Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja daarom, maar daar lijkt je heel anders... sorry..:oops:

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja dat heet een zware bevalling ;)

3. lafo wat een lieve foto van jullie tweetjes zeg! :)

brian heeft indd. de dag omgegooid.. eigenlijk al vanaf t begin dat hij snachts wakke ris en overdag slaapt.. gelukkig is dat moment nu 5 uur sochtends dat was in t begin echt de halve nacht.

onsukkie ik ken t gevoel dat je niks mag doen en iedereen voor je bezig is.. vond ik ook heel raar vlak na de bevalling.. kraamhulp en vriend die t huis schoonmaken.. koffie en broodjes wat voor me word gemaakt.. hoor er van te genieten maar vond t maar vreemd ;) maar is maar fftjes... probeer er van te genieten!

wat een leuke foto trouwens met dat washandje op haar hoofd haha ziet er echt grappig uit!

vanmiddag lekker naar de kermis geweest! hoe doen jullie dat eigenlijk met voeden als je ergens anders bent? vind dat nog best lastig..

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Pff, ben weer (nog) gebroken.. Ben blij dat we vannacht in elk geval redelijk geslapen hebben, want Ruben heeft tot nu toe in totaal 1,5 uur geslapen (op zn max) vanaf 7 uur vanochtend! Bij mama was ie rustig, maar sliep niet, in de wagen of bed krijst ie echt de boel bij elkaar. Zo ken ik hem helemaal niet... zal toch wel van de spruw komen denk ik.
    Heb hem net een fv gegeven en hij is tot nu toe vrij rustig. Kan ik in elk geval zelf even wat eten.
    Heb besloten hem tot de spruw over is zo min mogelijk aan te leggen en zoveel mogelijk te kolven, das veel minder pijnlijk.

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ha, lafo, bekend truitje hoor van Amy, kijk maar in mijn album, hihi....

Ik heb de eerste dagen Iris wel zo om de 3 uur wakker gemaakt, eerder mocht wel later niet, om even ritme te krijgen, 's nachts voedde ik op vraag, en nu voed ik op vraag. wacht gewoon tot ze huilt of smak geluiden maakt of ligt te zoeken. Iris komt 6 keer per dag, heb zelfs al een keer gehad dat ze maar 5 keer kwam, maar dat mocht van he cb. Omdat ze zo groot is moet ze dat wel aankunnen, moet wel de plasluiers in de gaten houden..... Maar dat vind ik erg lastig. Voor mijn gevoel plast ze weinig , maar ja ze word ook wel regelmatig verschoond, dus heeft ook niet zoveeel tijd om de luier dan weer vol te plassen. Vaak aanleggen is goed voor de melkproduktie, en een goed troostmiddeltje. Maar voor je tepels wat minder, auwie.... Ook heb je soms het gevoel niks anders te doen dan voeden. Maar na een paar weken gaat het beter. Dan kun je ze makkelijker aanleggen, ze drinken sneller en effectiever en hebben ze min of meer een regelmaat. Na dit stadium vind ik persoonlijk bv makkelijker dan fv. Ik heb van die eetgrage kindjes en bv mag je ze onbeperkt aanbieden, dit in tegenstelling tot fv. En aangezien mijn kindjes aanleg hebben voor overgewicht moet ik me ook goed houden aan de regels voor de hoeveelheid fv. En bv vermindert de kans op fv. Kim kreeg uiteindelijk fv, en zij wilde eigenlijk vaak wel meer dan mocht, dat vond ik wel eens erg lastig!

Deentje, ik zit gewoon overal te voeden, ik heb daar geen problemen mee, als ze het niet willen zien kijken ze maar de andere kant op. Ik neem mijn voedingskussen overal bijna mee naar toe, deze ligt voor mijn buik met iris erop , ik doe mijn t-shirt omhoog, leg iris aan en laat hem dan weer zakken, zo zie je bijna niets, ga even ergens wat drinken en dan voed ik daar! Je kunt ook een flesje melk kolven en geven, kreeg hier het advies om voor de 6weken niet met flesjes of fiepjes te werken ivm tepel/speenverwarring. Maar vind 6 weken wel wat lang, ga denk ik vanaf 4 weken oefenen met de fles! Ten minste zolang als het met de bv blijft lopen.

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, dat zijn van die vermoeiende dagen die helemaal in het teken staan van je kleine man, en geen tijd voor je zelf. Verstandig dat je gaat kolven, je moet de spenen ook elke keer uitkoken of behandelen bij spruw, en ik denk de borstkolf ook of niet? Hoop dat het medicijn gauw werkt. Hier valt het wel mee met de spruw denk ik zelf ook mijn tepels zijn niet meer pijnlijk en iris drinkt wat beter laat minder vaak los, ze klakt nog wel bij het drinken! Sterkte, ik hoop dat Ruben vanavond lekker gaat slapen en dat je dan even aan jezelf toekomt!

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa hier een hele blije mama! :D :D :D
    Het flesje is gelukt, gewoon die van Avant!
    In het begin spuugde ze het de hele tijd uit, ze snapte dat slikken niet echt. Dus heel haar mooie pakje onder.
    Maar toen ik de speen er verder in duwde snapte ze het en begon ze te slikken. Ze knoeide wel, maar vond het heerlijk.
    Ze heeft de 65 cc exclusief het uitgespuugde gedeelte ;) zo opgedronken. Daarna is ze lekker in slaap gevallen. En kwam ze na 1,5 uur weer. Toen aan de borst gelegd. En na 10 minuten was ze knock out. Nu heb ik 50 cc gekolfd daarna.
    Even een vraagje: hoeveel bv cc drinken jullie kleintjes uit de fles?
    Want ik had het idee dat ze nog wel meer lustte. Dus nu maar even sparen. ;)
    De visite liep nu ook heel vlot. Want ik kon lekker beneden blijven zitten en is ze bij mij op schoot in slaap gevallen.
    Ik ben dus helemaal happy! :D
    Wel een beetje onzeker of ze nu iedere keer wel genoeg heeft, zowel uit de fles als uit de borst.
    Dus ik hoor graag jullie ervaringen!

X Marieke

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Neia wat fijn dat het goed gegaan is!

Toen Laura ongeveer een week was ben ik dus gaan kolven, en ze kreeg dan 80cc per flesje !
    Weet niet of dit standaard zo is, en wat de ervaringen van anderen zijn..

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Marieke: is die 50 cc gekolfd na een voeding? Uit een borst waar Neia aan gedronken heeft?

Als ik Nieve de fles geef krijgt ze tussen de 100 en 120 cc.
    Toen ze zo oud was als Neia was dat 90/100 cc.

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Je merkt aan Neia wel als ze niet genoeg drinkt...Dan laat ze dat wel merken..
    Ze is niet onrustig aan de borst, komt om de 2/3 uur voor voeding en ze komt aan...
    Geen zorgen maken hoor.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi friendly heb jij nog terug gelezen van dat verhaal rond de geboorte van Ruben, heeft hier veel hilariteit veroorzaakt, zal het even voor je copieeren:

29 april 9.43:

Ik( evelien) bel net naar Erwins werk, iemand anders pakt op en zegt dat erwin net naar huis is want hij wordt voor de derde keer vader, ik weet van niets, hihi. Heb maar niks gezegd want weet niet wat erwin echt heeft gezegd. Wel probeert Erwin mij steeds via mobiel te bereiken maar ik kan hem niet horen praten. Ben benieuwd.

9.54:

Buddynieuws: Friendly is opgenomen in het zh, heeft al 7 cm ontsluiting, het gaat erg snel!

Erwin had dus mijn mobiel meegenomen en friendly had geen afzender geplaatst, en Erwin dacht dus dat ik met 7 cm ontsluiting in het zh lag, die is dus snel naar het zh geraced, wat een grap, hihi.

Hoop dat het goed gaat met friendly, kan haar dus niet terug smsen want heb mijn mobiel niet, is er iemand die dat even wil doen, even zeggen dat haar bericht is geplaatst en haar sterkte wensen.
    Meld je even dan stuur ik je haar mobielnummer.

Ik kan will nu ook niet bereiken....

Groetjes evelien

15.07:

Geplaatst: Di Apr 29, 2008 3:07 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Buddynieuws: Om even voor half drie is Ruben geboren, hij weegt 2630 gram, en is dus echt een kleintje, hij ligt in de couveuze, maar doet het verder prima, meer info later, Friendly

19.07 uur:

Erwin was dus echt op de verloskamers geweest en de zusters daar maar zoeken naar een mw ...., die konden ze niet vinden, toen had hij wel door dat het loos alarm was en had hij een kop koffie van de zusters gekregen, nou maar hopen dat ik inderdaad niet in het zh hoef te bevallen, dan zijn we het lachertje van de dag!, hahaha!
    Kun je nagaan, nou wordt hij al voor de 3e keer vader, en nog raakt hij in paniek. Want ik had hem anderhalf uur van te voren nog gesproken, nog geen weeetje in de lucht, plus hoe zou ik in het zh gekomen moeten zijn en waar zouden de kinderen dan zijn, en ik zou natuurlijk nooit smsen maar hem bellen. Maar ja, hij zei op dat moment lees je alleen die 7 cm ontsluiting, en dan ga je.....

Ik heb echt de hel dag erom gelachen, ook op Erwins werk was er grote hilariteit!

Wist niet of je het terug gelezen had, wilde het je niet onthouden, hihi

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hoi meiden hoop dat ik een beetje kan terug lezen ik ga een begn maken idd geval
    hier gaat alles super! beau is zon lieve baby echt een verijking van ons leven
    ze huilt wel vaak snachts omdat ze krampjes heeft sinds gisteren gaan de voedingen ook goed ze houd ze er allemaal in gelukkig de misselijk heid is ook veel minder
    is ik ook goed op gewicht gisteren 130 gram afgevallen en vandaag 20 gram dat was netjes
    heb sinds vanacht ook 4 uurtjes kunnen slapen omdat mevrouw dat ook wou;)
    nou meiden ik ga bijlezen en nogmaals bedankt voor de felis!
    oja de kraamhulp met een stagiare is zooo gezellig ik ben zo blij met ze ik moet ff een leuk kadootjes bedenken wat ik ze ga geven want vrijdag zijn ze helaas voor het laatste en dan heb ik 2 dagen een andere :(

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ja klopt, Moet na elke voeding flesje uitkoken (gelukkig maar dat we toch de magnetronsterilisator gekocht hebben ;) ). Maar is idd erg vermoeiend. Wel jammer, want Ruben had in principe voldoende aan de bv, maar omdat hij zolang wakker blijft na de borst toch maar besloten om af te kolven en dan met de fles te geven tot de spruw over is. Hij slaapt nu al een uur, heb heel even tijd voor mezelf zonder een huilend kind of een kind op schoot. Heb nog voor 3 flessen afgekolfde melk in de koelkast staan, dus de nacht komen we sowiezo wel door. ga wel elke twee uur kolven in mijn wakkere periode, en vannacht alleen als Ruben komt voor zn nachtvoeding, zo moeten we de productie op gang houden...

Marieke: goed zeg dat Neia de fles wel dronk! Als ze de 65 helemaal leeg drinkt kun je de volgende keer 75 klaarmaken en kijken wat ze wil. Je mag normaal maar met 10cc per week opvoeren, maar er zijn hongerige kindjes bij die graag wat meer willen. Als ze op 65 cc nou 1,5/2 uur slaapt, terwijl ze op de borst langer slaapt, dan krijgt ze waarschijnlijk te min uit de fles.
    mocht voor Ruben max 120 klaarmaken, maar die drinkt met gemak ook flesjes van 140 leeg (en meer maak ik ook echt niet klaar!) Maar in principe rerdt hij het daar zo'n 4 uur op. Soms 3 en soms 6, afhankelijk van hoe moe hij is en of ie geprikkeld wordt.
    Kijk dus zelf even aan. Er zijn ook kindjes die nl gewoon door blijven drinken en dus 'overvoerd' raken. Vaak merk je dat ook wel als ze dan meer gaan spugen of juist daarvan onrustig worden.

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hey evelien... nee dat had ik nog niet teruggelezen, wist niet waar ik gebleven was en miste in elk geval 200 pagina's dus geen beginnen aan...
    Maar idd wel heel erg komisch... Erwin al op de verloskamers... wat een grap! :D Weet je nog welke pag het ongeveer was? jij hebt het immers net teruggezocht ;) kan ik ff een stukje verder lezen...

15. marieke wat fijn dat t nu zo goed gaat! hopen dat t zo goed blijft gaan! na al die tegenslagen heb je t nu wel verdient!

evelien dat was indd. een heel komisch moment dat met je man haha!

voeden doe ik zelf nu ook wel steeds iets makkelijker ergens buiten.. maar iedereen loopt me dan zo aan te gapen alsof t iets heel apparts is...

brian net in bad gedaan en gevoed.. nu even zijn badje leeggooien ff zijn bed verschonen en zijn kamertje opruimen.. dan de afwas doen :( en dan ga ik lekker ff relaxen! :)

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Pff, jij hebt nog wat voor de boeg Deentje. Ruben zn kamer doe ik altijd 's ochtends. Morgen ook weer tijd om zijn bedje helemaal te doen, doe elke dag de hydrofielluier verschonen en dan 1x per week de lakentjes. Verder ene dag stofzuiger erdoor en de andere dag de dweil, dus echt kans om vies te worden krijgt het gelukkig niet ;)
    Ik moet er ook niet aan denken om 's avonds nog iets te doen, ben dan echt te moe! Alles moet 's ochtends of aan het begin van de middag.

17. brian had net behoorlijk veel gespuugt.. door de hydrofiel luier heen dus moest t wel verschonen! maar dat is alwere gebeurd! en ik doe hem savonds in bad in de hoop dat ie dan savonds wat moeier is... stofzuigen en dweilen enzo doe ik ook overdag dat is me savonds toch iets te veel van t goeie!

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, ik doe het eerste buddynieuws op pagina 1694..... succes met lezen.

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Had het inmiddels gevonden evelien... ben met snel lezen inmiddels op pag 1735 aanbeland...pfff...
    Heb de stukjes nu een keer of 5 gelezen, maar blijf er om lachen :D

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even snel een vraagje:

Moet je afgekolfde bv uit de koelkast opwarmen in de magnetron?
    Ik heb namelijk (nog) geen opwarmer. Of is de melk uit de koelkast niet te koud? Of moet ik het eerder uit de koelkast halen?
    Alvast bedankt meiden!

X marieke

Deel Deze Pagina