft om mee te spelen.

@Deentje: nog contact gehad met de ha?
    En o ja! Die gratis kinderwagen op de uitgerekende datum ken ik ook niet hoor! Bij de ouste was ik ook op de uitgerekende datum bevallen. Maar ja... kinderwagen heb ik al.

@Evelien: ach, dan kan Iris wat hebben hoor. Gewicht zegt niet zoveel als ze klein zijn he. Als ze gaan kruipen en lopen komt dat vanzelf weer goed.

Zo, ik was vanochtend helemaal happy. Marijn is echt een onwijs moeilijke slaper. Vooral 's nachts in zijn eigen bed. Maar vannacht heeft hij maar liefst tot 9.15 uur in zijn eigen bed geslapen. JIPPIE!
    En nu ligt ie ook alweer vanaf 13.30 uur ofzo. Hoop dat het zo door blijft gaan.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo gauw het hoofdje boven de rand uitgroeit mag ze niet meer in de mc, is nog belangrijker dan het gewicht!

13. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    @Naatje: oh, wat boffen dat je man thuis was, zodat je toch lekker een beetje uit kon slapen!
    Jesse was net zo zwaar en lang als Zoe (na, Jesse was 10 gram zwaarder), Marijn was maar liefst 4040 gram! Flinke kerel dus. Dat scheelde wel vond ik hoor. Ik dacht oh, lekker weer zo'n lief, klein poppetje. En tuurlijk is het nog wel klein, maar maatje 50 heeft hij nauwelijks aan gehad met zijn 53 cm bij de geboorte. Ach, hij is gezond, das 't belangrijkste.

En over de maxi-cosi. Wij hebben laatst ook een autostoel erbij gekocht. Bij Jesse waren we er echt heel strikt in: met 9 maanden pas in de maxicosi (want die was nog geen 9 kilo), maar wat je zegt... nu hebben ze een jas aan, het lijkt net zo'n michelinmannetje. Dus Marijn zit nu in principe in de autostoel. Alleen de terugweg van het kdv naar ons huis (nog geen 5 minuten rijden) in de maxicosi, omdat we er nog een stoel bij moeten hebben. Mijn man brengt de kinderen en ik haal ze op. Dus hebben we 4 autostoelen nodig. Waarschijnlijk krijgen we er nog 1 van mijn zus, dus dan is het nog maar even 'duwen' in de maxicosi.

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou Amy zit nu sinds kort maar daarvoor heeft ze idd lang stilgestaan, ze kan nu ook zwaaien en hiep hiep hoera met haar handen de lucht in en dat allemaal achter elkaar ineens.
    Kruipen nee dat doet ze niet, misschien slaat ze dat wel over en gaat ze straks meteen staan, lijkt me wel gaaf!

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier geen loopstoel en ook niet van plan er eentje te halen, ben er niet weg van.

16. volgens mij was dat een keer een actie bij de prenatal.. omdat t maar zo weinig voorkomt dat de baby op de dag zelf komt..

brian heeft nu een antibiotica voorgeschreven en t moet nu binnen een weke over zijn.. anders weer terug komen.. maar hopen dat dat niet hoeft!

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Daar hebben wij ook al over nagedacht maar ik wacht nog even met de autostoel tot dat ze echt 9 kilo weegt, ze zit nog niet zo lang en wil dat ze dat eerst een tijdje kan, het gaat voornamelijk om haar nek die klappen op moeten kunnen vangen.

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    We duimen meid dat het nu eens over gaat..... :(

19. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    @ Lafo. Ja daar zit ik dus ook een beetje mee. Wil niet te vroeg haar in een groter autostoeltje zetten. Maar dat gemopper op de achterbank is ook niet echt gezellig ;). Dus zit nog beetje in dubio. Denk dat ik binnenkort maar eens naar een winkel ga en Zoë er eens inzet. Kijken hoe ze erin zit.

@ Lady Ice Shirr. Ja was wel even lekker dat hij vanmorgen thuis was. Ondanks Zoë erg goed slaapt 's nachts is een keer uitslapen best lekker :) . Wat een verschil tussen je twee mannen bij de geboortes. Zoë heeft wel heel lang nog maatje 50 aangehad. 56 ook nog wel lang, maar 62 en 68 relatief weer erg kort. Nu heeft ze al vanaf 5 1/2 maand maatje 74 aan. Soms nog beetje omslaan, maar past prima. Maar als ik nu naar haar kijk vind ik ook dat ze weer zo groot is geworden..

Zoë maakt nu juist weer een flinke sprong in haar ontwikkeling. Had een beetje het gevoel dat het stil stond, maar nu de laatste paar dagen is ze weer druk bezig met allemaal nieuwe dingen... Misschien dat ze weet dat ze a.s. dinsdag weer naar het CB moet dus dat ze daarom nog even goed haar best doet ;)

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Je geeft ze 1 zin ... en ineens word hier ook weer gekletst ;) hihihi

Hier komt er geen loopstoel in, dit schijnt voor de heupjes en de ontwikkeling van de kindjes niet zo goed te zijn. Omdat ze dan een beetje schijnen te hangen. Nouja.. hie dan ook hier komt het er dus niet. Als ze toe is aan staan en lopen dat leert ze zich maar optrekken ;)

Hier nog geen tiandjes, al dacht ik daarnet met het geven van de avondhap wel op 2 plekjes in de onderkaak een soort streepjes te zien.
    Zou ook wel eens tijd worden, en het verklaard een hoop gejengel, rode wangen en spuitluiers ...
    Zie je eerst een soort streepjes Lafo? ik heb geen idee.

Laura was de laatste keer op het CB 7800gram maar zal inmiddels wel al veel zwaarder zijn ben benieuwd hoeveel!

Evelien, misschien is ze wel zwaar, maar daar kun je niets aan doen. Als ze straks gaat bewegen ( kruipen lopen) ach dan komt het wel goed.
    Als ze maar gezond is!

Hier alleen rollen, rollen rollen geen kruippogingen

Eten gaat de laatste tijd ook niet geweldig. Al heeft ze vanavond een 2/3 potje op van pasta in tomatensaus met tonijn 8+ mnd! En ze gaat niet meer kokhalzen van stukjes, of hoesten. Brood gaan er een paar stukjes in meestal 1/4 boterham meer niet

Deel Deze Pagina