Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja misscoo idd allemaal mooie wondertjes en 1 lief engeltje die over ze allemaal waakt!

Hoop dat we snel weer eens wat horen van eerlijk beertje, maar heb nog geen reactie gehad op mijn mailtje. Hopo maar dat het met Deborah weer beter gaat!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja Dena dat zou ik idd ook kunnen doen de voeding door 2-en. Maar zoals net had ik haar om 11uur 30cc gegeven en uit de borst laten drinken ( toch kijken of het nog lukt en net als gisteravond dronk ze zonder problemen, wel gek want met kolven komt er geen druppel meer uit.. ) nu is ze al wel aan het huilen dus ga het proberen tot 1245 te rekken of misschien 13uur als het lukt.. dat ik de rest vd voedingen ook iets kan doorschuiven!

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Overigens vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad, en alles is weer goed!
    Mijn hb is nog wel te laag ( maar ja bleodverlies en vloeien etc) maar hoef geen medicijnen als ik de floradix maar blijf gebruiken moet het goed komen :)
    Heerlijk idee!

4. fijn dat alles goed was met t bloedonderzoek!

wat grappig dat je indd. nog bv kan geven als je al gestopt bent.. toch moederinstinct denk ik.. misscien dat t kolven ook wel weer lukt als je een foto van laura naast je neer zet.. of haar bij je houd tijdens t kolven!

vind t hier ook zo raar als brian begint te huilen.. of ik denk aan hem begint t bij mij te lekken haha

probeer bij brian soms ook de voeding iets uit te stellen.. dan ga ik een beteje met hem rondlopen en knuffelen.. dan ben je zo weer een half uurtje verder.

heb net even de site doorgelezen van stevig ouderschap. klinkt indd. niet vereekrd.. is alleen nog niet hier in deventer.. maar hier zullen ze vast wel iets soortgelijks hebben...

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Anastasia, dat was ik , sorry, maar had laatst jou verhaal gelezen bij de lactatie kundige en was daardoor tot de conclusie gekomen dat je ging stoppen, wist wel dat je nog kolfde, maar had de indruk dat dat ook terug liep!
    Als jij nog gekolfde melk hebt dan kun je om 11.00 uur altijd gekolfde melk geven en 12.30 uur een gewoon flesje! Gekolfde melk mag op vraag, is gewoon bv!

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Iris was 220 gram aangekomen in 12 dagen, was goed volgens het cb. ze zit nu 30 gram boven haar geboortegewicht. Moet wel even de plasluiers goed in de gaten houden.
    spruw daar wilde ze nog niet direct aan.
    Iris heeft vandaag weer een rommel dagje, is wat huileriger, heb zelf het gevoel dat mijn bv wat minder loopt, moet steeds 2 borsten aanbieden, heb het gevoel dat ze snel leeg zij en ze voelen slap aan, zonder inhoud. Toch wel een heel goede tsr waar ze echt moeite meehefft, maar het vervolg is niet echt fijn, voel me er wat onzeker bij, heb het gevoel dat het niet helemaal ok is ondanks de groei ;) Maar ja we kijken het gewoon nog even aan ga volgende week wel weer wegen en probeer in de tussentijd de melkproduktie weer wat op te krikken.

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hoihoi!
    Hier dus wel spruw :( . Ruben had twee kleine plekjes in zn mond, bijna niet te zien zonder lampje. Maar goed, nu dus aan de medicijnen. Hij vind ze verschrikkelijk, en dan te bedenken dat we minimaal een week 4x per dag moeten... maar goed, zal wel beter worden hoop ik, de meeste kinderen vinden het zoete juist lekker ;)
    Had hem net borstvoeding gegeven en nog een beetje afgekolfde melk erachteraan geprobeerd, maar hij wil niks hebben. En toch blijft ie maar krijsen. speen en pink wijgert ie ook, dus dan maar ff oortjes dicht :(

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Even n.a.v de vragen over hoelang laat je je kindje huilen:

Huilen

Een baby huilt om de aandacht van de ouders te trekken. Veel andere manieren om te communiceren heeft hij nog niet. Bovendien is het huilen meestal erg effectief: er zijn maar weinig ouders die rustig kunnen blijven zitten als hun kind huilt! En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, een baby huilt niet voor niets.

Waarom huilt mijn baby?
    Communicatie
    Waarom huilt een baby? De ene keer is dat omdat hij honger heeft, de volgende keer zal het zijn vanwege darmkrampjes of een vieze luier. Omdat hij moe is van de vele indrukken, of omdat hij geborgenheid zoekt. Binnen een paar weken zullen de vaste verzorgers van de baby de verschillende huiltjes van de baby uit elkaar leren houden en ook andere signalen steeds beter herkennen en begrijpen. Zo geeft een baby die naar zijn oortjes grijpt aan dat hij moe is en slapen wil. Ook het in de oogjes wrijven, dreinerige huiltjes of gapen duiden op vermoeidheid. Vingers in het mondje en veel kwijlen? Denk eens aan doorkomende tandjes.

Lees je de tekenen op tijd en handel je ernaar dan heb je vaker een tevreden baby! Zie ook het hoofdstukje onder lichaamstaal.

Indrukken en overprikkeling
    Een pasgeboren baby is een soort spons; hij slaat alles op wat hij hoort, voelt en ziet. Dat allemaal verwerken is nog heel moeilijk. Hij moet hij nog leren dit te kanaliseren. Het is dus zaak ervoor te zorgen dat een baby niet teveel te verwerken krijgt. Ouders kunnen hierbij helpen door een vast patroon aan te houden gedurende de dag zodat de baby weet wat er wel en niet gaat gebeuren: "rust en regelmaat". In plaats van regelmaat kun je ook "voorspelbaarheid" lezen. Met name die voorspelbaarheid is voor de baby van groot belang omdat hij zo wat makkelijker structuur in zijn hele nieuwe wereld kan aanbrengen.

Dagboek bijhouden
    Kun je de verschillende huiltjes niet uit elkaar houden en begrijp je niet wat je baby je vertellen wil? Houd dan eens een dagboekje bij. schrijf daarin op op welke tijden je baby huilt, hoe lang, hard of zacht en schrijf daar slaap- en eettijden bij en wat eventueel hielp om hem stil te krijgen. Misschien dat je daarin een bepaald patroon kunt herkennen.

Hoe kan ik mijn kindje weer stil krijgen?

Zoals gezegd, een baby huilt niet voor niets. Vergewis je er altijd eerst van dat er niets "bijzonders" aan de hand is: pijn of ziekte, een vieze luier, te warm of te koud, prikkende veiligheidsspelden...

Maar ook in situaties waarin geen directe oorzaak of remedie te vinden is moet je natuurlijk je baby proberen te troosten. Vroeger was het advies om baby's waar niets bijzonders mee aan de hand was gewoon even te laten huilen. Goed voor de longen, zei men dan. En anders werden ze maar "verwend". Tegenwoordig gelooft men er niet meer in dat een kleine baby al verwend kan worden. Ga dus direct naar je baby toe en pak hem op als hij huilt. Dit versterkt de band tussen ouder en kind. Het kind krijgt zo meer zelfvertrouwen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat kleine baby's die sneller worden getroost op latere leeftijd minder gaan huilen.

Troosten
    Hoe je je kind het beste kunt troosten is een kwestie van uitproberen. Oppakken, baby dicht tegen je borst aan houden zodat hij jouw harstlag kan voelen, een beetje heen en weer lopen of wiegen, zacht een liedje zingen, een speen of een duimpje geven. Veel baby's vinden het prettig om in een bepaalde houding tegen je aan te liggen (in een draagzak bijvoorbeeld, of juist met hun buikje plat op je arm). Maar iedere baby is anders, en zal gewend raken aan de manier waarop zijn ouders of verzorgers hem troosten. Let wel, een huilend kind is prikkelbaar en reageert vaak niet goed op te veel wisselingen van aanpak. Probeer dus niet allerlei verschillende troostmethoden door elkaar heen of te snel achter elkaar. Je kind wordt daar alleen maar onrustiger van. Zoek stap voor stap uit wat jouw baby nodig heeft om stil te worden maar zorg vooral voor continuiteit.

Vertrouw ook op je eigen gezonde verstand. Het is geen probleem om je kind heel even te laten huilen. Veel kinderen hebben dat juist even 'nodig' om in slaap te komen bijvoorbeeld. Een huiluurtje aan het einde van de middag of begin van de avond is heel normaal. Het is een ontlading van een drukke dag, je kindje kan zo wat stoom afblazen. Zodra het huilen echter wat langer duurt dan die paar minuten of je hoort dat het kind steeds harder gaat huilen en overstuur begint te raken dan moet je er wel snel naar toe om te troosten. Vergewis je er eerst van dat er niks bijzonders aan de hand is (honger, vieze luier, pijn). Een vermoeide baby zou je even moeten troosten tot hij rustig is en dan weer in bed stoppen. Desnoods na tien minuten herhalen tot de baby gekalmeerd is en in slaap valt.

Probeer je kind te kalmeren door zelf kalm te blijven. Een nerveuze of geirriteerde ouder die van alles probeert om de baby stil te krijgen bereikt vaak het tegengestelde effect! Wissel dus (als het kan) af: als jij moe bent en merkt dat je er niet goed meer tegen kan merkt je baby dat ook. Iemand anders die nog wel fris is kan de baby vaak in no-time stil krijgen.

Inbakeren
    Heeft je baby moeite met (in)slapen? Wellicht is inbakeren een methode om je kind wat rustiger te laten worden.

Soms houden baby's zichzelf uit hun slaap door hun onrust en wilde bewegingen zoals maaiende en rondslaande armpjes. Deze onrust en het hierbij horende huilen begint meestal tussen de 4 en 8 weken (kan ook eerder). Dit is het moment waarop baby’s beginnen met het maken van onwillekeurige bewegingen, reflexen die specifiek horen bij pasgeborenen. Bijv. de "MORO" reflex, ook wel “schrikreflex” genoemd. Later gaan deze reflexen over in meer gerichte bewegingen, om bijvoorbeeld iets vast te pakken. Tijdens de periode van reflexen is de baby niet in staat de veroorzaakte bewegingen te controleren.

Om te zorgen dat de baby zich niet al te druk maakt met al deze ongecontroleerde bewegingen is inbakeren al jaren een probaat middel. Als de ruimte om de baby heen wordt verkleind, ontstaat er een gevoel van geborgenheid dat ervoor zorgt dat de baby zich ook veiliger voelt. Baby's worden rustig van deze beperking van de ruimte. Daarnaast is het bieden van een kleinere ruimte van belang om tijdens de slaap ver uitschietende armen te voorkomen zodat hij daar niet wakker van wordt.

Mocht je dat eens willen proberen, kijk dan eens in onze winkel voor hippe en praktische inbakersets van MiniMonkey.

Huidhonger: draag je kind veilig en geborgen dicht tegen je aan
    Na negen maanden van warmte, beweging en constant contact met de moeder, vormt de geboorte een grote overgang en hebben baby’s behoefte aan veel en intiem contact met de ouder. Baby’s die dicht op de buik gedragen worden, genieten zichtbaar van dit directe lichamelijke contact. Ze voelen lichaamswarmte, horen moeders hartslag en ruiken het bekende vertrouwde luchtje. Voor de pasgeboren baby, maar eigenlijk ook nog voor dreumes en zelfs peuter een ideale positie om de wereld te ontdekken.

Onderzoek toont aan dat baby’s die dagelijks gedragen worden opvallend minder huilen. Je kunt je baby natuurlijk gewoon tegen je aanhouden, maar wil je ook nog je handen vrij hebben dan is een draagdoek ook ideaal. In een draagdoek wordt de baby niet gedwongen om passief en wachtend de dag door te brengen, maar neemt hij op een natuurlijke manier deel aan de dagelijkse activiteiten van de ouder. De baby krijgt zo heel wat te zien en te horen, wat zijn psychosociale ontwikkeling ten goede komt. Wordt het hem even teveel dan sluit hij zijn oogjes en valt in slaap tegen de borst van zijn drager.

Het vouwen en knopen van je kind in zo'n draagzoek hoeft niet ingewikkeld te zijn. Kijk in onze winkel voor de verschillende typen draagdoeken die wij verkopen.

huilbaby
    De meeste baby's huilen het meest rond de 2 maanden, omdat ze dan het meest last van de beruchte darmkrampjes hebben. Alle baby's huilen, maar sommige meer dan andere. Er wordt gesproken over een huilbaby als hij meer dan drie uur per dag, meer dan drie dagen per week huilt, en dat al minstens drie weken achter elkaar. Heb je een baby die extreem veel huilt of niet stil te krijgen is, kun je er zelf niet meer tegen of heb je het vermoeden dat er iets meer aan de hand is met (de gezondheid van) je kind, ga dan naar de huisarts of het consultatiebureau. Bij 10 procent van de huilbaby's is er een duidelijke oorzaak te vinden, zoals een niet goed functionerend maagklepje of een teveel aan stresshormonen door een moeizame zwangerschap of bevalling.

Medische oorzaak of niet, er wordt geadviseerd de huilbaby rust en regelmaat te geven. Van al dat huilen wordt de baby zelf ook erg moe, waardoor het weer sneller zal gaan huilen. Om de vicieuze cirkel te doorbreken wordt bijvoorbeeld geprobeerd met inbakeren de baby tot rust te krijgen.

Natuurlijk is een huilende baby erg stressvol, zeker als het dag in dag uit doorgaat. En je moet er niet aan denken, maar uit onderzoek is gebleken dat toch 1 op de 20 ouders in zo'n situatie wel eens iets doet wat schadelijk voor het kind is. Door elkaar rammelen, een kussen op het hoofdje, slaan of erger. Kortom kindermishandeling. Laat het alsjeblieft niet zover komen! Zoek hulp bij huisarts of consultatiebureau als je vermoedt dat jij of je partner wel eens de controle over zichzelf zouden kunnen verliezen. Wellicht weten zij een oplossing om je baby te helpen zodat het huilen vermindert of hebben ze tips die jou en je partner zelf even wat rust kunnen geven.

Bedenk in ieder geval dat je baby niet voor niets huilt. Het is niet om jou te pesten. Zoek uit wat er aan de hand is en wees je ervan bewust dat er een tijd komt dat het over zal zijn met het huilen.

Misschien kunnen jullie hier wat mee.

Er staat niet bij dat sommige baby's zich zelf in slaap huilen, zij huilen dan een minuut of 10 in hun bedje en vallen dan in slaap. Als je baby dat doet ga je dat ook herkennen, er zit een vastpatroon in en het huilen is op een bepaalde manier!

9. will

will Niet meer actief

hier weer terug van de cb arts, beetje lompe man.
    ik had namelijk het idee dat lobke niet zo goed kon horen (test in het zh was wel goed) omdat ze niet echt reageerd, ook niet als de hond plotseling blaft. nou hij zou wel even een hoortest doen. legt die lomperd lobke op d'r zij en geeft een belachelijke harde klap op de aankleedtafel waar ze op lag. arme lobke kromp helemaal ineen van schik. Ja, hoor die kan horen was zijn antwoord. had het gelijk niet meer zo naar me zin.

ze was wel weer lekker gegroeid. van 2800gr naar 3300 gr in 14 dagen. in de lengte was ze in de zelfde tijd 7cm gegroeid maar ik heb daar mijn vraagtekens bij. ze hebben vast niet goed gekeken de vorige keer. ik geloof namelijk niet dat je in 2 weken tijd zoveel kan groeien, of wel?

beetje echo berichtje eigenlijk.
    moet og even terug lezen maar heb een beetje weinig tijd. er moet van alles nog ingepakt worden.dan moet er nog van alles geregeld worden waar je papieren bij nodig hebt die alweer zijn ingepakt, handig.

ik las wel snel even iets over de papa's. nou die van mij doet niet zoveel met Lobke. wel geteld, een halve luier omgedaan en die viel dus af toen hij haar probeerde, jawel probeerde, op te tillen, haha.
    hij wilt er wel vast houden en knuffelen maar dan moet ik haar aan hem geven. hij is dus heel erg bang dat ie d'r laat vallen of pijn doet. hij moet dus duidelijk heel erg wennen aan een kleintje.
    eerst vond ik het heel vervelend dat ik het eigenlijk alleen moet doen maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer lief. maar er moet maar gauw verandering in komen.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Will, wat een lomperd zeg die cb-arts, net of dat wat bewijst, lopke schrikt alleen al van de dreun, trillingen van de tafel, dat zegt dus niks over horen! Laat het maar in nl even onderzoeken ;)

Trouwens, Iris hier reageert ook niet op al het lawaai dat de kinderen hier maken, en dat is niet niks, kim en tessa kunnen er wat van, helaas zou ik bijna zeggen, vind het zelf wel eens erg drukl! Maar mijn kraamverzorgster zei dat Iris al die geluiden al heel goed kent uit de baarmoeder, ook bij Kim destijds hadden wij een hoind en die blafte luid toen ik met kim uit het zh kwam ( een golden retriever, van die enthousiastelingen :) ) Ook Kim gaf toen geen krimp, dus misschien valt het allemaal wel mee.

Je mannetje veel laten oefenen :) dat helpt vast , doen je dochters het al wel?

Ik snap dat je druk bent, er is ook heel wat te doen bij een remigratie, en je kunt niet nog een keertje terug voor de laatste karweitjes zoals bij een gewonen verhuizing. En dan ook nog je meisjes! Probeer ook wat tijd voor je zelf te houden, helpt je hubby je wel bij het pakken? Hoe vinden Amy en Daisy het om weer terug te gaan naar Nederland?

Groetjes Evelien

11. KatSas

KatSas Bekend lid

Will: wat een stomme man zeg op het cb...pffff lomperd inderdaad! En wel jammer dat lobke's papa het nog een beetje eng vind allemaal. Hopenlijk verandert dat snel.

Vanmorgen met Jasper naar het cb geweest en pffff ons manneke weegt nu al 5300 gram en is 58,5 cm. Wauwwwwwwwwwww, goed gegroeid he! En nog belangrijker: verder is ook alles dik in orde! Gelukkig maar.

Heb mezelf net ff beluisterd op radio oost en is eigenlijk best een leuk stukje geworden al zeg ik het zelf :D

12. will

will Niet meer actief

rene, heeft tot nu toe bijna alles ingepakt. hij is in staat om mijn mok van de koffie uit mijn handen te pakken en in een doos te doen, haha. :)
    ben nu de kleding aan het uitzoeken, wat moet er met ons mee en wat met de vrachtwagen.

evelien, ik denk ook niet dat het ernstig is met lobke d'r gehoor maar wilde meer horen van de dokter wat jij zegt. was gelukkig de eerste keer maar ook de laatste keer. ;)

ach ja, papa is zo gewend aan 2 van die grote meiden waar je mee kan stoeien dan is lobke wel erg broos natuurlijk. ik denk dat als we een maandje verder zijn het wel gaat lukken, dan is hij er wel aan gewend.
    Amy en Daisy rommelen wel met Lobke. geven een flesje (nog steeds bijvoeding)of wat water met een lepeltje. spelen wat met d,r maar zo gauw het op de luier aan komt dan ben ik altijd alleen met Lobke. :(

nu heb ik nog steeds niet bijgelezen, wel eroverheen gelezen en alle mooie foto's van al die mooie kindjes gezien want wat zijn ze allemaal lief, vertederend en mooi om te zien.
    oeps, moet naar daisy die zit de code van een koffer te veranderen straks moet ik die openbreken :)

13. will

will Niet meer actief

katsas, verlept? haha, je zou mij moeten zien, dat is pas verlept, ik zie d'r niet uit.
    moet vanavond voor de schoolafsluitng naar de kerk, we moeten er om 17.30 uur zijn dan mag ik nu wel wat aan mezelf gaan doen wil ik nog een beetje knap voor de dag komen, haha

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Zo eindelijk alles bijgelezen, pfffff ;)

Will, zielig dat Lobke uitslag heeft van de druppels. Hier lijkt het ook een beetje te komen. Krijgt ze dan niks anders ter vervanging voor die druppels?
    Jeetje 7 cm gegroeid is inderdaad wel erg veel lijkt me.
    Wat een lomperd zeg die arts. :evil:
    Schattig dat je man zo onzeker is. Lijkt me wel lastig als jij de enige bent die luiers verschoond. :D

Daam, fijn om iets van je te horen meid. Geniet ervan!

Jvtje, Neia grijpt inderdaad ook flink net voor het voeden. Volgens mij heeft ze dan zoveel honger. Dan roep ik de hulp van mijn man in, maar volgende week kan dat niet meer. Ik ben benieuwd hoe het aanleggen dan gaat.
    Wat lief van je dat je Danique op de lijst hebt gezet. Ze hoort er inderdaad echt bij.
    Goed idee om ook een meeting in het zuiden te plannen; ik ben erbij hoor! :D

Lafo, gelukkig zie je niks meer bij Neia van die plek waar ze gestoken is.
    Gebruik jij tepelhoedjes? Misschien is dat de reden dat ze zolang aan 1 borst drinkt. Dat was bij mij dus wel zo. Op deze manier kreeg ze dus niet de achtermelk.
    Wat een mooie foto van jou en Amy zeg, echt een trotse mama! :D

Evelien, ja ik ga gewoon verschillende flesjes proberen.
    Leuk dat je zo verwend bent door je werk. Ik heb een beer gehad en bloemen. En volgende week woensdag komt mijn (oude) team langs.
    Geweldig dat Iris alweer boven haar geboortegewicht zit. Je niet onzeker voelen over je productie hoor, want je doet het goed, anders was ze nooit zoveel aangekomen. Kolf jij ook? Misschien kun je daarmee de productie op peil houden?

Gina, heerlijk dat Noah zo'n knuffelkont is. Neia ook hoor. Ze wil heel graag bij je zijn. Gister lag ze te jengelen, toen heeft ze 2 uur bij mijn moeder op schoot geknuffeld. Mijn moeder had helemaal een lamme arm, haha :) .

Nazli, Fijn dat isa zo goed is aangekomen.

Katsas, ja slim om je mams mee te nemen naar het cb. Dat ga ik volgende week ook doen. Is toch fijner. En helemaal voor jou.

Deentje, ja gelukkig heb ik zelf daarna ook goed geslapen.
    Je niet onzeker laten maken hoor, je doet het super goed. En een beetje hulp is nooit verkeerd natuurlijk.

Friendly, balen dat het toch spruw is. Gelukkig hebben jullie er nu iets voor gekregen.

Anastasia, super fijn dat je bloed nu eindelijk goed was.
    Bedankt voor je tip over het kolven, ik heb hem opgevolgd. ;)

Mannetje heeft net een kolf opgehaald bij de kraamzorg.
    Net na het aanleggen gebruikt. 1 borst leeggekolfd, zat 65 cc in.
    Het kolven op zich deed lang niet zo pijn als het aanleggen. Alleen nu is mijn borst echt heel erg gevoelig. Zou ik te lang door hebben gekolfd of is het gewoon wennen?
    Straks als ze honger heeft eerst maar eens proberen met een avent flesje, en mijn moeder heeft ook nog een flesje meegebracht die een hele kleine speen heeft. Als dat niet werkt de borst aanbieden, en evt daarna nog proberen. Anders ga ik morgen andere flesjes halen.
    Ik vind het wel spannend hoor. Hopelijk werkt het.
    Eerst krijgen we zo nog visite.

X Marieke

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    pffff om 11 uur sliep isa en om 12 uur is hij wakker geworden en had honger en nu pas is ie gaan slapen en hij huilde alleen maar. heb echt geen kracht meer, wat is het moeilijk zeg.

16. Vandaag bij het cb gaan wegen, ze weegt al 3450 gram, dus 390 gr. boven haar geboortegewicht! Heel erg netjes dus.
    Zit haar nu een fles te geven dus kan niet zoveel typen.

17. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Hallo allemaal..
    Ik ben 22 mei bevallen van een zoontje
    en zou het leuk vinden hier mee te kletsen! :D

18. will

will Niet meer actief

hoi soraya gezellig dat je mee komt kletsen.

Neia, lobke heeft niets anders inplaats van de druppels gekregen. weet ook niet of het heel erg is als ze ze niet krijgt.

meeting, brabant, ja, ja ik hoor daar ook bij. nu kan het echt bij mij ;)

linda, zenne ook fijn gegroeid.

evelien, bij spruw is de tong toch helemaal wit? kreeg 3 tabletten mee voor het geval ze het krijgt, nou wat moet ik daar nou weer mee. :( omdat we zover weg wonen. nou als ik vermoed dat ze het heeft wil toch eerst een dokter zien voordat ik haar wat geef.
    ben ik nou zo tuttig met lobke of heb ik gewoon gelijk.

19. will

will Niet meer actief

jvtje wat fijn dat je danique ook een plekje op de lijst hebt gegeven ze hoort er tenslotte ook bij.
    allemaal prinsjes en prinsesjes en 1 klein engeltje.
    lief van je. ;)

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dames, ik ben er wel hoor, maar heb ook vaak te weinig fut om te reageren. Het lijkt erop dat Fay nu wat meer tijd tussen de voedingen in laat. Dat zou erg prettig zijn in ieder geval.

En meeting... zuiden kan ik vast ook wel naar toe, en voor met z'n allen zou centraal in nl wel prettig zijn.

Deel Deze Pagina