Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    De tijd vliegt echt met zo'n kleintje..........
    Gefeli met de eerste vermaanddag van Maud! :)

Nieve is morgen al weer 7 weken :confused:

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Jvtje alweer een maand oud die Maud! (dat rijmt ;) )

Gaat hard he, maar soms vind ik het niet erg dat het hard gaat ik ben blij als ze weer ietsjes ouder is dus minder kwetsbaar......

Mijn "engeltje" slaapt nog terwijl het voedertijd is en ik straks wil proberen een boodschap te doen, moet ik haar nu toch maar wakker maken, heb geen zin in dat ik in de winkel sta en het eetalarm afgaat ;)

Nazli regeldagen= Bijna alle moeders overkomt het: een paar dagen lang is de baby huilerig en wil heel vaak drinken. Je hebt het gevoel droog te staan, omdat je borsten zo slap aanvoelen. Maar die melk is er wel. Je borsten krijgen gewoon niet de tijd om vol te lopen! Als je haar zo vaak laat drinken als ze wil, duurt het een paar dagen. En zo plotseling als het opkwam zo plotseling houdt het dan weer op. Haar kleertjes zijn te klein geworden, en je kunt zien dat ze gegroeid is.

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

Ook op andere momenten waarop de melk wat is teruggelopen kan je dochter vaak om de borst vragen. Als je daar aan toe geeft, komt de melkproductie weer heel snel op peil!

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dit regeldagje ging over een meisje lees ik nu ;)

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lafo: neem aan dat je op verzoek voedt dus kun je beter wachten tot Amy zich zelf meld.
    Met bv heb ik geen vaste tijden in ieder geval. Heb Nieve ooit 1 keer wakker gemaakt voor een voeding maar dat was geen succes.

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Neem aan dat voor jochies hetzelfde geldt. :) :p

6. KatSas

KatSas Bekend lid

@ soraya: welkom!

@ Onsukkie: prachtige foto van louise in bad...hihi en uiteraard is eten belangrijker..whahaha. Wat lief dat Erik zo veel doet en met de hondjes komt het vast ook goed, maar kan me voorstellen dat jehet ff moeilijk vind... Ik persoonlijk kan mezelf heel goed laten verzorgen hoor..whahaha, althans zolang mijn man dat doet. Met moeder of schoonmoeder heb ik dan meermoeite.

@ Lafo: lekker dat ramon nog ff thuis is, samen komen jullie vast in jullie ritme!

@ onsukkie: lieve foto zeg!

@ Anastasia: rond 6 weken hebben ze altijd regeldagen, dus kan heel goed dat laura daar nu midden in zit en lekker een sprongetje aan het maken is!

@ Lafo: heerlijk dat je schoonmoeder komt koken, ideaal! Zeker als ze een beetje goed kan koken! Overigens is de vergoeding voor de opvang inkomstenafhankelijk, kan je op belastingdienst.nl bij toeslagen zo nakijken. Ik doe zo af en toe nog een middagdutje, heb daar ook heel echt behoefte aan. Vandaag ff niet omdat ik mijn mannetje zo thuis verwacht en jasper tussen twee en drie kan komen voor de voeding.

@ Deentje: ik kolf een fles per dag af, dus die fles krijgt jasper dan als we weg zijn, behalve als we naar opa en oma of zo gaan daar geef ik ook gewoon de borst en bij de ikea is er een speciale ruimte voor zelfs!

@ friendly: bah vervelend dat ruben zoveel last heeft van zijn spruw...ik weet nog van tim dat dat echt ellende was inderdaad.

@ Marieke: wat fijn zeg dat de fles nu wel goed loopt! Super zeg! Wat kan je daar blij van worden he! Had je dat lansinoh nou al besteld of gehaald? Ik weet niet of het duur is hoor, maar heb hier nog een proefzakje, dat kan ik je wel opsturen, dan kan je kijken of het voor jou ook goed werkt?

@ Fiona: hee wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met jou en beau! En lieve kraamverzorgsters is zooooo belangrijk, geniet er maar van! En geef ze gewoon allebei een doos merci met een geboortekaartje erop.

@ Evelien: hihihi dat weet ik nog heel goed dat verhaal van erwin, dat was dus echt leuk! hihihi

@ Daphne: mmmm je bent dus nu al op het cb geweest, hoe was het? En volgende keer wandelwagen meenemen zou ik doen.

@ Lafo: goed je borsten in de gaten houden hoor, dat je geen borstonsteking krijgt o.i.d. even naar laten kijken dus maar

@ onsukkie: echt leuke foto zeg en inderdaad als je het dan zo opschrijft en zelf terugleest, zie je de vooruitgang dus echt wel!

@ witte reus: vervelend dat je het gevoel hebt dat je vriend niet genoeg bij bram betrokken is. Waarschijnlijk is hij inderdaad moe, maar goed...dat is natuurlijk geen excuus, jij bent ook moe... Ik zou het wel bespreekbaar houden... hier gisteren ook zoiets...maar dan met schoonmaken en ja dat ontploft dan ff maar klaart wel de lucht!

@ Lafo: regeldagen zijn dacht ik uit mijn hoofd zo rond de 10e dag, 6 weken en 3 maanden. Dus dat kan makkelijk!

@ Masoled: goed om weer wat van je te horen, jammer dat de arts ziek was, ben benieuwd wat ze volgende week van jane zeggen!

mmmm,misschien toch nog maar ff op bed liggen, word ineens zo lui....pffffffffff

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ice, vriendin van me had vorig jaar een pak zonder schepje. Had ze er een gebruikt van de normale voeding, en toen er 3 schepjes doorheen gedaan... werd de voeding ook errrrug dik van! Tot ik vertelde dat er normaal een klein schepje in zit...
    Ik doe op de 135cc ook maar 1 schepje. 2 schepjes was hier een ramp met geven, dan was Fay echt een uur bezig met de fles weg te werken. (En dat 6 a 7x op een dag, nee bedankt!)

O ja, heb nog niet verteld wat de metingen waren van het consultatiebureau
    Gewicht 3505
    Lengte 51 cm
    Nu weet ik helaas niet hoe klein ze was bij de geboorte maar denk dat ze toch ook al zo'n 6 a 7 cm gegroeid is! (In een maand tijd, niet slecht toch?)

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja ik geloof van wel ;) :) ik denk zeg het maar ff ;)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    heb echt de hele dag al het liedje van de albert heijn in mijn hoofd... die van de EK

"
    Alle Welpies helpen ...."

En kreeg net bij de bezorging van de boodschappen ook welpies.. heb er een leuke foto van gemaakt met Laura. Zie onze website! ( naar fotoalbum en dan week 5 openen en daar staan ze onderaan)

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Anastacia ik vind het wel grappig die oranje gekte, ga straks vlaggetjes scoren en ophangen, maandag eerste wedstrijd en Amy gaat haar romper aantrekken ;)
    Volgens mij veels te groot (maat 62/68) :(

Katsas welteusten ;)

Maar Hannah hoe doe jij dat dan als je weg moet en Nieve heeft honger en je bent onderweg?
    Wakker maken is idd klote ik doe het dus weleens maar daar word ze super chagrijnig van ;)

Daphne jammer dat ze niet gemeten is, wat een verschil bij de een wel en bij de ander niet, Amy is wel gemeten.

11. KatSas

KatSas Bekend lid

mmmm mijn mannetje komt net thuis..zucht, daar gaat mijn tukkie...

12. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    oh ik moet ff weg, lees strax weer verder.
    oja, normaal komt Luna om de 3 of 3/5 uur, héél soms 4, maar nu zat er 4uur tussen, en moest ik har zelfs nog wakker maken.
    denk omdat ze nu meer binnenhoudt, en ze dus ook langer vol zit?
    Nou, nog ff snel mn übertevreden meisje van net spammen:
    Das 1 vd nieuwe jurkjes, een x geen rose hihi.
    Is beetje donkere foto geworden :(
    Nou daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
    ik ben ff planken halen voor mn hobbykamer :D

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ah wat een leuke foto Anastasia.....

Lafo: hier gaat ze maandag ook in oranje! Heb een shirtje met hup holland hup, een bandana met mijn eerste ek.
    Ik hou er rekening mee met wanneer ik wegga..Nieve komt ongeveer om de 3/4 uur. Dus ik ga weg als ze net heeft gehad. En mocht ze honger krijgen als ik weg ben dan rekken met speentje.
    Maar maandag heb ik bijvoorbeeld haar op terras gevoed toen ik met Ice en luna op stap was...

Ice: whaha Nieve heeft precies hetzelfde jurkje en truitje!

Katsas: jammer van je tukkie.

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Daphne: erg goed gegroeid hoor!
    Hier was Nieve in 4 weken ook 6 cm in de lengte gegroeid :confused:

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    katsas, de wandelwagen moet je in het voorportaal neerzetten. en de auto staat net 5meter verder.
    Maar als het kan wil ik er naartoe wandelen. Is half uurtje lopen.

Welpjes, wij hebben er nu 2, 1 oranje en een blauwe, maar ze plakken super slecht.

Ik heb Fay ook net wakker gemaakt voor de voeding, volgens mij zat er bijna 5 uur tussen. (waarom doet ze dat niet bij de avond en de nachtvoeding, kan ik toch net iets langer slapen)

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ga eens even wat in het huishouden doen dadelijk en mijn slapende meisje van mijn buik afhalen...Is wel erg warm nu...Ze was daar na de voeding in slaap gevallen.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    de ek speentjes liggen nog in den bosch bij mijn ouders, wel hebben we foor fay het oranje rompertje en een wit t-shirtje. Voor Sam de bandana en het oranje shirtje

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Isa is al 2 uur lang wakker, hij heeft slaap, maar hij wilt zuigen aan me tepel en hij slaapt maar 1 of 2 uur lang meer niet.

De kraamverpleegkunde raadde niet aan om de eerste weken fopspeentje te geven en ik wil het ook niet, maar als hij wilt zuigen, dan moet het maar, heb hem net gegeven en hij valt bijna in slaap. ik ben echt veel energie kwijt.

voor de bevalling was ik 77 kilo en nu na de bevalling was ik 71.5 en nu ben ik 68.5 en nu nog ongeveer 4.5 kilo´s te gaan. voor de zwangerschap was ik 64 kilo.

isa ligt te huilen ik ga even kijken, pffff, wat is het moeilijk zeg!

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nazli, als isa wel wilt slapen met fopspeentje..gewoon geven! De tepel/speen verwarring was volgens onze verloskundige alweer achterhaald. Denk ook aan jouw rust!

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    klopt hoor onze kraamzuster zij het ook.. over die speen/tepel !
    De meeste kindjes hebbennamelijk een enorme zuigbehoefte, en met de speen is het zo over!

Deel Deze Pagina