Meiden ik probeer al tig keer een bericht te plaatsen maar nu huilt Amy weer dus ga nu de fles proberen van 90 ml om haar de nacht doorheen te slepen, wish me luck
@Lafo: Je hoeft je echt niet te schamen voor dat soort gedachtes hoor. Ik denk dat bijna elke moeder wel eens dat soort gedachtes heeft, wanneer de baby erg lastig is... Zeker als je zelf ook nog bekaf bent en op deze manier niet aan je eigen rust toekomt. Lijkt me best normaal hoor! Hopelijk helpt het flesje vannacht om toch wat aan slapen toe te komen! @anastasia: Ik heb Maud ook de hele dag zowat bij me gehad. Op een gegeven moment werd ze wel rustig, zolang ik geen pogingen deed haar in haar bedje te leggen althans... Ik heb ook een draagdoek ja, ook een Lodger. Maar die vond ik dus ook wel wat warm vandaag om te gebruiken... We hebben ook nog een buikdrager die geschikt is vanaf de geboorte, maar die staat nog ingesteld op mijn mans lengte en ik heb 'm zelf nog nooit gebruikt, dus die wil ik eerst een keertje proberen met m'n man erbij, zodat we het goed af kunnen stellen... We denken wel dat ze een regeldag heeft ja, en dat in combinatie met de warmte... Ik heb vorige week bij de bieb het boek 'Oei, ik groei' geleend. En wat daar in staat over 'sprongetjes' komt wel aardig overeen met hoe Maud zich nu gedraagt! Ze zou ook rond deze tijd het eerste sprongetje moeten maken volgens dat boek en ik herken al wel wat van de nieuwe vaardigheden die bij dat sprongetje horen. Dus ik denk dat het dat is! De link naar Mauds website staat ook onderaan mijn berichten bij 'website' Ik zal je link toevoegen, zodra ik weer tijd heb om de blog bij te werken @witte reus: wat ik over berg weet, is dat de kindjes daar zelf geen last van zouden moeten hebben. Mijn halfbroertje heeft ook behoorlijk berg gehad, maar voor zover ik weet, had hij er verder geen last van. Het zag alleen niet uit Het zijn geloof ik ook meer huidschilfers dan echt bultjes... Wat leuk dat jullie ook aan Maud zaten te denken Hier geen andere namen op het lijstje gehad. Maar goed, we hadden dan ook geen lijstje, want zowel de jongens- als de meisjesnaam wisten we al een jaar of 1,5-2 voordat ik uberhaupt zwanger werd @linda: leuke tas Wij hebben er ook 1 van Little Company, maar dan van een oudere serie. Leuke klok hé en ik kon de tekst ook wel zonder vertaling lezen Staan de namen ook rond de tijd dat ze daadwerkelijk geboren zijn? Of staan ze meer per toeval op die plek? @friendly: hopelijk komt de dokter dan ook tot de conclusie dat het spruw is, zodat je er medicijnen voor kan krijgen! Ik denk dat de warmte zeker meegespeeld heeft bij het jengelige gedrag ja. Hoewel het vandaag niet zooo warm was... Maud is ook wel van het grijpen ja. Ze heeft tijdens het voeden ook regelmatig de rand van m'n bh vast, maar een vinger doet het ook goed. Of ze ligt gewoon zo met haar armpjes te maaien... Ik vind dat eigenlijk wel irritant. Althans: als ze eenmaal aangegrepen heeft maakt het me niet zo uit, maar die armpjes gaan ook daarvoor al alle kanten op, waardoor ze het voor zichzelf zowat onmogelijk maakt om bij m'n tepel te komen (het liefst zwaait ze dr armpjes precies voor m'n tepel langs) en het mij onmogelijk maakt om haar te helpen met het aangrijpen. *zucht* Dat is soms echt een strijd hoor! @Gina: voor meeting! Haha, in Delft ja, zullen we dan speciaal voor Daam eerst in Zoetermeer afspreken? Maud heeft ooit wel eens een (ondiep) krasje in haar gezicht zitten. Maar dat stelt niet echt veel voor en is vaak al dezelfde dag weer weggetrokken. Als ze er meer last van zou hebben, dan zou ik haar wel iets van handschoentjes aantrekken denk ik, maar dat is gelukkig niet nodig Nagels knippen mag geloof ik pas vanaf 6 weken, dus dat doe ik nog niet. Vijlen mag geloof ik wel al. @Hannah: dat ikke-boek is zeker leuk ja. Hihi, dat boek was al reden genoeg voor ons om die rekening te openen Vroeger toen wij klein waren had de rabobank ook al een ikke-boek en die hebben we dus ook allebei eentje. Dus vonden het wel errug leuk om dan ook een ikke-boek te hebben voor Maud De swing heb ik al gebruikt ja. Die wordt volop gebruikt zelfs. Hij bevalt me prima. Maakt weinig lawaai en de kracht waarmee 'ie de boel vacuum zuigt is heel makkelijk zelf in te stellen. Enige kleine minpuntje is, vind ik, dattie die instelling dan niet ergens opslaat, dus je moet het elke keer weer opnieuw instellen. Ik heb geen ervaring met een niet-2-fase kolf, dus ik kan niet zeggen of dat 2-fasen gebeuren echt een positieve invloed heeft op de tsr. @speentjes: Maud krijgt al vanaf dag 3 ofzo een speentje. De kraamhulp had 'm zelf uit de la van de commode gehaald. Zonder ons zelfs maar te vragen of wij het daar mee eens waren Dat vond ik dan wel weer jammer. Nou heb ik zelf niet zo'n moeite met een speen en we geven 'm haar ook alleen als ze echt duidelijk zuigbehoefte heeft, maar geen honger en we onze pink wel voor andere doeleinden willen gebruiken , maar ik had het toch wel fijn gevonden als ze dat gewoon even met ons overlegd had. @Deentje: hier werden door de wijkverpleegkundige ook allerlei vragen gesteld over onze opvoeding. Dat schijnt een nieuw systeem te zijn, voor het elektronisch kind dossier. En die vragen worden dan weer gesteld omdat je verhoogd risico zou hebben wanneer je zelf geen goede opvoeding gehad hebt. Of iets in die richting... Maar zeuren over het ontbreken van een eettafel en een tv die aanstaat... pfff, je kan je érgens druk over maken zeg! Zou toch wat zijn dat je de tv elke keer dat je met de kleine in de woonkamer bent uit moet zetten. Ga dat ook bijv. maar aan Arjen uitleggen als die net een tekenfilmpje aan het bekijken is. @Katsas: leuke foto's @daam: welkom terug Ja, het leven op het forum gaat gewoon verder hoor! Ik zal de datum zo even aanpassen. Ik was denk ik nog niet helemaal wakker toen ik je erbij zette... (Was me later al aan het afvragen of dat 30ste wel klopte, want was me aan het bedenken dat er dan dus 2 mama's op de 31ste bevallen moesten zijn)
Bevallingslijst Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen) Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken) Channa, dochter van Sassefras1980, 22 april, 3450 gram en 50 cm (37 weken en 4 dagen) Abigaël, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen) Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen) Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram (39 weken en 2 dagen) Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen) Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken) Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen) Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen) Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen) Fedde, zoon van Hupse, 3 mei, ???? gram en ?? cm ( ?? weken en ? dagen) Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken) Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen) Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram en 49,5 cm (40 weken en 4 dagen) Angelo, zoon van Dolphin, 5 mei, 4380 gram (39 weken en 5 dagen) Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen) Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen) Vittorio, zoon van Frostieke, 6 mei, 2970 gram en 49 cm (38 weken en 2 dagen) Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag) Joost, zoon van Annrieke, 7 mei, 3360 gram en 49 cm (39 weken en 3 dagen) Jane, dochter van Masoled, 7 mei, 3580 gram (40 weken en 2 dagen) Marijn, zoon van Lady Ice Shirr, 8 mei, 4040 gram en 53 cm (41 weken) Cas, zoon van Hellepelle, 11 mei, ?? gram en ?? cm (39 weken en 2 dagen) Marit, dochter van Moedergans, 11 mei, ?? gram en ?? cm (40 weken en 6 dagen) Rosalinde Esmee, dochter van Crafty, 13 mei, 3620 gram (40 weken en 3 dagen) Zenne Feline, dochter van Lindatjuhhh, 15 mei, 3060 gram (38 weken en 3 dagen) Jayden, zoon van Katje81, 15 mei, 4000 gram en 51 cm (38 weken en 4 dagen) Mila, dochter van Anna28, 16 mei, 3450 gram en 50 cm (41 weken) Morris, zoon van Linda81, 17 mei, 3750 gram (41 weken) Noah, zoon van Gina82, 18 mei, 2800 gram en 50 cm (41 weken en 4 dagen) Ashley, dochter van Sangerdjan, 18 mei, 2850 gram en 50 cm (38 weken en 5 dagen) Iris Elja, dochter van Evelien, 19 mei, 4509 gram (39 weken en 5 dagen) Ian, zoon van Wishfull Dreaming, 19 mei, 3890 gram en 51 cm (39 weken en 4 dagen) Devrim, zoon van Askim, 20 mei, 3675 gram (40 weken en 1 dag) Brian, zoon van Deentje, 22 mei, 4280 gram (40 weken en 6 dagen) Daphne, dochter van Sjaandiaan, 22 mei, .... gram en .. cm (40 weken) Isa, zoon van Nazli21, 23 mei, 3585 gram en 51 cm (39 weken en 4 dagen) Neia, dochter van Neia, 24 mei, 3580 gram (40 weken en 3 dagen) Amy Louise, dochter van Lafo, 26 mei, 3840 gram en 52 cm (41 weken) Mikki, dochter van Daam, 31 mei, 4040 gram (41 weken en 1 dag) Louise Adriana Maria, dochter van Onsukkie, 31 mei, 3440 gram en 48 cm (40 weken en 5 dagen) Beau, dochter van Fiona, 1 juni, 3010 gram (40 weken en 2 dagen) Evy, dochter van 1986Fleur, 2 juni, 3710 gram (41 weken en 1 dag) Eindstand: Jongens: 19 Meisjes: 25 Hier dan ook nog eens de complete lyst
Katsas: leuke foto hoor en helemaal geen verlepte mama...Zo zien we jou ook nog eens.... Oh wat een scheetje is Jasper, en Tim trouwens ook.. Daam: welkom hier! Doe maar rustig aan hoor. Leuk even iets van je te horen....Ben benieuwd naar fotootje van Mikki. Jvtje: ik had in ziekenhuis dus die 2 fasen kolf en vond dat erg prettig, fijner als de ouderwetse gehuurde die ik nu heb. Dus ga geloof ik die maar kopen..........Heb ook nog eentje te leen maar die maakt zo'n herrie. Hier werden trouwens ook allerlei vragen over de opvoeding gesteld en of er ouders waren met psychische problemen enz....Was idd om te beoordelen of je misschien tot risicogroep behoort. Heb de bevallingslijst eens bekeken en er is 1 mama op haar uitgerekende datum bevallen....Verder zijn er 18 mama's over de datum gegaan en 26 mama's voor de uitgerekende datum bevallen...
Hannah wat erg zeg van je werk niet eens een bloemetje :x Dan is mijn werk nog net iets fatsoenlijker! Nou dan zou ik niet eens trakteren of heb je dat wel gedaan? Hooikoorts heb ik ook een beetje maar nu geen last van omdat ik niet buiten kom! Gina heeeeel erg bedankt voor je lieve smsjes, ik bel je snel en een meeting lijkt me zeker leuk! Wat goed dat je je bevallingsverhaal erop gezet hebt, eindelijk iemand met een positief verhaal! En ja Amy krabt zich ook door haar lange nagels, echt zielig en zeker als ze zo driftig is dan zit ze helemaal onder, voornamelijk bij haar ogen. Heel charmant Ik neem Amy ook vaak in bed hoor, weet niet of het pedagogosch verantwoord is maar dat maakt me niet uit Dolphin ben jaloers op jouw schone slaper Daam welcome back girl, zo te lezen ben je weer de oude Daam Ben wel benieuwd naar je verhaal maar dat horen we nog wel. Geniet ervan meid! Anastacia ja misschien heb ik wel te weinig afleiding, ik zit maar op m'n slaapkamer tussen 4 muren helaas......als ik ook maar iets teveel doe merk ik dat gelijk en krijg ik weer een terugslag. Misschien stop ik wel helemaal met bv geven, die kloven doen nog steeds erg pijn dat maakt me niet ens uit maar die onzekerheid is killing. Nu heeft ze die fles van 90 ml bijna helemaal op dus ben benieuwd, ze ligt in haar wiegje een beetje kermend nog terwijl ze net een beetje slaperig was Moet alleen de knoop nog doorhakken voor mezelf, ben alleen erg bang voor die binding die ik aan het kweken ben dat dat zonder bv minder is.....allemaal zo dubbel. Nu huilt ze weer....... Morgen gaan mijn man en ik ook naar buiten toe met de kleine anders word ik gek, ben alleen erg bang. Pfff dit bericht plaatsen vergt veel van me ben helemaal bezweet Marieke weet niet wat je kan doen met dat flessen probleem, ik heb ook Avent en ze drinkt daar prima uit. Tepels, flessen, spenen het maakt Amy niet uit. Hoe is het met die steekplek van Neia? Meiden wat een scheetjes jullie beebjes, Evelien, Gina, Hannah, Ice, Dolphin en Katsas, echt allemaal prachtkindjes! Ice wat een leuk jurkje weer van Luna, alleen die jurkjes kruipen bij Amy iedere keer omhoog, super irri! Deentje waar bemoeid dat wijf zich mee, het is alleen maar goed dat je hem laat wennen aan allerdaagse geluiden! Jvtje thanks voor de definitieve lijst! Katsas hoe is het nu met die vrienden van je al een beetje van de schrik bekomen? Sterkte! Mooie foto's van je mannen Linda wat een leuke tas! Heb jij eerst wel bv gegeven of nooit geprobeerd? Evelien leuk zo'n familiewieg hebben wij ook nu. Onze nichtjes hebben er in gelegen. Ik weet niet meer wie het zei maar iemand dacht misschien dat ik teveel melk zou hebben maar dat lijkt me niet omdat ik geen stuwing heb en mijn borsten zijn ook niet mega gegroeit. Heb denk eerder te weinig melk, Amy drinkt meer dan 20 minuten aan iedere borst
Heb trouwens vanmorgen met Amy gedoucht was echt leuk! Maat je 50 kan ze trouwens niet eens aan, die kan ik al wegleggen Hoe lang laten jullie de beebjes jengelen als je ze in de wieg legt? Weet nooit wanneer ik actie moet ondernemen en welke actie, ik mag aannemen dat ze aan een fles van 90 ml genoeg moet hebben?
Ja de lijst.....1 dubbele naam maar en Amy's tweede naam is Onsukkie's eerste naam, wel grappig! En als Gina een meisje zou krijgen dan hadden we nog een dubbele naam gehad
Lafo: nee heb niet getrakteerd....Ze kunnen de boom in..Ik zou binnenkort nog met Nieve langsgaan maar daar heb ik helemaal geen zin in.... Meid wat betreft binding met Amy kan ik me voorstellen dat die beslissing moeilijk is. Maar aan een onzekere mama heeft ze ook niks. Amy is meer gebaat bij een zeker mama die zich er niet schuldig over zou voelen. Gewoon lekker veel met Amy knuffelen en als je de fles geeft lekker dicht bij je nemen op voedingskussen. Kan me voorstellen dat je gek wordt tussen 4 muren. Maar pas wel op jezelf meis en neem niet te veel hooi op je vork. Het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt, dat moet je nog een plekje gaan geven. En dat maakt het moeilijk want het is nu zo anders als dat je je voorgesteld had, de roze wolk zal er nog niet zijn, ook al geniet je van Amy....
lafo als je het leuk vind kan ik volgende week wel een keertje bij je op bezoek komen ? gewoon even gezellig kletsen misschien wel even naar buiten ofzo .. als je wat afleiding wil.. En als jij zo gespannen bent werkt dit ook wel door op je kleintje hoor. En een flesje geven kun je ook doen lekker dicht tegen je aan etc.. En je kunt ook andere speciale momenten "maken" samen douchen, lekker bij je in bedje, misschien een cursus babymassage ofzo Je bent zo gemotiveerd de kleine merkt heus wel dat je helemaal gek van haar bent! daam welkom terug, ben erg benieuwd naar je verhaal. gina & JVtje volgende date echt in zoetermeer, haha lijkt me leuk! meiden ik ga slapen! trusten!
Wat betreft jengelen...Is hier een beetje gejammer, merk dan aan het huiltje dat het echt protesteren is en ook vechten tegen de slaap. Nieve doet het niet vaak maar als ze dat doet, vaak een minuutje of 10 en dan gaat ze slapen....Ik laat haar max 15 minuten jengelen als ze dan nog niet slaapt. Als ze gilt of krijst uiteraard eerder... Hier zit Nieve nog in maatje 50 wat broekjes betreft, shirtjes en jurkjes wisselend 50 en 56... Douchen is leuk he...Die kleintjes genieten er ook echt van en maakt niet uit of de straal op het koppie komt... Je zou eens je pink in haar mondje kunnen steken om te kijken of ze daar erg op zuigt, is dat zo dan heeft ze wrs nog honger. 90 cc is op zich wel redelijke hoeveelheid maar als Nieve een flesje krijgt drinkt ze zeker wel 110/120 ml. En Mila van Anna drinkt ook rustig flesjes met 120 cc dus het zou kunnen dat ze nog honger heeft... Nu ga ik echt naar bed....Welterusten..
En bedankt he Speentjes: ik zou het ook fijner vinden als ze er niet aan hoeven te wennen, maarja Zenne heeft nu eenmaal die zuigbehoefte. Meeting: lijkt me leuk, maar weet niet of het voor mij te doen is vanwege de afstand. Ik woon nou niet bepaald centraal. Willen jullie met of zonder partner een meeting doen? Gina: Zenne krabt ook met haar nageltjes in haar gezicht. Je kunt een dun laagje vaseline op de wangetjes smeren zodat de huid wat gladder wordt en er niet zo snel krassen ontstaan en je kan de nageltjes voorzichtig vijlen. Knippen mag je pas na een week of 6. Deentje: hier was laatst iemand van het consultatiebureau op intake. Echt zo'n ouderwetse trut die een uur hier heeft gezeten. Die was ook over vanalles aan het zeuren. Zoals dat de box naast de tv staat en Zenne daarom dus zo min mogelijk in de box mocht liggen. Ja pfff de tv staat nieteens de hele dag aan en zoals ze kon zien hebben we geen andere centrale plaats om die box neer te zetten. Niks van aantrekken dus! Wat weegt Brian al veel zeg Katsas: Wat is Jasper cute Daam: wat leuk om weer van je te horen. Doe maar rustig aan hoor, we zien je hier wel weer verschijnen! Kun je me ff je adres mailen ??? Jvtje: ja van jou kan ik wel verwachten dat je de tekst op de klok kan lezen haha. De namen staan niet bij de geboortetijden want Quinn is ff na half 7 geboren. Klok is heel persoonlijk voor ons gemaakt want normaal doen ze er 1 naam op en dan staat alles in enkelvoud. Zenne grijpt zich ook al stevig vast, heeft me ook al een keer flink aan m'n haren getrokken. Ikkeboek: ja leuk die spullen van de rabobank, hebben jullie ook zo'n leuke groeimeter, spaarpot en knuffel erbij gekregen? Het klopt dat ze tegenwoordig vanuit het consultatiebureau een nieuw systeem hebben. Ze kijken niet alleen meer naar groei en ontwikkeling maar ook naar de gehele thuissituatie. Hier ging dat mens heel omslachtig vragen of we financiele problemen hebben enzo. Opzich vind ik het best een goed item want als er problemen thuis zijn dan heeft dat vaak gevolgen voor de kinderen. Lafo: je moet je gevoel volgen wat betreft de bv, kan me voorstellen dat het moeilijk is. Laat je iig niks door anderen opdringen alleen jij weet wat het beste is voor jou en je kindje! Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik nooit bv heb geprobeerd, ook bij Quinn niet. Ik heb hele gevoelige borsten en tepels en vooral tijdens de zwangerschappen dan waren m'n borsten heel pijnlijk, dus ik was als de dood voor nog meer pijn. Misschien ben ik een loser maar ik vond die bv gewoon een heel eng idee door de pijn die ik al had. En omdat Quinn het zo goed deed met fv (ze is een grote en gezonde meid inmiddels) heb ik bij Zenne niet lang erover getwijfeld. Maar ik moet zeggen dat ik vooral door jullie verhalen over de bv me soms wel een beetje schuldig voel dat ik het nooit geprobeerd heb. Marieke: Quinn dronk goed uit de Avent, maar Zenne dus niet. Zenne drinkt uit de Difrax. Dus wellicht Difrax of Bibi proberen? Vanavond weer kraamvisite gehad, heel leuk dat we allemaal iets kregen en niet alleen de kids. Marc heeft een sleutelhanger en een boek gehad en ik hele leuke kaarsenhouders en kaarsjes. Merk dat ik vandaag toch teveel gedaan heb, ben eerst gaan shoppen en daarna nog een flinke wandeling met de hond gaan maken. Sindsdien steken in m'n buik en vagina. Merk dat ik toch niet alles kan wat ik steeds wil. Was eigenlijk vanplan om weer te gaan paardrijden volgende week, maar laten we dat nog maar even uitstellen...
Meiden wat zou ik zonder jullie zijn? Hannah heel erg bedankt voor de tips. Ze jengelt af en toe en ligt idd echt te vechten tegen haar slaap een ander gehoor dan dat gekrijs wat ze af en toe doet idd! Ben nog zo onzeker, moet nog een hoop leren! Morgen is de laatste dag van de kraamhulp, heb nu al tranen De fles had ze nagenoeg op, een klein bodempje over dus moet genoeg zijn toch? Fingers crossed! Anastacia wat lief dat je aanbied om langs te komen, je bent hartstikke welkom! Ik kijk even hoe het morgen gaat met naar buiten gaan..... Misschien wil Gina ook wel mee? Lijkt me erg gezellig allemaal! Lieverds welterusten!
Lindatjuhh als jij denkt dat fles goed is dan is dat zo je moet doen wat jij denkt dat goed is en je bent geen loser hoor, zo voel ik me soms ook maar dat is echt niet zo!
Lafo: Bedankt! Ik voelde me bij Quinn zo zelfverzekerd, maar bij Zenne was ik in het begin ook onzeker. Denk omdat ze zo slecht dronk in het begin en nog zo fijntjes was. Maar dat komt vanzelf goed hoor. Ook zonder kraamhulp kun je het prima redden hoor, volg gewoon je gevoel en anders kun je altijd consultatiebureau of huisarts bellen als je ergens onzeker over bent. En natuurlijk heb je ons nog!
Jammer dat op de tijdstippen dat ik even tijd heb om hier te typen bijna iedereen ligt te slapen. Hoe laat geven jullie de laatste voeding? Wij hebben een beetje een raar ritme, we geven tussen 12 en 1 de laatste fles maar kunnen dan wel tot een uur of 6 slapen en na die fles van 6 uur weer tot een uur of 9 verder slapen.
Hi Linda ik ben er ook nog moet wel gaan slapen want Amy slaapt ook maar kan nog steeds moeilijk slapen. Deze foto is net na de operatie genomen, let niet op mij
Lief lafo! Mooi meisje, daar heb je het voor gedaan! Je kan ook zonder bv haar lekker bloot op je buik leggen, etc ook fv kindjes hechten aan hun ouders! En niet schuldig voelen, je doet wat je kunt en dat is een heleboel goeds! Wat niet gaat dat gaat niet. Heb meer moeders hier gezien, bv Ice en anastasia en daphne, die zijn gestopt met bv omdat het gewoon niet ging, en ook zij hadden die gevoelens, dus heel herkenbaar. En die gedachtes, heel herkenbaar, toen Kim die 4 maand huilde vanwege de koemelkallergie, had ik ook allemaal nare gedachtes, en schaamde me daar vreselijk voor. Ik dacht, toe hou nou eens op met dat gejank, ik doe toch van alles om je te troosten, is het nog niet genoeg etc..... En dan bedenk je je dat het nog maar een baby is en schaam je je .... En ik was lichamelijk in goede doen! Ook kan ik me sinds die tijd voorstellen dat het heel erg uit de hand kan gaan lopen in sommige situaties met een huilbaby. Ik was soms wel eens zo boos op kim dat ik de neiging had haar hardhandig weg teleggen, puur machteloosheid en extreme vermoeidheid.Ook had ik gedachten van is dit het nou moeder zijn, ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was, etc( en nu heb ik er 3 ) Dus niks om je voor te schamen, wel goed dat je het uit!Lafo, zorg goed voor je zelf, en heb vertrouwen in je zelf, je bent een goede moeder! ( ik wil niet zeggen dat Amy een huilbaby is hoor maar herken even iets van je gedachten en haak daar vanuit mijn eigen ervaring even op in!) Zoals Hannh al zei die roze wolk is er voorlopig niet , het loopt heel anders dan je je van te voren had voorgesteld en ook dat moet je verwerken, net als de bevalling en het mama worden, etc Het is allemaal niet niks, ik denk aan je , een dikke )))))))digiknuff(((((( Marieke, ik denk ook dat je gewoon wat flessen uit moet proberen, hier vonden de beide oudsten de dodifles erg fijn! Avent moesten ze niets van weten, is ook een erg stugge speen vind ik. Ik las dat je zelf soort flesjes heb waarop aan het eind een zacht lepeltje is bevestigd die je kunt vullen met melk, speciaal voor kindjes die de fles niet accepteren. Maar zover is het nog niet, gewoon regelmatig oefenen dan leert ze het vanzelf. Zelf vind ik dat ik dat bij Tessa te laat heb gedaan, vlak voordat ik ging werken ben ik daar nog eens begonnen, Tessa had nergens problemen mee dus ik dacht och dat doet ze wel even!En als pasgeboren baby in het zh kon ze het ook goed, maar ze is het dus weer verleerd toen mijn bv eenmaal liep! Ik ga dat nu anders aanpakken! Lafo, misschien kun je eens een keertje om een slaapmiddel vragen, zodat je eens een goede nacht kan maken, lijkt me dat je dat goed kan gebruiken. Lindatjuhh, ik geef bv op vraag, dus ze krijgt de laatste voeding op het moment dat ze komt. ze heeft om 21.30 uur voor het laatst gedronken, denk dat ze tegen 2 uur weer komt en dan doorslaapt tot een uur of 8, hoop ik! Deentje, ook hier al die vragen, of ik ooit sexueel misbruikt ben , incest verleden, mishandeling, ouders aan de alcohol etc. Ik zei al tegen mijn kraamhulp, als zoiets je echt overkomen is zit je er echt niet op te wachten om dat in de eerste week na de bevalling allemaal op te rakelen, lekker met je hormonen! Dan wil je van je kindje genieten en daar niet aan denken, lijkt me! Katsas, wat een schatjes zeg! echt leuke foto's en leuk om je gezicht te zien. Grappig want je maakt je zelf een beeld bij een naam, en het klopt van geen kanten, bij niemand nog die ik op de foto gezien heb! Daam, leuk weer van je te horen, en nog steeds met dosis humor! Ben benieuwd naar foto's maar ook naar je bevallingsverhaal! Hannah, mijn kraamhulp zie dat als ze met een pink tevreden is ze geen honger, maar zuigbehoefte hebben, maar ik moet zeggen dat ik het niet met haar eens ben! Iris is vaak wel tevreden met een pink, maar wil wel eten, is dan meer tevreden. Ik denk dat ze er gewoon nog een beetje intrapt en dat ze over een paar weekjes gaat protesteren, hihi Ik ben ontzettend verwent door mijn werk, van mij collega's een hele grote kraammand vol cadeautjes, van de instelling een grote knuffel, een tutdoekje en een groot prentenboek en dan krijg ik nog een kledingbon van de personeelsvereniging! Erwin kreeg niks, alleen een paar mailtjes van directe collega's! Een groot contrast. Hier ook geen maatje 50, hoewel ik het wel krijg als kraamcadeau, dat vind ik dan zo jammer, ik zou iemand die net een kind van 9 pond en 54 cm lang geen kleertjes kopen van maatje 50, en ik krijg het juist van moeders met zelf kleine kinderen, ze zouden dus beter moeten weten! Ik laat Iris wel even jengelen, maar als ik haar in haar wiegje leg jengelt ze nooit, dat begint wat later, ik kijk dan of het doorzet. Als kinderen echt niet zo lekker in hun vel zitten door bv krampjes of zoiets dan laat ik ze niet huilen. Maar hier met 3 kids ontkom je er niet aan dat ik haar wel eens moet laten wachten, helaas. Ik las hier op het forum iets over bv en hooikoorts, ik dacht bij de lactatiekundige! Tenminste ik zag het kopje, heb het niet gelezen omdat ik het zelf niet heb. Nou ik ga gauw naar bed, het is alweer veels te laat, morgen heb ik spijt! Welterusten....