@ Anastasia, van harte zeg superleuk! Fijn dat je je goed voelt verder. @ naatje, leuk zeg een weekendje weg. Dat kan soms even heel lekker zijn Hier is alles hetzelfde. Mason was gisteren alweer 9 maand . Wat gaat de tijd toch snel.
16 febr word de termijnecho gemaakt in het ziekenhuis. Ben wel een beetje zenuwachtig of er een hartje klopt... Wachten duurt lang ...
Ja dan duurt wachten altijd lang he. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent! Mason heeft vandaag weer iets nieuws in zijn ontwikkeling ontdekt. Hij gaat nu telkens vanuit zitstand naar kruipstand, komt alleen nog niet vooruit. Ach zal vast niet lang meer duren dan Ook gaat hij vanuit ligstand zitten. Hij heeft nu dikke pret ,want overal waar hij ligt wil hij weer gaan zitten. Wel lastig de luier verschonen
Laura doet ook zo bewegelijk zijn op het aankleedkussen... soms denkt ze dat ik dr kan aankleden terwijl ze ondersteboven ligt hahaha Verder alles goed met iedereen?
@Anastasia,Wachten duurt dan zeker lang ja! @Naatje,Hoe was het bij de dokter? @Lady Ice Shirr,Ja het is zeker leuk zo 2 meiden en een jongen! Zal maar niet zeggen hoe oud of jong ik ben.Nou ok dan,ik ben 29 @Mason,9 maanden en gelijk weer iets nieuws doen(haha). Nick kan nog niet eens zelf zitten laat stan van zit naar kruip stand. Ik was afgelopen zondag bij mijn nicht. Haar zoontje is 9 dagen ouder dan Nick en hij kon zich al optrekken in de box en dan de hele box doorlopen Maarja die van mij is ook ietsje zwaarder Morgen naar het bureau ben benieuwd wat ie weegt. Zal het morgen laten weten. Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen. Tot morgen
Hai, ben ik weer. Afgelopen maandag is mijn man met Zoë naar de Ha geweest... hij was het goed zat, en heeft hij ook laten merken daar . kregen wel gelijk een doorverwijzing naar de kinderarts.. voor een uur later! Dus het kan wel snel . Daar hebben ze Zoë weer nagekeken.. Zij zei ook dat Zoë gevoelige bronchieen heeft, en daarom alle virusjes e.d. die langs komen oppakt. Maar vind het wel lekker dat het iig ook door een andere arts bevestigd is. Ze groeit er ook gewon overheen. Wel weer nieuwe medicijnen gekregen. Hebben nu beclometason ipv flixotide. En weer die xylometazoline (of zoiets) als neusdruppels. Zijn haar bovenste luchtwegen die zo vol zitten steeds. we snotteren dus gewoon lekker verder hier.. ik heb inmiddels een bijholte ontsteking te pakken.. dus schiet lekker op . Verder ligt Zoë hier ook lekker te draaien op het aankleedkussen.. ondersteboven achterstevoren... en maar raar vinden dat ik haar niet kan aankleden zo hahaha. Spannend hoor Anastacia... 16 februari de echo... maar is vast allemaal goed. Lijkt me wel raar om weer zwanger te zijn... aan de ene kant is het weer allemaal anders, maar je hebt het ook allemaal al een keer meegemaakt. Hier staat in de mei eerst nog een kleine verbouwing van de 1e verdieping op het programma (hebben 2 grote kamers en een kleintje. En gaan dat kleine kamertje wat groter maken door de muur te verplaatsen. Krijgt Zoë een iets kleiner kamertje... maar die is nu toch asociaal groot ..) en dan gaan we ook voor een tweede proberen...
@Naatje,fijn dat je bent doorverwezen.En gelukkig groeit ze erover heen! Dus jullie krijgen het weer druk rond mei . Vandaag bij het bureau geweest.Meneer weegt 10 kilo en 70 gram en hij is 73 cm .Nick krijgt rond 1 uur nog een nachtvoeding. Als ik die niet geef krijst hij de heleboel bij elkaar en daar wordt Eline wakker van.Op het cb zeiden ze dat ie het niet nodig heeft ja dohhhhh alsof ik dat niet wist. Maar nu moet ik gaan afbouwen.Dus steeds minder in de fles geven en uiteindelijk alleen water geven.Ik zie wel hoe het loopt,ben allang blij dat het nog maar 1 keer is.
Hoi Nou ben sinds vandaag definitief gestopt met opvolgmelk geven. Ik krijg het er gewoon echt niet meer in. Hij wil gewoon geen pap meer. Elke dag is het een nieuwe strijd. Ook wil hij het niet in drinkvorm. Evenals groeimelk. Hij drinkt krap 100cc per dag. Dus nu drinkt hij max 100cc groeimelk en als melkproducten 250 cc vla/yoghurt. Hierbij geef ik 4 druppels vit D. Ben benieuwd wat het Cb er morgen van zegt. Baal er soms wel van dat hij ook amper wil drinken ,maar kan hem moeilijk dwingen ,dat werkt helemaal averechts. Best moeilijk soms hoor Mason ging vandaag bijna helemaal in zijn badje staan. Ga zo gelijk de standaard weghalen en het badje in de douchekabine op de grond zetten. @ anastasia, ja je mag tegenwoordig wel 10 armen tegelijk hebben om ze goed aan te kunnen kleden @ zwaantje, Nou met zitten was Mason heel snel. (5 maand), maar daar blijft het dan ook bij ach ze doen wanneer ze er zin aan hebben he. Dat zal Nick ook wel denken Mooi gewicht heeft Nick hoor. Het klopt wel als ze wat zwaarder zijn gaat het bewegen wel moeilijker. Ben benieuwd wat Mason morgen weegt. Succes met het afbouwen van de nachtvoeding. Hoop dat het jullie snel gaat lukken. @ Naatje ,goed van je man hoor dat hij zo heeft doorgepakt. Hopelijk gaat het met de nieuwe neusspray snel beter! Leuk zeg om voor een 2e te proberen. (ik wil het ook wel )
Hoi allemaal, Anastasia: Wow, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk joh! Zit er zometeen niet veel leeftijdsverschil tussen beide kinderen. Bij mij zit er anderhalf jaar tussen en het begint nu echt superleuk te worden. In het begin wel druk (ik zeg nooit zwaar, want ik vind dat zo negatief klinken), maar het wordt alleen maar makkelijker. En wachten duurt lang, maar het is zo de 16e hoor! @Naatje: lekker even eruit geweest met je man. Ik ga ook een weekendje weg plannen. Man weet het nog niet, maar heb de oppas al geregeld. Goed dat je man mee is geweest en jullie toch snel naar de ka konden. En dat je de bevestiging hebt gekregen. Wel balen dat je zelf nu ook nog een bijholte ontsteking hebt. Gaat het al iets beter? @Zwaantje: och joh, 10 kilo gaan ze allemaal wegen hoor. En als ie gaat kruipen en lopen, wordt dat vanzelf weer minder. En ik begrijp heel goed dat je nog een voeding geeft als ie de boel bij elkaar krijst. Je bent toch bang dat de oudste wakker wordt he. Hier kan meneertje ook aardig krijsen 's nachts hoor. Op het moment omdat ie ziek is, maar toch... @Mason: haha, jij wil ook wel voor een 2e gaan? Wil je man nog niet? Het is echt leuk hoor, als er weinig leeftijd tussen zit. EN wat goed dat Mason ging staan. Idd... gelijk niet meer in het bad in de standaard doen. Hier zit ik met een ziek kind op schoot. Tjeetje, wat is ie ziek. AL een week aan de diarree, nu ook nog erbij overgeven. Echt zielig. Hij wil niet in zijn bed liggen, dus hij ligt voornamelijk op schoot te slapen. Ook nog hoge koorts erbij. Gossie, wat wil je het dan graag overnemen he. Ga maar weer eens even een luier verschonen.
Nou ben bij het Cb geweest en Mason is nu 76 cm en 10.6 kilo. Ook hebben we het nog even over zijn afplatting gehad. Het trekt steeds meer bij en de afplatting is minimaal als we een helmpje wouden was dit het uiterste leeftijdsmoment dat het kon. Zelf dacht de arts dat we er niet voor in aanmerking zouden komen omdat de afplatting zo minimaal is. Ik vind het best moeilijk hoor ,omdat hij de laatste tijd weer steeds meer naar zijn voorkeurs kant nijgt... @ Lady ice, ja manlief wil idd nog niet We hebben besproken dat als Mason 2 jaar is ongeveer ik weer ga stoppen met de pil en dan maar zien wanneer het raak is Is Marijn zo ziek? Heel veel beterschap ermee en hopelijk is hij snel opgeknapt!
@ Mason. Lastig als ze idd zo'n afplatting hebben. Maar als het minimaal is groeit het dan vanzelf ook nog iets goed? Mason is al een lekkere flinkerd... volgens mij zijn alle jongetjes hier 'zo'n 10 kilo inmiddels toch? Zoë is dan echt een licht meisje met haar bijna 8 kilo hihi. Wat zei het CB trouwens over het stoppen met de opvolgmelk? @ Lady Ice Shirr. lekker, ook een weekendje weg.. Ik miste Zoë wel een beetje, maar heb me ook prima vermaakt.. vooral het lekker doen waar je zelf zin in hebt zonder ergens rekening mee te hoeven houden . Hier nog een hoop gesnotter. Ik ben lekker aan het stomen en d neusdruppels.. hoop dat het morgennacht over is, want heb nachtdienst en heb niet zo'n zin om me ziek te melden.. heb geen koorts ofzo.. alleen een vol hoofd . Klinkt bij jou ook gezellig Is idd erg sneu als ze ziek zijn.. Net even met Zoë naar de babywinkel gegaan voor een nieuwe autostoel. Ze zit nu bijna tegen de bovenkant aan in haar maxicosi en hoor alleen maar een hoop protest als ze erin zit. Het is een maxicosi tobi geworden.. een zwarte. Ik ging voor de roze, maar daar trapte manlief niet in.. tja als de volgende misschien een jongen wordt zit je daar weer mee . En zwart is lekker neutraal en niet zo besmettelijk en voor de zomer hebben ze van die badstofhoezen als het warm wordt (vast wel roze ).. had ik met de maxicosi cabrio ook en werkte prima. Je leest het al, heb me gewoon weer laten overtuigen door manlief haha.. maar ja, ik was ook weer zo besluiteloos in de winkel. Zoë heeft ook ff proefgezeten in de autostoelen.. nou madame zat er prima in.
@ Naatje, ja die hele lichte afplatting kan wel weer goed komen, mits hij nu echt van zijn voorkeurskant afgaat. We gaan straks het bedje ook anders neerzetten en kijken het dan nog eventjes een week of 2 aan. Mason is zeker een flinkerd Het stoppen met de opvolgmelk was geen enkel probleem, zolang hij daarnaast 300 cc aan yoghurt/vla binnen kreeg. Ja snap je man wel ,dat is altijd wel een risico met roze stoeltjes. Ja ze hebben idd roze zmer hoezen. Ik heb ook zo'n hoes ( grijs) en heb hem er constant omheen, blijft mijn mooie nieuwe stoel teminste ook mooi en die hoes is een stuk makkelijker wassen. Gaat de verkoudheid van Zoë al wat beter?
Met Zoë gaat het al een stuk beter gelukkig. Moesten vandaag de kinderarts bellen als het niet beter ging, mar dat was niet nodig. 's nachts snurkt ze nog wel een beetje, maar ook een stuk minder. Wij hebben altijd de babyfoon naast het bed staan, vanacht hoorde ik haar dus de hele tijd snurken.. was het ineens stil... stond gelijk naast haar bed .. maar gelukkig niets aan de hand. Nu hoeven we over 2 maanden pas terug. Tenzij ze weer klachten krijgt. Madame heeft iig weer behoorlijke praatjes. Ze ligt nu in bed, maar slapen ho maar.. hoor alleen maar een hoop gebrabbel (wel gezellig ).
Fijn dat het beter gaat. Ik kan me voorstellen dat je gelijk naast het bedje stond. Je schrikt je rot dan op zulke momenten. Leuk he die brabbels in bed. Mason doet dat wel eens om 6.00. Dat vind ik dan een stuk minder
Gelukkig gaat het met Zoë beter. Hoe komt het snurken? Marijn snurkt, maar dat komt waarschijnlijk door zijn neusamandelen. Hier trouwens een jongetje van nog geen 10 kilo hoor. Laatste keer wegen (21 januari) was hij 8955, maar omdat hij dus al een week aan de diarree is (en ook nog spugen de laatst dagen), merk je gewoon dat hij echt is afgevallen. Morgen weer terug naar de ha. Die wilde hem toch nog even zien voor het weekend.
LIS, ik moet eerlijk zeggen dat ik het kleine leeftijdsverschil soms wel lastig vind hoor. Maar nu begint het ook wel heeeel erg leuk te worden. Ze gaan langzaam samen spelen Mason, wij hebben van de week ook een Tobi gehaald, een met bloemetjes. We hadden al 2 blauwe, en Sam wilt dus nu in die met die bloemetjes.. nou dan gaat Fay maar in de blauwe Nu moeten we er nog een bijkopen (twee auto's). Afplatting: heeft Fay ook minimaal, wij zijn er wel mee naar de kinderarts en oesteopaat geweest voor extra advies. CB doet er te weinig mee, dus hebben we zelf initiatief genomen. Fay heeft ook flinke buikgriep gehad afgelopen week. En nu staan er 3 boventandjes op doorbreken! (dus heeft veel pijn)
Mason,Eline had ook een voorkeurshouding naar links.Tegen mij werd 8 jaar geleden gezegt dat het vanzelf wegging.er waren er 3 bij het cb die zeiden dat het goed kwam. En later 2 die zeiden dat het niet meer goed kwam. Ze had en voorkeurs houding naar links nu is haar hoofd gewoon plat van achter dus niet 1 kant op. Zo zonde!Als ze staartjes heeft zie je het wel. Gelukkig word ze tot nu toe nog niet gepest. Maar zie het wel elke dag.
Goed dat je mannetje met haar bij de dokter is geweest! Hoop dat Zoe baat heeft bij de nieuwe medicijnen!
He dat lijkt me dus echt heel naar als je het ook nog ziet. Of zie je het omdat je weet dat het er is?