dolphin, wat fijn dat Angelo naar huis mocht. succes vannacht maar dat zal wel lukken. ik spoel ook nog iedere keer, vloei ook nog steeds hoewel het gelukkig wel minder wordt.
Wat fijn dat ie weer thuis is zeg! Nu lekker genieten, en als het niet genoeg is de kraamzorg kan je toch verlengde zorg krijgen 2 dagen? is mij iig verteld!
Bij sam kreeg ik nog 4x3 uur couveuse nazorg. Anastasia, heb bij sam 5,5mnd gekolfd... en veeel stress of het wel genoeg was. Ik haalde trucjes uit op de opbrengst omhoog te krijgen (medicijnen). En voor onze relatie was dit niet goed. Hoe drogen jullie af na het spoelen?
Witte Reus: dat roze is een broekje en geen pamper hi hi....Voor zover ik weet zijn er geen roze pampers verkrijgbaar . Spoelen: heb ik alleen de eerste paar dagen gedaan, vooral ook tijdens het plassen omdat het anders zo brandde. Witte reus mij raadden ze een waterflesje aan met zo'n dop erop, hoefde je niet elke keer na het plassen onder de douche. Ik douche me elke dag en net als Daphne gaat dan de douchekop erop... Ik heb een handdoek daarvoor, droog ik alleen mn onderkant mee af en gaat direct in de was en droger zodat ik hem de volgende dag weer kan gebruiken. Vloeien: bijna niks meer kon na paar dagen de kraamverbanden al verruilen voor maandverband. Nu is het echt nog heel weinig maar kan nog niet zonder...Daphne hier ook uitslag en jeuk van die broeidingen...Zal blij zijn als ik die niet meer hoef te gebruiken. Hier ook een dubbele kolf bij de thuiszorg gehuurd. Had in ziekenhuis alle sets enzo al gekregen dus hoefde dat er niet bij te kopen. Huur nu de kolf voor 11 euro per week en krijg van collega van mijn man een electirsche kolf te leen, wel een enkele dus kijk wat me het beste bevalt. Dolphin: eindelijk thuis met je ventje. Geniet er van en hopelijk valt de eerste nacht je mee. Wie weet kan de kraamhulp in overleg met de verloskundige nog wat extra uren krijgen. Dat hebben ze bij mij in ieder geval gedaan. Vanwege de slechte start van Nieve en het langere ziekenhuisverblijf. De verloskundige moet daarvoor een formulier voor de verzekering tekenen. Ik kreeg daardoor 2 dagen van 5 uur kraamzorg extra. Will wat super dat het met Lobke zo goed gaat! En sneeuw Hmz das wel het andere uiterste....
goede nacht gehad, hij werd om 01.00 uur en om 05.00 uur wakker, terwijl hij in het zh om de 2 uur wakker werd. Ik krijg geen extra uren helaas en uren kopen doen we ook niet, want dat kost 33,50 euro p/u.. Voor dat geld kan ik wel leukere dingen bedenken..
Hallo dames ik kom me hier ook even melden Met Aydin gaat het helemaal goed. Drinkt als de beste en is een tevreden manneke Met mama gaat het nog iets minder. Ben nog veel moe. Mijn ijzer was 5.2 dus weer lekker aan de staalpillen. De hechtingen beginnen hier ook los te laten. Heb er 15 dus heb er wel even last van gehad. Gelukkig kan ik nu weer normaal zitten Ben snel weer wat vaker te vinden hier
o dat zijn wel veel hechtingen zeg! au! Gelukkig gaat het weer wat beter met je.! En dolphin jammer dat je geen extra zorg krijgt, vind het maar belachelijk dat er zo weinig zorg is na een ks of een ziekenhuisopname! Want juist thuis is alles zo anders! hier ga ik vanmiddag naar het cb, laat ik laura wegen om te kijken of ze wel wat aan komt.
@Dolphin..Fijn dat Angelo thuis is zeg..en wat heerlijk dat het vannacht zo goed is gegaan. Wel balen van je kraamhulp @Hannah..wat een lief jurkje heeft Nieve aan.. @Anoesj..hier ook een aan de staalpillen. Mijn hb was 5.8 na de ks. Wat een hechtingen heb je gekregen @Anastasia..Ik ben benieuwd of Laura wat is aangekomen. Hoe gaat het met jou? Hier vanmorgen met Evan onder de douche geweest vond hij wel fijn. Vloeien..hier ook nog wel iets maar het neemt af..
@hannah, oh ik dacht al hihi tja ben ook blond he. @anoesj, jeetje wat een hechtingen. ik heb geen idee hoeveel ik er heb. ik weet wel dat ik van binnen en van buiten gehecht ben. als ik me doe wassen met doesje kan ik ze voelen. wie weet zijn ze aant oplossen. @dolphin, balen dat je maar zo weinig uur krijgt! maar ook jij kunt het! net als ons... ik baal wel een beetje, nu is het dus erg mooi weer en Bram heeft best wel last van de zon als die in de bak schijnt. en we kunnen zaterdag pas naar de stad om een parasol te gaan halen... ga nu ook niet zo heel erg lang met hem wandelen...
witte reus je kunt een katoenen hydrofiel luier vastmaken aan de wagenkap dit helpt echt prima tegen de zon ! Laura is gegroeid en aangekomen nu 51,2 cm en 3490gram dus dat is wel heel fijn.. We gaan nu proberen om om de 3 uur te voeden iom het CB. niet eerder, troosten en met een speentje en dan 100cc per voeding geven. ( borstvoeding ) en evt een flesje geven... ( want zoveel kolf ik niet op een dag, maar 300 soms 400 cc) Vrijdag belt ze me dan of het beter gaat , ben benieuwd..
Witte Reus, ook wij hangen er gewoon een hydrofiele luier voor, dan weet je ook zeker dat het niet in de bak schijnt. Wij hebben vorig jaar zo moeilijk lopen doen met een parasolletje.
fijn anastasia dat je even op weg bent geholpen. ze was wel lekker gegroeid. nu hopen we erop dat het goed gaat, vast wel.
Hoi hoi! Daar was ik weer es, ben al een paar daagjes niet geweest, sorry.... Hier gaat t nu wel weer goed, de laatste dagen was echt bagger met voeding , Luna was steeds niet tevreden, en ik zat er ff helemaal doorheen We hebben haar maar steeds weer wat met t spuitje by gegeven, wat ik had een weegschaal geleend by de thuiszorg, en hoe later op de dag, hoe minder borstvoeding ze dronk. En ze had gewoon nog honger. Niet zo leuk allemaal dus, was dan ook erg verdrietig Dus ik heb t vandaag nog ff bekeken, en overlegd met maikel, en nu wordt t maar flesvoeding. Moest naar t consultatie bureau, en daar zei die vrouw dat ik óf kon afkolven, en dat geven, en dan evt nog byvoeden, of gewoon aan de borst leggen elke keer, en dan 5 a 10 minuten laten drinken, en dan een flesje erachter aan. Dus dat doen we nu, aangezien ze over een maand toch al aan flesvoeding moet gaan wennen, en ik dan toch niet meer ga kolven of wat dan ook. Wou eerst nog een combi BV en FV doen als ik weer ging werken, maar als t nu al terugloopt, gaat dat ook niet lukken, helaas.... Luna was qua gewicht ook niet héél veel aangekomen sinds de 11e dag, dus t is dan ook maar beter dat ze FV krygt nu... Op de flesvoeding doet Luna t super, gisterenavond na t byvoeden (toen nog met spuitje) heeft ze zelfs de hele nacht in haar eigen bed geslapen! En ach, ik moet t dan maar positief bekyken: - t is beter voor haar. - ik kan, als ik helemaal geen BV meer geef, gaan lynen. - meer bewegingsvryheid aangezien iedereen en overal de fles gegeven kan worden.... je moet toch wat hè, maar vind t wel jammer.....
lieve ice Ik begrijp echt heel goed hoe je je voelt, gezien je mosschen wel hebt teruggelezen hoe het hier met voeden gaat.. ook niet echt van een leien dakje zeg maar.. Ik moet zeggen dat het nu wel goed gaat vandaag, ze is netjes a 3 uur geweest, en als ze nu eerder huilt geven we toch een speentje of nemen haar bij ons en dan lukt het ook tot die 3 uur! Ik vind het hardstikke goed van je dat je zelf door had dat het te weinig voeding moest zijn! en dat je dus gericht met je vraag naar het cb bent gegaan.! Je gaat nu een combi van borst/fles doen!? goed hoor.! Hoop dat alles goed gaat daarmee, maar met jou positieve instelling lukt het zeker. Nu even triest verhaal ik moet het even kwijt, vind het zo erg.. daarmee verdwijnen echt al mijn problemen met voeden etc in het niet.. Ik ging vandaag met een ander meisje van de zwangerschapsgym naar het cb, ze zei toen ik bij haar kwam heb je het al gehoord? Dus ik WAT? had ze net het kaartje gehad van een meisje ook van de zwangerschapsgym, .. haar kindje was op 4 mei geboren bleek... en op 8 mei overleden... Een aandoening onverenigbaar met het leven.. Ik vind het zo verdrietig, zeker nu ik zelf moeder ben, dat je dat wat je zo gekoesterd hebt en naar verlangd hebt.. dat je dat moet afstaan.. echt mijn hart brak.. Pfff ik weet ook echt niet hoe ik er mee moet omgaan, verder dan een kaartje sturen kom ik momenteel niet. Maar denk ook niet dat ze op bezoek zit te wachten van ons van de zwangerschapsgym met onze babys.. pfff akelig nieuws hoor
ff bylezen hoor, hier gelukkig maar 4 blz @flesvoeding: ooh zie dat er meer mama's zyn die FV bygeven? Hier nu ook eerst aan de borst, 5-10 minuten, en dan een flesje na.... @evelien: hier was Luna de hele dag heel onrustig, dus wie weet @Anastacia: hoe is t nu meid? Snap dat je je moedeloos, voelt, hier afgelopen dagen tzelfde Dikke knuff meid! @gewicht terug: hier nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet moet nog min 10 kilo af @hannah: fynd at alles zo goed gaat by jullie, dat hebben jullie wel verdiend En Nieve al een jurkje aan? Alleen binnen, of ook buiten? Welke maat heeft ze nu? Ze ziet er goed uit hoor! Waar heb je dat leuke broekje vandaan? @Borstvoeding: als ik sommige verhalen hier lees, pver veel voeding, dan wordt ik wel een beetje verdrietig Maar wel fyn dat t by jullie allemaal zo goed gaat! @Dolphin: wat fyn dat Angelo weer thuis is @Vloeien/ Spoelen: hier had ik zo'n speciaal flesje mee gekregen uit t ziekenhuis. Maar ik vloei al lang nie meer, en de wond is al goed genezen, dus heb em ook al een hele poos in de kast staan... @Anoesj: welcome hier Oef 15 hechtingen gelukkig genezen ze goed! @Anastacia: wat fyn dat laura zo goed gegroeid is! Ik verwacht nu met de extra voeding dat t hier ook opeens hard zal gaan! bedankt voor je lieve woorden, ik blyf voorlopig ook steeds eerst de borst aanbieden, en dan pas t flesje. Miss komt t toch weer wat meer op gang, en zo krygt ze sowiezo nog iets BV binnen...en anders heb ik t geprovbeerd, ze heeft in ieder geval een maand gehad....Maar vind t wel echt kl*** Maar t is beter voor haar als we byvoeden, anders groeit ze niet hard genoeg, daar hou ik me maar aan vast.... Maar wat een triest verhaal zeg van dat meisje, wat erg dat gun je niemand....
Jeetje Ice, kan me voorstellen...............Maar net wat je zegt, je wilt het beste voor je kind en als dat dan toch die flesvoeding is omdat de borst om wat voor reden niet wil.............Dat je die keus maakt voor je meiske maakt je juist een supermama hoor........ Enne gefeliciteerd met de eerste vermaanddag van je meissie! Anastasia: oh wat erg Ik moet er niet aan denken.......Pff kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet...... Wat erg zeg....... Hier is mijn meiske een beetje dag en nacht door elkaar aan het halen volgens mij...Overdag slaapt ze als een roos, komt tussen de 4 en 5 uur voor de voeding, maar 's nachts dus niet Is het net 3 uur en dan is ze heel onrustig tijdens voeden, soms is het ook echt krijsen.... Voeding in overvloed dus daar ligt het niet aan. Gisteren moest ik naar de huisarts en net in die tijd zou ze wrs komen voor een voeding dus had ik die voeding gekolfd zodat Jeroen die kon geven...Ik wist dat er veel voeding was maar dit vond ik toch wel erg veel...Ik kolfde uit beide borsten, in een kwartier bijna 300cchock:
Ice: ze lag binnen gewoon alleen in dr jurkje in de wagenbak, als we naar buiten gingen met een lakentje, ze had het echt warm zat. Heb elke keer achter in haar nekje gevoeld, daar kun je het best de temperatuur voelen, koude handjes of voetjes zijn geen graadmeter voor de lichaamstemp. Zo hoefde ik haar niet elke keer te tempen. Jurkje en broekje komt bij de H&M vandaan..... Ze heeft nu maatje 50, sommige dingen past ze daarvan goed, andere dingen zijn toch nog te groot. Had iets in maatje 56 geprobeerd maar daar zwemt ze echt uit..... Luna ook maatje 50 nu? Hoeveel woog ze op het cb?
Thnx, dat is lief van je! (boehoe, loop ik weer byna te janken ) Thnx Jy ook byna! Oja had je mn kaartje nog gekregen?
Oh was nog vergeten hier te plaatsen denk ik... Gisteren naar de huisarts geweest voor bloeddrukcontrole. Ik heb nog steeds erge hoofdpijn dus wist diep in mijn hart dat mijn bloeddruk wrs nog te hoog was. Hij is na de bevalling 3 dagen goed geweest maar zodra ik stopte met de bloeddrukverlagers steeg die weer. Ik schoof steeds maar voor me uit om te gaan, wil gewoon graag dat het weer normaal is allemaal... Maar helaas mijn onderdruk was 105, echt veel te hoog dus. Ben dus nu weer gestart met medicijnen, ik wilde liever niet, zeker ivm de borstvoeding maar zowel de huisarts als de apotheek hebben zich er over gebogen en heb nu een medicijn die met de borstvoeding mag........