Zo, ben inderdaad weer thuis, een hele dag inmiddels alweer. Op zich wel lekker, al heb ik wel momenten dat het me enorm tegenstaat dat ik niets kan (en mag) doen. Erik doet z'n uiterste best, en daar voel ik me dan ook weer lullig over. Zal iedereen die ooit wel eens een operatie heeft gehad wel bekend voorkomen denk ik. De kraamzorg is trouwens bijzonder tevreden, de borstvoeding loopt zo goed (ook al vanaf begin af aan) dat ze daar helemaal geen omkijken naar hebben en Louise doet het ook allemaal goed. Zij is relaxt onder het voeden en ik ook en dat schijnt ook al meer dan de helft te schelen. Erik is nu de honden halen, die heb ik sinds zaterdagavond niet meer gezien. Voel me er heeeeeeeeeeel lullig om, want ik kijk er tegenop. Niet tegen m'n liefies zelf of tegen hun kennismaking met Louise. Maar tegen al dat bezoek, het feit dat ik echt gewoon NIKS kan en dan ook nog de blafkas erbij. Voel me echt een "slechte moeder". Ben bang dat dit de beruchte prenatale-swing is. Trekt vast wel weer over als ze hier zijn en hun plekje weer hebben gevonden. In ieder geval hebben we over de kleine geen klagen, ze komt wel wat erg vaak voor voeding, maar ze drinkt vrij snel, waardoor ik geen uren zit en is dan ook weer tevreden. Het enige nadeel is dat ze niet lang slaapt, omdat ze als ze de voeding aan het verwerken is en haar luiers aan het vullen ze graag bij je ligt en op een borst of pink sabbelt. Anders ligt ze zich alleen maar druk te maken in haar wiegje en dat werkt ook niet echt. Soms zit er daardoor niet heel veel "rustpauze" tussen 2 voedingen. Wel qua tijd, maar niet qua tijd dat ze lekker in haar bedje heeft gelegen. Denk dat dat ook allemaal langzaam wel zal beteren, net als ik, en ik beter ook best wel. Iedereen is hoogst verbaast hoe goed en hoe makkelijk alles gaat, maar het blijft anders als je er zelf mee zit en dus niets kan... dan kan iedereen nog zo roepen dat het ongelooflijk snel en goed met je gaat, als het je overkomt zit je er maar mee... Nog zoiets, ik kan naar geen enkele foto kijken die in en om het ziekenhuis zijn genomen. Ik praat er honderuit over, over de hele geschiedenis, maar die foto's kan ik niet zien... Dat zeg ik... leuke mood-swings. Komt vast goed. Van Louise genieten we in elk geval vollop! Hier zat ze vanmorgen in de tummytub met een washandje op haar hoofd. Huilen huilen, want eigenlijk had ze alleen maar honger (ze vind het badje wel lekker, maar honger is belangrijker he).
Hoi Suraya, welkom en klets lekker mee! Je kunt ook mee met mei-mama-zuid meeting, en Will jij inderdaad ook, gezellig! Ik zou ook eerst zeker willen weten hoor , ik geef je gelijk! Je bent echt niet tuttig Bij spruw zie je meestal inderdaad witte uitslag, maar dat is niet altijd het geval, soms zie je zowel op tepel als in mondje geen uitslag en is er toch spruw, dat bevestigde het buro ook vanmorgen. De ukkies hebben dan last van hun mondje, pijn etc. Ze zullen vaak de borst loslaten. maken klakkende geluidjes bij het drinken, en zelf krijg je last van je tepels! Jij hebt ook een flinke anti-biotica kuur gehad aan het eind van je zwangerschap, en dan heb je een verhoogde kans op spruw, misschien dat de arts het je daarom meegegeven heeft! Lindatjuhh, Zenne doet het goed, zeg! Nazli, het valt niet altijd mee he! Over zwaaiende armpjes : ik voed altijd in de rugby houding en dan kan ik een armpje tussen haar buikje en onder mijn borsten langs laten vallen,dat kan ook in de gewone houding. Dus dat scheelt er eentje de andere die moffel ik altijd langs de bovenkant weg, doorgaans gaat dat heel goed! Marieke, ik heb nog niet gekolfd, heb er geen zin in, en de vorige keer had ik het ook niet nodig. Ga morgen even zo'n nieuwe schelp halen, ik heb een mini-elctric van medela, had eigenlijk wel graag zo'n 2 fasen kolf gewild, maar ja deze is nog goed, heb een paar weken geleden de motor nog doorlaten meten en hij doet het nog goed. Logisch eigenlijk dat onze ukkies zo graag bij ons willen zijn, 9 maanden zaten ze alleen maar bij ons, voelden onze warmte, hoorde onze stem, ons hart en alle andere geluiden, zaten daar perfect lekker warm, veilg en beschut, en van het een op het andere moment sta je in deze koude grote wereld met allemaal nieuwe dingen en prikkels. Dan heb je je veilige baken wel eens nodig! Kolven is in het begin best wat gevoelig, je moet een beetje "eelt "kweken" Maar als je het vaker doet gaat het beter! Will, schoolafsluiting, hebben ze in zweden nou al vakantie?
Hallo lieverds! Nou mijn dag kan niet meer stuk, die avondfles heeft echt geholpen! Ze kwam pas om 04.30 halleluhja! Ze jengelde gister na de fles omdat ik volgens de kraamhulp haar de fles te snel laat leegdrinken en daardor is ze niet voldaan qua zuigbehoeftes, weer wat geleerd Kraamhulp is weg, wel jammer maar het leven gaat door Ramon is thuis tm volgende week dus we gaan proberen beetje bij beetje ons ritme weer op te pakken. Ben vandaag voor het eerst buiten geweest met de kinderwagen, jippie! Was leuk maar van korte duur, heb nog geen conditie, zweet brak me uit! Ga nu ff bijlezen!
Onsukkie wat een scheetje. En het ritme pakken, dat duurt even, de eerste weken is bv best zwaar vind ik m aar als het eenmaal goed loopt, en dan bedoel ik vooral het ritme, dan komt het goed! Onsukkie, je bent echt geen slechte moeder, maar een ks is gewoon niet niks, dat heeft tijd nodig om te herstellen, hoe frustrerend ook, maar elke dag is er een, en uiteindelijk gaat het beter! Je hebt trouwens een schat van een meisje, echt lief, en ja honger dat is het ergste wat een baby kan overkomen Dat moet echt direct, nu gestild worden! Kan me voorstellen dat dat soms wel eens lastig is dat iedereen roept hoe snel je opknapt etc. maar zelf dat anders voelt ! Ik zie er eigenlijk altijd heel gezond uit, en als ik ziek ben of zo of tijdens de zwangerschap zegt iedereen, nou dat zou je niet zeggen, je ziet er zo goed uit. Of : het gaat zeker goed met je he, wat zie je er goed uit. Is ook wel eens frustrerend, heb dan altijd het gevoel te moeten bewijzen dat ik me echt niet goed voel. Die foto's , is wrs te confronterend nu, maar misschien dat dat ook met de tijd beter gaat! Lafo, fijn dat amy lekker geslapen heeft! Dat geeft de burger moed! Tja, het zweet dat je uitbreekt dat geeft aan dat je echt nog moet aansterken , maar dat geef je zelf ook steeds aan, maar het komt goed, ook tegen jou zeg ik, elke dag is er weer eentje!
ahhh wat lief ukkie, dan smelt je helemaal of niet? hier een redelijke nachtsrust gehad. alleen Bram wil echt om de drie uur zijn fles hebben .. kan het zijn dt hij een sprongetje heeft gemaakt gister? ... de bultjes worden wel meer.. nu gaan ze richting hals.. @Linda, je bent geen loser hoor. niemand hier is een loser. iedereen doet het op zijn eigen manier. en doet het op de manier zoals je denkt dat het goed is! er zijn genoeg baby's die geen bv hebben gehad en die zijn ook groot en sterk geworden! en fv heeft iets meer voordelen gewoon positief tegen aan kijken! @ruben... hmmm je maakt het je mama niet makkelijk. hoop dat je nu lekker ligt te slapen. @lafo wauw heerlijk is dat dan he! hoe is het verder met je? oh de kraamhulp weg. pff ik heb me toen een pary gehuild... wel fijn dat je man nog 1 week vak heeft. @Will. hahaha ik moest wel lachen want zo is mijn vriend ook. wij zijn 3 x verhuisd. en iedere keer was hi zo blij dat we gingen verhuizen. het liefst at hij 2 weken van te voren op plastick borden @daphne, als het maar goed gaat met jullie, ik heb me voor genomen om maar 30 min te blijven plakken hier en dan te gaan stofzuigen.. anders komt er niets van
pff even een ego berichtje hoor... laura is dus al d ehele dag bezig.. waar ik al tikte vanmorgen dat ze de afgelopen 3 dagen steeds om 11uur wakker word en dus oko vandaag, ..had ik haar om 11uur toch een flesje 30cc gegeven en daarna even aan de borst.. mw had idd enorm honger .. toen om 12.45 een voeding ..maar daar dronk ze maar 80cc van op.. Om 1500 uur ( midden in de intratuin ) weer een voeding gehad, ik had de 50cc uit de fles die ze niet leeghad meegenomen.. dus die heeft ze daar opgedronken.. en net om 16.15 heeft ze weer gegeten en gewoon 1oocc ! Pfff zou dit zon regeldag zijn ? Ze heeft namelijk echt honger! want een speentje geven gaat ze heel zielig huilen en spuugt m dan uit en die fles vreet ze bijna op.. pfff daar gaat het ritme van de afgelopen dagen ... nou ja wie weet is dit een sprongetje Neia ik weet niet welke kolf je hebt, maar het kan zijn dat je als je de tepel niet goed in het borststuk doet, de zijkant vna je tepel steeds tegen het plastic komt en dat kan dan ook pijn doen na verloop van het kolven.. Op zich is het logisch dat je tepels wat gevoelig zijn na het kolven, maar als het kolven op zich voor jou maar minder pijnlijk is en vol te houden dan heb je al heel wat gewonnen.. ik hoop dat het lukt met de fles met borstvoeding! Evelien, klopt ik had de lactatiekundige dat gevraagd.. en na die borstontsteking liep de voeding erg terug,... net genoeg voor een flesje.. Het lijkt nu ongeveer hetzelfde te zijn ik kolf zon 150cc per dag ! ( ik kolf nog 2x..meer heeft geen zin dan komt er niets..) Maar ook al heeft ze een hele tijd niet aan de borst glegen ging het dus prima, beter dan voorheen haha gek he Lafo Heerlijk dat je wat bent bijgeslapen, dat flesje heeft dus goed geholpen! Mooi zo!
hey Anastacia, ik had gister zo'n dag en heb vandaag oei ik groei boekje gekocht. en ik zat nu ik het gelzen heb zelf ook aan een sprongetje te denken, want vandaag is hij weer bijna de oude alleen kan hij nog slecht poepen arm jongetje.. ik voelde me gister een stuk onzekerder als ik nu doe. voel me ook erg opgelucht nu hij weer lekker ligt te slapen. hopelijk is het idd een sprongetje...
Evelien bedankt voor je lieve reactie, zolang het gaat dan ga ik op deze manier verder, met jullie hulp komt dat goed! Ben blij dat ik niet de enige ben met verschrikkelijke gedachtes, ben er best van geschrokken en nog als ze soms aan m'n borst niet gelijk wil drinken en m'n tepel beet heeft auwie dan grrrr, ik schaam me dood maar gelukkig herkenbaar Bedankt voor de de info over het huilen, ik zal er eens goed opletten alemaal. Maak je haar niet wakker voor de voeding, ik wel erg he met een nat washandje anders ben ik bang dat me ritme door elkaar gaat, of hoef je ze niet wakker te maken en moeten ze uit zichzelf komen? Gina dacht wel dat je het ook wel gezellig zou vinden Zullen we dan eens afspreken niet volgende week maar de week erop? Anastacia wat denk jij ervan? Misschien dat ik me dan weer beter voel hoeven jullie niet helemaal hier naar toe te komen wil ook best jullie richting opkomen anders moeten jullie zoveel moeite doen?! Meer meiden die ook willen komen, jullie zijn welkom hoor Maatje 50 nou Evelien ik heb ook mensen die maat 50 cadeau geven terwijl ze zelf ook grote baby's hadden, raar maar waar. Heb een Noppies outfit gekregen die past ze echt niet, zonde toch! Jvtje ja alles is nu goed gegaan, gelukkig maar dan kan ik ook wat beter aan me herstel werken. Iedere avond komt m'n schoonmoeder koken dat kan ik nog steeds niet en vindt het niet zo erg Ja jammer he dat ze zo snel uit kleertjes groeien, heb een heel leuk rompertje gehad in maat 50/56 en die staat al helemaal strak Ze weegt nu 3930 dus bijna 8mpond alweer Marieke ach meid je lijkt mij wel, Amy heeft ook zulke buien als ze niet wilt slapen en dan doe je van alles en niks is goed Leuk dat je even naar het dorp geweest bent, was het vermoeiend? Ik vond het erg tegenvallen. Ben erg benieuwd hoe dat kolven je bevalt, is dat veel 65 ml? Nee ik gebruik geen tepelhoedjes, dat vond de kraamzorg geen goed idee Volgens mij heeft ze gewoon extreme zuigbehoeftes! Katsas hoe was het bij het cb? Oh ik lees het al, heel goed zo te lezen Deentje heeft Brian de dag ook omgedraaid? Dat idee heb ik soms weleens zo van 's nachts lekker wakker zijn en overdag alleen maar slapen Anastacia hoe laag is je hb? Friendly wat raar dat Ruben het niet lekker vind net wat je zegt de meeste kindjes vinden zoetigheid lekker zo ook Amy die smult van die medicijnen, echt een toetje voor haar Misschien is hij meer van de hartige kant Will wat een groeispurt zeg van Lobke! Alleen maar goed zou er niet teveel aan twijfelen! Mijn man was juist altijd erg bang met andere baby's maar nu met een eigen kind tilt hij haar echt vaak op, echt leuk om te zien. Wat een lul zeg die arts af en toe lijkt het net of ze daar in Zweden nog uit het stenen tijdperk komen Onsukkie wat een leuke foto van Louise, trouwens leuke naam ook Ze lijkt op jou als ik zo je foto op hyves gezien heb. En herkenbaar hoor meid, ik doe ook niet veel in huis, geef alleen maar orders Erg he maar wel fijn dat de bv zo goed loopt dan heb je daar ook je rust van. Witte reus fijn dat het wat minder word de bultjes. Ja eng he als de hulp weg is maar het viel me wel mee, misschien krijg ik straks wel een emo bui zou me niets verbazen Kan nu wel lekker uitslapen Meiden doen jullie nog middagdutjes? Ik moet wel maar ik kan bijna nooit slapen, ik vroeg me af of jullie nog dutjes doen. Hoeveel word er nou eigenlijk vergoed van de creche. Kreeg al bericht van haar inschrijving en dat het 228 Euro per maand gaat kosten voor 1 dag in de week.
Klinkt echt als een regeldag die hebben ze toch best wel eens? Ben benieuwd of ik die regeldag zou herkennen
hey lafo, ik doe geen middagdutjes meer. al heb ik er nu wel behoefte aan. aangezien ik nu snachts de voedingen aan bram geef omdat mijn vriend er heel vroeg uit moet. ik ben nu in de middag echt gebroken en dan iedere keer denk ik oh had ik maar ff op de bank gelegen. maar ja eens kijken hoe het morgen gaat. ik ben ook 1 keer heel boos geworden op Bram, omdat hij iedere keer mijn tepel vastzoog en dan los liet en dat terwijl ik kloven had. schaam schaam.. ik denk dat iedereen wel eens zo'n moment of zo'n gedachte heeft. ik hoef Bram eigenlijk niet wakker te maken voor zijn voedingen hij komt meestal uit zichzelf. en snachts laat ik hem lekker slapen.
ik had me jou wel anders voorgesteld, heb je dat ook wel eens. dat je je een voorstelling van iemand maakt... en dan als je een foto ziet diegene totaal anders is..