Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Marieke: gekolfde melk mag NIET in de magnetron. Je moet het of opwarmen in een pannetje, of in wat gekookt water. Je mag ook melk afkolven en dat binnen 5/6 uur geven, dan hoeft het niet in de koeling en hoef je het ook niet verwarmen. (Ruben drinkt het echter liever warm, is lekkerder in de buik).

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Marieke, met kolven moet je idd wel je tepel in het midden hebben anders kan het pijnlijk worden. En je krijgt er wat evelien al zei op den duur soort van eelt op hahaha.

Morgen om 10 over 10 op het consultatiebureau zijn, zal wat worden. Ik alleen en dan samen met de twee meiden. Zou zo fijn zijn als Sam kon lopen, nu moet ik en de maxi cosi dragen en een sam.... en dan nog een deur openen, dan weer de maxi cosie oppakken, deur dicht en weer een deur openen. Nee dat gaat lekker worden hahaha. Als het mooi weer is ga ik lopen, anders met de auto (scheelt maar ruim een half uur hahaha, maar een keer wat langer wandelen is ook goed!)

Ik zit er aan te denken om zo mijn bed in te duiken. Mark is bij een vriend en ik ben zooooooo moe :(

Onsukkie, lieve foto!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly, tegenwoordig mag bv wel in de magnetron, maar niet te heet en tussendoor even zwenken.
    (maar ik heb het nooit gedaan met de bv, ik deed het in een stoomverwarm ding van beaba)

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ligt het nou aan mij of heeft er bijna niemand gereageerd op mijn verhaal over Laura en de voedingen?
    Nou ja misschien vinden jullie het wel vervelend worden dat ik weer wat te vragen had...

5. will

will Niet meer actief

anastasia, ik wil wel antwoord geven maar ik weet het niet. ik snap zelf al niet zoveel van de voedingen hier dus ik doe maar wat en Lobke lijkt tevreden.
    IK vind het niet vervelend hoor je vragen en als ik het kan geef ik antwoord maar ik weet het niet.

6. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Anastacia aan mij moet je het niet vragen meid, heb alleen gezegd dat het klinkt als regeldagen. Ik ben echt een leek in dat soort dingen, misschien weten andere meiden hier idd een antwoord op je vraag.

Marieke wat fijn dat neia de fles pakt, joepie!

Evelien ik zag ook dat je hetzelfde pakje had voor Iris ;)

Sorry meiden heb ook nog een vraag de laatste paar dagen sterf ik van de pijn in me rug als ik bv geef, het wordt steeds erger.
    Nou las ik net op internet dat dat kan komen door die spruw, maar bij haar is het al bijna weg en ik krijg steeds meer last ook van steken in m'n borst. Het is niet meer te houden. Heb net weer eens flink gehuild.
    Nu ben ik toch van plan om te gaan kolven en dat dan te geven net als Marieke.
    Welke kolf had jij nou Marieke?

Meer mensen die mijn pijn herkennen maar zal dat wel over zijn als ik ga afkolven, misschien heb ik dan nog steeds pijn en dan heb ik niks aan de kolf....pffff het ging net zo lekker en nu doet die bv weer pijn grrrrrr ik word echt af en toe gek van mezelf :(

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wie van jullie meiden kolft alleen maar?

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Anastasia: ik heb geen idee...misschien regeldag of een sprongetje..Sorry kan je niet helpen. En vragen is niet vervelend hoor...
    Enne je profiel moet je nog aanpassen, er staat zwanger van eerste kindje ;)

Friendly: tegenwoordig mag je bv wel opwarmen in de magnetron, het voedingscentrum heeft daar een advies over gegeven.

Marieke: je mag de bv dus wel opwarmen in de magnetron, het hoeft echter niet zo warm te zijn, op kamertemperatuur maar.
    Je mag het ook zoals friendly zei 5/6 uur buiten de koelkast bewaren...

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lafo: Anna kolft alle voedingen voor Mila omdat die niet goed aan de borst drinkt.
    ALs je dat wil proberen raad ik je aan om eerst een kolf te huren om te kijken hoe het gaat met kolven.
    Als je een kolf gaat huren kan ik je de medela symphony aanraden( is een kolf die bijna ook alleen maar te huur is)
    Dit is een dubbele 2-fasen kolf. Heel fijne kolf. Hier kan je ook de zuigkracht van instellen.

De pijn die je beschrijft herken ik niet. Soms wat steken na de voeding maar dat komt omdat er dan weer nieuwe melkproductie op gang komt.
    En is de pijn echt in je rug? Het kan namelijk ook zijn dat het van je baarmoeder komt die krimpt. De borstvoeding stimuleert dit nl...

Marieke: is het pijn aan je tepels na het kolven of je borst?
    Pijn in je borst komt omdat die nu helemaal leeggekolfd is. Daarna komt er weer melkproductie en dat kan je voelen in de vorm van steken.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Thanks Hannah, ja het is echt m'n rug maar heb gelezen dat dat kan komen door die spruw :(
    Heb het maar even aan de lactatiedeskundige gevraagd hier op het forum, misschien weet zij raad.

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Oke meiden, bedankt voor jullie tips!
    Ik heb net 40 cc uit de koelkast laten staan voor de zekerheid.
    Neia heeft van 5 tot kwart over 8 geslapen.
    Net 2 borsten aangeboden, 1 keer 15 minuten en 1 keer 18 minuten. Maar ze had nog niet genoeg. Dus ik heb net dat flesje van 40 cc aangeboden, en die heeft ze helemaal op.
    Nu ligt ze op mijn arm rond te kijken, soms met een jengel huiltje ertussen. Ik ben benieuwd hoe de avond nu gaat, na 2 drama avonden.

Lafo, ik heb de enkele electrische medela kolf van de kraamzorg gehuurd. Is wel een mega apparaat en best duur, dus ik ga van de week zelf zo'n ding kopen denk ik.
    Mega vervelend die pijn die pijn bij de bv. Ik heb het niet echt in mijn rug als ik goeie kussens gebruik. Maar mijn tepels blijven wel pijn doen.

Verder kan ik niet typen, want mijn meisje heeft aandacht nodig.
    Fijne nacht meiden!

X Marieke

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hopelijk weet die lactatiekundige raad...

Marieke: dan heb je denk ik een verouderde kolf(had ik ook toen ik hem ging huren). In het ziekenhuis een super de luxe en dan krijg je zo'n oud ding.
    Als je eentje gaat kopen zou ik naar een kolf van Medela met 2-fasen kijken. Bijvoorbeeld de Medela Swing.
    Had je die zalf nog gevonden?
    Zo niet hier kan je hem bestellen:
    Hele handige site voor iedereen die bv geeft trouwens...
    www.borstvoedingswinkel.nl

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Tjonge mijn dochter pit nog steeds...Ze heeft vanmiddag om 2,3 en 4 uur gedronken. Daarna nog een poosje wakker geweest en lekker geknuffeld en gespeeld. Denk dat ze rond half 6 sliep en ze slaapt nog steeds...
    Ze komt denk ik nog wel dadelijk voor de voeding en dan hopelijk weer een nachtje doorslapen...

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Anastasia, het zou een sprongetje kunnen zijn, maar vaak kun je dat achteraf concluderen. Dan zal Laura weer rustiger worden, en merk je dat ze nieuwe dingen gaat leren. Maar op dat stukje wat ik eerder op de dag plaatste over huilen stond ook, en ik wist dat niet, dat baby's in hun 2e maand het meest huilen omdat de krampjes dan op het ergst zijn. Dus dat zou het ook kunnen zijn, vaak vertalen baby's die krampjes ook om in zuigbehoefte en lijkt het of ze hongerig zijn, je gaat meer geven, en de krampjes worden erger! Ik weet dus ook niet met zekerheid te zeggen wat het nou is, weet wel dat je altijd de gekolfde melk kunt geven, met fv zou ik iets voorzichtiger zijn.

Baby's huilen die eerste maanden veel en indringend en doen een beroep op je moedergevoel, tegelijkertijd maakt het onzeker omdat niet altijd even duidelijk is wat er aan de hand is, heel frustrerend. Dus zoek je naar verklaringen etc. maar soms zijn die er niet zo duidelijk, het enige wat je kunt doen is haar troosten en haar lekker bij je houden!
    Sterkte ermee!

15. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nou er is er eentje wakker geworden....We gaan even lekker badderen, drinken en dan lekker slapen...

Meiden welterusten!

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    welterusten hannah en nieve, badder ze !

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Je hebt het soms haast niet in de gaten, maar de kleine meid gaat met vlagen hartstikke goed. Natuurlijk ook wel weer met vlagen niet, maar wat wil je als je én in de buitenwereld moet gaan functioneren en je darmen dan ook nog eten moeten gaan verwerken. Dan kan het niet anders dat je UREN bij je moeder wil liggen met een pink in je mond, omdat je buikpijn hebt. Gelukkig heeft mama toch niets beters te doen na die keizersnee.

Gisteren was madammeke dus onrustig, het is maar 2x gelukt haar langer dan en paar minuten in haar bedje of box te laten slapen. Maar ons geduld werd beloond, want na de borstvoeding van 11 uur ging ze haar wiegje in, om niet meer wakker te worden. Om half 3 heeft papa haar wakker gemaakt, omdat mama's borsten op ploffen stonden. Daarna tukte madammeke gewoon verder alsof er niets was gebeurd, tot ze om 6 uur een beetje begon te rommelen, weer voeding en nu slaapt ze alweer anderhalf uur in dat wiegje. Zulke nachten kunnen we hebben!

Het enige aan de nachten is, en dat schijnt normaal te zijn als je borstvoeding geeft, dat zeiden ze in het ziekenhuis althans, dat ik elke keer badend in het zweet wakker wordt. En dan bedoel ik dus echt badend, zo nat dat het er in straaltjes afloopt. Minder... maar ja... verder gaat het herstel redelijk. Ik denk zoals bij elke operatie zitten er ups en downs in een dag. Het ene moment loop ik hartstikke goed en makkelijk in de rondte, terwijl ik een paar uur later (en wel op tijd m'n pillen in genomen) nauwelijks uit de voeten kan. Maar daarentegen heb ik gisteren voor het eerst staand gedouched en ging dat zo goed dat ik dat vandaag weer heb gedaan en ook wat langer dan gisteren (wel met Erik op wacht) en is het me gister voor het eerst gelukt alleen naar het toilet te gaan. Kun je nagaan hoe je in ene in een oud mens veranderd als je "even" een operatie ondergaan hebt. Gelukkig pakt Erik het aan alle kanten goed op, en als je het zo eens opschrijft naderhand zie je toch voor jezelf ook dat er welzeker vooruitgang in zit.

De honden zijn gisteren ook thuis gekomen, het gaat goed. Het is wel wennen voor ze, en ze waren pas blij toen ik van m'n bed afkwam, daarvoor vonden ze het maar raar dat ik in de kamer lag en kwamen me wel begreoeten, maar niet zoals ik ze ken. Zolang Louise stil is kijken ze er haast niet naar om, maar zodra ze geluid begint te maken gaan bij Mika alle antennes omhoog, wel een grappig gezicht. Ook Mugo vindt het allemaal wel aardig, al merk je dat hij een beetje moeite heeft om elke keer zonder mij uit te gaan. Je ziet duidelijk dat hij dat niet snapt, maar goed, dat went ook wel weer. Met een weekje kan ik wel weer mee (alleen kan/mag ik ze dan nog niet vasthouden).

Hier nog een foto voor de liefhebber.

Melk is goed voor elk.

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ Lafo: Ja, grappig he, veel mensen zeggen dat ze op mij lijkt. Terwijl ik dacht dat baby's vaak op hun vader leken. Maar m'n man zie je er ook wel in terug hoor.

@ Witte reus: Lijkt me logisch als je het even niet leuk vindt als ze zich niet goed vastzuigen als je kloven hebt. Ik vind dat aanzuigen ook niet altijd even lekker en als ze dan om de haverklap loslaat (omdat de melk te snel stroomt en ze het niet bij kan houden) word ik er ook wel eens zat van.

@ Neia: Toppie dat ze nou het flesje goed doet. Een hele verademing lijkt me.

@ Evelien: Dat verhaal over Erwin heb ik destijds ook onwijs om gelachen (en nu weer trouwens).

@ Fiona: Vind jij de kraamhulp geweldig? Ik vind haar erg aardig hoor, en de stagiare die ze mee heeft vind ik nog aardiger en ik vind het heerlijk dat ze het huis schoonmaken, maar verder kijk ik ernaar uit als ze weg zijn, lullig misschien, maar wil zo graag zelf met m'n lieve mannetje de boel rooien, dat ging tot nu toe ook hartstikke goed, dat lieten ze in het ziekenhuis ook doen, bemoeiden zijn nauwelijks ergens mee zolang het goed ging, en dan is het raar als je thuis opeens op van alles gewezen wordt. Maar goed, hoort erbij.

@ anastasia: Als ik het antwoord weet wil ik graag reageren, maar ik weet het ook niet allemaal. Ben ook newbie.

@ Lafo (dacht ik): Ik heb ook soms pijn in m'n rug, maar volgens mij zijn dat diezelfde rugweeën als bij de bevalling (alleen dan 100x milder natuurlijk), dus ik denk dat dat naweeën zijn, ofwel het krimpen van de baarmoeder. Gebeurd vaak onder de borstvoeding en soms als ik wat (te) bezig geweest ben.

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Die rugpijn klinkt bekend onsukkie, bij het voeden. Had ik ook de eerste dagen, zelfs toen de baarmoeder al helemaal teruggezakt was. Maar daar komt de pijn wel weg, in combinatie met de bekkenbodem.. Heeft bij mij zo'n 2 week geduurd, totdat ik weer een beetje goed op de been was.
    Ruben heeft gisteravond van 6-half11 geslapen. Toen weer van half12 tot half4. lag om 4 uur weer in bed, wilde maar een half flesje, was te moe. Tot kwart voor 8 vanochtend. Toen gevoed en met 120cc was ie meer dan tevreden en slaapt weer als een os. Net als papa :(
    Mama gaat dus even aankleden en dan met de auto grote boodschappen halen, dat kan als papa vrij is. :D
    Hier zijn de meningen heel erg verdeeld. Ik vind Ruben nu steeds meer op papa lijken, terwijl familie (vooral van mijn kant) heel veel van mij ziet. Onze ouders kunnen het beide niet echt zien, op wie hij lijkt. Buren en vrienden zien van beide wat. Gelukkig maar, is er in elk geval geen twijfel wie de vader is ;)

20. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede morgen meiden.

pfff wat een hel voor het slapen gaan, Bram had zijn voeding van 9 uur gehad.. en was toen een beetje jengelig ( we waren bij mij schoon ouders * gaan we weer hihi* )
    en toen zijn we naar huis gelopen. thuis aan gekomen was bram nog steeds jengelig, maar omdat mijn vriend en ik zo moe waren waren wij ook vrij snel geirriteerd door het huilen :oops:
    maar omdat ik de hele dag met Bram ben vind ik het ook belangrijk dat mijn vriend Bram ook kan troosten ( logisch toch ? )
    maar het lukte hem niet. ik geprobeerd mij lukte het ook niet, wij nog rond 22.00 een flesje gegeven 60 cc.. en daar werd hij ff stil van. en mijn vriend draait zich om en zegt welteruste ik ga slapen!
    grrrr, Bram heeft een half uur geslapen en daar begon het weer huilen, krijsen. alles. ik kon er niet meer tegen en heb mijn vriend wakker gemaakt omdat ik net zo hard zat te huilen. heeft de kleine man rond 23.30 weer 135 cc gehad en toen heeft hij geslapen tot 03.00,
    hoe kan zo'n kleine man zo'n dorst hebbe? overdag dronk hij gewoon zijn 135 cc op.

maar vind het erg om te zeggen, maar ik heb echt het gevoel alsof ik er alleen voor sta. ik ben de hele dag met Bram en hij is de hele dag werken,
    dan zou je toch zeggen dat als mijn vriend thuis is het lekker vind om hem de fles te geven. nee die geeft hij af aan zijn vader. en als Bram weer de fles krijgt gaat hij slapen.
    ik snap wel dat hij zijn rust nodig heeft moet er heel vroeg uit. maar toch..

@bv opwarmen, tegen ons is gezegd dat het gewoon in de magnetron mocht. wel mocht je als je de bv in de koelkast bewaard niet in de deur zetten.

@Daphne, en hoe was het bij het cb? hoe was het om me de 2 meiden te gaan? hopelijk heeft iemand de deur open gehouden.

@Lafo. oei pijn in de rug is klote. ik zou niet weten hoe het kan! helpt een warme kruik niet?

@anastacia, ik had wel gereageerd:oops: dat ik dacht dat het ook een sprongetje of regeldag kon zijn. hoe gaat het nu?

@ukkie, voed jij liggend?.. dat hebben ze mij nooit geleerd.

@Nieve, hoe was het gister in bad?

@neia, wat goed dat het zo goed gaat! toppie.

hier zijn ook de meningen verdeeld. familie van mij vind Bram op mij lijken, familie van mijn vriend vinden Bram op hem lijken..

balen jullie ook al van het slechte weer?

Deel Deze Pagina